ervaring leiding zijn ponykampen?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Chantal1971

Re: ervaring leiding zijn ponykampen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 14:55

Wij hebben 4 tenten, 3 voor de kids en 1 voor de leiding (blij dat we apart slapen Knipoog ). Er zijn maximaal 40 tot 42 kinderen in een week. Voorlezen doen wij nooit eigenlijk, ze vertellen elkaar wel een verhaal.
En.....Evelijn, jij moet koken zie ik. Dat hoeven wij gelukkig niet. Bij ons komt er catering. Zo fijn want scheelt een hoop werk Bloos Haha! . Alleen op zondag niet, dan barbecuen we.

Voor wat betreft dat opruimen: het klopt dat ze het nooit hebben gedaan, maar dat kan mij niet schelen hoor, een half uur later moet het schoon zijn en wie zich opoffert moeten ze maar zien. Zoveel hoeven ze ook weer niet te doen hoor. Een keer of 3 corveeen (geen trema sorry) en het kamp + tenten opgeruimd houden, dat is best te doen Ja

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 15:03

Ja ik mag me vanaf 14 juli weer uitsloven in de keuken. Ben keuken-groot .... en dus verantwoordelijk dat er eten op tafel komt. Ben vanaf 15/16 uur meestal wel bezig om het eten op tijd klaar te krijgen voor zo'n groep. Alleen jammer dat ik het menu niet zelf mag verzinnen. Dan zouden er zeker wat minder aardappelen op tafel komen.
Catering wat een luxe, dat scheelt zeker een hoop werk en het eten is altijd eetbaar. Ik heb hier weleens verhalen gehoord over harde aardappels, zwarte hamburgers en kauwgomachtige macaroni. Ben tot nu toe nog niet schuldig aan geweest ... maar toch even afkloppen Knipoog

Chantal1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 15:14

Haha, ik geloof best dat het niet meevalt om te koken voor zoveel mensen. Ik ben best wel een beetje hobbykok maar ik moet er niet aan denken om voor zoveel mensen te koken, dat valt beslist tegen. Ik snap dat best hoor, harde aardappels en zwarte hamburgers Ja Oef

Ik ben idd heel blij met de catering. Het scheelt toch heel veel werk enne.....ik heb toch ook een beetje vakantie Bloos

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 15:25

Chantal1971 schreef:
Evelijn schreef:
Omdat we als leiding dan drie keer per dag bezig zijn om de telefoons te zoeken, ze meer hun schoolvriendinnetjes aan het bellen zijn dan met andere kinderen spelen, er plotseling ouders op de stoep staan omdat hun kind dacht iets nodig te hebben en dat niet aan de leiding durfde te vragen, ze tijdens het eten dan eerder sms-en dan een boterham eten, ze gaan lopen klooien met die dingen, ze ze van elkaar verstoppen/stelen etc.
Nee die dingen gaan mooi achter slot en grendel. Ze kunnen elke dag even bellen met ouders en vriendinnetjes. Dat is meer dan genoeg.

Mee eens. Ik zie Elpatcho dat jij ook van het telefoontijdperk bent met je 17 jaar. Dat is niet erg hoor, maar het is enorm frustrerend als je 10 keer moet herhalen wat je gezegd heb omdat een of andere m*ts zit te sms-en. Ze horen je niet en dat is knap lastig.
Ik vind het overigens ook mega-irritant als de leiding de godganse dag zit te bellen en/of sms-en. Daar zeg ik dan ook rustig wat van want je bent daar om te werken en niet om de halve dag op je r**t te zitten.

Vorig jaar hadden wij ook ineens ouders op de stoep. Mijn kind wordt gepest dus we nemen haar mee. Wij wisten niet eens dat ze gepest werd Verward
Omdat ze dus haar ouders belde in plaats van bij ons aan te kloppen wisten wij dit dus niet.
Weet je hoe je voor paal staat als je dat dan hoort? Nagelbijten / Gniffelen

edit: tiepvaut

haha misschien heb ik er wel de leeftijd voor maar ik doe eigenlijk helemaal niks met mn mobiel.. hij is altijd kwijt.. Wij hebben nog geen ponykamp gehad dat kinderen steeds maar blijven sms'en.. misschien de kinderen iets meer te doen geven?

