Hartstilstand

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Re: Hartstilstand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 11:06

mijn mening ben benieuwd MAAR probeer dat is in Amerika dan verdwijn je achter slot en grendel!!
als je daar alleen al een pittbul hebt als vechthond verdwijn je 3 (!!!) jaar achter slot en grendel!
nederland is zo ontiegelijk schijterig in het strafrecht!!!

en wie haalt het in zijn hoofd om rotjes naar een paard te gooien? nou die is wel heel en dan ook heel erg zielig!!!

ik zou er kapot van zijn! echt en wat mij betreft: verdubbel die 8000 euro maar!!!

wat een ****

Jetje65

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 11:12

-
Laatst bijgewerkt door Jetje65 op 07-02-22 08:01, in het totaal 1 keer bewerkt

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 11:29

Sorry Inge, maar volgens mij wordt hier op een vrij normale manier gereageerd (enkele uitzonderingen daar gelaten) dan is het jammer als jij bij iedereen die iets anders reageert direct je afvraagt 'of dat ook een vriend van Hen3 is'.

Niemand keurt dit hier goed... er zijn alleen mensen die 8000 euro nogal veel vinden.

Ikzelf vind het een redelijk bedrag, maar daar gaat het toch uiteindelijk niet om?

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 11:34

...

Jetje65

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 11:38

Het gaat hier helemaal niet om geld. Dat wil mijn nichtje niet eens hebben, 8.000 of 80.000 kan niet goed maken wat bij haar en haar kinderen op het netvlies gebrand staat. Het gaat er om dat die gooier een flinke straf moet krijgen. Idd net als in Amerika waar dit soort dingen door de rechter beslist worden, dat zou hier ook zo moeten zijn. Dit was wel degelijk dieren mishandeling, wel of niet bedoeld dat het paard dood zou gaan, doet er niet toe, de bedoeling was dat het paard moest schrikken! En dat is dan geen dierenmishandeling? Nee dat is gewoon grappig toch???!?!?
Leuke grap hoor!

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 11:40

jammer dat je iedereen gelijk linkt aan hen3.
omdat wij er anders tegen aankijken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 11:56

Maar iemand die het in zijn botte hersenen haalt om vuurwerk naar dieren te gooien, of dat nu een paard of een hond is of wat ook, mag daar van mij best wel eens flink op bestraft worden.
Elk normaal denkend mens weet dat je dit niet hoort te doen. En dan denk ik dat je er met 8000,- erg gemakkelijk van a komt....
Want zulk niet nadenkend mens doet het vrolijk ook met iemand op de rug van het paard...denk eens aan de gevolgen die daar uit voort kunnen komen?
Dan heb je het niet alleen "maar" over een dood paard, maar misschien een invalide/dode ruiter.
Invalide/dode fietser die het paard in paniek omgerent is enz enz enz.
Kan je zeggen...8000, is een schijntje voor zulk enorm dom en onnadenkend persoon....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 12:10

Ik denk niet dat het de boete is, maar dat de eigenaar de gooier aansprakelijk heeft gesteld voor een schade van 8000 euro. Maar het gebruik van vuurwerk voor de jaarwisseling is eveneens strafbaar en daar zou ook nog pvb voor opgemaakt kunnen worden.

Jetje65

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 12:21

Voor het vuurwerkgebruik worden ze naar halt gestuurd en wat de gevolgen waren van het vuurwerk is niet belangrijk. Zo zit het hier in elkaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 12:24

Halt is voor jeugdige deliquenten, niet voor volwassene, die krijgen een pvb en gezien de leeftijd wordt er wel degelijk naar de aktie gekeken, zeker als een dier zo schrikt dat het het leven laat, zoiets kun je nl op een bepaalde leeftijd nl wel indenken. Het rotje was waarschijnlijk ook naar het dier gegooid, wellicht wel tegen hem aan. Boos! Ik hoop dat de eigenaar aangifte heeft gedaan en het daarna nog civielrechtelijk uitvecht.

