Is er nou nergens een goedkoop paard te vinden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Barmat

Re: Is er nou nergens een goedkoop paard te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 12:41

Maar een pony is toch over het algemeen veel goedkoper dan een paard? Kijk eens bij de fjorden, haflingers of kruisingen.... lijjkt me dan toch niet moeilijk?

Ik ben wel met je eens dat het moeilijk is een goedkoper dier te vinden, maar goed, in tegenstelling tot jou ben ik op zoek naar een paard van minimaal 1.75m en bomproef Knipoog

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 12:42

wil je een paard waar je op kan stappen en mee weg kan rijden ?
of is een jong dier, wat zadelmak is niets ? meestal verandert de prijs dan ook ietswat.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 12:42

Neem rustig de tijd om een leuk paard te vinden. Ze zijn er heus wel! Zeker als je nog even wacht vlak voor de winter worden de paarden ook weer wat goedkoper. Overigens zou je de S-hoeve.nl eens in de gaten kunnen houden. Misschien hebben zij nog een leuk paardje staan die wel aan jou wensen voldoet?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 12:43

Dito schreef:
Tja in België rondkijken is geen optie veronderstel ik, hier staan anders genoeg recreatiepaarden te koop voor dat geld. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat dat in NL minder is. Lachen

Tja ik ben ook nog tot in nederland gereden. Maar ik bedoel maar er zijn er echt in die prijsklasse te vinden hoor.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 12:45

Volgens mij begrijp je me even verkeerd, insinueer helemaal niet dat je liegt! Ik denk gewoon dat je in een hogere prijsklasse zoekt. Als ik zo'n paard zie bv weet ik eigenlijk vrijwel meteen dat die meer zal kosten (uitzonderingen daar gelaten). Geef eens op marktplaats recreatie in bij zoekterm en bij voorkeur alleen met foto, dan selecteren op prijs en ik zie toch wel wat leuke recreatiepaarden staan. Lachen Je moet het voor jezelf wat uitmaken, paard met wat uitstraling onder de 12 jaar zal toch wel tussen 2000/3000 euro zitten.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-07 12:46

jackgirl schreef:
wil je een paard waar je op kan stappen en mee weg kan rijden ?
of is een jong dier, wat zadelmak is niets ? meestal verandert de prijs dan ook ietswat.

Opstappen en wegrijden, ik heb al genoeg aan m'n hoofd en wil gewoon lekker de bossen in. Ik heb geen zin om een paard in te rijden. Daar staat mijn hoofd op dit moment niet naar.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 12:48

staan er genoeg hoor op marktplaats.. waar mee je kan opstappen en wegrijden voor een normale prijs

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 12:48

Als je zegt dat paarden je niet aanspreken, kom je waarschijnlijk al bij de luxere paarden/pony's uit. Men weet wat je daar voor kan vragen. Ik zou niet op een foto of plaatje afgaan. Ga kijken en rijden, beetje poetsen en wandelen. Je moet soms echt door het uiterlijk heen prikken, dan zit er wel een fijn, braaf en gezond paard onder waar je veel plezier van hebt.Maar dat kan je alleen beoordelen van echt gaan kijken en nooit van foto's bij advertenties.
En vraagprijzen, zijn vraagprijzen. Alleen de super gewilde paarden gaan ervoor weg.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-07 12:51

Ik hoef ook absoluut geen paard met een prachtige uitstraling, het gaat mij ook om het innerlijk. Maar als in de advertentie al staat 'niet voor beginners' of 'heeft een consequente ruiter nodig' dan zoek ik gauw verder. Zoals ik al zei; ik wil gewoon kunnen opstappen en wegrijden zonder gehannes met die pony dat hij niet wil lopen e.d. Natuurlijk, dat heb je bij iedere pony wel een keer. Maar het moet niet zo zijn dat dat de hele tijd zo gaat.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 12:52

nu ik me bedenk ... weet miss nog een leuk paardje.
Merrie , gitzwart 8 jaar denk zo'n 1,67 ... maar die is nu pas onder het zadel , zijn ze volop mee bezig, is wel goed verkeersmak.
Alleen papierloos, en durf zo niet te zeggen wat hij er voor vraagt.
Wel een schat van een dier !

Edit : is waarschijnlijk niets Tong uitsteken , is wel mee bos in geweest maar alleen nog met andere paarden erbij .

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 12:55

Sla vooral de advertenties met N.o.t.k. dan niet over Knipoog

Als je echt niets kan vinden dat aan jouw criteria én budget voldoet zul je toch één van beide moeten aanpassen. Misschien schipperen in budget of anders iets minder prioriteit aan één van je eisen stellen. Als je trouwens open staat om evt. bij paarden te gaan kijken die je twijfelachtig aanspreken heb je ook de kans dat in real life het toch beter klikt dan je vooraf kon inschatten.