Ik vind het juist goed dat een kind dan aan kan kloppen bij zijn ouders,, het is duidelijk niet vertrouwd bij jullie en als ze dan geen contact met dr ouders kan opnemen voelt het zich alleen maar rotter! ik heb dit vroeger ook keer mee gemaakt, noujah niet gepest maar wel op een vreselijk rotkamp gezeten!! nou dan ben je echt blij dat je je ouders kan bellen! misschien sta jij dan wel voor paal! maar je bent daar voor het kind en niet voor je zelf!

Chantal1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 15:48

ELpatcho schreef:
Ik vind het juist goed dat een kind dan aan kan kloppen bij zijn ouders,, het is duidelijk niet vertrouwd bij jullie en als ze dan geen contact met dr ouders kan opnemen voelt het zich alleen maar rotter! ik heb dit vroeger ook keer mee gemaakt, noujah niet gepest maar wel op een vreselijk rotkamp gezeten!! nou dan ben je echt blij dat je je ouders kan bellen! misschien sta jij dan wel voor paal! maar je bent daar voor het kind en niet voor je zelf!

Het kan wel zijn dat wij daar voor de kinderen zijn, maar het zou wel prettig zijn als de kids dat ook weten. Je staat echt raar te kijken hoor als er ouders voor je neus staan die mededelen dat ze hun kind meenemen om de een of andere reden.
Het is natuurlijk rot voor een kind als die zich niet op haar gemak voelt, maar is daar de leiding niet voor dan? Wij doen onze uiterste best om het voor die kinderen leuk te maken, oplossingen zoeken voor problemen, niets is ons teveel hoor. Maar dan moet je wel weten dat er wat speelt.
Op 40 kinderen is dat wel eens moeilijk om zelf te constateren. De pesters (oid) zullen zich natuurlijk niet melden. Maar als de gepeste kinderen ook niets melden, tja, dan valt het niet mee om ze te helpen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik die ouders ook niet slim vindt hoor. Als mijn kind mij zou bellen dan zou ik eerst met iemand van de leiding willen spreken voordat ik naar het kamp ging. Wat dat betreft vindt ik dat ouders ook wel eens een steekje laten vallen hoor.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 18:52

Bij ons op kamp zijn de mobieltjes niet toegestaan. Veel ellende mee gehad, kinderen liepen de hele dag te smsen (vooral de oudere meiden) en dat kwam de sfeer absoluut niet ten goede. Bij ons is het ook de eerste dag de mobiel inleveren, elke dag mogen ze wel even een uurtje de tel. hebben, maar dan alleen in bijzijn van de leidsters.

We hebben een keer kinderen gehad die naar huis gingen bellen en allemaal l.ulverhalen hebben opgehangen tegen hun ouders, waardoor 2 uur later zomaar de ouders op de stoep stonden. Nou, dan sta je wel met je mond vol tanden!!!!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 19:09

Ezumii schreef:
Nou als ik nog 10/14 zou zijn, had ik hier alvast een paar kampen gevonden waar ik niet heen gegaan was.
Er zijn er bekant meer met meer dingen die niet mogen als die wel mogen? (Eentje waar de 'ouderen' om 9 uur naar bed moeten? Hoe oud is ouderen dan? 8 jaar?) En dan voor 9 uur je bed niet uit? Dus als je vroeg wakker bent moet je blijven liggen?
Natuurlijk zijn er dingen die gewoon handig zijn, zoals de telefoon s'avonds even meenemen en dan inleveren is een handige oplossing, je kan je telefoon niet zoekraken en s'avonds toch even bellen.
Maar een paar lijkt het wel of het ponykamp voor hun is ipv voor de kinderen Clown, er wordt toch een hoop geld voor betaald voor zo'n kamp, dus dan is het een week vakantie ook lijkt me.
(Niet snoepen op de slaapzaal? Moet je dan maar bij je pony in de stal gaan staan? Of moet je alles uitdelen Ja, zodat je iemand hebt die constant uitdeelt en iemand anders die niks meeheeft en zo mooi ook krijgt Ja.)

