Celest Zou je nog lang in leven blijven?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Celest Zou je nog lang in leven blijven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 23:18

_June schreef:
Hij slaat gericht, bijt.
Onder de man bokt hij (erg gemeen).

Op zich logisch, als je pijn in je hele lijf hebt. Maar ts is 12 dus kan het d'r niet kwalijk nemen dat ze dat niet helemaal doorheeft en hoe dan ook d'r pony mist!

ja gericht slaan is niet ok nee. Bijten en bokken kan idd door pijnklachten zijn en als het dier idd zo erg pijn heeft en er niks aan gedaan zou kunnen worden ( wat in dit geval het geval is wegens geld gebrek ) is het misschien beter dat het verlost word van de pijn uit best wil voor het dier. Alleen dan wel mijn vraagtekens van waarom helemaal in Zweden?
Maar daar zal jij misschien ook geen antwoord op hebben.
Maar waren de papieren ook aan stal eigenaar over gegeven en was het dier echt officieel op naam gezet van stal eigenaar? Anders kan ts het misschien nog aanvechten ( weet niet precie shoe dat allemaal zi hoor misschien dat iemand dat kan uitleggen? )

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 23:18

maverick schreef:
De pensionhouder heeft gehandeld naar het welzijn van het beestje.Daarkomt bij dat de slachtprijs van een schrale volbloed, niet genoeg is om alle kosten te dekken.Verder had liep celest atijd kreupel en dat doet hij niet voor lol.Maar jennifer toch zo naief als ze is, willen gaan rijden op een beest dat stikt van de pijn.Vorige week was het zelf zo erg dat ze hem met een stiek vast geknoopt hadden, zodat hij niet vervelend kon worden?!
Sorry hoor.
Maar waar zijn we dan helemaal mee bezig?
Denk zelf dat celest henk dankbaar is, dat hij strax helemaal geen pijn meer heeft.

Verder meid werk er van maken.... ga je gang de smid kon je al niet afrekeken, laat staan de advocaat.

En verder om alle onduidelijkheden uit de weg te ruimen. Pensionhouder had het papier+paspoort.Dus de celest was in zijn eigendom.

ik ga niet op alles in wat dat wet ik dus echt niet.. maar papier en paspoort is geen eigendomsbewijs!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 23:21

stef schreef:
voor er (bokt kennende) veroordelingen aan het adres van de stalhouder komen, denk ik dat het wijs is in acht te nemen dat we maar 1 kant van het verhaal horen, en dat is die van een (logisch) ge-emotioneerde 12 jarige

Juist, en dat bedoelde ik ook met mijn berichtjes...

naar mijn idee zal het achteraf allemaal misschien wel meevallen...

als je iedere keer iets hebt van 'horen vertellen' maar zelf niet met de stalhouder open en duidelijk een gesprek hebt gehad, lijkt het me maar een vage zaak...

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 23:22

ELpatcho schreef:
maverick schreef:
De pensionhouder heeft gehandeld naar het welzijn van het beestje.Daarkomt bij dat de slachtprijs van een schrale volbloed, niet genoeg is om alle kosten te dekken.Verder had liep celest atijd kreupel en dat doet hij niet voor lol.Maar jennifer toch zo naief als ze is, willen gaan rijden op een beest dat stikt van de pijn.Vorige week was het zelf zo erg dat ze hem met een stiek vast geknoopt hadden, zodat hij niet vervelend kon worden?!
Sorry hoor.
Maar waar zijn we dan helemaal mee bezig?
Denk zelf dat celest henk dankbaar is, dat hij strax helemaal geen pijn meer heeft.

Verder meid werk er van maken.... ga je gang de smid kon je al niet afrekeken, laat staan de advocaat.

En verder om alle onduidelijkheden uit de weg te ruimen. Pensionhouder had het papier+paspoort.Dus de celest was in zijn eigendom.

ik ga niet op alles in wat dat wet ik dus echt niet.. maar papier en paspoort is geen eigendomsbewijs!

