jaaah een paaaaaaaaaaaaaaaaaard

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

leandros

Re: jaaah een paaaaaaaaaaaaaaaaaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 22:37

eigenlijk heet hij Migchelshoeve's zapatero.. neej joh geen enkel probleem vind het juist vet als iedereen zijn naam overneemt..

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 22:38

areke schreef:
.
smurffie schreef:
ik zou er jezelf van maken ..
ik vraag mij af he.. jullie weten de rijervaring en leeftijd niet.. hoe kunnen jullie dan al zo veel zeggen? (nu zal ik jullie allemaal wel weer over me heen krijgen)
overgens hoeft veel rijervaring nog niet te betekenen dat je goed rijden en andersom .. ik heb nu ook 6 paarden op 1 stal ingereden en raad eens ->> ik ben 13 .. ik heb 6 jaar rijervaring.. en nee dat heb ik zeker niet alleen gedaan hoor! gewoon weg omdat de baas van die stal veel te lang is en de paarden voor de kar zet .. waarom adn onder het zadel -> omdat ze dan makkelijker voor de kar zijn -> zegt hij met zijn bijna 45 jaar ervaring Knipoog
dus hoe heb ik die paarden ingereden: nou tuurlijk erop .. maar hij zei wat ik moest doen .. ooit wel eens zo bekeken?

De kleine lettertjes helpen niet die kunnen ook gelezen worden Tong uitsteken

er wordt hier zo gereageerd naar aanleiding van hoe de TS het verwoord.
Sorry hoor maar echt serieus komt het niet over.
Als je een 3 jarige wil omdat het supervet te stoer is om hem in te rijden kan je niet echt serieus genomen worden.

Er wordt gevraagd hoe oud ze is maar daar wordt geen antwoord op gegeven.

dat is eerder een opmerking die mijn moeder zou maken dan dat ik hem zou gebruiken (verschil -> 43 en 13)

leandros

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 22:38

ik heb hem trouwens te koop staan dus als je ene 3jarige zoekt Knipoog

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 22:39

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 22:40

smurffie schreef:
roest -> ik ben het er juist mee eens dat je niet zo veel ervarinng hoeft te hebben om een paard in te kunnen rijden .. als je maar rust en gedult heb kom je al heel ver..

dat vind ik niet eignelijk.. als je neit zo veel ervaring kun je genoeg rust en gedult hebben maar als je het paard verkeerde dingen leert heb je ook een kei groot probleem want eenmaal iets aangeleerd is afleren veel moeilijker.

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 22:40

areke schreef:
.
smurffie schreef:
ik zou er jezelf van maken ..
ik vraag mij af he.. jullie weten de rijervaring en leeftijd niet.. hoe kunnen jullie dan al zo veel zeggen? (nu zal ik jullie allemaal wel weer over me heen krijgen)
overgens hoeft veel rijervaring nog niet te betekenen dat je goed rijden en andersom .. ik heb nu ook 6 paarden op 1 stal ingereden en raad eens ->> ik ben 13 .. ik heb 6 jaar rijervaring.. en nee dat heb ik zeker niet alleen gedaan hoor! gewoon weg omdat de baas van die stal veel te lang is en de paarden voor de kar zet .. waarom adn onder het zadel -> omdat ze dan makkelijker voor de kar zijn -> zegt hij met zijn bijna 45 jaar ervaring Knipoog
dus hoe heb ik die paarden ingereden: nou tuurlijk erop .. maar hij zei wat ik moest doen .. ooit wel eens zo bekeken?

De kleine lettertjes helpen niet die kunnen ook gelezen worden Tong uitsteken

er wordt hier zo gereageerd naar aanleiding van hoe de TS het verwoord.
Sorry hoor maar echt serieus komt het niet over.
Als je een 3 jarige wil omdat het supervet te stoer is om hem in te rijden kan je niet echt serieus genomen worden.

Er wordt gevraagd hoe oud ze is maar daar wordt geen antwoord op gegeven.

Ik zou het anders verwoord hebben, maar het IS supervet te stoer om het zelf te doen.

Oliviaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 22:41

Ja Areke, vind ik ook, de TS brengt het nogal.. ehh.. apart Clown

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 22:44

astridjhu schreef:
smurffie schreef:
roest -> ik ben het er juist mee eens dat je niet zo veel ervarinng hoeft te hebben om een paard in te kunnen rijden .. als je maar rust en gedult heb kom je al heel ver..

dat vind ik niet eignelijk.. als je neit zo veel ervaring kun je genoeg rust en gedult hebben maar als je het paard verkeerde dingen leert heb je ook een kei groot probleem want eenmaal iets aangeleerd is afleren veel moeilijker.

