Wat was jou ergste val!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Kimmm

Re: Wat was jou ergste val!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 08:09

5 Jaar terug, viel van een jonge pony af en bleef met me voet in de beugel hangen.
Vorig jaar met me rug tegen een houten paal opgeklapt.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 08:15

Mijn ergste val was toch wel toen ik letterlijk ging zand happen (erg los zand) met als gevolg een gebroken neus.
Ook een keer een tand door mijn lip gehad, door een val van het paard.
Ik val blijkbaar graag op mijn gezicht Boos!

Marleen79

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 08:22

wow...wat een heftige verhalen allemaal.. dan heb ik altijd nog geluk gehad! Mijn ergste val was van een jong paard dat schrok en als een idioot begon te bokken. Ik viel en het eerste wat ik dacht was dat ik er meteen weer op wilde. Een ander meisje had mn paard gevangen maar ik mocht er van haar niet meteen op: ik moest eerst even gewoon lopen om te kijken of ik niets had. Ik wilde een stap zetten en toen voelde ik mn rug..wat bleek: zwaar gekneusd. Ik was zo'n 3 weken gehandicapt. Kon nog niet zelf uit mn bed komen of een glas van de tafel pakken..echt ellende!

Ben ook een keer gevallen met opstijgen, ook van een jong paard. Het dier schrok toen ik me ophees, dus ik wilde weer terug naar de grond om rustig opnieuw op te stijgen, maar het paard duwde me opzij en ging op mn bovenbeen staan. Vervolgens ben ik er wel op gegaan maar na 2 rondjes deed het zo'n pijn dat ik er toch maar af gegaan ben... heb ik een aantal dagen goed last van gehad!

Mijn laatste val was tijdens een KNHS instructieweek in Ermelo: tijdens de crossles struikelde mn paard en viel ik er voorover af. Resultaat: gekneusde heup! Was een abrupt einde van mn instructieweek..

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 08:28

Heb eigenlijk 3 erge vallen gehad. 1ste viel ik van een pony met mijn kop op een boomstam, zware hersenschudding. daarna 2 keer achterelkaar van een paard, zware hersenschudding en alles gekneusd wat je kan kneuzen. En afgelopen december heel lomp van een paard gevallen, sleutelbeen gebroken, ribben gekneusd enz enz enz.. heb gister voor het eerst echt gereden. Das een goede 8 maanden geleden. Zijn wat complicaties opgetreden bij de botbreuk Boos!

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 08:29

ik ga altijd met paard en al.....
de ergste 2x waren tijdens buitenritten.

Vorig jaar in Kootwijk, in galop over een pad en er lag 1 kneuterige boomwortel...bang! over de kop met paard en al, ik had gelukkig niets maar mijn paard lag op de rug tegen een boom aan... hij krabbelde overeind en had heel zijn hoofd ontveld wat ook nog eens bloedde.
Wij naar een restaurantje "klein Assel" en daar zijn hoofd met water gespoeld en met een theedoek afgenomen.
Gelukkig had hij verder niks, was alleen een beetje beduusd..
Mijn telefoon was wel doormidden...arme ding lag op de stronk, daarboven lag ik en daarboven mijn paard/...kon hij niet tegen...

De andere keer was bij ons in het Naarderbos, ook tijdens galop niet opletten en struikelen. Alleen nu lag ik eronder en mijn zadel op mijn knie ( cantle van westernzadel) gelukkig had mijn paard niks nu alleen liep ik een maand kreupel...

luna1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 08:36

Mijn ergste val was met een optocht in Leiden (de drie oktober optocht).
Ik zou op het paukepaard rijden, een tinker met twee hele grote trommels aan de zijkanten.
Door een ongelukkige samenloop van omstandigheden, ging ze er vandoor.
Door het rennen vielen de trommels er af waardoor het paard ook nog is ging bokken.
Uiteindelijk zat ik het niet meer uit en viel ik er af precies op het asfalt
(we stonden eerst op het gras te wachten dat we van start konden gaan)
Ik kwam er vrijsnel achter dat ik niet meer kon staan vanwege de pijn aan mijn enkel.
In het ziekenhuis bleek dat me enkel uit de kom was, er heeft 6 weken een ijzeren pen in gezeten om alles op z'n plek te houden.
Behalve dat dat me ergste val was, was ook mijn meest gênante val vanwege de vele mensen die er om heen stonden.