Maar volgens de wet genoeg om hem te kunnen verkopen Knipoog

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 23:23

maar volgens de wet ook genoeg om een rechtzaak te beginnen en het paard terug te winnen..

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 23:24

maverick schreef:

Maar volgens de wet genoeg om hem te kunnen verkopen Knipoog[/quote]

Ja? Doen niet alle handelaren elk handelspaard op naam zetten? Clown

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 23:25

@ELpatcho:Nee, want dr vader heeft de zaken zo besproken met de pensionhouder en die is volgens de wet toch echt handelsbekwaam.
Laatst bijgewerkt door maverick op 03-07-07 23:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 23:25

Ts doet er wellicht goed aan haar ouders eens flink aan de tand te voelen over de afspraken die zij gemaakt hebben met de stalhouder.

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 23:26

_June schreef:
maverick schreef:

Maar volgens de wet genoeg om hem te kunnen verkopen Knipoog

Ja? Doen niet alle handelaren elk handelspaard op naam zetten? Clown[/quote]

Whahahahahahahahahhahhahahahahaha
sorry Bloos

_June

ELpatcho schreef:
maar volgens de wet ook genoeg om een rechtzaak te beginnen en het paard terug te winnen..

Ook als je ervoor hebt getekend dat je je paard 'in moet leveren' als je je stalgeld niet betaald en zelf het paspoort overdraagt en ermee akkoord gaat dat ie weggaat als je binnen een afgesproken termijn niet betaald??

ELpatcho

TS moet er indd achterkomen wat nou de afspraken zijn,, maar ik zou paard niet willen houden als je niet een geld hebt voor de hoefsmid dan verdient her paard beter!

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 23:27

sorry Bloos[/quote]

Hey, win ik em deze week?

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 23:27

_June schreef:
ELpatcho schreef:

Ook als je ervoor hebt getekend dat je je paard 'in moet leveren' als je je stalgeld niet betaald en zelf het paspoort overdraagt en ermee akkoord gaat dat ie weggaat als je binnen een afgesproken termijn niet betaald??

neej dan niet.. is dat gebeurt dan? dan heb ik daar over heen gelezen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 23:29

als dat idd gebeurt is heb je je paard vrijwillig afgestaan en heb je er niks over te zeggen. En met een handtekening eronder kom je er al helemaal nie meer onderuit

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 23:29

ELpatcho schreef:
TS moet er indd achterkomen wat nou de afspraken zijn,, maar ik zou paard niet willen houden als je niet een geld hebt voor de hoefsmid dan verdient her paard beter!

Juist, stel je eens voor dat ie echt ziek was geworden.Koliek ofzo.Wat dan, dood laten gaan, want we hebben al moeten sparen voor de smid Gestoord

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 23:30

_June schreef:
sorry Bloos

Hey, win ik em deze week?[/quote]

Je bent hard op weg Vork

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 23:33

@Elpatcho: Yep!
Staat volgens mij in de meeste contracten bij pensionstallen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 23:34

ik moet idd wel vertellen dat voor het dier het best is dat het niet meer van ts is wegens het geldprobleem mocht er idd wat gebeuren met het dier. Maar ik begrijp ( net zoals vele anderen hier dnek ik ) haar verdriet erg goed. Ze is ook pas 12 jaar, denkt niet zoals de wellicht volwassen personen hier, kan je ook niet verwachten van zo'n jong meisje. Ze houd van haar paard, ziet misschien niet dat het pijn heeft/had en is ze in haar ogen het beste geweest voor haar paard. Dan komt dit wel als een schok aan. Wat voor zo'n kind ook moeilijk is is dat de ouders scheiden en ze in eerst instantie genoeg geld hadden om te besteden ook voor een paard en ineens vader falliet is. Dat is soms gewoon moeilijk voor te stellen, een kind van die leeftijd houd zich met die zaken ook niet bezig lijkt mij

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 23:35

naja een verhaal zonder einde...en we zullen nooit weten waar die nu echt heen is volgens mij...

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 23:36

Nanne schreef:
@ Maverick.

En wat als het om jouw paard gaat?