En wanneer is de tijd daar om zelf de ervaring daarin te doen? Als je nooit begint zul je er nooit komen. Toen ik begon met rijden was de dichtsbijzijnde manege 25 km verderop, met een wachtlijst van heb ik jou daar. Maw. er waren geen maneges, wel paarden, lieve brave paarden, door de mensen zelf beleerd, en liepen goed. Waarom wordt daar tegenwoordig zo moeilijk over gedaan?
Wij hadden gewoon plezier, mag dat tegenwoordig niet meer ofzo?

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 22:45

astridjhu schreef:
smurffie schreef:

verkeerde dingen leer je een paard niet zo snel .. misschien kan hij dan minder .. maar dat kan altijd nog bij geleerd woorden .. paarden die op 3 jarige leeftijd al alles kunnen voor Z vind ik persoonlijk nou echt niet kunnen .. DAT IK MIJN MENING! een stap draf galop rem stuur enz zijn toch echt het belangrijkste.. het gaat hier over inrijden .. doorrijden .. daarna komt het trainen pas!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 22:46

Oliviaatje schreef:

dat is precies wat ik ervan dacht..
ze brengt het ook op een manier waarvan ik zou denken dat ze rond de tien elf jaa ris..
tja dan denk ik bij me eigen het is niet slim om een paard in te gaan rijden.. en als ze dan ook zegt het is super te vet stoer (of zoiets) dan denk ik bij me eigen dit is niet goed..
maar dat is mijn mening.
ik wil haar echt niet aanvallen ofzo maar ik vind het echt onverantwoordelijk dat ze dit wil gaan doen.. en ook omdat ze haar leeftijd niet wilt zeggen..
ik weet het neit.. ik vind het echt onverantwoordelijk.. ik heb zelf een shetlander ingereden en ik weet hoe moeilijk het is! ik heb acht jaar gereden en ik heb er een half jaar over gedaan over het rijden zelf..
ik weet waar ik over praat..

leandros

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 22:48

weet je trouwens al een naam??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 22:49

jha dat vraag ik me ook af daar gaat het immers om he Knipoog
ben benieuwd wat het gaat worden Tong uitsteken

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 22:50

Ik snap toch niet helemaal wat er moeilijk is aan het beleren van een paard. Een jaar later, wanneer de training gaat beginnen, dan word het moeilijk, maar als een onervaren iemand een paard van 4 koopt, dan hoor je ze niet.

leandros

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 22:52

dat is waar roest.. als je maar rustig aan doet met het jonge diertje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 22:53

nou dan ben ik niet in die topics geweest Knipoog
het is mischien niet moeilijk om een paard te beleren. maar wat dacht je van góed beleren? bijvoorbeeld de juiste hulpen voor de galop? dus linker en rechter galop. dat is wat ik bedoel.. onervaren mensen zien bijvoorbeeld anky haar paard en de teugel rijden. dus wat doet iemadn die pas een paar rijlessen heeft gehad en haar paard in gaat rijden en die dan stap draf galop kent. die gaat trekken. maar een jong paard vind dat kei moeilijk en gaat waarschijnlijk achter de teugel lopen.. of hij probeert eronder uti te komen waardoor er grote kans bestaat dat zijn rug eraan gaat..
ik zeg heus niet dat zij neit kan rijden, maar je meot toch wel weten hoe je een paard in moet rijden. dat leer je neit van de een op de andere dag!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 22:54

roest schreef:
Ik snap toch niet helemaal wat er moeilijk is aan het beleren van een paard. Een jaar later, wanneer de training gaat beginnen, dan word het moeilijk, maar als een onervaren iemand een paard van 4 koopt, dan hoor je ze niet.

daar hoor je inderdaad niemand .. tegenwoordig ook heel veel problemen als je "te groot" ben .. sommige mensen proberen mij zelfs wijs te maken dat ik te groot ben voor mijn verzorghaflingertje Scheve mond .. die is neit groot (toch 1.45) maar die kan met gemak onder mij lopen

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 22:54

smurffie schreef:
verkeerde dingen leer je een paard niet zo snel .. misschien kan hij dan minder .. maar dat kan altijd nog bij geleerd woorden .. paarden die op 3 jarige leeftijd al alles kunnen voor Z vind ik persoonlijk nou echt niet kunnen .. DAT IK MIJN MENING! een stap draf galop rem stuur enz zijn toch echt het belangrijkste.. het gaat hier over inrijden .. doorrijden .. daarna komt het trainen pas!

het wordt haar eigen paard dus ze zal hem/haar ook wel doorrijden.
Je leert een paard al gauw verkeerde dingen en dan is afleren weer moeilijk.