Geduld is een schone zaak.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 13:00

Redrumfox schreef:
Ik hoef ook absoluut geen paard met een prachtige uitstraling, het gaat mij ook om het innerlijk. Maar als in de advertentie al staat 'niet voor beginners' of 'heeft een consequente ruiter nodig' dan zoek ik gauw verder. Zoals ik al zei; ik wil gewoon kunnen opstappen en wegrijden zonder gehannes met die pony dat hij niet wil lopen e.d. Natuurlijk, dat heb je bij iedere pony wel een keer. Maar het moet niet zo zijn dat dat de hele tijd zo gaat.

Consequent moet je ten alle tijden zijn, daar komt bij dat je een dier niet van een advertentie kunt beoordelen je zult toch moeten gaan kijken. Misschien valt zo'n dier in het echt wel mee Knipoog

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 13:02

Ik zou idd ook even bij de dravers kijken.Heb er zelf één en ik kan me geen fijner paard wensen.Sommige mensen willen geen draver en dat respecteer ik natuurlijk maar het zijn echt hele fijne paardjes.Kijk maar eens op het dravers forum (http://www.dravers.nl) daar zitten een heleboel mensen die op een dravers stal werken en waar de uitgekoerste paarden voor een prikkie wegmogen.Soms zelfs voor niks als ze een goed huis krijgen......veel succes in ieder geval bij het zoeken naar je droom paardje.

P.S In mijn profiel staan een heleboel foto's van m,n draver.Kun je zien hoe veelzijdig ze zijn Knipoog

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-07 13:08

MISTRAL94 schreef:
Redrumfox schreef:

Consequent moet je ten alle tijden zijn, daar komt bij dat je een dier niet van een advertentie kunt beoordelen je zult toch moeten gaan kijken. Misschien valt zo'n dier in het echt wel mee Knipoog

Ja klopt, maar als iemand het bij de advertentie zet komt het op mij over alsof het richting 'onhandelbaar' gaat.

Misschien moet ik inderdaad maar niet teveel afslaan, het kan tenslotte geen kwaad om te gaan kijken Nagelbijten / Gniffelen

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 13:14

Als ik mijn paarden zou verkopen zou ik ook erbij zetten heeft een consequente ruiter nodig. Niet omdat het van die onopgevoede etterbakken zijn maar omdat ze ook niet te beroerd zijn om iemand uit te testen Haha! (en niet op een verkeerde manier)

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 13:17

ik snap wat je bedoelt! wij hebben thuis een 10 jarig paard staan, waarmee we eigenlijk alleen mee buiten rijden, je pakt dr gooit er een zadel op en je kan echt uren wegrijden, ze gaat mee op vakantie op ponykamp als begeleidingspaard en op trektochten nog nooit problemen mee gehad! nog nooit iemand afgevallen, nog nooit gebokt/gesteigerd, en we hebben dr al 6 jaar!

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-07 14:07

MISTRAL94 schreef:
Als ik mijn paarden zou verkopen zou ik ook erbij zetten heeft een consequente ruiter nodig. Niet omdat het van die onopgevoede etterbakken zijn maar omdat ze ook niet te beroerd zijn om iemand uit te testen Haha! (en niet op een verkeerde manier)

Ik heb dus wel in mijn hoofd zitten dat dat betekend dat het onopgevoede etterbakken zijn, misschien moet ik dat maar eens uit mijn hoofd zetten. Haha!

ELpatcho: dat is dus precies wat ik zoek. Lachen

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 15:03

tja we hadden dr 2 weken geleden te koop staan.. maar er toch maar van af gezien..

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-07 15:19

Als je je binnenkort bedenkt; kom maar op. Haha Haha!

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 15:22

Mag ik iets weten (en nu niet om je ergens op te wijzen, ik ben gewoon nieuwschierig)

Had je geen draver gekocht? Of heb je een draver en wil je er eentje bij? Jij bent toch appelbolfan?

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 15:24

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 15:25

ja maar je bent al duurder uit als je een paard heb die zadelmak is.
en ander moetje een ouder paard zoeken maar ja zie wel in dat dat meer gaat kosten qwa dierenarts.

je kunt beter iets vinden waar je iets duurder uitvoor bent dan dat het niets is

maar ja blijven zoeken Lachen dat is het enige wat we je kunnen aanraden
Laatst bijgewerkt door pinkie87 op 08-06-07 15:28, in het totaal 1 keer bewerkt

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 15:28

op sporthorses.nl staan meestal ontzettende dure paarden!

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-07 15:30

LadyElmira schreef:
Mag ik iets weten (en nu niet om je ergens op te wijzen, ik ben gewoon nieuwschierig)

Had je geen draver gekocht? Of heb je een draver en wil je er eentje bij? Jij bent toch appelbolfan?

Ik ben/was inderdaad appelbolfan. Ik wou eerst graag een Engels Volbloed - geen draver, die spreken me juist totaal niet aan - maar die kan ik nergens vinden. Knipoog
Ik heb trouwens ook geen draver.

Mareeq

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 15:33

Eigenlijk is een paard kopen niet duur.. Het onderhouden van een paard, dát is duur. Je kunt beter te veel betalen voor een goed paard,.. Een goed paard kun je ook weer goed kwijt als het moet.

Wat dacht je van leasen? (A)