Inderdaad ik vind Maverick en june_ ofzo echt aan het zeuren ze noemt geen namen. Ze is 12 jaar!!! Zit in een poedersuiker thuis en raakt dr paard kwijt... mag ze dan dr verhaal kwijt?! Ze noemt toch geen namen.

Vind dit dus echt weer heel betweterig en zeurderig overkomen, leef je gewoon ééns in, in de situatie zeg... hoe zou jij je voelen in die stuatie en ze is 12 jaar...

Natuurlijk moet paard ook niet helemaal wegrotten en dat wil ze ook heus niet hoor dat wil niemand voor zijn paard!

Vind het gewoon ziek wat jullie 2 aan het doen zijn, gewoon dat meisje compleet onderuit halen net doen alsof ze haar paard overal onder WIL laten lijden. Kan zei hier iets aan doen nee, ze voelt zich toch ook gewoon zwaar k u t ?! Gewoon weer een stel betweterige meiden die ouder zijn en alles beter weten.... en in het hele topic haar onderuit halen en afzeiken... waar ben je dan mee bezig???
Laatst bijgewerkt door SONY op 03-07-07 23:40, in het totaal 2 keer bewerkt

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 23:36

ik snap ook dat het echt een rot gevoel moet geven als je niet echt snapt wat er nou met je paard gebeurt.. misschien naar de staleigenaar gaan, als je ouders niks vertellen

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 23:39

SONY schreef:
Nanne schreef:
@ Maverick.

En wat als het om jouw paard gaat?

Inderdaad ik vind Maverick en june_ ofzo echt aan het zeuren ze noemt geen namen. Ze is 12 jaar!!! Zit in een poedersuiker thuis en raakt dr paard kwijt... mag ze dan dr verhaal kwijt?! Ze noemt toch geen namen.

Vind dit dus echt weer heel betweterig en zeurderig overkomen, leef je gewoon ééns in, in de situatie zeg... hoe zou jij je voelen in die stuatie en ze is 12 jaar...

Natuurlijk moet paard ook niet helemaal wegrotten en dat wil ze ook heus niet hoor dat wil niemand voor zijn paard!

Ik zo opassen met wat je daar nu zegt:
Ikheb 2 weken geleden mijn 2 jarige hengst weg kunnen brengen en june een paar maanden geleden haar prachtige fries.En waarom? Omdat wij keizen voor het welzijn vanhet beest! Dus graag een beetje opletetn met wat je zegt.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 23:41

je kan hier ook nog Dagen, Weken of Maanden over besig blijven
maar we weten maar 1 kant van het verhaal
oordeel over niemand te snel voor je alle kanten van het verhaal kent

edit: vorige reactie was uit opwellig SRRY
Laatst bijgewerkt door XxDiandraxX op 03-07-07 23:54, in het totaal 1 keer bewerkt

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 23:42

Ik ken maverick & June erg goed....hun kiezen echt voor het welzijn van het paard hoe moeilijk het ook is!! Wat dan dat jij gelukkig bent omdat jij nog o zo graag van je paard wilt genieten....

als je echt van je paard houd kies je het beste voor hem!!

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 23:42

@Sony: ik zeur niet, wil haar niet verder kwetsen en vind het echt heel erg voor d'r. Maar heb het idee dat haar vader niet alles eerlijk verteld heeft en Jennifer ziet de pensionhouder nu als boeman, terwijl die er in principe niets aan kan doen. Mag ik haar dat niet vertellen dan?

En ik snap heel goed dat ze pas 12 is en het moeilijk heeft, maar is het niet veeeeel vervelender als ze er over tig maanden pas achter komt hoe de vork werkelijk in de steel zat?

Enne, ik snap echt wel hoe het is. Heb mijn paard begin dit jaar, dat ik 6 jaar heb gehad af laten maken ivm artrose. Om haar verder leed te besparen. Mensen hebben haar vaaaaak verteld dat het dier pijn had incl d.a. en daar werd ook niks mee gedaan. Maar dat moet allemaal maar kunnen?!
Laatst bijgewerkt door _June op 03-07-07 23:43, in het totaal 1 keer bewerkt