Zou jij je paard wegdoen voor 1 miljoen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mirgino

Re: Zou jij je paard wegdoen voor 1 miljoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 22:59

MRmichiel schreef:
SplashIsLief schreef:
Waar slaat dat nou op. Ieder zijn mening toch Clown
Maar zou jij je vader en/of moeder verkopen voor een miljoen? Mijn paard is mij net zoveel waard hoor.

voor de meeste mensen gaat deze vergelijking niet op hoor. en daarbij denk ik dat veel mensen van mening veranderen en het paard toch verkopen mochten ze ooit in deze situatie komen.

ben ik met je eens Haha!

een paard is een dier dat buiten leeft en dat ga je niet vergelijken met een mens Gestoord
en zeker niet met je ouders,sorry hoor Clown

wij hebben thuis altijd al van kleins af aan in de handel gezeten,en sommige paarden bleven een paar jaar en een ander was snel verkocht[ we hadden een ponyclub]

voor mij is een dier ook echt en dier en geen mens!

en voor 1 miljoen Sigaar daar denk ik maar heel even over na Haha!
ik hou veel van haar maar er zijn grenzen Pling

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 23:00

Meetje22 schreef:
Ivan schreef:
Onbegrijpelijk voor mij hoeveel er hier zeggen
Ja hoor dat doe ik gelijk!

Ik vermoed dat degene die dat zeggen nog niet zoveel in hun leven hebben
meegemaakt, want alleen dan besef je dat niet alles vanzelfsprekend is

Geluk zit echt niet in geld... oke het is makkelijk als het er is
maar is verre van zaligmakend
Als ik zoals vanochtend vroeg op stal kom om Ivy buiten te zetten
en ik zie zijn koppie met een blik van schiet nou oooppp
daar kan geen 10 miljoen tegen op

Als ik dit lees denk ik echt bij mezelf,er zou vanavond nog een man met een flinke koffer daar aan de deur moeten staan.
Als dat daadwerkelijk bij iedereen die in dit topic heeft gereageerd gebeurt vermoed ik dat er nog maar een enkeling een paard in zn stal heeft staan en 98 % van de mensen hier een lege stal heeft.
Zeggen dat je een miljoen afslaat is makkelijk,nu nog hetzelfde zeggen als er een koffer voor je ligt die jou de mogelijkheid geeft een heel stuk makkelijker te leven.
Ik hou heel veel van Danka maar mocht er ooit iemand met zo'n bedrag voor mn deur staan gaat ze meteen weg.
Ik vind wel weer een ander leuk paard.

Denk dat ik die enkeling zal zijn die nog een paard op stal heeft staan dan. Haha!

Destinietje

pascale schreef:
Destinietje schreef:
Moet er een strikje om..?

Sorry maar ik neem de mensen die het níet zouden doen niet serieus hoor, tenzij het paarden zijn die écht in de HOGE prijsklasse zitten en waar hoge verwachtingen van zijn en er niet veel van rondlopen. Maar voor de huis tuin en keuken paarden...??

hahahaha wat leuk..... Clown
misschien hebben we ook wel paarden in een hoge prijsklasse wie weet en wie zal het zeggen ja toch? Knipoog

Ik denk dat die er maar weinig rondlopen. Ik doel dan écht op de toekomstige grand prix paarden, en dan niet de variant die we allemaal op stal hebben. Ik denk dat als je zo'n paard hebt en dit bod krijgt je moet overwegen of je een dergelijk paard terug kunt kopen voor het geld, of dat je beter deze kunt houden. Maargoed, ik zal wel te zakelijk zijn ingesteld, maar ik durf te wedden dat bijna? iedereen zijn paard wegdoet als deze situatie voordoet. Gelukkig hebben we het geluk dat niemand zo gek is om op onze gemiddelde paardjes zo'n bod te doen! Clown Haha!

SplashIsLief

runningkawa schreef:
en ik vind geen kawa meer, die is er maar 1
Kom maar op met die miljoen als test zou ik zeggen Lachen

Ja inderdaad kom maar op!
En dat terwijl ik met Nuut nog niet de band heb die ik met SPlash had.

poekie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 23:01

Ik zou dan altijd wel eerst willen weten waarom speciaal deze en gaan kijken waar ze dan terecht komt, geen goed gevoel, dan niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 23:02

Maar als je een bod krijgt van noem maar wat..25.000. 50.000 een ton?
Daar lopen er zeker van op bokt rond, dus een prijs waar je over na kunt denken Ja

Been there, done that en het antwoord is nee Lachen En hij kwam qua stalling perfect terecht. (qua aandacht niet)
Voor zanda wel, minder ook , maar ook hij wordt elke dag duurder Haha!

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 23:02

Meetje22 schreef:
Ivan schreef:
Onbegrijpelijk voor mij hoeveel er hier zeggen
Ja hoor dat doe ik gelijk!