Op 3 jarige leeftijd al Z moeten lopen vindt ik ook niet kunnen.
Ik heb de mijne op bijna 4 jarige leeftijd ingereden ik begin zelf nooit voor 3 1/2

Oliviaatje schreef:

astridjhu schreef:
dat is precies wat ik ervan dacht..
ze brengt het ook op een manier waarvan ik zou denken dat ze rond de tien elf jaa ris..
tja dan denk ik bij me eigen het is niet slim om een paard in te gaan rijden.. en als ze dan ook zegt het is super te vet stoer (of zoiets) dan denk ik bij me eigen dit is niet goed..
maar dat is mijn mening.
ik wil haar echt niet aanvallen ofzo maar ik vind het echt onverantwoordelijk dat ze dit wil gaan doen.. en ook omdat ze haar leeftijd niet wilt zeggen..
ik weet het neit.. ik vind het echt onverantwoordelijk.. ik heb zelf een shetlander ingereden en ik weet hoe moeilijk het is! ik heb acht jaar gereden en ik heb er een half jaar over gedaan over het rijden zelf..
ik weet waar ik over praat..

ik ben blij dat jullie er ook zo over denken dan ben ik niet de enige die het verhaal van de TS zo opvat.
Laatst bijgewerkt door areke op 03-03-07 22:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 22:56

ik heb het topic net helemaal gelezen. en het is erg opvallend dat de ts niet meer reageerd. en het komt indd niet volwassen over.

ontopic: wij hebben nog een 3jarige staan: Zeb (dus niet met de P zoals ik al een aantal keer heb gelezen Clown ) is ook eventueel te koop.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 22:57

astridjhu schreef:
het is mischien niet moeilijk om een paard te beleren. maar wat dacht je van góed beleren? bijvoorbeeld de juiste hulpen voor de galop? dus linker en rechter galop. dat is wat ik bedoel.. onervaren mensen zien bijvoorbeeld anky haar paard en de teugel rijden. dus wat doet iemadn die pas een paar rijlessen heeft gehad en haar paard in gaat rijden en die dan stap draf galop kent. die gaat trekken. maar een jong paard vind dat kei moeilijk en gaat waarschijnlijk achter de teugel lopen.. of hij probeert eronder uti te komen waardoor er grote kans bestaat dat zijn rug eraan gaat..
ik zeg heus niet dat zij neit kan rijden, maar je meot toch wel weten hoe je een paard in moet rijden. dat leer je neit van de een op de andere dag!

ik heb tot 1 jaar terug niet een paard naar de teugel gereden .. nu nog niet echt .. dat heet nou ontspanning.. een jong paard komt vanzelf lager als je hem wat losser rijd en hem ruimte geeft.. (dat is dan teminste mijn ervaring) dus an trekken wij "kinderen" niet .. wij maken er geen ramp van als ons paard met de 2e keer ohz niet meteen aan de teugel loopt... dat is vrij vaak meer iets voor mensen die hoger willen komen .. die moeten hun paard laag hebben .. met gevolg : hulpteugels

Elianna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 22:59

Misschien heb ik het verkeerd, maar je komt nogal ''jong'' over door de titel van je topic en de MSN taal in je profiel.
Je zal misschien denken dat het inrijden van een paardje makkelijk is, maar als je die gedachten hebt dan zit je goed fout!
Een vriendin van mij heeft een 3 jarige pony waar ik wel eens op rijd en reken maar dat die ook niet de makkelijkste is.
Een paard inrijden is niet één, twee, drie een zadel erop en weg rijden maar.
Je hebt heel veel geduld nodig en stel dat je het paard verkeerd inrijd dan heb je er niks meer aan.
Natuurlijk moet je het alsnog zelf weten, maar ik denk dat mijn mening wel duidelijk genoeg is. Knipoog
En dit is zeker niet aanvallend bedoeld, maar ik hoop dat je iig erover na gaat denken om misschien toch een ouder paardje te kopen.

