Die #@!$! wielrenners ook altijd....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Climax

Re: Die #@!$! wielrenners ook altijd....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 11:01

Urielle schreef:
Climax schreef:
Ben weg gereden en heb er nooit meer wat van gehoord.

Dat vind ik dan weer niet netjes. Je was wel in fout nl. Lachen

Ik was helemaal niet fout. Ik gaf van te voren aan of ze rustiger wilden doen.
niet 1 keer maar wel 5 keer.
Dit soort mensen denken gewoon dat ze alleen zijn op de wereld.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 11:04

Huertecilla schreef:
De ruiterij roept standaard dat de rest rekening met hen moet houden omdat een paard een onvoorspelbaar vluchtdier zou zijn. Daarmee geeft die ruiterij zichzelf een brevet van onvermogen én verklaart dat hun paard niet op de openbare weg hoort.

Dat lees je dan verkeerd Huertecilla. Bijna iedereen zegt: 'rekening houden met ELKAAR'.

Dus rij je als auto braaf achter een groep wielrenners die 30 rijdt, passeer je heel rustig en in een grote boog een mama met een kindje op een driewieler, en geef je motoren de gelegenheid om je met gemak te kunnen passeren en ja, wil ik ook dat men mij rustig en in een grote boog passeert als ik te paard zit.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 11:04

Urielle schreef:
In de wet staat ook dat je je voertuig onder controle moet hebben, zodat je tijdig kunt anticiperen op onverwachte voorvallen. In dit geval gaat het om onrustige paarden, het kan ook een kind zijn dat een erf afrent, een motor die slipt op een witte streep of een automobilist die ineens voor de groep afdraait zonder richting aan te geven.
Wielrenners kunnen dus duidelijk niet in volle vaart fietsen en aan deze eis voldoen. Dus dan maar fietsen als 'normale' fietsers.

Poep gebeurt Urielle. Dat onvoorzienbare omstandigheden zich zullen voorzoen, inclusief fouten en overtredingen van anderen is een zekerheid.
Als je daar niet op voorbereid bent hoor je niet op de openbare weg. Jijbakken heeft daarbij geen enkele zin, is alleen maar een zwaktebod. Het geldt voor iedereen, maar JUIST voor de ruiterij omdat DÍE ervoor KIEST een levend voertuig van 500 kilo te besturen. De specifieke eigenschappen van dat voertuig zijn NIET de verantwoordelijkheid van een ander Pling

hc

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 11:06

Climax schreef:
Urielle schreef:
Dat vind ik dan weer niet netjes. Je was wel in fout nl. Lachen

Dat is een verzoek en geeft je niet het recht bovenop iemands fiets te springen. Kan gebeuren, dat is balen, maar dan moet je wel je verantwoordelijkheid nemen en iig je adres achter laten zodat het met de verzekering geregeld kan worden. Lachen

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 11:10

Huertecilla schreef:
klomp schreef:
mijn reactie sloeg ook niet zozeer op jouw Knipoog , maar omdat er eerder werd aangekaart dat je niet met een paard over de weg mocht als je deze (nog) niet onder controle had.

Dat is de wet. Zo simpel is het.

hc

het is misschien de wet, maar je kunt ook rekening houden met elkaar, kleine moeite en nog veilig ook Pling

dus beginnende automobilisten moeten we ook maar van de weg rijden dan??

Dirkje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 11:11

Oehh.. Dat is idd niet normaal!
Wat nou als er wat vreselijks was gebeurd..

Ik rijd vaak in de bossen, waar cross-motoren, mountainbikers etc. komen. Maar wanneer ze niet afremmen, zet ik mijn paard toch schuin neer, of stap af om haar rustig te houden Knipoog (paard is 1.76m en 2 meter lang, meestal heb je dan toch al een half bospad Clown )

Met de cross-motoren heb ik geen problemen, deze remmen áltijd af! Met mountainbikers meer, want deze hebben van die fel-gekleurde pakjes aan, en gaan vrij snel, de paarden verschieten daar eerder van Knipoog Maar deze remmen ook altijd af, of draaien de andere kant op Lachen

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 11:12

Huertecilla schreef:
De specifieke eigenschappen van dat voertuig zijn NIET de verantwoordelijkheid van een ander

Dat ben ik met je eens. Maar in dit geval werd er verzocht om langzamer te passeren en is het niet meer dan normaal dat daar rekening mee gehouden wordt imo.

