Nooit 'donkere' mensen op paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cyntje

Re: Nooit 'donkere' mensen op paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 14:48

Je hoeft ook niet leuk of lief te reageren, als je maar normaal reageert etc,... Scheve mond
Meer ga ik hier niet over zeggen, dat komt dit topic allesbehalve ten goede!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 14:48

Tuurlijk mag je reageren en als iedereen hetzelfd zou zeggen dan zou het een saaie boel worden.

Maar je moet je niet zo snel aangevallen voelen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 14:51

Het gaat mij erom dat iemand een zeer grote groep mensen over 1 kam scheert. Blanken hebben tegenwoordig ook aardig dikke konten, naar mijn idee (niets mis mee verder, hoor) en zijn ook niet altijd zo vriendelijk. Clown

Ik ben trouwens veel te slank, hartstikke lichtblond en heb een prima kont in verhouding. Ik neem het gewoon even op voor de donkere mensen, omdat ik dit een nare opmerking vond.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 14:59

tita schreef:
Maar laten we eerlijk zijn.

Als ik op een zondag in Rotterdam loopt dan zijn er meer "zwarte" dan blanken.
Heel veel kleurlingen lopen zo te koop met een dikke kont...hebben ze zo'n te kleine spijkerbroek aan zet die hele kont uit...die schamen zich er gewoon niet voor

Tita, in hun cultuur is dat nou eenmaal 'in', ze zijn er juist trots op. Mijn Arubaanse vriendin is mager, ondanks dat ze alles eet wat los en vast zit en baalt dat ze juist geen kont heeft. Zeker als ze bij haar familie in Aruba is Haha!
Dat is gewoon anders en ik vind dat juist wel leuk. Mijn Costa Ricaanse vriendin is superslank, maar heeft wat meer kont door haar Zuid-Amerikaanse genen. Niets mis mee. En trouwens, tegenwoordig is het ook 'in', mede dankzij Jennifer Lopez. Je kunt er van houden of niet, maar die mensen zijn er nou eenmaal en ik heb daar geen problemen mee.

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 15:12

Waarom wordt de opmerking dat bepaalde bevolkingsgroepen een dikkere kont hebben gelijk als discriminerend beschouwd?

Is gewoon een feit dat verschillende bevolkingsgroepen gewoon verschillende lichaamskenmerken hebben.

Chinezen hebben een andere oogvorm dan nederlanders. Verbind ik daar gelijk een waarde oordeel aan? Nee
Valt ook echt niet te ontkennen.

Er is gewoon een bevolkingsgroep waarbij de vrouwen een dikkere kont hebben dan de gemiddelde nederlandse vrouw ook al zijn ze verder slank. Jennifer Lopez heeft echt een onnederlandse kont. Ja he he ze komt ook niet uit nederland. Maar het is wel echt iets dat te maken heeft met het land waar ze oorspronkelijk vandaan komt.

Er is ook een groep zwarte vrouwen die dat heeft. Antilliaans?
Of een andere land? Kan moeilijk aan die vrouwen gaan vragen zeg uit welk land komt u dat u een dikke kont heeft?

Ik zeg niet dat ik het minder mooi vind of juist mooier ik constateer alleen iets.

Zie net dat Nadya iets soortgelijks schrijft.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 15:17

Citaat:
Er is ook een groep zwarte vrouwen die dat heeft. Antilliaans?
Of een andere land? Kan moeilijk aan die vrouwen gaan vragen zeg uit welk land komt u dat u een dikke kont heeft?

proest Haha!

Miss X

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 16:26

Ik ben Licht Getint. En ik heb me nooit raar gevoeld of dat mensen me raar aankeken. Het komt gewoon minder vaak voor. Kan gebeuren. Net als dat donkere mensen vaker hardlopen ofzo (weet niet of dat zo is, maar als voorbeeld ) Haha!

Ik vind het trouwens helemaal geen discriminerend topic. Vind het wel grappig dat erover gesproken word want inderdaad zie je dat niet zo vaak en dan begrijp ik dat het dan opvalt.