Ik ben overigens bijna 17 hoor, en het lijkt mij ook heel leuk om te begeleiden, en er horen echt regels bij, maar sommige dingen.. Koe

De ouderden zijn een jaar of 12... De kampen bij ons lopen tot 16, maar die hebben we eigenlijk nooit. Kijk, als er eens 2 komen die wel 16 zijn zitten die net zo goed bij de leiding tot 's avonds laat.

Ja, als je wakker word blijf je liggen. We hebben het namelijk weleens gehad dat er 1tje om 6 uur 's morgends wakker was, en dan dus opstond, een boterham uit de keuken pakte en tv ging zitten kijken. Gevolg: hele groep om 6 uur wakker, en niet meer in slaap te krijgen. Die waren tegen 5 uur 's avonds dus dood op en stront vervelend.

Als leiding ga ik NIET naar telefoons, geld, make up enz zoeken (knuffels zoek ik wel, dat is wat anders), en ik ga er ook niet op wachten. Wij vertellen alles 1x als je dan niet oplet heb je pech. Tuurlijk is het een week vakantie, maar het moet voor ons ook te doen blijven. Telefoons inleveren vind ik een minder goed plan. Dan sluipt er 1tje naar boven (naar t kantoor bij ons), pakt haar foon om eventjes te bellen en vergeet hem terug te leggen. En dan 's avonds als wij m kwijt zijn durft zij niets te zeggen en dan zitten wij met boze ouders 'want de telefoon is weg'.

Overgends gaan alle toilettassen op 1 tafel bij de wasbakken, en daar blijven ze ook, is wel zo makkelijk.

Bij ons is er iedere avond soep (de ene avond tomaat, de andere avond kip), er zijn meestal groenten, aardappelen en hamburgers. Er is 1 avond macaroni met saus, en er zijn 1 avond pannekoeken. De laatste avond hebben we patat. Als je iets ECHT niet lust dan hoeft het niet, maar anders moet je het eten, geen gezeur.

En ja douchen is ook verplicht, 1x per 2 dagen. Ook omdat je met z'n allen op een zaal ligt en het voor iedereen wel zo fris is als je gedouched bent, ook omdat wij geen kinderen gitzwart aan de ouders terug willen leveren.

Niet snoepen op de slaapzaal= vloerbedekking. En jij mag raden wie er aan het eind van de week als ze zelf ook enigsinds moe zijn op hun knieën alle snoepjes weer uit de vloerbedekking mag gaan peuteren. Wij, de leiding. Nou, dacht het dus ff niet. Als je wil snoepen mag je in de rest van de kantine en op het hele terrein je gang gaan, maar NIET op de slaapzaal.

We ruimen iedere ochtend met z'n allen even op (=de kinderen ruimen de slaapzaal op en wij de keuken), en dan is het voor de rest van de dag goed. Alles van de grond zodat we kunnen stofzuigen, pyjamas opgevouwen onder kussens of in de tas, bedden netjes open voor het luchten. We zijn gezonde mensen en we slapen in een gezonde ruimte.

Er mag veel, er kan veel en de sfeer is ontspannen, maar we doen geen idiote dingen. Door ervaring leert men, we doen dit al 30 jaar...
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 19-06-07 19:15, in het totaal 2 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 19:11

Chantal1971 schreef:
Haha, ik geloof best dat het niet meevalt om te koken voor zoveel mensen. Ik ben best wel een beetje hobbykok maar ik moet er niet aan denken om voor zoveel mensen te koken, dat valt beslist tegen. Ik snap dat best hoor, harde aardappels en zwarte hamburgers Ja Oef

Ik ben idd heel blij met de catering. Het scheelt toch heel veel werk enne.....ik heb toch ook een beetje vakantie Bloos

Wat een luxe, catering. Bij ons word er gekookt, iedere avond Tong uitsteken. En ik moet eerlijk zeggen, ik ben ondertussen op veel plekken geweest voor 1 of meer dagen, maar het eten bij ons op de manege was het aller beste.