Stel een vrachtwagen is aan het keren op de weg. Dat zijn nou eenmaal kolossen en de gemiddelde weg geeft weinig ruimte voor dat soort manoeuvres. Ik zie dat die wagen daar keert, dat is een te voorziene onvoorziene omstandigheid ( *LOL* ) en dus moet ik wachten tot die vrachtwagen daar weg is.
Dan kan ik zeggen dat een ander voertuig daar allang gekeerd was en met 80 voor die neus langs scheuren omdat ik er geen rekening mee hoef te houden dat een vrachtwagen zo rot te keren is op de weg maar ik denk zomaar dat dit een leuk staaltje verzekeringswerk zou worden als ik die neus zou raken... hij bezig met een speciale manoeuvre en ik die willens en wetens hard voorbij rijdt...

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 11:13

Urielle schreef:
Dat is een verzoek en geeft je niet het recht bovenop iemands fiets te springen. Kan gebeuren, dat is balen, maar dan moet je wel je verantwoordelijkheid nemen en iig je adres achter laten zodat het met de verzekering geregeld kan worden. Lachen

Ik geef van te voren aan dat ik het paard niet onder controle kan houden aan de man als hij geen tempo minderd.
Dat ik dit niet kan is ook de reden dat ik nog niet op de openbare weg rijd.
Ik vind het rond uit associaal dat deze man mij gewoon negeert.
Als er bij de basisschool om 15.15 uur ouders bij de weg staan om de kids veilig de weg over te laten steken rijd je toch ook niet eigenwijs door? Dan neem je het verzoek ook aan.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 11:17

Urielle schreef:
Climax schreef:

Waarbij de aansprakelijkheid van de eigenaar voor een dier nog eens anders ligt dan die voor je brommer. Dat is de éxtra verantwoordelijkheid die een ruiter op zich neemt door zich op een paard op de openbare weg te begeven.
Geen extra récht op rekening houden maar juist een lijst met verantwoordelijkheden. Zelfs al héb je voorrang bijvoorbeeld en ís jouw paard de perfecte verkeersdeelnemer, dan nóg heb je de verantwoordelijkheid naar jouw paard om eventuele stupiditeiten van anderen niet in een verwonding te laten resulteren.
Ik geef in geval van twijfel of ingeschat poetentieel gevaar ALTIJD ALLE VOORRANG VAN DE WERELD.

Stel dat mijn paard door een dwaze fietser zonder beheersing aangereden wordt en op de fiets stapt, in de ketting een pees scheurt.... Nee dank je.

De ruiter heeft EXTRA verantwoordelijkheid naar andere weggebruikers vanwegen het levende voertuig van 500 kilo.
De ruiter heeft EXTRA verantwoordelijkheid naar dat levende voertuig van 500 kilo om het tegen de andere wegebruikers te beschermen.
De ruiter dient de regels beter te kennen dan wie ook en het voertuig het best te beheersen én de meest wijze te zijn.

hc

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 11:22

Huertecilla schreef:
Waarbij de aansprakelijkheid van de eigenaar voor een dier nog eens anders ligt dan die voor je brommer. Dat is de éxtra verantwoordelijkheid die een ruiter op zich neemt door zich op een paard op de openbare weg te begeven.
Geen extra récht op rekening houden maar juist een lijst met verantwoordelijkheden. Zelfs al héb je voorrang bijvoorbeeld en ís jouw paard de perfecte verkeersdeelnemer, dan nóg heb je de verantwoordelijkheid naar jouw paard om eventuele stupiditeiten van anderen niet in een verwonding te laten resulteren.
Ik geef in geval van twijfel of ingeschat poetentieel gevaar ALTIJD ALLE VOORRANG VAN DE WERELD.

Stel dat mijn paard door een dwaze fietser zonder beheersing aangereden wordt en op de fiets stapt, in de ketting een pees scheurt.... Nee dank je.

