Fitzroy schreef:Ben ik dan echt een van de weinigen die de capaciteiten van zijn eigen paard naar waarde weet te schatten?
Jazeker, ik denk dat je inderdaad een van de weinigen bent
"Liefde maakt blind", zeggen ze wel, en ik denk dat het ook voor veel eigenaren van paarden geldt.
Daar stoor ik me overigens niet aan, zolang het maar niet gepaard gaat met een fikse dosis bluf
Mijn paardje heeft ook de nodige beperkingen.
Te vlakke hals en te laconiek van karakter om een echte topper te kunnen zijn.
Maar dat hoeft ook niet, ik ben meer dan tevreden met m'n paardje, maar zal hem zeker niet als een topper inschatten.
Ik ben zelf overigens ook geen topper, ook een leuke middenmoter
Hij loopt M2-niveau, zou nog wel iets hoger kunnen lopen (nee, geen bluf ) - heeft de punten voor de Z, maar dan houdt het toch wel op hoor.
Leuk paard voor de basis, geen echte "afwijkingen", maar ook geen dingen die er speciaal uitschieten.
Correcte gangen, zowel stap - draf- galop zijn acceptabel, maar nu ook weer niet van "wow !".
Mocht mijn paardje ooit te koop komen staan (waarschijnlijk niet ), dan zal ik hem zeker ook niet aanprijzen als topper-in-de-dop.
Eerder als een leuk paard (met leuk karakter) voor iemand die van de ponies afkomt en een ervaren paard zoekt dat nog wel wat jaartjes mee kan.