BOKT TERREUR

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 11:11

Tada, dan hebben mijn verzorgpaardjes dus een ideale bokt-verzorging Haha! : dag en nacht weidegang, bijgevoerd worden met havens-sportbrok, ik heb een bak tot m'n beschikking en een aparte longeerbak. Verder wroden ze netjes ontwormd en geent, Glennridge is ook niet de slechtste vader, ik heb priveles, paard is bomvrij, heb ijzers, ik heb transportbeschermers, spring met peesbeschermers en strijklappen, doe niet aan bandages want die zou je eens verkeerd om kunnen leggen, rij niet met hulpteugels, heb een dubbel gebroken kk aurigan watertrens met bruin kiefferhoofdstel en Daalemanzadel, ik doe altijd het neusriempje goed, haal altijd netjes de sjabrak onder het zadel na het rijden en maak de singel los van het zadel (dit omdat het paard altijd enorm zweet). Verder heb ik koperkleurige beugels, bijpassend bruin sjabrak voor de trainingen en 2 witte dekjes voor wedstrijden. Ik ben in het bezit van 3 paar leren rijlaarzen en 1 paar plastic voor modderweilanden, ga op wedstrijd met een trailer met zadelkamer (nee, geen vrachtwagen, want ik heb alleen m'n e), voor de trailer een Mercedes. Verder borstel ik met borstels met echte haren (varkenshaar) en krijgen de paarden nieuwe cortonboxen voor komende winter. Ik heb m'n ruiterbewijs, en heb ook lessen hiervoor gegeven.

En het leuke is: Dit is niet gelogen, maar allemaal echt waar. De stallen zijn nog in aanbouw.

Verder: ik laat wel halsters om in de wei, de paarden staan soms letterlijk in het water, krijgen alleen in de winter een deken op, dus geen regendekens en boettdekens. Ik rij ook wel vaak met goedkope zadels, want er is maar 1 Daaleman zadel voor 3 paarden (De overige 3 rij ik met Goertz of Pagony). Ik krab alleen de hoeven voor het rijden uit, maak geen buitenritten (is gewoon niet mogelijk bij ons, dan moet ik langs een 80-km weg gaan rijden). Verder is het wedstrijdpaard qua uiterlijk maar heel gewoontjes, ondanks z'n goede afstamming. Sommige van m'n verzorgpaarden worden door mij zelf bekapt, soms laat de hoefsmid meer dan 8 maanden op zich wachten. Ik rij zonder gelpad en heb een stockzadel van Zadelmarkt Haha!

Kortom: Ik ben een deskundig en gevorderd ruiter die goed voor de paarden zorgt met een eigen interpretatie op de bokt-regels Schijnheilig Schijnheilig

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 11:14

germie schreef:
Verder: ik laat wel halsters om in de wei, de paarden staan soms letterlijk in het water, krijgen alleen in de winter een deken op, dus geen regendekens en boettdekens. Ik rij ook wel vaak met goedkope zadels, want er is maar 1 Daaleman zadel voor 3 paarden (De overige 3 rij ik met Goertz of Pagony). Ik krab alleen de hoeven voor het rijden uit, maak geen buitenritten (is gewoon niet mogelijk bij ons, dan moet ik langs een 80-km weg gaan rijden). Verder is het wedstrijdpaard qua uiterlijk maar heel gewoontjes, ondanks z'n goede afstamming. Sommige van m'n verzorgpaarden worden door mij zelf bekapt, soms laat de hoefsmid meer dan 8 maanden op zich wachten. Ik rij zonder gelpad en heb een stockzadel van Zadelmarkt Haha!