De ruiter heeft EXTRA verantwoordelijkheid naar andere weggebruikers vanwegen het levende voertuig van 500 kilo.
De ruiter heeft EXTRA verantwoordelijkheid naar dat levende voertuig van 500 kilo om het tegen de andere wegebruikers te beschermen.
De ruiter dient de regels beter te kennen dan wie ook en het voertuig het best te beheersen én de meest wijze te zijn.

hc

IK RIJD NIET OP DE OPENBARE WEG!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 11:29

Climax schreef:
IK RIJD NIET OP DE OPENBARE WEG!

Nee? Waar rij jij en wat denk jij dat ´Openbare Weg´is?

Verder verandert dit NIETS aan de verantwoordelijkheden van de ruiter. Als ik op mijn eiegn land rij en daar komt een groep ATB-racers over, dan word ik wel boos, maar geef ze toch voorrang.

hc
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 24-10-07 11:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 11:31

Volgens mij is HC een ruiter die ook wielrenner is? Haha!

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 11:32

Huertecilla schreef:
Nee? Waar rij jij en wat denk jij dat ´Openbare Weg´is?

hc

Ik reed op de lemelerberg, een smal pad op een heuvel, 6 km van de bewoonde wereld.
Het is openbaar, maar we zijn hier niet in het verkeer.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 11:34

xx_Horsiex schreef:

sst..niet verklappen joh! Tong uitsteken

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 11:36

klomp schreef:
xx_Horsiex schreef:

sst..niet verklappen joh! Tong uitsteken

Oh sorry. Nagelbijten / Gniffelen

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 11:37

Overigens zijn kinderen ook onvoorspelbaar in het verkeer en dienen we daar ook rekening mee te houden. Maar dat is niet geheel terecht vergelijken met onberekenbare paarden trouwens.

Elk kind moet een keer leren omgaan met ´verkeer´. Verkeer is een groot iets in onze samenleving en je kunt kinderen (later volwassenen) niet uit het verkeer houden. (Overigens is er wel een selectie tussen bekwaam en niet bekwaam geprobeerd te maken, het rijbewijs).

Maar ik kan me toch eerlijk gezegd wel voorstellen dat niet-paardenliefhebbers, toch anders aankijken tegen het rekening moeten houden met paarden op de weg. Omdat paardenliefhebbers daar plezier van willen ondervinden is dat voor hun een extra last. Dat is toch slecht vergelijken met kinderen (alhoewel je er ook genoeg hebt die daar ook geen rekening mee willen houden, helaas..)

PatriciAap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 11:38

Gelukkig is er niets ernstigs gebeurd
Wat een lui zeg.
ik reed pas ook op mijn 3 jarige fjord de 1x buiten
dan heb je ook zoveel mensen die totaal geen rekening houden
met ruiters.. Natuurlijk ook een heleboel wel
maar zo moeilijk is het toch niet je vaart verminderen..

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 11:43

xx_Horsiex schreef:

Ik ben verkeersdeelnemer.

Dat jij dit zo schrijft geeft al het fundamenteel verkeerde van de betreffende mentaliteit weer.

Climax is op drie punten fout en los daarvan erg onverantwoordelijk naar haar paard.

Dit topic onderbouwt de trieste situatie omtrent kennis, vaardigheidm verantwoordelijkheidbesef etc. van de ruiterij. Dergelijke ruiters horen niet op de openbare weg, horen daar niet de rest van de wereld in gevaar te brengen met hun 500 kilo potentieel ongeleid projectiel.

Terugkomend op xx-horsiex ben ik ook vader van een 5-jarig joch. Als ik met hem in de openbare natuur op een pad loopt hoeft daar écht geen ruiter te proberen hem in gevaar te brengen. De wet zal bij eventueel achteraf uitzoeken gezond verstand zwaar laten wegen.
Gezond verstand wat bij het overgrote deel van de ruiterij lijkt te ontbreken.
Is niet eens zo lang geleden toch dat er in NoordHolland een kleuter door een ruiter op een stuiterend paard verongelukte?

hc

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 11:45

Huertecilla schreef:
xx_Horsiex schreef:

Dat jij dit zo schrijft geeft al het fundamenteel verkeerde van de betreffende mentaliteit weer.

Climax is op drie punten fout en los daarvan erg onverantwoordelijk naar haar paard.

