Wat gaat het KNHS hiermee doen???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

anneve

Re: Wat gaat het KNHS hiermee doen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 18:40

Tja, en de filmmaker zegt dat het Bonfire is, jammer dat hij niet eens het verschil tussen een bruine en een vos kent!!!!
Idool was nog niet zo ver toen, en was mee als reservepaard (voor iedereen.)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 18:46

anneve schreef:
Tja, en de filmmaker zegt dat het Bonfire is, jammer dat hij niet eens het verschil tussen een bruine en een vos kent!!!!
Idool was nog niet zo ver toen, en was mee als reservepaard (voor iedereen.)

Dat neemt niet weg dat ik het een onsmakelijk plaatje vind...

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 18:57

Op youtube vind je veel filmpjes van Ulrieke Thiel. Deze moet je ook wat gekleurd bekijken, maar toch ben ik het er grotendeels mee eens. Ik vind de plaatjes van Anky in dit topic ook niets, paard heeft de mond open, en je ziet gewoon dat er getrokken wordt. Handen scheef.
Heeft iemand een filmpje waar ze tijdens de prijsuitreiking van het paard valt? Ik ben wel benieuwd of het nu gewoon schrikken was of dat het paard in verzet komt. Iedereen kan van het paard vallen, maar wat was de reden? In de proeven ziet het er altijd mooi uit, maar ik vind die trainingsfoto's niets. Als je met die rollkur toch zo veel controle uit kunt oefenen, waarom explodeert een paard dan tijdens de prijsuitreiking?

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 18:59

Haar paard steigerde in ieder geval, ben ook wel benieuwd naar een filmpje en/of de reden van het omhooggaan.

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 19:22

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 19:33

germie schreef:
Ik ben wel benieuwd of het nu gewoon schrikken was of dat het paard in verzet komt.

Dat staat imo verder los van de training. Prijsuitreiking is een geval apart en het is niet voor niets dat er genoeg ruiters zijn die al in de basissport, waar er relatief niks gebeurd, met de blubber in hun broek zitten voor de prijsuitreiking.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 21:21

Wat ik mij nou toch echt afvraag is... Waarom heeft Anky in hémelsnaam paarden?
Dit kan toch niet uit paardenliefde zijn? Als je écht van je dieren houd doe je ze dit toch niet aan? Natuurlijk begrijp ik dat ze een sportruiter is, en haar gedachtegang (helaas) niet te vergelijken is met het grootste gedeelte van de gewone recreatieruiters, maar zo is het toch niet leuk paard te rijden?

Zo jammer. Want haar paarden zijn geen paarden, maar gewoon hulpmiddelen. Van wat ik zo zie, lees, hoor, merk, enz. is een paard voor de échte dressuurfreaks (lees: v. Grunsven, v. Baalen, en vast nog honderden anderen die nog niet op het nieuws zijn geweest) hetzelfde is als een leren slofteugel, of een spoor, een zweep of een zadel.
Allemaal hulpmiddelen om zelf beter van te worden, maar denken aan het paard? Na-ah.

En zelfs al zíjn het momentopnames, zo mag er toch gewoon niet gereden worden? Dit kan toch niet zomaar goedgekeurd worden? Waarom zijn er zoveel mensen die dit de normaalste zaak van de wereld vinden?

Kan er gewoon op geen enkele manier bij..

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-07 21:27

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 21:28

Ontwikkelingswerk dat is zeg maar net zoals een mooi pakje om een vreselijke boodschap Verward

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 21:40

Ik ga zaterdag naar een clinic van Anky en zal eens goed opletten want ik ben vol verbazing over de foto's op pagina 1.

jumpertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 21:41

De KNHS gaat hier lekker niks mee doen...

Anky is een soort afgod voor heel veel mensen, dus als zij het doet, tja dan kan het!
Uitleg geven van "hoe het niet moet" geloof ik niet in, paarden worden thuis ook zo getraind, mischien niet elke dag, maar zeker 4 dagen in de week!

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 21:42

jumpertjes schreef:
De KNHS gaat hier lekker niks mee doen...

Anky is een soort afgod voor heel veel mensen, dus als zij het doet, tja dan kan het!
Uitleg geven van "hoe het niet moet" geloof ik niet in, paarden worden thuis ook zo getraind, mischien niet elke dag, maar zeker 4 dagen in de week!

Dat niet alleen, er loopt ook nog een dhr. Jansen rond.

Zal wel weer in de doofpotten verdwijnen.

@ Amarie; waar is die clinic?

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 21:45

De clinic is in Vught. Anky, Imke en Edward. De presentatie wordt gedaan door Tineke en Bert de Ruiter.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 21:46

LuvdaTossa schreef:
Ontwikkelingswerk dat is zeg maar net zoals een mooi pakje om een vreselijke boodschap Verward

Onder het mom van ontwikkelingswerk zijn veel kwalijke zaken met mensen (en dieren gedaan), denk even aan kolonisatie van Afrikaanse landen.

Overigens vind ik het zeer respectloos om het verkondigen van je eigen systeem ontwikkelingswerk te noemen, Zweden is toch echt wel een paardenland ookal lijkt het soms of ze moeite hebben een team samen te stellen door de grote afstanden naar concoursen tov de rest van europa.

