Al bieden ze een miljoen!!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Al bieden ze een miljoen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 10:16

Hoe kunnen jullie nou weten wat een ander zou doen?
Dat vind ik zo raar? Lachen

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 10:16

Nooit gaat hij weg, zelfs niet voor een miljoen.In Amerika willen ze hem graag hebben, en hun laagste bod was 10.000 euro.

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 10:18

nou voor een miljoen zou ik het wel weten hoor. Heb een supergoede band met mijn pony, maar voor dat geld zou ze echt wel weggaan. Ik weet toch wel dat ze waars sowieso niet voor eeuwig kan blijven.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 10:22

Ik vind het moeilijk, aan de ene kant lokt het grote geld maar ik ben ook zo gek op mijn paardje... Ik denk dat ik me zo schuldig zou voelen. Als ik hem verkoop voor heel veel geld dan zeg ik daarmee dat het geld voor mij belangrijker is dan hij, dat zou toch erg zijn..

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 10:28

Mijn pony's blijven niet tenkoste van alles. Maar voor een echt goed bod zijn ze te koop. Alleen Dennis blijft zeker, maar daar word zeker niet serieus op geboden.

Voor mijn twenter merrie heb ik al een bod van over de 1.000 euro gekregen (voor een shetlandbaby), maar dat zit zo dicht bij de prijs waarvoor ik haar gekocht heb dus die ging daar niet voor weg (ben 3,5 jaar op zoek geweest naar dergelijke pony in heel europa, ze zijn er eigenlijk gewoon niet).
Maar bieden ze dat voor mijn 4 jarige zwartje gaat er wel een strik omheen, met die pony heb ik minder en is kwa marktwaarde ook gewoon veel minder waard.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 10:32

Wanneer ze een goed bod doen voor m'n beide paarden, dan gaan ze wel weg hoor.
Dus voor een miljoen mogen ze beide zo opgehaald worden.

Maar ik moet hier ook bij vertellen dat ik m'n paarden geërft heb en dus nooit zelf uitgekozen. Dus dan is de band wel al ietsje minder. En met m'n ene paard heb ik meer een band, dan met de ander, maar helaas kunnen ze niet zonder elkaar.

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 10:45

dees_daan schreef:
ik denk dat ze wel een goed plaatsje krijgen voor een miljoen, je hoeft iig niet bang te zijn voor de slacht, en ondervoed word ie ook echt niet als ze een miljoen geven

Nee, niet bang voor de slacht, maar wel voor mensen die mijn pony in een stal met gouden knoppen zetten, onder drie dekens, met peesbeschermers etc. een half uurtje per dag in de bak loslaten i.p.v. in de wei (alleen natuurlijk, want stel je voor dat ze gaat spelen met andre paarden en zich verwond), teveel voeren etc.

Even voor de duidelijkheid: natuurlijk hoeft het helemaal niet zo te gaan, maar ik denk dat de mensen die een miljoen betalen voor een paard, hun dieren niet zo houden op de manier die ik voor mijn pony het meest geschikt vind: dag en nacht in de wei met andere paarden.

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 10:51

Voor een paar x de prijs die ik er voor betaald heb ga ik er over nadenken...

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 11:10

hier ook Ja
amigo is mijn droompony en er zou never nooit meer een andere komen maar voor een goed bedrag gaat er een strikje omheen...
helaas we leven in een wereld waar geld wel degelijk heel belangrijk is.
bovendien is amigo een haflinger en ik denk dat het bedrag waarvoor ik een strikje om zijn oor doe nooit voor hem geboden gaat worden Knipoog

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 11:10

Mijn paard mag weg als ik het dubbele zou krijgen dan wat ik er voor gegeven heb. Ik zie dat puur zakelijk. Dan kan ik een beter paard terug kopen. Ik heb een keer een paard verkocht naar Engeland en heb daarvoor een nieuw paard, een nieuwe auto en een nieuwe trailer gekocht en toen had ik nog wat over. Ik heb wel een goede band met mijn paard, maar zie het anders als de band met mijn hond (die is niet te koop). Dat komt waarschijnlijk, omdat ik 25 jaar op een handesstal/fokkerij gereden heb. Daar was ik goed voor de paarden, bouwde met de paarden die ik langer reed echt wel een band op (ze herkenden me nog als ik ze later op wedstrijden tegenkwam en ze al meer dan een jaar niet had gezien), maar die band kan ik ook makkelijk loslaten.
Het paard van mijn man is een ander verhaal. Door een aantal gebeurtenissen in onze familie is dat paard iets speciaals geworden. We hebben haar ook van veulen af aan (zelf gefokt). Toch..als iemand een idioot bod op dat paard zou doen, dan ging er ook een strik omheen...alleen ligt de grens bij dat paard veel hoger. Terwijl als we zouden kijken welk paard in werkelijkheid meer geldwaarde heeft het mijn paard zou zijn en niet het paard van mijn man. En toch zou voor het paard van mijn man meer geld geboden moeten worden, willen we haar laten gaan.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 11:11

Nou strik erom en ik kom ze meteen brengen voor dat geld. Ooit heb ik een gigantisch bod gehad op mijn vroegere wedstrijdpaard en dat heb ik afgeslagen omdat ik wist dat hij never nooit niet door de rontgen keuring zou komen. Uiteindelijk heb ik hem in moeten laten slapen, maar ik verkoop geen paard met gebreken... Maar ieder paard wat ik heb is te koop voor de juiste prijs...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 11:12

Dat is voor mij heel makkelijk: No way dat ik mijn paard weg zou doen, ook niet voor dat geld

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 11:18

Iemand die een miljoen bied voor [***], zal vast en zeker een goed thuis kunnen bieden. Als dat thuis aan mijn eisen voldoet.. ja dan zou ik hem verkopen.. ik ben voor hem heus niet uniek.. als andere mensen hem goed verzorgen en zn hooitjes brengen en hij lekker hele dag buiten kan spelen is ie blij hoor Lachen
zou hem wel ontzettend missen..

maar weet genoeg van geldzorgen om 1 miljoen ontzettend te waarderen..