Dit topic onderbouwt de trieste situatie omtrent kennis, vaardigheidm verantwoordelijkheidbesef etc. van de ruiterij. Dergelijke ruiters horen niet op de openbare weg, horen daar niet de rest van de wereld in gevaar te brengen met hun 500 kilo potentieel ongeleid projectiel.

Terugkomend op xx-horsiex ben ik ook vader van een 5-jarig joch. Als ik met hem in de openbare natuur op een pad loopt hoeft daar écht geen ruiter te proberen hem in gevaar te brengen. De wet zal bij eventueel achteraf uitzoeken gezond verstand zwaar laten wegen.
Is niet eens zo lang geleden toch dat er in NoordHolland een kleuter door een ruiter op een stuiterend paard verongelukte?

hc

Rustig, het was maar een grapje.

HC, ik heb net even door je profiel gekeken, en mag ik vragen hoe lang het geleden is dat je de straat in Nederland bent opgeweest met paard?

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 11:46

Huertecilla schreef:
xx_Horsiex schreef:

hc

Het is beter als ik niet meer op deze onzin reageer.
met vriendelijke groet.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 11:48

HC, jij hebt de verantwoordelijkheid om je kind in de gaten te houden. En dat zijn vaak ook ongeleide projectielen op de weg. Maar daar wordt niks over gezegd, als der weer eentje de weg op rent tussen de auto's omdat mama of papa niet oplet.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 11:50

Bienotje schreef:
ik kan me toch eerlijk gezegd wel voorstellen dat niet-paardenliefhebbers, toch anders aankijken tegen het rekening moeten houden met paarden op de weg. Omdat paardenliefhebbers daar plezier van willen ondervinden is dat voor hun een extra last.

Píng!
Verknoei het dus niet voor ´jezelf´ en anderen. De ruiterij vráágt wat terwijl ze extra verantwoordelijkheden heeft.

Ik ben geen wielrijder overigens en rij optomingsloos paard in het verkeer, ook op marktdag en provinciale wegen zonder berm of fietspad.

De ruiterij heeft echt een serieus probleem en dit soort topics illustreren dat.
Ga zo door en er komt in NL vanzelf voldoende maatschappelijk draagvlak voor een verbod voor paarden op de openbare weg buiten ruiterpaden.
Is iedereen de reacties n.a.v. dat dodelijke ongeval met die kleuter vergeten? Terecht of onterecht, redelijk of onredelijk, het gaf wel aan wat er leeft bij de niet-ruiterij.

hc

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 11:51

xx_Horsiex schreef:
HC, ik heb net even door je profiel gekeken, en mag ik vragen hoe lang het geleden is dat je de straat in Nederland bent opgeweest met paard?

..een wéér een voorbeeld van vooroordeel en gebrek aan voorstellingsvermogen.

hc

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 11:52

Huertecilla schreef:
Bienotje schreef:
ik kan me toch eerlijk gezegd wel voorstellen dat niet-paardenliefhebbers, toch anders aankijken tegen het rekening moeten houden met paarden op de weg. Omdat paardenliefhebbers daar plezier van willen ondervinden is dat voor hun een extra last.

Píng!
Verknoei het dus niet voor ´jezelf´ en anderen. De ruiterij vráágt wat terwijl ze extra verantwoordelijkheden heeft.

Ik ben geen wielrijder overigens en rij optomingsloos paard in het verkeer, ook op marktdag en provinciale wegen zonder berm of fietspad.

De ruiterij heeft echt een serieus probleem en dit soort topics illustreren dat.
Ga zo door en er komt in NL vanzelf voldoende maatschappelijk draagvlak voor een verbod voor paarden op de openbare weg buiten ruiterpaden.
Is iedereen de reacties n.a.v. dat dodelijke ongeval met die kleuter vergeten? Terecht of onterecht, redelijk of onredelijk, het gaf wel aan wat er leeft bij de niet-ruiterij.

hc

Sorry daar heb ik niks van meegekregen. Als je toevallig weet waar ik dat kan terug vinden?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 11:52

xx_Horsiex schreef:
HC, jij hebt de verantwoordelijkheid om je kind in de gaten te houden.

oeffffffffffffff.....
Wederom veelzeggend.

hc