Ik vermoed dat degene die dat zeggen nog niet zoveel in hun leven hebben
meegemaakt, want alleen dan besef je dat niet alles vanzelfsprekend is

Geluk zit echt niet in geld... oke het is makkelijk als het er is
maar is verre van zaligmakend
Als ik zoals vanochtend vroeg op stal kom om Ivy buiten te zetten
en ik zie zijn koppie met een blik van schiet nou oooppp
daar kan geen 10 miljoen tegen op

Als ik dit lees denk ik echt bij mezelf,er zou vanavond nog een man met een flinke koffer daar aan de deur moeten staan.
Als dat daadwerkelijk bij iedereen die in dit topic heeft gereageerd gebeurt vermoed ik dat er nog maar een enkeling een paard in zn stal heeft staan en 98 % van de mensen hier een lege stal heeft.
Zeggen dat je een miljoen afslaat is makkelijk,nu nog hetzelfde zeggen als er een koffer voor je ligt die jou de mogelijkheid geeft een heel stuk makkelijker te leven.
Ik hou heel veel van Danka maar mocht er ooit iemand met zo'n bedrag voor mn deur staan gaat ze meteen weg.
Ik vind wel weer een ander leuk paard.

het kan jaren duren voordat je weer zo'n band hebt.

Kijk heb je nou een rot band dan zeg ik okay.
tuurlijk ik zou hem graag weg doen * als mij paard was* , maar dan maak ik een vriendschap stuk waar ik veel aaan heb.

Ik ben dan ook iemand die zich gauw hecht

verwijderd09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 23:03

SplashIsLief schreef:
MRmichiel schreef:
voor de meeste mensen gaat deze vergelijking niet op hoor. en daarbij denk ik dat veel mensen van mening veranderen en het paard toch verkopen mochten ze ooit in deze situatie komen.

Dan vraag ik me gewoon serieus af, hoe zie jij je paard?
Als gebruiksmiddel van je sport? Als vriend? Als hebbeding?
(gewoon belangstellend dus niet aanvallend Knipoog )

ik zie mijn pony als mijn vriend, maar blijf reeel. 1 miljoen is veel geld, en ik weet zowieso dat mijn pony ooit verkocht zal worden. dus dan heb ik er liever een miljoen voor. het zal ff moeilijk worden, maar als je eenmaal een nieuwe hebt ben je de oude zo vergeten.

Zazoo

Wel grappig dat de mensen die het niet willen zeggen dat dat komt omdat ze zo'n geweldige band met hun paard hebben. Als de helft hier zo'n superband heeft is dat dus niet zo zeldzaam en kan je dat ook krijgen met een ander paard.....

Ayasha
Blogger

Destinietje schreef:
Ik denk dat die er maar weinig rondlopen. Ik doel dan écht op de toekomstige grand prix paarden, en dan niet de variant die we allemaal op stal hebben. Ik denk dat als je zo'n paard hebt en dit bod krijgt je moet overwegen of je een dergelijk paard terug kunt kopen voor het geld, of dat je beter deze kunt houden. Maargoed, ik zal wel te zakelijk zijn ingesteld, maar ik durf te wedden dat bijna? iedereen zijn paard wegdoet als deze situatie voordoet. Gelukkig hebben we het geluk dat niemand zo gek is om op onze gemiddelde paardjes zo'n bod te doen! Clown Haha!

Jep hier nog eentje; Kom maar op met dat miljoen, cash in een valiesje van mijn part datk het nog goed kan zien. Kijken watk antwoord. Voor sommige mensen is een paard meer dan een ding waar je op kan zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 23:04

Zeker weten dat je dat ook kunt krijgen met een ander
maar toch is er altijd een paard dat echt in je hart zit en speciaal blijft.

Een paar van de handelspaarden van vroeger had ik dat ook
En Kawa was ook zo'n paard, die ik toen maar gekocht had, omdat ik niet weer eens een super beestje weg wilde laten gaan Lachen

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 23:05

En voor de mensen die kiezen voor het miljoen is het dus alleen maar een gebruiksvoorwerp? Lekker kort door de bocht.

Meetje22

Iemand die al een paar ton of miljoen op zn rekening heeft staan of in bezittingen heeft zal ook niet zo snel ja zeggen als de standaard Jan modaal.
Voor normale mensen zoals ik is een miljoen gewoon heel veel geld dat bepaalde deuren kan openen.
Ik heb het best wel moeilijk qua spullen voor Jamie te krijgen.
Moet overal ik weet niet hoeveel formulieren invullen en dan nog krijg ik vaak nee te horen.
Had ik een ton op mn rekening staan dan zou ik het gewoon aanschaffen.
Dus dat is o.a. de achterliggende gedachte die mij ertoe zou drijven Danka weg te doen.

Marijkjuh

Destinietje schreef:
Moet er een strikje om..?