Tss, het eerste gedeelte is wel goed, maar dit kan toch echt niet hoor! Dat wordt een boete Tong uitsteken

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 11:17

En als je dan echt alles conform de boktregels voor elkaar hebt en het rijden wil nog niet echt lukken.... waag het dan niet te zeggen dat je een "moeilijk" paard hebt, want die bestaan nl. niet... Vingers aflikken }>

Waarschijnlijk heb je dan toch stiekem een keer met een slof gereden... Haha! Tong uitsteken

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 11:20

Mieke schreef:
En als je dan echt alles conform de boktregels voor elkaar hebt en het rijden wil nog niet echt lukken.... waag het dan niet te zeggen dat je een "moeilijk" paard hebt, want die bestaan nl. niet... Vingers aflikken }>

Waarschijnlijk heb je dan toch stiekem een keer met een slof gereden... Haha! Tong uitsteken

Haha! Haha! Haha!

Of dan is hij mishandeld door de vorige eigenaar!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 11:25

en niet-bokkers hebben het paard op 2 jarige leeftijd al gelongeerd, er met 2.5 al opgereden en toen het paard 3 was liep ie al M.

En je mag ook niet vergeten om al je rijkunstige problemen op pijntjes en andere lichamelijke problemen van je paard te schuiven, want altijd past het zadel niet of heeft het paard ergens een pijnlijke tand Haha!

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 11:27

Oké, mishandeld en OOK nog met slof gereden. Jemig.... Tja, daar kunnen geen bandages en keurige shabrakjes tegenop....

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 11:29

Citaat:
Oké, mishandeld en OOK nog met slof gereden. Jemig.... Tja, daar kunnen geen bandages en keurige shabrakjes tegenop....

En te vroeg ingereden, te vroeg uitgebracht, niet bekapt en niet ontwormd. Dit komt nooit meer goed
Je paard ka nbeter op transport naar Italie om als worst dienst te doen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 11:34

germie schreef:
En te vroeg ingereden, te vroeg uitgebracht, niet bekapt en niet ontwormd. Dit komt nooit meer goed
Je paard ka nbeter op transport naar Italie om als worst dienst te doen.

nee, helemaal fout! De rest van zijn leven op de wei laten lopen (met nog steeds dezelfde supplementen etc) of laten cremeren als er niets meer te redden valt.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 11:39

ZEg, regels zijn er toch om overtreden te worden? Dus je moet het paard eerst bang maken, afmatten en vervolgens naar Italie zenden om uiteindelijk tot rookworst vermalen te worden. Vervolgens eet je het weer op.

Wil je dit niet, tja, dan moet je het paard door 3 dierenartsen laten nakijken, opereren en uiteindelijk met veel geld weer oplappen. In het land laten lopen is ook zonde van zo'n jong dier met zo'n goed karakter en afstamming. Loopt het dier weer goed, dan moet je het natuurlijk met veel geld en liefde verzorgen zodat het nooit 1 vitamine teveel of te weinig krijgt.

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 11:55

Mocht je het in je bolle kop halen dat een strandritje ook wel leuk is. Zorg dan dat het strand bomvrij is (er ligt nogal wat troep op t strand), laat het hele strand afzetten en schaf een handrem aan, je moet immers ten alle tijden controle over je paard hebben. En na het strandritje zet je m natuurlijk in het bubbelbad, klei, ijs, en weet ik het wat, want strand is funest voor de benen!

Tiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 12:06

Uiteraard een apart dressuur en springpaard, echt een must.
Verder les hebben van Jos en Anky, evt. mogen Piet en Coby ook nog.
Owja...vanwege zoveel ontrecht jegens de paarden is het bokt-politie-corps uitgebreid....Ik heb nu ook mijn penning Extreme duivel

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 12:07

Waar moeten de boetes eigenlijk in betaald worden?
Boktnootjes?

Tiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 12:17

De rekening is geopend: Boetes zijn het salaris van de bokttereurpolitie!
*wij worden rijk*

Rekening nummer volgt Haha!

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 12:19

Je moet natuurlijk wel een aurigaan of argentaan bit hebben en je paard moet elke maand een nieuw halster, omdat de andere dan alweer 'versleten' is.

Tiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 12:25

Uiteraard! Al vind ik een keer per maand erg weinig, maarja mijn perfecte dressuur paard heeft het dan ook goed, in tegenstelling tot die van jullie Haha!

Vendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 12:42

Vergeet de de paardenpsycholoog niet. Tenslotte heeft jouw kampioen een veulentrauma opgelopen en daarom heb je jouw olympisch goud nog niet binnen gehaald.

Suzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 13:03

Eh Laui strand slecht voor de benen? Als beetje bokker weet je dat je het mulle zand zoveel mogelijk moet vermijden. Maar dat het zand langs de vloedlijn een ideale bodem is. Het zeewater is ook nog eens buitengewoon heilzaam voor de benen. En de frisse zeelucht zeer verfrissend voor de geest van je paard.
M.a.w. je bent wel heel slecht voor je paard als je hem niet elk jaar een strandvakantie gunt. Hierop hebben de mensen die bij het strand wonen toch echt een streepje voor. Maar dan moet je natuurlijk wel consequent in de juiste outfit naar het strand toekomen.

Vendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 13:20

en ALTIJD een deken op, natuurlijk in de modekleur van die maand. Zelfs als het 30 graden is en hij binnen staat. Want tenslotte moeten spieren warm blijven!
En natuurlijk springschoenen aan als je nog maar denkt aan zijgangen als wijken...
Iedereen weet verder natuurlijk wel dat als je net je eerste M2 wedstrijd bent gestart je gelijk in paniek naar de ruitersportzaak moet rennen, want je hebt nog geen stang en trens! Bloos Bloos Bloos

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 14:20

En je start natuurlijk met hoedje pas in de M

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 14:29

Hoezo in de M? Een hoedje heb je toch pas in de Z verdiend?
Ik stem voor een aanscherping van de regels op dit gebied.

Over de correcte strandoutfit: daarbij hoort natuurlijk ook dat er:
Of: iemand achter het paard aanloopt om de mest op te rapen
Of: je een grote zak onder z'n staart hangt om de mest op te vangen
Of: dat je zelf daarna de route nog een keer loopt om mest te rapen

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 15:08

En natuurlijk een leren halster met zachte stukken erop

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 17:53

Oeps vandaag weer een grove fout gemaakt Bloos
Ik dacht dat ik alles goed voor elkaar had, kaki rijbroek/beige shirt/beige schabrak, echt alles mooi op elkaar afgestemd.
Merk ik opeens onder het rijden dat ik een goudkleurig horloge om heb terwijl alle gespen, beugels, bit enz. zilverkleurig zijn Bloos

Ooohh Bokkers vergeef mij alsjeblieft, ik zal het nooit meer doen.........

AniqueN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 18:41

ik heb vandaag ook een grote fout gemaakt, duco kon niet in de wei want de omheining was kapot, ik schaam me diep....

Nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 18:47

ducotjuh schreef:
ik heb vandaag ook een grote fout gemaakt, duco kon niet in de wei want de omheining was kapot, ik schaam me diep....

aagggh Misselijk
Wat erg zeg ik zit gewoon te janken!!! Huilen
Hoe kun je verdorie!!! Boos!

Nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 18:55

Ilindra schreef:
Oeps vandaag weer een grove fout gemaakt Bloos
Ik dacht dat ik alles goed voor elkaar had, kaki rijbroek/beige shirt/beige schabrak, echt alles mooi op elkaar afgestemd.
Merk ik opeens onder het rijden dat ik een goudkleurig horloge om heb terwijl alle gespen, beugels, bit enz. zilverkleurig zijn Bloos

Ooohh Bokkers vergeef mij alsjeblieft, ik zal het nooit meer doen.........

Bloos Ik denk dat ze dit absoluut niet tolereren en terecht! Wat denk je wel niet? Het is afschuwelijk!