Ben een paar keer ergends geweest waar ze de eerste avond chinees haalden, de 2de avond patat haalden, de 3de middag broodje bal aten en dan 's avonds brood, de 4de avond pannenkoeken, en de laatste avond bbq. T klinkt leuk, maar na 2 dagen wilde ik eigenlijk niets liever dan weer fatsoenlijk eten...

poekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 22:05

Petulan schreef:
Bij ons op kamp zijn de mobieltjes niet toegestaan. Veel ellende mee gehad, kinderen liepen de hele dag te smsen (vooral de oudere meiden) en dat kwam de sfeer absoluut niet ten goede. Bij ons is het ook de eerste dag de mobiel inleveren, elke dag mogen ze wel even een uurtje de tel. hebben, maar dan alleen in bijzijn van de leidsters.

We hebben een keer kinderen gehad die naar huis gingen bellen en allemaal l.ulverhalen hebben opgehangen tegen hun ouders, waardoor 2 uur later zomaar de ouders op de stoep stonden. Nou, dan sta je wel met je mond vol tanden!!!!

ja ik blijf er ook bij hoor inleveren dat ding.ze kunnen ook een week zonder TV of de msn (bokt)dus je krijgt er niets van....

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 22:11

Maar joh, wie ben jij nou om te zeggen dat ze er wel een week zonder kunnen? En ze krijgen er niks van nee.
En ik bepaal zelf wel waar ik mn toilettas neerzet? Die gedachte zou ik hebben als mij dat medegedeeld werd iig Lachen.
(Overigens kan ik hier wel inkomen voor kinderen van 8 bijvoorbeeld, anders is alles weg)
Ik wil geen rel opstarten trouwens, maar er staan voor mij rare dingen tussen.
Laatst bijgewerkt door Flabbergast op 19-06-07 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt

poekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 22:12

Wij zijn met 7 man leiding en eentje daarvan is kok bij de Beer dus prima het zit wel goed met het eten.Maar moet zeggen dat iedereen wel helpt hoor mijn specialiteit zijn de slavinken....(kan eigelijk niet eens koken maar ze hebben niet geklaagd die week)
Verder hebben we niet echt een rolverdeling iedereen pakt alles aan.

Qua voorbereidingen gaan we al ver van te voren an de slag,bedenken een thema wat we eigelijk de hele week terug willen laten komen dus van openig kamp,spelletjes tot de laatste avond.

zijn er trouwens nog mensen met leuke speltips voor binnen en buiten?altijd leuk om zo iedeeen op te doen.
zag eerder al iets staan over geblinddoekt vla eten enzo,die lijkt me errug leuk!
Laatst bijgewerkt door poekie op 19-06-07 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt

poekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 22:15

Ezumii schreef:
Maar joh, wie ben jij nou om te zeggen dat ze er wel een week zonder kunnen? En ze krijgen er niks van nee.
En ik bepaal zelf wel waar ik mn toilettas neerzet? Die gedachte zou ik hebben als mij dat medegedeeld werd iig Lachen.
(Overigens kan ik hier wel inkomen voor kinderen van 8 bijvoorbeeld, anders is alles weg)

in een eerder post heb ik al gezet dat het bij ons kamp dus met alle ouders is besproken.spreek dus voor ons kanp en daar was dus echt iedereen het wel overeens.dat ding blijft thuis en in geval van nood kan er altijd via leiding gebeld worden en deze is ook berreikbaar voor de ouders....

En waar je die toilettas zet?heb ik iets gemist ofzo?

