Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Wat achterlijk zeg, ik zou dan heel boos worden.                                                         
SOET schreef:@ Hieke: als ik het juist lees is er eerst gereageerd van de moeder: (schoppen of iets..) daarna lees je dat het niet te bedoeling was met de hooivork, maar er is wel 2x voro gewaarschuwt, en ik vind het eerlijk gezegt normaal dat je je 'verdedigt..'
 las de titel en dacht aan merrie met jaarling dochter die streken uithalen 
 en had zoiets yes lotgenoten...

Hieke schreef:Ik heb inmiddels het vervolg gelezen en ik moet heel eerlijk zeggen dat ik jou reactie de tweede keer wel heel erg heftig vond. Gooien met een hooivork? Iemand vol in de maag meppen omgooien en met een hooivork slaan? Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat veel en veel te ver vind gaan.
Agressie lokt agressie uit.. En daarbij vind ik het bijna een beetje té smeuiig geschreven..
Citaat:Ik lees niet dat de moeder de eerste schoop uitdeelt, wèl dat ze achter ts aangaat wanneer die een hooivork gegooid heeft tot vlakbij haar dochter.
Let wel: ik wil het gedrag van die moeder niet goedpraten en het is gewoon een slappe doos omdat ze haar dochter niet fatsoenlijk aankan, maar na zoiets heftigs als je kind bijna gespietst zien worden aan een hooivork is reactie te verwachten.....
En om iemand dan bijkans volledig in elkaar in te vegen.....
Je bent zelf dan niet veel verstandiger lijkt me
Sillief schreef:Hieke schreef:Ik heb inmiddels het vervolg gelezen en ik moet heel eerlijk zeggen dat ik jou reactie de tweede keer wel heel erg heftig vond. Gooien met een hooivork? Iemand vol in de maag meppen omgooien en met een hooivork slaan? Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat veel en veel te ver vind gaan.
Agressie lokt agressie uit.. En daarbij vind ik het bijna een beetje té smeuiig geschreven..Citaat:Ik lees niet dat de moeder de eerste schoop uitdeelt, wèl dat ze achter ts aangaat wanneer die een hooivork gegooid heeft tot vlakbij haar dochter.
Let wel: ik wil het gedrag van die moeder niet goedpraten en het is gewoon een slappe doos omdat ze haar dochter niet fatsoenlijk aankan, maar na zoiets heftigs als je kind bijna gespietst zien worden aan een hooivork is reactie te verwachten.....
Ik sluit me hier volledig bij aan.
 !                                                         
 )
Hieke schreef:
Ik lees niet dat de moeder de eerste schoop uitdeelt, wèl dat ze achter ts aangaat wanneer die een hooivork gegooid heeft tot vlakbij haar dochter.
  Heb het verhaal met veel ongeloof zitten lezen en sluit me bij deze reactie volledig aan!                                                         Kenzo12 schreef:Als ik de moeder was, zou ik een aanklacht tegen JOU indienen. Jij bent namelijk degene die een hooivork tot 20 cm toe (ookal zo dichtbij niet bedoeld, je bedoelde hem wel te gooien) naar het kind gooit. Dit heeft zij logischerwijs als zeer dreigend opgevat, en is om die reden achter jou aangekomen, ter verdediging van haar kind. Hierop sla jij haar in de buik én met de hooivork. Ofwel: mishandeling.
Feit dat haar kind daarvoor bezig was met het slopen van jouw hekwerk, staat hier verder los van. Bovendien: is zo'n zeer gevaarlijke reactie van jou met die hooivork absoluut niet proportioneel.
De eerste actie van de moeder met jouw pony kan ik totaal niet begrijpen, en keur ik ook zeker niet goed. Zowel de moeder, als jij, vind ik behoorlijk asociaal, en dom. Dit had op 20 andere, nettere, manieren opgelost kunnen worden, hoe boos je ook bent. Boosheid vind ik geen excuus voor zulke daden, dan zou de helft van de gedetineerden weer worden vrijgelaten.
                                                         khirshanta schreef:Ze was een jaar of tien, dus haar kan niet alles kwalijk genomen worden, maar toch... toen ik zo oud was had ik het verstand en fatsoen wel dat ik dat niet deed (maar ik reed dan ook op een manege)