Sorry maar ik neem de mensen die het níet zouden doen niet serieus hoor, tenzij het paarden zijn die écht in de HOGE prijsklasse zitten en waar hoge verwachtingen van zijn en er niet veel van rondlopen. Maar voor de huis tuin en keuken paarden...??
'

En als ik nou is vind dat jij je paard dan als een gebruiksartikel ziet? Vork

Sorry hoor, maar laat iedereen lekker in zijn of haar waarde. Iedereen ervaart zijn of haar paard anders, sommige zien hun paard als het belangrijkste in hun leven, hun vriendje, hun alles. Sommige hebben de instelling dat ze zo weer een leuk paard vinden. Sommige mensen vinden geld belangrijker, daar heb ik helemaal geen problemen mee, maar ga dan niet mensen die hun paard belangrijker vinden vertellen dat je hun niet serieus neemt.
Als jij je paard weg doet voor een miljoen, fijn voor je
Al zou je het niet doen, ook fijn voor je

SplashIsLief

Zazoo schreef:
Wel grappig dat de mensen die het niet willen zeggen dat dat komt omdat ze zo'n geweldige band met hun paard hebben. Als de helft hier zo'n superband heeft is dat dus niet zo zeldzaam en kan je dat ook krijgen met een ander paard.....

Waarom is dit zeldzaam? Als hier al jaren aan vooraf zijn gegaan, tegenslagen overwonnen, samen mooie momenten mee gemaakt. Wie zegt dat je die 'zomaar' met een ander paard weer kunt opbouwen?

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 23:06

@Runningkawa: dus je hebt het al eerder gedaan. En vast voor minder dan een miljoen Lachen. Maar mooi dat je met kawa zo'n band hebt dat je het niet zou doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 23:06

Ik mis die ton op mijn rekening ook echt wel hoor Lachen
Maar wat moet ik met een leuke wei, zonder kawa erin?
Dan is die wei niet meer leuk Lachen

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 23:07

Zazoo schreef:

Ja ik heb een goede band met mijn vz paard ja.
Lees de reading maar is ff.
nee wacht ik laat stukje zien.
Ik heb een vreselijke pokke ziekte. en moet jij is ff lezen
*zoekt op*
Toch vind ik hem wel erg voorzichtig, hij vertelt me rekening te houden met je en dat je niet bang hoeft te zijn dat er iets gebeurt. Ik heb zelf het idee dat er iets is waardoor Perestroika voorzichtig met je moet zijn, misschien heb je wat klachten??? Ik krijg namelijk wat duizeligheid door en verzwakte spieren,

Hij houdt Indd heel erg rekening met mij dat heb ik gemerkt en dat maakt de band nou zo speciaal
wie zegt ik vind gauw nog zo'n vz paard die voelt hoe ik me voel etc etc.

niet aanvallend bedoeld
Laatst bijgewerkt door Like_peres op 15-05-07 23:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Zazoo schreef:
En voor de mensen die kiezen voor het miljoen is het dus alleen maar een gebruiksvoorwerp? Lekker kort door de bocht.

Oh dat is plots kort door de bocht Vork Maar als de mensen die er wel voor kiezen dat soort dingen zeggen over mensen die er niet voor zouden kiezen, dát is wel oke? Knipoog

Zazoo

SplashIsLief schreef:
Zazoo schreef:

Waarom is dit zeldzaam? Als hier al jaren aan vooraf zijn gegaan, tegenslagen overwonnen, samen mooie momenten mee gemaakt. Wie zegt dat je die 'zomaar' met een ander paard weer kunt opbouwen?

gewoon weer een aantal jaar erin stoppen dus, dat is het me wel waard hoor Lachen.

SplashIsLief

Meetje22 schreef:
Iemand die al een paar ton of miljoen op zn rekening heeft staan of in bezittingen heeft zal ook niet zo snel ja zeggen als de standaard Jan modaal.
Voor normale mensen zoals ik is een miljoen gewoon heel veel geld dat bepaalde deuren kan openen.
Ik heb het best wel moeilijk qua spullen voor Jamie te krijgen.
Moet overal ik weet niet hoeveel formulieren invullen en dan nog krijg ik vaak nee te horen.
Had ik een ton op mn rekening staan dan zou ik het gewoon aanschaffen.
Dus dat is o.a. de achterliggende gedachte die mij ertoe zou drijven Danka weg te doen.

Maar dat vind ik een heel ander verhaal.
Jij hebt een zieke dochter waar je gewoon geld voor nodig hebt.

Dat vind ik wat anders dan mensen die zeggen, ja dat doe ik want dan ik koop er wel een ander voor terug. Lachen

Caresse07

SplashIsLief schreef:
Zazoo schreef:

Helemaal mee eens, een goede band bouw je niet even op vind ik. Natuurlijk als je er genoeg tijd in steekt kan dat prima, maar geen paard is het zelfde dus er is geen garantie dat je met een ander paard dezelfde band opbouwd.

TeeGee

Voor een miljoen gaat ie wel weg hoor! Hoe gek ik ook met hem ben. Juist ook omdat hij met een echte goede ruiter veel verder kan komen als met mij.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 23:08

Voor 1 miljoen doe ik er meteen een lintje om, behalve als ik echt een slecht gevoel bij de nieuwe eigenaar heb, 1 miljoen is wel een heleboel geld hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 23:08

Dat was zeker minder dan een miljoen
Maar dat had me niet uit gemaakt
We hadden toen net een huis gekocht, denk maar dat het geld welkom was geweest

maar nee, hij is echt mijn alles, die verkoop je gewoon niet

Oerigens hoef je dat bedrag ook niet te bieden voor pukkie en lotte, de jack russels, je kreeg ze echt niet mee