balli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 22:22

° Wat vonden jullie ervan? Was het zwaar(en leuk natuurlijk Tong uitsteken)?
Ik vind het super leuk, heel erg gezellig, leerzaam (op paardengebied, maar ook aansluitend bij mijn opleiding). Het is idd wel aardig zwaar, maar je krijgt er zoveel voor terug, echt heel gaaf!
° Hoeveel weken achter elkaar doe je dat?
Ik mag max 2 á 3 weken achter elkaar begeleiden (limiet gesteld door organisator, omdat je na die 2/3 weken echt kapot bent)
° Wat zijn de eisen en minimumleeftijd?
Echt bepaalde eisen zijn er bij mij niet. Ja dat je goed met kinderen om kan gaan, goed met paarden bent, je kennis over kan brengen en van aanpakken weet. Maar dat lijkt me logisch.
° Krijg je ervoor betaald?
Yups, ik krijg ook aardig wat betaald in verhouding met anderen (denk aan 100+).
° Nog tips?
Als je gaat zoeken: niet afwachten totdat ze ergens mensen zoeken: onderneem zelf actie, bel/mail plekken waar ze ponykampen organiseren.
Ik denk dat het per stal verschilt hoe alles georganiseerd is enzo!

poekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 22:32

Ik vond het erg leuk maar ook zeker zwaar wat iedereen zegd,ik ga 1 week (we hebben ook maar 1 week kamp van de manege uit)Lever er ook mn vrije dagen voor in dus meer zou ik ook niet doen (en achter elkaar zou ik niet trekken hoor)Een vergoeding krijgen we eigelijk niet (we gaan uit eten als we nog budget hebben)maar goed mn eigen paardje gaat mee dus dit is ipv de paardenvakantie zeg maar.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 22:47

Poekie, hebben jullie één week ponykamp voor de manege-kinderen ofzo? Omdat jullie alles bespreken met ouders en ook zelf een apart programma maken en kennelijk ook budget beheren. 7 leiding en hoeveel kinderen dan?
Handig eigen paard mee, wordt bij ons volgens mij nooit gedaan dat de leiding met eigen paardje aan komt. Denk ook niet dat dat gewaardeerd wordt.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 22:48

Chantal1971 schreef:
Het kan wel zijn dat wij daar voor de kinderen zijn, maar het zou wel prettig zijn als de kids dat ook weten. Je staat echt raar te kijken hoor als er ouders voor je neus staan die mededelen dat ze hun kind meenemen om de een of andere reden.
Het is natuurlijk rot voor een kind als die zich niet op haar gemak voelt, maar is daar de leiding niet voor dan? Wij doen onze uiterste best om het voor die kinderen leuk te maken, oplossingen zoeken voor problemen, niets is ons teveel hoor. Maar dan moet je wel weten dat er wat speelt.
Op 40 kinderen is dat wel eens moeilijk om zelf te constateren. De pesters (oid) zullen zich natuurlijk niet melden. Maar als de gepeste kinderen ook niets melden, tja, dan valt het niet mee om ze te helpen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik die ouders ook niet slim vindt hoor. Als mijn kind mij zou bellen dan zou ik eerst met iemand van de leiding willen spreken voordat ik naar het kamp ging. Wat dat betreft vindt ik dat ouders ook wel eens een steekje laten vallen hoor.

Ik zou als ouder ook zeker niet in een keer mijn kind weg trekken zonder ook maar een goed gesprek te hebben gehad met iemand van het kamp daar.. mijn moeder probeerde dat, waren ontzettende arrogante trutten die dat kamp gaven en toen zijn we(vriendin en ik) maar weggegaan, ze noemden ons verwend en nog veel meer en wouden niet naar ons verhaal luisteren,, later hoorde ik dat er die dag erna nog 5 kinderen waren weggegaan.. Als kind dat gepest word kan ik me het heel goed voorstellen dat je liever met je ouders praat dan met (vreemde) leiding.. Zeker omdat juist kinderen die gepest worden vaak erg onzeker zijn. het is indd moeilijk de pesters eruit te halen, maar een goede leiding hoort wel te kunnen zien welke kinderen er een beetjuh buiten vallen (niet als persoonlijke aanval bedoelt hoor) maar als dat niet gebeurt dan word het een marteling voor zown kind als het niet met vertrouwde mensen (ouders o.i.d) kan praten!

een goede ouder zou indd eerst gaan praten met de leiding, maarjah je kan moeilijk de mobieltjes afnemen omdat je dan geen 'rare' ouders op bezoek krijgt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 22:57

Ezumii schreef:

Waarom zou je niet een weekje zonder telefoon kunnen? Kom op zeg, de wereld draait ook wel door zonder dat je kan smsen. Bovendien is het ook niet leuk als je de hele dag bellende en smsende kinderen hebt lopen. Ze moeten met elkaar omgeen, lekker buiten zijn, dat is het idee van ponykamp.