baika

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 18:05

Ik ben de zus van de eigenaar en door Inge op dit gedoe attent gemaakt.
Gelukkig zijn de meeste reacties positief voor mijn zusje en haar kinderen.Het rotje is bewust in de wei gegooid.Op het eigen erf mocht niet want dan zouden hun KIST!!!!!kalveren schrikken.
Ze zijn om een loods heen gelopen om het rotje te gooien.Het was geen eenvoudig rotje maar een hevige!! mensen kwamen naar buiten om dat ze dachten dat er iemand dood geschoten was.
Het is geen manege maar een prive pensionstalling.Het paard wat ook 25 was en hart/long problemen had stond gelukkig net op stal en is ongedeerd.De fjord van mijn zusje stond rustig wat brood te eten wat ze nog even kwamen brengen.En hij was kern gezond werd nog elke dag bosritten meegemaakt.Mijn neefje van 9 is in blinde paniek en helemaal overstuur door het dorp naar huis gevlogen.Over drukke wegen heen.Toen ik de volgende dag kwam trof ik 3 mensen compleet overstuur aan.Ik heb bij het gesprek met de politie gezeten.En mijn zusje eiste absoluut geen schadevergoeding want dat brengt Collin niet terug en wat de kinderen gezien hebben is niet meer ongedaan te maken.De ouders van buurjongen ontkenden het eerst maar stuurden de jongens later wel naar mijn zusje toe.Ze bekenden en zeiden dat dit niet de bedoeling was.Wat mijn zusje erg waardeerde en dapper van ze vond.Dat heeft ze ook gezegd zij heeft vroeger ook wel eens streken uitgehaald niet zo iets maar toch iedereen is jong geweest.Maar waarom dan als hen3 en "vriend"weg fietsen weer vuurwerk afsteken????Het enigste wat mijn zusje wil is dat er met de ouders gepraat wordt en met de jongens door de politie zodat ze beseffen dat ze hier niet zo maar mee weg kunnen komen.STallen uitmesten heeft geen zin want rijd ik wel even 30 km. die kant op om ze zelf aan de riek te rijgen.Dat het niet in de krant heeft gestaan of iets dergelijks.Is puur omdat mijn zusje de eigenaars van de stallen die al op leeftijd zijn en toch buren geen problemen wil bezorgen.In een klein gereformateerd dorp werkt de roddel en tam tam snel.
Hoop dat ik wat duidelijkheid heb kunnen scheppen.Want nu wordt er erg veel gegist.
Het is werkelijk waar gebeurd en heeft invloed op onze hele familie.Vooral als je het verdriet van de kinderen ziet van 10 en 9 jaar.DIT VERGETEN ZE NOOIT MEER!!!!mijn nichtje had de nacht erna zelfs gedroomd dat Collin opgestaan was en onder haar slaapkamer stond om te vertellen dat hij nog leefde.Afscheidgedichtje op een schrijfbord en haar kamer geschreven en een beeldje van een fjord er onder gezet.En dat gaat je als moeder maar ook als tante door merg en been,snijd dwars door je ziel.Ga maar stoppen want zit mezelf alleen maar overstuur te maken.Wil graag bedanken voor alle lieve en positieve reacties die hier gegeven zijn.
Bea

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 18:30

jeejtje, verschrikkelijk verhaal om zo te lezen.

Bea, maar ook alle andere betrokkenen, heel veel sterkte met deze moeilijke situatie en dit verlies!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 18:34

Bea, heel veel sterkte voor iedereen bij jullie! Ja

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 18:38

sterkte Ach gut Vriendjes zijn?

_Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 18:58

sow.. dat t je vriend nog is Sigaar
ten eerste mag je nu nog niet eens rotjes afsteken, en ten 2e hoe haal je t in je kop om dat bij paarden te doen ?!
Vind dat ie veel meer moet betalen of dat ie zelf bekogelt word met rotjes

