Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
crossmonster schreef:ik werk zelf op een slacht fabriek, waar ze elke dag gemiddeld 600 varkens slachten, waaronder voornamelijk zeugen, varkens, biggen en beren.
en stress, het ene varken heeft van natura meer stress als de andere, ze hebben zeg maar volbloedvarkens, en die zijn al gestresst als je ze alleen al aanraakt, die krijgen dan zo'n stress dat ze niet meer kunnen lopen of staan, en gaan dan afgrijselijk krijsen, zodra je ze op hun kont duwt zodat ze gaan zitten, is het meteen over, of ze nu in de slachterij zijn of op bij de boer in de stal maakt bij deze varkens dus niets uit, verandering is bij hen stress.
andere rassen varkens,die een mindere kwaliteit vlees hebben(daarom zijn die stressvrkens er, vanwege dus hun mooie vlees) hebben vrijwel geen stress.
een varken gilt al snel, je kunt als je een kenner bent, precies horen wat voor gil het is, een gil van paniek klinkt heel anders als een van woedde of plezier!ze hebben zelfs onderzoek gedaan naar het aantal stresshormonen in het bloed van de verschillende slachtvarkens, en hieruit bleek dat bij veruit de meeste varkens dat percentage heel laag was, op een enkele na die bijvoorbeeld slecht verdoofd werd, of te hard aangedreven werd.
voor verdere vragen kun je altijd bij me terecht.
lijkt me trouwens interressant om eens een bokt-meeting-excursie te houden bij een paardenslager, meld me dan bij deze vast hiervoor aan.
want als ik straks een keer voor de keuze sta dan wil ik graag precies weten wat er met het dier gebeurt, niet dan ?!
elinax21 schreef:ik ben nog nooit eerder in een groot slachthuis geweest, maar zoals je dat hier beschrijft kan ik he tme goed voorstellen dat je je paard hier heen zou brengen mocht dat ooit nodig zijn, maar kreeg wel even traantjes in mn ogen bij dat stukje over je eigen shetje..dat gevoel kreeg ik er dus ook bij.
sassefras schreef:vorig jaar heb ik mijn saros merrie bij hem gebracht, hij was er zieker van dan ik
zo,n mooi paard, maar helaas zo verrot op haar pootjes. dat ik het zeker wist kon hij wel in meegaan hoor, maar geloof niet dat hij er zelf achterstond, de da en ik wel dus t is gebeurt.
heel jammer
sas
traan_beauty schreef:Germana..
VRESELIJK van die vrouw!Zij is toch geen dier waard! Nog geen muis..
Wat zielig voor die man
Ik heb diep respect voor hem!!
Marigold schreef:verschrikkelijk vind ik het. (even in reactie op de openingspost)
verschrikkelijk en luguber.
ik wordt er echt akelig van.
en dat terwijl ik precies weet hoe het gaat.
heb vaak genoeg koeien geslacht zien worden.
maar van paarden en pony's kan ik er niet tegen,
hoe stom dat ook mag zijn in zoveel mensen hun ogen.
het is gewoon zo.
ik vind het knap dat je mee bent gegaan nar de excursie, en hoop van harte dat de spookbeelden van een vallende pony snel uit je geheugen verdwijnen..
natuurlijk, het is fijn dat de slager aan het welzijn van de dieren denkt, en iemand moet het in sommige gevallen, als het echt nodig is bedoel ik dus, doen.
maar ik denk er liever niet bij na.
niet iedereen kan er tegen.
daarom beoefenen ook niet veel mensen dat beroep denk ik.
en mijn merrie blijft gewoon bij me tot ze heel oud is, en hopelijk zelf sterft, of een prikje krijgt...
mirgino schreef:bij ons vandaan gaan ze Kerkdriel,dat is het dichtsbij.
als ik het nog moet meemaken met mijn pony ,dan bel ik de slager hier in Hellevoet waar het slachthuis in Brielle nu van is.
mijn shet heb ik daar 8 jr geleden ook heen gebracht.
deze pony was al in de 40jr,en helaas ging hij niet vanzelf dood
en omdat hij zoveel pijn had om de paar uur [dan had hij een soort aanval]hebben we hem weggebracht.
ik hoop dat mijn appie nog vele jaren meegaat en van ouderdom overlijd in haar slaap![]()
haar dode veulen heeft van vrijdag tot maandag op de aanhanger gelegen,dat was geen pretje!
met ophalen ben ik thuis gebleven,ze rook nl niet zo fris meer.
het was in de hete zomer 2005 en dan na 3 dagen stinkt dat behoorlijk.
Alytje schreef:heb niet het hele topic gelezen, maar waarvoor ging je daar heen dan?
Ik vind het echt 10x niks, paarden/koeien/kippen/varkens whatever, maar voor mij hoef je ze niet te slachten. Ik kan overigens geen enkel respect opbrengen voor slachters... Helaas is mijn achteroom slachter, het is dat niemand me wil vertellen wie het is op familiefeesten, anders zou ik hem echt aanvliegen. Nee dat soort mensen kan ik echt niet waarderen...
Alytje schreef:heb niet het hele topic gelezen, maar waarvoor ging je daar heen dan?
Ik vind het echt 10x niks, paarden/koeien/kippen/varkens whatever, maar voor mij hoef je ze niet te slachten. Ik kan overigens geen enkel respect opbrengen voor slachters... Helaas is mijn achteroom slachter, het is dat niemand me wil vertellen wie het is op familiefeesten, anders zou ik hem echt aanvliegen. Nee dat soort mensen kan ik echt niet waarderen...
liefiej schreef:ik snap echt niet, dat je daar naar bent blijven kijken![]()
ik zal kotsend en gillend naar buiten rennen!
dan geven ze me maar een aantal uren aan m'n reet, ik vertik zoiets echt hoor!
Citaat:
meisje,lees je paardenpaspoort![]()
daar kan je door je DA in laten vullen dat jij je paard niet voor consumptie doeleinden wil laten slachten.
niet elk paard dat geslacht word ,word ook gegeten!
lees je paspoort maar na ,de laatste blz