Sorry voor dit offtopic bericht!

Voor namen moet je denk ik eerst maar eens kijken of je een merrie, hengst of ruin neemt.
Hier enkele namen die ik zelf wel leuk vind;

- Zazoo (paardje bij ons op stal)
- Zam Ball (spreekt uit als Zem Ball)

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 23:00

Een vriendin van mij trekt haar benen een beetje op als ze aanspringt in galop, als zij haar benen optrekt, springt haar paard dus heel braaf in galop.
Maar omdat dat niet de 'anky' stijl is, is het fout?
Omdat mensen ooit regels hebben bedacht hoe je 'moet' rijden, waarin een hoop tegenstellingen zitten, waardoor de 'kenners' het jonge dier nog even harder aanpakt, want hij moet het maar begrijpen.

Het is lang geleden dat ik een ruiter lachend op een paard heb zien zitten. zonde.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 23:02

elianna13 @ kijkt in profiel .. ziet leeftijd.. jou noemen ze hier ook jong hoor .. niet banketstaaf bedoelt .. maar rond jou leeftijd schatten ze de TS (als je mag uitgaan van een echte bokt discussie)
Laatst bijgewerkt door smurffie op 03-03-07 23:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 23:03

roest schreef:
Een vriendin van mij trekt haar benen een beetje op als ze aanspringt in galop, als zij haar benen optrekt, springt haar paard dus heel braaf in galop.
Maar omdat dat niet de 'anky' stijl is, is het fout?
Omdat mensen ooit regels hebben bedacht hoe je 'moet' rijden, waarin een hoop tegenstellingen zitten, waardoor de 'kenners' het jonge dier nog even harder aanpakt, want hij moet het maar begrijpen.

Het is lang geleden dat ik een ruiter lachend op een paard heb zien zitten. zonde.

volgens mij het verkeerde topic of niet, roest?

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 23:03

ik wil ook hogerop maar mijn paard liep ook niet vanaf dag 1 aan de teugel.
Als ik les heb rijden we vooral voorwaarts neerwaart lekker los.
Pas een week voor de wedstrijd pakken we dr wat meer op en oefenen we de proef nog een x in de les.
Als ik zelf rij zijn we eerst een half uur lekker aan het losrijden daarna pak ik ze nog heel even op om dat ook bevestigd te hebben.
Een hulpteugel heb ik alleen met longeren maar ook weer om dr laag ontspannen te hebben een paard gaat lekker laag en ontspannen lopen als de achterhand er ook lekker onder komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 23:05

smurffie schreef:
astridjhu schreef:

ik heb tot 1 jaar terug niet een paard naar de teugel gereden .. nu nog niet echt .. dat heet nou ontspanning.. een jong paard komt vanzelf lager als je hem wat losser rijd en hem ruimte geeft.. (dat is dan teminste mijn ervaring) dus an trekken wij "kinderen" niet .. wij maken er geen ramp van als ons paard met de 2e keer ohz niet meteen aan de teugel loopt... dat is vrij vaak meer iets voor mensen die hoger willen komen .. die moeten hun paard laag hebben .. met gevolg : hulpteugels

jij bent iemand naar mijn hart Tong uitsteken
wat ik bedoel is dat mensen die onervaren zijn hun paard ook zo mooi aan de teugel willen hebben en gaan trekken.. ik ehb het een keer meegemaakt.. ik reed op mijn vz shet en hij liep bij mij altijd lekker over de rug en netjes de achterhand erbij en hij begon steeds meer naar beneden te komen. en toen kwam er een verzorgstertje bij en die wou ook rijden. nou eerste keer geen probleem ik had haar een beetje les gegeven hoe ze moest zitten (was haar eerste keer) en daar na zou ik erop gaan. dus bij mij liep hij ook weer een beetje aan de teugen en zij zag dat. de keer erop dat zij eropt ging was zij aan het trekken joh niet normaal! en dat is wat ik bedoel..
onervaren mensen zien dit bij anderen en denken wat loopt dat paard mooi dat wil ik ook en zij doen het bij hun paard en verpesten het..
mijn vz shet heeft toen een week lang op stal moeten staan omdat ze een spier in zijn hals had verrekt door haar.. zo hard wat zij aan het trekken.. ik was ondertussen zijn stal aan het uitmesten dus ik was er niet bij.. haar moeder stond in de bak om haar te helpen. dat was dus ook echt de laatste keer..