Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Misser schreef:udine5 schreef:dat overige verkeer daar kan ik ook niks tegen doen gewoon goed uitkijkenen je paard goed in de gaten houden hoe hij of zij reageerd op dingen.
Wat ik bedoel is dat je op de fiets ook een ongeluk kunt krijgen, omdat een andere bestuurder iets onverwachts kan doen. Dus dat het argument 'op de fiets geen helm, want m'n fiets maakt geen onverwachte bewegingen' niet helemaal opgaat.
In landen waar het wel verplicht is, wensen ze misschien wel 'zonder-helm-fietsers' hetzelfde toe... Zou je om die reden een fietshelm opzetten? Want het risico is misschien niet groot, het is er wel.
Ik vind die spelfouten in de titel (nee niet cappie en koppie, die andere) een beetje jammer als het over hersens gaat. Daar erger ik me dan weer heel erg aan, zo heeft iedereen wat.
me cap was te groot en toen heb ik dat ding weg gegooit CrazyCat schreef:Heel onverstandig van me inderdaad, maar vind het toch wel fijn dat ik dat als 32 jarige in een vrij land zelf kan bepalen![]()
(overigens als ik kinderen zou krijgen wordt het een ander verhaal. Dan ben ik niet meer alleen voor mezelf verantwoordelijk)
sherwood schreef:Het klepje op je neus krijgen waardoor hij bijna breekt is niet fijn. Ook achterop je atlas de rand van de cap in je hoofd gedrukt krijgen vind ik niet fijn, en als klap op de vuurpijl de rand van je cap in je slaap gedrukt krijgen... daar heb je een ruime week hoofdpijn van.
maar ik wilde toch graag even reageren op je bericht 

.
beantsje schreef:als je als 100ste bokker over hetzelfde onderwerp begint, win je dan een prijs?
tinka__ schreef:Ik draag dus wel een cap!.. Voor de veiligheid, en ik vind hem zeker ook niet vervelend zitten
udine5 schreef:fijn om te horen dat er toch een heleboel mensen zijn die een cap op zetten.
Gelukkig!![]()
En wist ook iedereen dat als je een keer goed gestuiterd bent met je cap dat je dan een nieuwe moet kopen dan is namelijk de veiligheid ervan af.
marijkje1990 schreef:Waarom nou geen cap?? das niet moeilijk.. omdat ik toen ik met cap reed een dikke hersenshudding heb gehad. Veder heb ik nu al een aantal keeren een hoef met ijzer tegen me hoofd gehad.. en deed het zeer..voor 5 min ja maar mijn hoofd werk nog prima.
[/quote]
(en terecht btw) Misser schreef:draumpje schreef:maar willen die mensen dan ook aub zelf hun ziektekosten betalen als ze liggen te vegeteren in een ziekenhuis omdat er een dikke barst in hun schedel zit en hun hersenen pudding zijn wat te voorkomen was geweest met een cap
Prima, net als alle mensen die zonder bodyprotector paardrijden, zonder gordel autorijden, te hard rijden, roken, teveel drinken etc.
Edit: zoals ik al eerder heb gezegd rijd ik meestal met, maar ook met cap ben je niet onkwetsbaar. Laat iedereen hier toch zelf z'n keuze in maken.
udine5 schreef:Dus waarom draag jij wel of geen cap???
KarinvdM schreef:@Misser, ik rook niet maar ik lust wel graag een borrel!

Misser schreef:Daar heb je gelijk in.
Maar dan ben ik benieuwd hoeveel mensen er hier absoluut tegen zonder cap rijden zijn, maar wel hun lichaam de vernieling inhelpen door te roken?

Barmat schreef:Misser schreef:Daar heb je gelijk in.
Maar dan ben ik benieuwd hoeveel mensen er hier absoluut tegen zonder cap rijden zijn, maar wel hun lichaam de vernieling inhelpen door te roken?
Ik rook niet
Ik drink niet
Ik sport veel
Ik eet gezond
Ik draag een cap
Mag ik dan WEL zeuren er over?