Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Dees schreef:Een paard is geen cavia die je zomaar even zult houden als het niet meer goed kan lopen...
nogmaals: dit geldt zeker niet voor iedereen. net als een cavia, kat of hond houdt ik ook mijn paarden wanneer 'ik er niets meer aan heb' , er zijn net zulke leuke dingen te verzinnen als rijden, voor mij zijn mijn beestjes me alles waard, ik dank ze dan ook niet af als ze te klein, te mank, te oud zijn
Dus in hoeverre moet je je hart mee laten praten in deze kwestie?
Denk dat het een keuze is die heel persoonlijk is.
dat het een persoonlijke keuze is ben ik het mee eens, maar net zoals alle keuzes verschillen, kun je dingen niet over 1 kam scheren. ik ben van mening dat in dit soort gevallen mijn hart mee laten spreken het beste is wat ik kan doen... geld is maar geld en interesseerd me geen drol... mijn dier is mijn plezier, mijn hobby en ontvang onwijs veel liefde van die beesten

traan_beauty schreef:Een paard is geen lamp die je, als hij kapot is gewoon even weg doet..
texelse schreef:Misschien dat ik anders zou beslissen als ik zelf echt voor deze keuze zou staan, maar nu zeg ik:
DOEN!
Voor dat geld krijgt een paard altijd een goed tehuis, daar hoef je niet bang voor te zijn.
wat is een goed tehuis? ik kan zo simpel niet denken hoor. een goed tehuis met een schitterende stal en met keurig gepoetste spoortjes en stang en trens bereden worden zou voor mijn paard een ware hel zijn!
. Je moet verstand en gevoel tegen elkaar af wegen, en dat kan haast niet.
misschien ook eens denken dat er meerdere manieren van denken zijn.... mijn verstand zegt nog harder dan mijn gevoel NEE tegen dit soort aanbiedingen
Sterkte met je beslissing.
Elzepelze schreef:traan_beauty schreef:Een paard is geen lamp die je, als hij kapot is gewoon even weg doet..
Maar als je hem niet kunt onderhouden, of geen tweede paard kunt onderhouden?
En als je persé je sport carriere door wil zetten? Wat doe je dan?
. Elzepelze schreef:Dan is het een goede tweede toch?
Maar als het echt niet vervangbaar is, dan wil je toch ook geen nieuwe? Zou je het dan niet anders noemen?
Elinee schreef:Elzepelze schreef:Dan is het een goede tweede toch?
Maar als het echt niet vervangbaar is, dan wil je toch ook geen nieuwe? Zou je het dan niet anders noemen?
dat je van een nieuw paard net zo veel houd, zegt niet dat hij je vorige vervangt.

Kaitlin schreef:Wij zijn thuis absoluut niet rijk

Ik had het ook echt gedaan ja. Van dat geld kan je een nieuw paard kopen+spaarpot overhouden in geval van nood._rosita_ nav reactie [naam verwijderd] schreef:....nogmaals... etc