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 16:29

Bepaalde sporten worden gewoon minder beoefend door niet-blanken. Wielrennen bijvoorbeeld ook. Let daar maar eens op. Je zult zelden of nooit een "donker" persoon als wielrenner zien. Dit is naar mijn idee met paardrijden ook zo ja.

Skip_Bo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 16:30

Ik ken iemand die is ook donker die rijd paarden in enzoo..

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 16:32

Citaat:
Ik ken iemand die is ook donker die rijd paarden in enzoo..

Je kent "iemand" ja maar vergelijk dat eens met het aantal blanken dat je kent die paardrijden. Je zult niet kunnen ontkennen dat binnen de paardensport er geen gelijkmatige verdeling van rassen is.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 16:37

Lindsey, ik viel over jouw eerdere opmerking over dat buitenlandse mensen sneller aangebrand en ongeduldiger reageren en daardoor niet goed met paarden zouden omgaan. Dat vond ik een hele rare opmerking. Dat sommigen een Zuid-Amerikaanse bouw hebben, prima, daar kunnen zij weinig aan doen. Ik vind het praten daarover helemaal niet discriminerend, hoor. Dus mag ik ook zeggen dat veel Nederlanders (en andere blanken, kijk bv. eens goed naar de gemiddelde Amerikaan) ook vaak een aardig achterkantje hebben, hoor Knipoog
Maar wat dan nog, daar kun je prima mee paardrijden, volgens mij. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik zie er genoeg om me heen..... Haha!

Wat doet het er verder eigenlijk toe of iemand zwart of blank is en paardrijdt of niet? Ik denk ook dat er meer blanken dan zwarten zijn die rijden, waarschijnlijk. So what? Het gaat erom dat je het leuk vindt en wat maakt het nou uit wat voor kleur je hebt? Ik kom niet bepaald uit een paardenfamilie, maar vanaf mijn 3e was ik nou eenmaal gek van paarden. Het zat in mij, niet in mijn familie. Dat kan dus ook.

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 17:06

Ik zie nooit een neger op een pony, ik ben wel op bokt wel al
2!! Tong uitsteken Jaa wel 2 Tong uitsteken profielen tegen gekomen waarvan een donker
meisje een pony had.
Maar verder op de paardenclub of ergens anders met wedstrijden ofzo zie ik alleen maar blanke mensen op paarden.

JB55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 17:17

Toevallig zijn er in Zuid Afrika op het land meer "swartjes" te paard dan blanken.......hoe zou dat dan komen?
Wat een uit de hand gelopen onderwerp. Oh ja! in China zie je onwaarschijnlijk weinig blanken te paard Haha!

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 17:20

JB55 schreef:
Toevallig zijn er in Zuid Afrika op het land meer "swartjes" te paard dan blanken.......hoe zou dat dan komen?
Wat een uit de hand gelopen onderwerp. Oh ja! in China zie je onwaarschijnlijk weinig blanken te paard Haha!

Omdat er in afrika meer 'zwartjes' zijn als blanke. Hier word het zo
ondertussen wel een beetje gelijk in zwart en blank Tong uitsteken

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 17:22

Het is al erg zat dat dergelijke topics altijd op een fiasco uitdraaien Scheve mond
Ik vind het jammer, ik vond het een leuk topic en in het begin ging het er ook gewoon leuk en gezellig aan toe!

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 18:35

Sommige mensen reageren wel erg overdreven Scheve mond . Ik ben toch ook half Hindoestaans, waarom zou ik dan ongeduldiger of wat dan ook zijn? Je moet niet gelijk iedereen over één kam scheren .

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 19:01

MelOdYs_Star schreef:
lindsey schreef:
Even geheel off topic

Maar hier kan ik toch slecht tegen.

Even de intelligente persoon gaan uithangen door te zeggen dat we perceptie maar moeten gaan opzoeken in het woordenboek.

Ten eerste de meeste bokkers weten vast wel wat dat betekend.

Ten tweede als je intelligent over wil komen moet je wel zorgen dat je uitdrukkingen correct weet te gebruiken.

Het moet namelijk zijn Ik meng mij hier verder niet meer in.