xje_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 08:41

ik ben niet zo heel vaak gevallen, 3 x in 7,5 jaar.
waarvan 2 x in 1 springles(met mijn verzorgpony) zij word nogal wild en is dan niet meer te houden, maar ik kon haar aardig bij me houden, ik reed op de sprong af en toen verloor ik mijn beugel, en toen viel ik er half af, en toen heb ik me maar gewoon laten vallen, ik hing daar een beetje aan het nek, iedereen lachen, ik ook, maar toen ging ik weer springen, toen viel ik er weer af omdat zij een hele bolle rug kreeg, en toen kreeg ik 2 x een trap na in mijn rug, 2 weken alleen maar op bed gelegen.
gekneust dus... was niet zo fijn.

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 11:29

Kimmie_girl schreef:
5 Jaar terug, viel van een jonge pony af en bleef met me voet in de beugel hangen.
Vorig jaar met me rug tegen een houten paal opgeklapt.

pijlijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 16:44

mijn eerste officiele springparcours toen ik 15 was. paard zette wel 2 galopsprongen te vroeg af, we haalden de hindernis niet eens, knappe salto en een blauw oog

MissJeanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 18:57

Mijn laatste buitenrit ging niet zo goed,
Ik val ook bijna nooit, 6 keer in 8 jaar tijd. En ik heb er nog nooit iets aan overgehouden gelukkig.

We waren met zijn drieen, aan het galloperen op een zandvlakte , een race tegen elkaar, mijn zusje was vals geweest en had een voorsprong en nam de binnnebocht. Tong uitsteken

Mijn vriendin reed net voor mij en ineens in volle galop viel haar paard bijna voorover. Er was een stuk heel mul zand en dat ging dus niet helemaal goed. Gelukkig stond haar paard gelijk weer op en kon zij nog net blijven zitten. Maar ik reed er 10 m achter, wilde er nog omheen sturen maar het was al te laat,
In volle galop viel mijn paard er ook in natuurlijk en ik werd door de snelheid gelanceerd.

Ik maakte een halve salto en kwam op mijn hoofd en rug neer.
Gelukkig had ik een cap op en die ving de grootste klap op.
Ik bleef even beduusd liggen maar alles deed het nog. Haha!

Mijn paard mankeerde ook niks gelukkig en mijn vriendin + paard ook niet.
Maar we hadden de schrik er goed inzitten!

We zijn gelijk weer even een stukje gaan galloperen om niet bang te worden, maar ik moet zeggen dat ik dit de hefstige val ooit vond omdat ineens alles onder je voeten wegvalt en je ineens op de grond ligt. Clown

Gelukkig hield ik er alleen flinke spierpijn aan over,, Knipoog

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 19:00

met paard en al....jong dier,dat gaat rennen, en in volle galop op z'n kant klapt. heb er niet veel aan overgehouden,maar het was de engste val. Vooral, omdat je al een paar seconden weet, dat het nooi lang goed zal gaan...

_Sas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 20:55

Klinkt allemaal niet lekker

Ik ben wel aardig vaak hard gevallen..

1. Tijdens ponykamp, zat op een paard dat buiten wel eens wil bokken. Tijdens de galop bokt hij, klap er recht op mn rug af. Resultaat: mijn nier gekneusd en weken rugpijn.

2. Ook op kamp, wedstrijdje met een ander meisje. We gingen behoorlijk hard en toen stond er een boom waar zij rechts en ik links langs wilde. Mijn paardje besloot toen ineens ook recht te gaan en werd met mn hoofd tegen de boom geslingerd. 10 minuten buiten westen, boomafdruk in mn cap en met de ambulance naar het ziekenhuis. Resultaat: zware hersenschudding en veel blauwe plekken.