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 21:46

Ach mensen.. voordat je commentaar op Anky heb, ga dan eerst eens wat zeggen van de ruiters om je heen die er de ballen verstand van hebben en hun paard in de krul plukken met de slof.

Volgens mij kunnen we ons veeeel beter bezighouden met het gedoe rondom de basisruiters die de "rollkur" nadoen dan Anky die al jaaaaren met dit systeem rijdt. Ze si hier ook niet de enige in dus waarom worden er ook steeds foto's van alleen Anky geplaatst? Ik ben ook op verschillende grote stallen in NL geweest. Daar rijden ze de jonge net zadelmakke diertjes in de slof met de neus tussen de voorbenen.

Misschien verdient dat eerder een aandachtspuntje dan alweer Anky. Want daar schijnen we nu alles al wel van te weten.

jumpertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 21:48

Dhr Janssen banketstaaf wat krom is, wel weer recht. Don,t worry...

Hoezo... ontwikkelingswerk??

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 21:50

sologirl schreef:
Ach mensen.. voordat je commentaar op Anky heb, ga dan eerst eens wat zeggen van de ruiters om je heen die er de ballen verstand van hebben en hun paard in de krul plukken met de slof.

Dat doe ik ook Knipoog

Mogen we nu weer verder gaan met onze discussie over Anky "de geweldige"

jumpertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 21:51

Voordat ik commentaar heb op Anky, heb ik al duizenden topics en commentaren gehoord over de basisruiters in Nederland, die het allemaal wel zo slecht doen, en die het allemaal wel zo slecht voor hebben met de paarden.
Ik vindt het prima dat deze "voorbeeldruiters" ook eens onder de loep worden genomen.

Piaffe en Passage is nog steeds geen natuurlijke gang...
Ik moet dan altijd denken aan circusberen die ze op een gloeiende plaat zetten...

"KIJK EENS WAT IE LEUK DANST???"

right... helemaal uit zichzelf...

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 21:53

jumpertjes schreef:
Voordat ik commentaar heb op Anky, heb ik al duizenden topics en commentaren gehoord over de basisruiters in Nederland, die het allemaal wel zo slecht doen, en die het allemaal wel zo slecht voor hebben met de paarden.
Ik vindt het prima dat deze "voorbeeldruiters" ook eens onder de loep worden genomen.

Piaffe en Passage is nog steeds geen natuurlijke gang...
Ik moet dan altijd denken aan circusberen die ze op een gloeiende plaat zetten...

"KIJK EENS WAT IE LEUK DANST???"

right... helemaal uit zichzelf...

Passage en piaf zijn wel degelijk natuurlijke bewegingen.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 21:55

Waarom zou je als B ruiter je paard niet in de krul trekken als de top het wel doet?

Het maakt toch ook niets uit of het een toppaard of een amateurpaard is? Het is toch net zo erg? Er is toch geen paard die zoiets verdient?

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 21:55

bromfiets schreef:
sologirl schreef:

Dat doe ik ook Knipoog

Mogen we nu weer verder gaan met onze discussie over Anky "de geweldige"

Ik neem aan dat het laatste over mijn reactie gaat?

Anky is niet geweldig en haar manier (En van velen anderen dus ook!) Staat mij ook niet aan. Ik zie veel liever een Hubertus de ring binnenkomen.

Ook ik vind de foto's niet het beeld geven wat een "voorbeeldpersoon" hoort te geven. Maar denk zelf dat we allemaal wel beter weten en dat ze Anky nooit of te nimmer de prulenbak ingooien.

jumpertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 21:56

ja dat is waar ja, ik zie ze regelmatig de piaffe en de passage doen door de wei.....

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 21:57

Helaas zien vele amateurruiters de topruiters als lichtend voorbeeld met alle gevolgen van dien voor de betreffende paarden.
Overigens vertelde een duitse vriendin dat in Duitsland dezelfde discussies worden gevoerd wat betreft hun topruiters en hun manieren van trainen.

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 21:59

LuvdaTossa schreef:
Waarom zou je als B ruiter je paard niet in de krul trekken als de top het wel doet?

Het maakt toch ook niets uit of het een toppaard of een amateurpaard is? Het is toch net zo erg? Er is toch geen paard die zoiets verdient?

Daar wringt net de knoop! Je moet de mensen die beginnen beter gaan opleiden zodat dit later niet meer gebeurd... Anky doet het toch wel. Of ze nou wordt afgezet of niet. Het is haar systeem en ze zal die niet snel veranderen aangezien haar paarden er toch dergelijk goede scores mee lopen. Waarom beginnen we dan niet bij de amateur ruiters. Ik zie hier topics voorbij komen met meisjes die melden dat de pony het neusje eruit drukt. Bij een meisje van 11 jaar!! werd getderrie de slof voorgesteld! Kind had niet eens les! Dan vind ik dat veeeeel erger dan de foto's die zijn gepost van Anky. Die kent het systeem tenminste al een langere tijd.

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 21:59

daniella74 schreef:
Helaas zien vele amateurruiters de topruiters als lichtend voorbeeld met alle gevolgen van dien voor de betreffende paarden.
Overigens vertelde een duitse vriendin dat in Duitsland dezelfde discussies worden gevoerd wat betreft hun topruiters en hun manieren van trainen.

Naar mijn weten is het systeem ook in duitsland ontstaan?