Wie Kan Mij Helpen??? IK MAG BIJNA NIETS!!!!!!!!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Squit

Re: Wie Kan Mij Helpen??? IK MAG BIJNA NIETS!!!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 23:42

het is al vaker gezegd dat mensen het niet slecht bedoelen..
maar nu ik het zo eens gelezen heb zie ik goed in dat jij de enige bent die het nie zo ziet..
als je om tips vraagt moet je er wel voor open staan..
en je niet aangevallen voelen als het net even anders gezegd wordt zoals jij het gehoopt had..

en natuurlijk weten we niet hoe je rijd of hoe je met de fries omgaat.
ook weten we niet hoe de fries is het kan een draak zijn maar ook een engeltje..

en als er niemand op het erf is die jou kan helpen als er wat gebeurd, wie komt je dan helpen???
wie ziet het als je ervan af gevallen bent en je op de grond licht met weet ik veel wat..
ik denk dat die man het niet slecht met je voor heeft maar gewoon bezorgd is om wat er gebeurd met zijn paard en met jou..

het is normaal dat een verzorgster zegt of vraagt wat er gedaan wordt of moet worden met het paard..

en als je soms half aan het koken ben door een reactie van iemand dat je beter even 5 min later kan reageren zodat je even dr overna denkt..
( ook dit is goed bedoeld)

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 00:06

Ik heb zelf geen verzorgpaard meer maar wel in het begin altijd gehad. Daar hadden we vanaf het begin duidelijke afspraken over wat wel en niet mag. Inmiddels heb ik zelf twee paardjes en een aantal verzorgsters gehad. Mijn huidige verzorgster is 24 jaar, mijn haflinger is bijna 19 jaar en niet zo groot (1.49) toch heeft zij vaak moeite om haar te houden. Ik zou dus een meisje van 14 niet per definitie alles laten doen, alleen onder begeleiding, niet omdat ik een verzorgster dat niet gun of haar niet vertrouw, maar om ongelukken te voorkomen. Verder denk ik dat het goed is als je eens met de eigenaar gaat praten en duidelijke afspraken maakt over wat wel en niet mag. Soms is iemand in het begin heel tolerant, maar komt er dan achter dat het niet goed loopt en slaat dan door de andere kant uit en dan mag niks meer. Een goed gesprek lijkt mij dan erg passend. Als hij ergens een probleem mee heeft dan hij je dat in zo'n gesprek zeggen, waardoor je weet waar je aan toe bent.

Ik ben het eens met de reacties van andere het paard is en blijft van de eigenaar en hij beslist, maar ik vind wel dat een verzorgster ook initiatief mag tonen en beloond mag worden wanneer het goed gaat.

Squit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 09:53

ik ben het met je eens sonjim..
en jij zegt een haflinger kan sterk zijn maar een fries helemaal.

en idd als je met de man gaat praten hoor je wel waarom hij je kort houd..

en verder heb je denk ik wel genoeg over je heen gekregen dus succes met je beslissing of je wel of niet met hem gaat praten Haha!

xMargot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 12:51

ikzou even goed overleggen met de eigenaar. het meisje is een stukje ouder dan jij , dus misschien dat hij wel meer vertrouwen in haar heeft. maar toch denk ik dat het het meeste effect heeft als je gewoon tegen hem zegt wat jij vindt.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 23:07

Je hebt waarschijnlijk gelijk Squit alleen heb ik geen ervaring met friezen, behalve 1 keer op de bok tijdens een rondrit oor Antwerpen, maar dan hebben we het over een fries die 5 dagen in de week 5 uur per dag loopt en hartstikke braaf is, en ook in het karakter zit uiteraard een verschil tussen beiden rassen, maar ook tussen de paarden onderling. Ik denk dan inderdaad wel dat als een haflinger mensen als veel moeite kost, oeps hoe gaat dat met een fries, die is nog groter en dus ....

Annn_vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 19:46

ik zou het er voorzichtig met hem er proberen over te hebben.

en dan beginnen met vragen dat je gewoon ''voortaan'' als je losgooit of rijd/longeren enz. mag om doen..
dit dan ook met andere dingen..
misschien helpt het! Lachen

johanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 00:34

Ik rij ook op een hengstefokkerij. En in het begin was het een beetje van telkens vragen of ik de pony mocht pakken en of ik even een fries mocht poetsen. Maar ik kom daar nu 2 jaar. En beetje bij beetje mag ik meer. Het vertrouwen komt van zelf. Knipoog
En sommige mensen zeggen hier dat ze hun verzorger van 14 niet bij hun fries zou laten. Ik ben zelf ook 14 bijna 15 en ben van af m'n 12e al op een hengstefokkerij. Eerst alleen de pony poetsen en rijden daarna bezig met de friezen. enzefoort enzefoort. Tot aan de keuringen en rijden van friezen toe. En ze zeggen dat de ervaring dan niet veel uit maakt als je maar oud genoeg bent. Nou ik vind van wel. Als je nou een grote sterke meid van 14 bent of een vrouw van 22. Zit natuurlijk wel wat verschil in. Maar ik vind als de eigenaar ziet dat de verzorger het aan kan dat het dan wel wat ruimte kan krijgen. Zo zie ik het.

maar ik ben ook wel weer van mening dat ook oude friezen gek kunnen doen. Het moet wel vertrouwd zijn.