3. In de binnenbak. Paard loopt nogal op de voorhand en tijdens de galop struikelt ze en valt voorover. Hierdoor val ik er af en zij valt met me mee en landt bovenop me. Heb me opgevangen met mn hand schijnbaar. Weer ambulance.. Resultaat: De aanhechtingsspieren van mn duim afgescheurd, hij bungelde er gewoon bij. Geopereerd en 3 maanden gips in totaal..

Laatste keer is gelukkig alweer zo'n 4 jaar geleden, hahaha.. Laatste tijd niet veel meer gevallen!

myrt_ee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 21:39

paard stopte voor de hindernis en ik vloog erover heen Tong uitsteken

flubjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 21:58

Ik ben al jaren niet meer gevallen (eventjes afkloppen). Ik ben best goed in blijven zitten
en de keren die ik ben gevallen helemaal niks ergs gehad nog nooit.
Maar ik heb wel gehad dat 3 jaar geleden ik op de manege op de pony waar ik altijd op reed lekker aan het galopperen was en we moesten middengalop doen. Ik dacht ja dat kunnen wij heeel goed (hij is van zichzelf heel snel Tong uitsteken )
En wij lekker crossen.. tot meneer de hoek niet aan zag komen we vloegen door de hoek en hij struikelde.. Ik weet er nog van dat zijn hoofd door het zand schoof en ik op zijn nek hing..
Zodra hij weer was opgestaan was het eerste was hij deed mij in het zadel gooien met zijn hoofd zodat ik weer goed zat (vind ik nog steeds heel apart Bloos ) en toen ging hij stappen en liep echt heeel kreupel
Gelukkig hij alleen een schaafwond op zijn knie.. en wat zand in zijn mond. En ik had ook niks , Behalve dat ik dooodsbang ben voor elke hoek en om te crossen nu.
Ik ben sinds dat echt een schijterd geworden.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 23:44

die keer dat ik mijn elleboog op drie plaatsen brak: winter, koud, harde bodem, manegepony die nogal fel stond, ze ging stevig door bij het galoperen, ik verstijfde en neep met mijn knieën, pony ging nog harder, we kwamen aan de bocht en ik panikeerde helemaal want we gingen echt veel te snel, pony maakte een kleine draai ipv grote bocht en ik mieterde er keihard af, recht op mijn elleboog
resultaat: 3 bouten + 13 schroeven in mijn arm, 10 dagen ziekenhuis, 4 maanden revalidatie want kon mijn arm niet strekken (stond permanent in een hoek van 90°), tweede operatie na een jaar om ijzerwinkel eruit te halen en nu litteken van 20 cm op mijn arm
gelukkig kan ik nu weer alles met die arm

en die keer dat mijn merrie struikelde, ik had een aandraaihelm op, ik viel echt recht op mijn hoofd, de helm verschoof en mijn neus knalde tegen de hoek waar de klep begint
resultaat: net geen gebroken neus, twee kanjers van blauwe ogen, hele gezicht groen en geel gezwollen... en de volgende dag was ik voor het eerst bij mijn vriend thuis uitgenodigd voor de kerst! heb het hele diner een ijszak tegen mijn hoofd geduwd en me dood geschaamd Bloos

Rowtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 23:51

Vroeger ben ik best vaak gevallen van manegepaarden enz. en best hard ook.
maar ik heb nog nooit wat gebroken of gekneusd gelukkig! (hopen dat het zo blijft.)
ik hield er wel vaak blauwe plekken aan over maar dat was ook het enige.
als ik al die verhalen hier lees mag ik wel van geluk spreken. Tong uitsteken

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 12:30

renee16 schreef:
Mijn ergste val was toch wel toen ik letterlijk ging zand happen (erg los zand) met als gevolg een gebroken neus.
Ook een keer een tand door mijn lip gehad, door een val van het paard.
Ik val blijkbaar graag op mijn gezicht Boos!