Ik weet dat er genoeg mensen zijn die het woord wel kennen en ik weet óók dat er genoeg mensen zijn die het woord niet kennen. Verder ken jij mij voor geen meter, houden we dus maar zo, dus weet jij ook niet hoe ik ben en of ik intelligent ben ja of nee. En ik wil niet eens intelligent overkomen hoor. En trouwens, '' ik vermeng me hier verder niet meer in'' is een prima zin, en ik hoef mijzelf echt niet tegen over JOU te bewijzen hoor. Ik weet niets van jou en jij niet van mij.

Ik antwoord zoals ik dat wil. ik doe helemaal niet alsof we in een discussie zitten. Je weet niet hoe ik doe en hoe ik denk. Dus probeer niet voor mij in te vullen. Ik antwoord naar mijn gevoel. Problemen mee soms?

Moderatoropmerking:
Dit is nogal offtopic en niet relevant voor het topic. Deze discussie graag voortzetten via PM Knipoog.
B.v.d.!

Daarnaast zou ik graag zien dat iedereen weer ontopic gaat en de discussie voortzet op een respectvolle manier. Het topic begon zo goed, probeer dat zo te houden!

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 19:28

Ja, dat wilde ik ook nog even zeggen Lindsey. Die opmerkingen van jouw eerste posts, zeggen imo toch wel wat over jouw niveau. Alsof álle zwarten een dikke kont hebben, niet in een zadel passen, dús maar niet gaan paardrijden? Denk dat er heel wat meer nodig is om iemand ervan te weerhouden om op een paard te klimmen? :S

En dat ze te snel aangebrand zijn om met een paard om te gaan vind ik ook echt een ontzettende onnuttige reactie/opmerking. Als je niks normaals kan zeggen, hoeft het ook niet hoor, kan niet echt zeggen dat ik vrolijk wordt van mensen die dingen zeggen zonder erbij na te denken.. Lachen

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 19:39

haha, Myukii... dan zou je toch best een probleem hebben, want eh... jij hebt geen dikke kont! Tong uitsteken Dus hoe zit dat? Knipoog

nee, lekker generaliserend weer. Misschien hebben de gekleurde mensen in NL wel gewoon voornamelijk andere hobbies?
Ik zie bijvoorbeeld ook meer blonde meisjes dan andere haarkleuren paardrijden, hoe leggen jullie dat dan uit? Blonde meisjes dunner dan brunettes? Sure.. Knipoog

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 20:01

ik snap niet waarom sommige mods zo moeten reageren...er mag niks....

dit was ff off-topic

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 20:08

tita schreef:
ik snap niet waarom sommige mods zo moeten reageren...er mag niks....

dit was ff off-topic

Om verder off-topic gaan te voorkomen!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 20:15

Maar soms is bokt nog erger dan een kleuterschool....

Zwarte mensen op paarden nee nog niet zo vaak gezien moet wel weer ff he on-topic

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 20:15

Ken er meerdere! Bij ons rijden er - als ik er niet een of meer vergeet mee te tellen - een stuk of 12. Het "schilletje" zegt niets over de rijkwaliteit Cool

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 20:30

Zoals ijslandermir al postte, is Rianty Zwart in het noorden een topamazone. Zij heeft haar eigen spring- en handelsstal en richt paarden af en geeft privé-springles. Zij rijdt zelf tot ZZ-springen. Ik dènk dat haar biologische ouders in Sri Lanka wonen en het feit dat ze nu in het hoge noorden woont waar de paardensport populair is heeft ws bijgedragen aan haar interesse in de paardensport. Ik heb haar meerdere keren op concours gezien waar ze regelmatig de beste was. Leuk!!

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 21:03

Zelf ken ik persoonlijk geen 'getinte' en 'donkere' of 'zwarte' mensen. Ik bedoel in het dagelijkse leven nog niet tegenkomen Te paard bedoel ik dan. Maar bokt bewijst dat ze er wel degelijk zijn. Het lijkt me logisch dat blanken meer rijden dan de 'getinte','donkere' en 'zwarten' in nederland en België. Omdat er ook in het geheel meer blanken zijn.