baika

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 19:20

Bedankt voor de snelle en lieve reacties.
Tja het hakt er nog al in zoiets.
Zodra je 's morgens wakker wordt denk je oh ja Collin.
De dag er voor vierde mijn nichtje haar verjaardag en zaten we nog naar een foto te kijken dat ze voor het eerst op Collin zat ze was toen 6 maanden oud.
Ze had net 2 dagen ervoor voor het eerst een klein buitenritje op Collin alleen mogen maken.
Met haar eigen pony mag ze dat nog niet omdat het een volbloedje is.Maar ze had wel samen met mijn zusje een bosrit gemaakt van 3 uur.
Mijn zusje eindelijk blij dat ze samen met haar dochter kon rijden omdat Collin zo'n rustige invloed op Amber(volbloedje en nog jong) had.En dan is het de volgende dag voorbij.ZO ONNODIG!!!
In het gedichtje van mijn nichtje stonden de regels.
"ik heb je voor mijn ogen zien sterven"
en "ik heb je mijn hele leven gekend"
En dat uit de gedachten van een meisje van 10?
Terug draaien kan niet meer.Ik ben blij dat pc van mijn zusje kapot is.
Zodat ze dit allemaal niet per ongeluk kan lezen.
Ik vertel het haar wel als ze er aan toe is.
Verdrietig Bea.

_Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 19:45

Sterkte Bea !

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 19:46

Heel veel sterkte voor jouw en je familie bea!

Echt te achterlijk voor woorden dat het je vriend nog is! Als het mijn vriend was geweest had ik hem meteen een harde klap verkocht en had mn vriend nietmeer geweest!! Omdat hij zonodig rotjes moest afsteken is er nu wel een paard dood!! Stoom uit je oren Weer een dier dood dankzei een mens!! Waneer houd het eens op!!

Red de dieren tegen de beesten!!!!!! Stoom uit je oren

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 19:51

sterkte Bea en aan de rest van je familie

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 19:51

baika schreef:
Bedankt voor de snelle en lieve reacties.
Tja het hakt er nog al in zoiets.
Zodra je 's morgens wakker wordt denk je oh ja Collin.
De dag er voor vierde mijn nichtje haar verjaardag en zaten we nog naar een foto te kijken dat ze voor het eerst op Collin zat ze was toen 6 maanden oud.
Ze had net 2 dagen ervoor voor het eerst een klein buitenritje op Collin alleen mogen maken.
Met haar eigen pony mag ze dat nog niet omdat het een volbloedje is.Maar ze had wel samen met mijn zusje een bosrit gemaakt van 3 uur.
Mijn zusje eindelijk blij dat ze samen met haar dochter kon rijden omdat Collin zo'n rustige invloed op Amber(volbloedje en nog jong) had.En dan is het de volgende dag voorbij.ZO ONNODIG!!!
In het gedichtje van mijn nichtje stonden de regels.
"ik heb je voor mijn ogen zien sterven"
en "ik heb je mijn hele leven gekend"
En dat uit de gedachten van een meisje van 10?
Terug draaien kan niet meer.Ik ben blij dat pc van mijn zusje kapot is.
Zodat ze dit allemaal niet per ongeluk kan lezen.
Ik vertel het haar wel als ze er aan toe is.
Verdrietig Bea.

Jeej......... dit maakt het inderdaad allemaal wel even een stuk verdrietiger....... zowiezo is het verlies van een paard verschrikkelijk, maar hélemaal voor zo'n klein meiske, en dan nog voor haar ogen idd ook.
Het arme kind...

Lenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 20:03

Wat erg zeg..
Sterkte aan de familie en hopen dat de jongens een flinke straf krijgen!

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 06:30

Bea, veel sterkte voor jou en de familie. En mijn excuses dat ik in eerste instantie twijfelde aan de berichtgeving. Het komt helaas nogal vaak voor op Bokt, dat berichtjes niet waar zijn, en alleen geplaatst worden om een rel te schoppen.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 13:26

hen3 ik snap niet dat je die eikel nog een vriend kan noemen,
je bent erg zielig als je nu al vuurwerk gaat afsteken, en zeker met doel om dieren te laten schrikken.

ik hoop dat die jongen een flinke straf krijgt!

voor de mensen van het oude beestje is het een groot verlies.
dan gaat het er niet om wat het oude dier nog waard was geweest , maar meer om het feit dat zijn ouders hier een leer aan trekken en jongentje eens flink aanpakken Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 13:28

Hoe oud zijn Hen3 en vriend? Is de boete van 8000 euro dan niet waar?

Nu het hele verhaal is bekend, vind ik het bericht van TS erg onrespectvol. Hebben jullie er eigenlijk wel echt spijt van??

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 13:33

Gadverdamme wat een rotjoch!! bah!! laat hem maar 10miljoen euro betalen voor dat arme paard! hier word is dus zo kwaad van!
!!!!! Boos!