Ronny heeft koliek. Vecht schat! Ik kan je nog niet missen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

haf_jessie

Re: Ronny heeft koliek. Vecht schat! Ik kan je nog niet missen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 11:10

Ik heb je verhaal met tranen in mijn ogen gelezen,je hebt echt een goed besluit genomen,dat i9s echt liefde voor je dier.
Echt heel veel sterkte de komende tijd.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 20:35

tjady schreef:
messica schreef:
Heel veel sterkte met dit verlies! Het is altijd vreselijk moeilijk om een dier te laten gaan, gelukkig heeft jou paard een fantastische leven gehad en dat is misschien ook een troost!! Ach gut

Absoluut is het een troost dat hij zo een lang en gelukkig leven heeft gehad. Dat is ook de reden dat ik mij erbij neer kan leggen dat hij er niet meer is. Ik kan mij voorstellen dat als iemand een jong dier verliest, dat veel moeilijker is om te accepteren.
Ik heb het meeste geleden op het moment dat ik zag hoe zwaar en hoe veel pijn hij had. Toen ik nog hoop en onzekerheid had. Toen ik mijn beslissing had genomen , werd ik kalm. Ondanks de tranen heb ik hem bijgestaan en was ik rustig.
Ik hou mijn verdriet en gemis maar dat zal verdwijnen. Ooit.

Je schrijft dat als je een jong dier hebt die overlijdt, het veel moeilijker is, (om het te accepteren) ik vind dat je daar deels wel gelijk in is, omdat zo'n dier nog veel langer te leven kan hebben, maar aan de andere kant, je had hem al 25 jaar, wat heel erg lang is. Je kende ham dooor en door en jullie hadden samen heel waarschijnlijk een heel erg sterke band....

Amondi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 20:57

jeetje, altijd erg!
leesde je verhaal en kreeg allemaal tranen in mn ogen...heel moedig en goed van je om hem op tijd uit zijn lijden te laten verlossen, mijn complimenten, niet iedereen kan dat hoor...
hij heeft iig een heerlijk leven gehad
heel veel sterkte bij dit verlies

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-07 21:14

Hoi Saskiakefie,

Klopt helemaal wat je zegt. Ik kan mij niet anders herinneren dan dat hij bij mij hoorde. Ik ben heel blij dat ik hem zo lang bij mij hebt gehad.
Ik heb geen afscheid van een leeftijd genomen, maar van mijn maatje.
Ik heb meerdere paarden op stal staan. Maar hij was de eerste waar ik altijd naar keek. Iedere ochtend weer opgelucht was als ik hem zag staan en alles goed met hem was.
Het is nu heel dubbel. Ik voel mij altijd heel blij als ik in de stal kom. Nu vind ik het ook fijn om daar te zijn, want ik zie mijn andere dieren waar ik veel van hou, maar daarbij voel ik de pijn, omdat ik hem mis. Omdat hij daar niet meer is.

Destiny22

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 00:23

Je hebt een goede beslissing genomen!!

heel erg veel sterkte ermee!!!

groetjes Annemiek

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 12:43

Hoi,
Ook ik wil je bij deze een hart onder de riem steken, en je veel sterkte wensen.
Het moet erg moeilijk voor je zijn. Ik heb ook twee oudjes van 24 en 33 op stal staan en heb ook samen met hen al meerdere koliek aanvallen doorstaan die ook enige dagen duurde. Gelukkig liepen ze uiteindelijk goed af. En je weet dat je ooit toch eens afscheid moet nemen maar elke keer hoop je: nu nog niet!!!
Ik wil je erg veel sterkte wensen en hou je vast aan de fijne herinneringen die je van hem hebt. Deze neemt niemand je ooit nog af.

Groetjes Wendy

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 13:36

Topic verplaast naar PP na overleg met TS.

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 13:45

Wat een moedige beslissing van je; onthoud dit jij hebt het beste gedaan. Ronny kon niet meer en je nam deze beslissing voor hem; niet voor jou voor Ronny. En daar zouden veel paarden mensen een les uit moeten nemen. Ook ik heb je laatste post gelezen met een traantje. Ik vind dit zo moedig van je. En ontzettend mooi dat je hem een mooi afscheid geeft. Meid ik heb alleen maar bewondering voor jou en je paard. Veel sterkte met dit verlies!

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 14:13

Heel veel sterkte gewenst.
Het is niet niks om na zoveel jaren afscheid te moeten nemen, en toch denk ik dat je er goed aan gedaan hebt.

Van het berichtje hoe alles gebeurd is kreeg ik echt tranen in mn ogen..

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 14:34

vind het een erg knappe en vooral goede beslissing van je! echt geen woorden voor! héél erg veel sterkte! Ach gut

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-07 21:10

Dank jullie allemaal nogmaals voor jullie reacties. Doet mij goed. Af en toe denk ik het gaat aardig goed, maar dan zo maar voel ik gewoon pijn in mijn hart. Als ik maar een beetje bezig ben en afleiding heb.Dan gaat het beter.
Ik heb geen spijt van mijn beslissing en sta er nog volledig achter. Mijn lieve schat zijn leven is gewoon voorbij. Ik heb er vaak aan gedacht hoe het zou zijn als ik hem zou verliezen. Dan sprongen de tranen al in mijn ogen bij het idee alleen. Nu is het dan echt zo dat ik hem kwijt ben en dat doet pijn.
Hij is donderdag gecremeerd en aankomende week, kan ik hem ophalen. Voorlopig bewaar ik hem nog. In de toekomst zie ik wel wat er met zijn as gebeurd.

nnicolex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 21:27

ik vindt het heel dapper wat je hebt gedaan..!!
de tranen stonden in me ogen toen ik het verhaal las maar vindt dat je echt heel sterk bent!!!!!!
dat meen ik echt vind het heel dapper wat je hebt gedaan en dat ke zo'n beslissing hebt genomen..
je paardje had veel pijn maar dat je zulke goede beslissing hebt genomen vind ik heel dapper van je...
heel veel sterkte verder en je paardje zal altijd in je hart blijven...
Veel Sterkte Ach gut Verdrietig

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 10:42

wat een dappere beslissing van je en veel sterkte de komende tijd

BasiNami

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 11:19

Heel veel sterkte met dit gemis, ook ik had de tranen in mijn ogen bij het lezen van je reacties..
Ik vind dat je er heel nuchter en sterk mee om gaat, je bent eerlijk tegenover Ronny geweest.
Ach gut

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-07 21:09

Nogmaals allemaal dank je wel voor jullie steun. Vanavond was ik de stallen aan het mesten en loop dan met een steen in mijn maag daar rond. Dan mis ik hem heel erg. Ik sta nog steeds achter mijn beslissing en accepteer wel dat zijn leven voorbij is. Maar het is zo raar dat hij er niet meer is. Ik zat nog op de lagere school toen ik hem kocht en dat is al heel lang geleden. Hij is zolang mijn maatje geweest, ik mis hem echt mijn allerbeste vriend.
Morgen ga ik met mijn vriend naar Rotterdam. Dan gaan we de as van Ronny ophalen. Voorlopig doe ik er niets mee. Misschien dat ik de as een keer verstrooi, maar daar moet ik eerst rustig over nadenken.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 21:07

Ja, dat kan ik heel goed begrijpen, ook omdat het nog maar eventjes geleden is, dat er nog kans was dat hij het zou kunnen overleven

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 22:07

heb je verhaal echt met tranen in me ogen gelezen.
echt verschrikkelijik maar heeft een pracht leven bij jou gehad.
heel veel sterkte!
xxx