En bij ons gaan alle spullen gewoon op die tafel, klaar. We willen geen gezeur met iedere avond tassen overhoop moeten trekken opzoek naar tandenborstels, mensen die makeup onderin hun tas hebben zitten en alles op bedden van anderen gooien opzoek ernaar. Dáár staan je spullen, en niet ergends anders.

Ben je weleens op ponykamp geweest? Of heb je weleens een ponykamp geleid?

poekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 22:59

@Evelijn

We hebben idd maar 1 week kamp met kinderen van de manege.We huren een kamplocatie af waar we zelf en onze manegepony,s naartoe gaan.Ik die week zijn er ook geen ponylesen op de manege.We maken ook een selectie van de kinderen die een uitnodiging krijgen (kijken we naar de leeftijd en nog belangrijker de rijervaring)
Verder zijn we vrij om het programma zelf in te delen daar doet het manegebestuur eigelijk verder niets mee.dat bespreken met ouders maakt het wat persoonlijker ook omdat de kinderen wel bekend zijn op de manege dat zal met veel kampen idd anders zijn omdat daar vaak de kinderen overal vandaan komen.
Vorig jaar is het eigelijk zo gelopen dat mijn paardje meeging omdat er op de manege niet veel paarden gemist konden worden ivm blessures en de hogere druk voor de andere paarden.Dit was dus eigelijk 2 vliegen in een klap,ik hoefde geen oppas te regelen en we hadden een extra paard.Waar ook mijn collega,s leiding op rijd want we wisselen met de ritten.ze deed het gelukkig prima (was toch ff spannend)
Mn paardje liet zich van dr beste kant zien en was ook bij de andere leiding erg braaf.was een hele ervaring.
Dit jaar neemt mn andere vriendin ook dr eigen paardje mee +2 manege paarden.
Eigen pony,s van kinders gaan overigens niet mee.
Dit jaar hebben we niet erg veel aanmeldingen maar de inschrijvingen lopen nog .nu gaan er 16 kinders mee maar het streven is wel 30 kids
Laatst bijgewerkt door poekie op 19-06-07 23:00, in het totaal 1 keer bewerkt

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 22:59

Bij ons zijn mobieltjes gewoon toegestaan!
Hebben we ook nog nooit problemen mee gehad.
De meeste zijn zo druk met andere dingen dat ze hun mobieltje amper gebruiken!

fesje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 23:07

mobieltjes hebben ze echt niet nodig, wij nemen ze ook in en ik zeg ook altijd als je hem niet geeft wil ik hem ook niet zien anders is hij van mij en dat werkt! We hebben minder last van heimwee!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 23:11

Bij ons word er bij heimwee ook niet naar huis gebeld. Daar word het alleen maar erger van. Degene die het bij ons leid is heel hard, zodra er een ligt te huilen negeer je dat gewoon. Ze is jarenlang docente geweest en ik ga er maar vn uit dat ze weet wat ze doet.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 23:12

Klinkt wel super gezellig Poekie. Ook erg leuk voor de manegeponies dat ze eens weekje ergens anders staan enzo. Wel super leuk om dan ook de activiteiten er omheen te verzinnen. Dat mis ik nog wel eens. Heb voor m'n studentenvereniging behoorlijk wat feesten en kampen georganiseerd en thema's met aankleding en activiteiten zijn echt super leuk om te verzinnen.
Bij ons is het meer draaiboek afwerken die eigenlijk al bijna 20 jaar hetzelfde is. Elke week hetzelfde eten, zelfde activiteiten. Wordt alleen wat gewisseld als het regent.

Trouwens geblindoekt vla voeren is altijd een succes... iig ik vind het super leuk om te doen.

poekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 23:18

ja dat vla voeren ga ik zeker eens proberen hoor hahaha.