Wajoo Verdrietig

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 12:50

ik ben nog nooit gevallen in het jaartje dat ik nu rij Tong uitsteken (snel afkloppen) wel op de nek van een paard beland toen deze een rare sprong in galop maakte...

@ xannemijn: kan je nog zinnigere reacties bedenken of kom je niet verder dan: ooh, aaah en autsj Tong uitsteken Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 13:47

gewoon melden

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 13:52

Mijn ergste val was tot nu toe was vorig jaar
toen ik tegen het hek van de bak kwakte.
gevolg was een afgescheurde kruisband en een scheur in mijn meniscus
waar ik aan geopereert moest worden en een half jaar fysiotherapie Scheve mond

NaSi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 13:56

Niet de ergste maar wel genantste Bloos
in een springwedstrijd viel ik toen ik over de waterplas moest en weigerde ik viel erin Bloos
en toen iemand me weer hielp opstappen omdat ik best pijn had viel ik eraan de andere kant weeer af Bloos

Valerie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 15:47

mijn ergste val was 2jaar terug volgendsmij..
pony was de hele les al aan 't klote met rennen/bokken/wegspringen/wegdraaie..
mja toen eindelijk normale galop, nee.. pony schrikt; springt weg/rent weg/staat stil/geeft een bok en komt omhoog.. daar ging ik achterover eraf..
recht op m'n stuitje maar die klap was erg groot en ging dus door in m'n rug.. gevolg; ik kon niet meer adem hale.. dus lesgever mij zo heel rustig naar achtergeboge zodat ik weer beetje bij beetje meer kon ademhale na een tijdje weer normaal.. (gelukkig want ik vond dat zo eng..)
toen naar Ehbo en toen bleek dat ik gekneusde stuitje/gekneusde rug had..

en nog pas gelede.. pony draaide om/sprongweg en ik kom op m'n hoofd terecht met m'n rug en hoofd tegen de bak rand.. (lag ong. dubbel..)
gevolg; Lichte hersenschudding, gekneusde rug en een spiertje verekt in mijn pink.

gelukkig niets ergers dan dit mee gemaakt maar ik vond dit toch wel erg genoeg..

die verhale die ik nu hier lees, pfoe.. zou het zelf niet willen mee maken..

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 09:52

Woow erg Scheve mond

Ik ben echt heel vaak gevallen, maar reed dan ook altijd op de drukste pony's Huilen van het lachen
Gelukkig nog nooit iets ernstigs gehad
Ik ben wel eens op mijn rug op een hindernis gevallen.
En wel eens 3x van dezelfde pony, waarvan ik 1x met mijn hoofd tegen een paal aanknalde (gelukkig had ik een cap op), en waarvan ik 1x keihard op mijn rug viel. Ja
Klinkt misschien raar, maar.. eerder kickte ik er echt op om zo lang mogelijk te blijven zitten, en vond ik het ook niet zo erg om te vallen Clown
Lekkere blauwe plekken op je bovenbenen en billen Tong uitsteken Heerlijk Haha!

SjOrSs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 10:23

Mijn ergsteval was met springen,, ik zat op een kleine en suppersnelle pony, voor de hindernis begon die zo raar te doen hij was er al een paar keer langsop gelopen, toen die er later eindelijk overheen ging sloeg die na de hindernis helemaal op hol en werd helemaal gek. Ik viel en had m'n ribbengekneusd dat was wel pijnlijk , ik heb heel lang op bed gelegen.

Annemariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 10:53

MIjn ergste val was zo'n 9 jaar geleden toen ik 12 was. Ik zat op een een jonge pittige merrie die net beleerd was en doorgereden moest worden. Op een gegeven moment schrok ze ergens van, en ging er keihard bokkend vandoor, na een paar bokken knalde ik eraf. Toen trapte ze me nog tegen mn hoofd (nét tegen het randje van mn cap). Resultaat: een gebroken arm.