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 12:09

Tsja geld is superhandig, kan een boel dingen mogelijk maken en heel wat zorgen wegnemen. Maar de onvoorwaardelijke band die ik ondertussen met Royal opgebouwd heb, is daar niet mee te betalen. Die blijft bij mij, daar is geen geld tegenop gewassen.
Ook ik heb odnertussen verschillende mensen langs gehad die geinteresseerd waren, allen heb ik ze naar huis gestuurd zonder paard. Die gaat niet weg, nooit niet. Nu heb ik een wachtlijst voor haar 1e veulen Clown ........

tes_saa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 19:30

mijn lieverd gaat vooor geen miloen weg!!!!

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 19:57

Tsja Katinka is niet van mij, maar als ze dat wel was geweest, zou ik haar ook echt nóóit verkopen.
Ik ben ontzettend gesteld op haar en ze is al vrij oud dus om haar laatste jaren dan nog verkocht te worden, is absoluut niet eerlijk..

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 20:10

ik heb vorig jaar een bod op Lowara gehad van bijna 20.000 euro en deze meneer meende het 100% serieus.
Eerst bood hij 12.000 euro en toen ik lachend zei dat we vanaf 20.000 euro konden praten wilde hij dus mijn telefoonnummer hebben Nagelbijten / Gniffelen
vader van een leerling stond er ook bij en was al druk aan het onderhandelen ( ehm.. joehoe.. ik wil haar niet kwijt Clown )
Na vriendelijk bedankt te hebben ( en nadat hij iets van 3X terug is gekomen of we er niet over wilden denken) is hij uiteindelijk weggegaan zonder paard.
Eigenlijk te gek voor woorden, 20.000 euro en ik heb geweigerd. maar al die moeite die ik erin heb gestopt en die kerel wilde haar voor mensen die meteen concoursen wilden starten. ik had toch zoiets van, ja, en die lui gaan met mijn werk ervan door. Is natuurlijk onzin 1e klas, maar gevoelsmatig voelde ik mij toen wel zo.
Toch zou Lowara nu wel weggaan als dat echt zou moeten. als ik een keus tussen Lowara of Arwen ( haar dochter van bijna 2 jaar) moest maken, dan ging Lowara weg.

Ashquar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 21:32

Voor een miljoen zou ik mijn pony echt wel verkopen hoor. Nagelbijten / Gniffelen
Voor minder ook wel, want als ik ga studeren moet ze toch weg..

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 21:39

Geld maakt niet gelukkig. Ik zou mijn paard nooit verkopen om het geld. Je bouwt toch een band op met je paard, maakt samen veel mee en dan zomaar wegdoen omdat er een miljoen geboden wordt? Nee hoor, ik zou dan gewoon mijn paard houden en dat miljoen ja dat zal dan via de staatsloterij binnen moeten komen Haha! .

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 21:47

mijn pony gaat zowiezo nooit meer weg, heb er 1 te koop staan en dan is de keus iets te makkelijk gemaakt, onze grasmaaier-shet mag voor die miljoen ook wel weg Vork maar over mijn paard zou ik heel erg gaan twijfelen... geld maakt niet gelukkig, maar ik zou wel dromen waar kunnen maken Bloos

liseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 21:52

ik zou mijn pony niet verkopen. toen ik ze kocht, was ze niet echt goed opgevoed. ze heeft ook een erg moeilijk karakter.
Nu is ze vrij braaf en ben ik bezig met haar zadelmak te maken.
dit heeft een ongeloofelijke band tussen ons 2 gemaakt. ik zou haar voor geen geld in de wereld willen missen (ook niet voor een miljoen)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 22:36

Alles is te koop zeg ik maar in 2000-2001 werd er veel geld geboden voor mijn pony 11.000-13.000 gulden ik heb alles afgeblazen want ik kon het nog niet

Vorig jaar waren Amerikan geiintreseerd in mijn pony het bedrag was hoger en achterlijk voor een 24 jarige luchtzuiger
Uiteindelijk heb ik hem hier gehouden het voelde niet goed aan nu mag hij gewoon tot aan zijn dood bij mij blijven ik heb hem al 14 jaar

Hij was 10 toen ie bij mij kwam en ik was de 11e eigenaar

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 22:52

Banjer is niet te koop, voor geen enkel bedrag... Lachen
Er is wel eens 5000 euro voor haar geboden (ik kocht haar in 2000 voor 5000 gulden)... ik heb het niet gedaan.

Daar komt bij dat Banjer erg last heeft van zomereczeem, ze heeft soms last van een pollenallergie... en ze heeft een sterk karakter, waar je mee om moet kunnen (of leren) gaan...

Ik weet ook zeker dat als men een miljoen biedt, dat ze dan nog niet weg zou gaan... je verkoopt je kind ook niet, dus Banjer en blijven samen voor de rest van haar leven... Lachen

muppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 22:56

ze hebben mijn paard al vaak willen kopen,maar ik hoef niet eens te weten wat ze willen bieden,want ik verkoophem toch noooit van mijn leven!! Cool hij is veelste belangrijk voor me Pling

roxyolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 09:15

Nou mijn paardje is voor mijn ook onbetaalbaar , maar ik denk dat ik bij een miljoen tog wel gaa twijfelen! En ik denk dat me vader niet eens hoeft na te denken! Knipoog