Wat het menu betreft....we kijken wel wat we vorig jaar zo gedaan hebben.kinders hebben heel de week goed en lekker gegeten dus dat is ook dit jaar weer hetzelfde.hoop niet dat ze roepen alweer pannekoeken.....die hadden we vorig jaar ook al.
we vervangen wel het broodje knakworst door een broodje hamburger.(was nl niet echt te eten daar was zelfs de leiding het over eens)

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 08:47

Ik heb ook nog een leuke, die het vooral goed doet met de bonte avond!

Voorbereiding:
* Brand een lucifer op terwijl je de onderkant van een koffieschoteltje boven de walm houdt. Dan komt de roet op de onderkant (in dat ronde middenstukje) en daar komt je het hebben Knipoog
* Een spiegel.

How to do: Jij neemt een schoon schoteltje in je hand, en je geeft het kind het schoteltje met de roet aan de onderkant. Bij ons heet het "hypnotiseren". Je houdt het schoteltje op borsthoogte en je zegt tegen het kind dat zij/hij dat ook moet doen en jou heeeel strak aan moet blijven kijken. Kinderen er omheen moeten absoluut stil zijn en vooral ook blijven! Daarna ga je dus beginnen, met je vinger ga je over het schotel, er langs, en vooral ook een keer ONDERLANGS Haha! Daarna ga je met je vinger door je gezicht, waardoor het kind dus allemaal indianenstrepen op zn gezicht trekt. Dit doe je ongeveer een minuut of 2 in totaal, tot het leuke er bijna af is. Daarna pak je de spiegel erbij, en laat je het kind in de spiegel kijken om de betovering te verbreken!

Je moet die gezichtjes dan zien, echt prachtig Haha! Het is er trouwens zo af te halen met wat water, dus niet schadelijk ofzo! Lachen

Chantal1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 09:08

ELpatcho schreef:
Chantal1971 schreef:

Ik zou als ouder ook zeker niet in een keer mijn kind weg trekken zonder ook maar een goed gesprek te hebben gehad met iemand van het kamp daar.. mijn moeder probeerde dat, waren ontzettende arrogante trutten die dat kamp gaven en toen zijn we(vriendin en ik) maar weggegaan, ze noemden ons verwend en nog veel meer en wouden niet naar ons verhaal luisteren,, later hoorde ik dat er die dag erna nog 5 kinderen waren weggegaan.. Als kind dat gepest word kan ik me het heel goed voorstellen dat je liever met je ouders praat dan met (vreemde) leiding.. Zeker omdat juist kinderen die gepest worden vaak erg onzeker zijn. het is indd moeilijk de pesters eruit te halen, maar een goede leiding hoort wel te kunnen zien welke kinderen er een beetjuh buiten vallen (niet als persoonlijke aanval bedoelt hoor) maar als dat niet gebeurt dan word het een marteling voor zown kind als het niet met vertrouwde mensen (ouders o.i.d) kan praten!

een goede ouder zou indd eerst gaan praten met de leiding, maarjah je kan moeilijk de mobieltjes afnemen omdat je dan geen 'rare' ouders op bezoek krijgt

Ik begrijp dat jij een niet zo'n fijne ervaring hebt meegemaakt. Dat is jammer Ach gut
Maar ik begrijp ook uit jouw reacties dat jij nog nooit ponykamp hebt gedraaid als leiding, maar alleen als deelnemer. Als leiding moet je toch echt aan andere dingen denken dan alleen maar lang leve de lol. Het is best heel zwaar. Je hebt de verantwoording voor zoveel kinderen en je kan daar niet laks mee omgaan.
Precies dat is dan ook de reden dat wij toch bepaalde regels instellen. Gelukkig is heimwee meer voorkomend dan pesters, daar hebben wij niet vaak last van. Maar juist die kinderen met heimwee moeten er soms gewoon overheen geholpen worden en dan is juist niet bellen wel eens beter. Dat is een kwestie van inschatten. Echte heimwee kinderen, waarmee je niets kan, kunnen beter naar huis gaan trouwens. Maar ja, dan willen ouders graag dat ze het toch proberen om ervanaf te komen, en wat doe je dan? Verward

Bottomline: het is veel moeilijker om leiding te zijn als het soms lijkt.