Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Professor schreef:
Juist dat is positief, dat is wat wij willen weten.
Dat zijn mogelijkheden die wij misschien benutten kunnen.
Professor schreef:
Bovendien uw taal gebruik begint wel te vallen, hadt ik niet van u verwacht.[/b]
BarbaLala schreef:ik ben net door iemand gewezen op dit topic, heb het nog niet helemaal door kunnen lezen, wat ik later van daag nog wel zal doen.
Ik begrijp dat de geredde paarden uit friesland door de pvdd zo mogelijk worden opgevangen en worden herplaatst.
Én dat HCG(horses Concept Group) nu actief onder de naam "Stichting Horses Care Good" zich hiervoor ook wil inzetten.
Mijn mening is dat hcg waarschijnlijk géén goede bedoelingen heeft met de op te vangen paarden.
als jullie een aantal van mijn eerdere topics terug lezen op bokt, en op het forum van opgelicht (tv programma) kijken, kan je lezen wat mijn argumenten zijn. (te uitgebreid om zo even te typen).
Later vandaag zal ik terug komen op dit onderwerp.
mensen met serieuze reacties aar mij toe, graag per PB!
Professor schreef:
Lees het maar helemaal door dan is uitleg overbodig, u gaat het zelfde spelletje spelen als Slimmerik.
En Lees het hele verhaal van a-z dan kunt u eens was zinnigs vertellen.
Eerst lezen dan denken, en nooit veronderstellen. Dat veronderstellen, en de berichtgeving van u, is doel gericht, dus aub, goed lezen voor dat u wat plaatst.
slimmerik schreef:Professor schreef:
Lees het maar helemaal door dan is uitleg overbodig, u gaat het zelfde spelletje spelen als Slimmerik.
En Lees het hele verhaal van a-z dan kunt u eens was zinnigs vertellen.
Eerst lezen dan denken, en nooit veronderstellen. Dat veronderstellen, en de berichtgeving van u, is doel gericht, dus aub, goed lezen voor dat u wat plaatst.
Helaas speel ik geen spelletje. Ik wil gewoon antwoorden op héél veel vragen en geen draaikonterij en halve waarheden.
Ik heb gelezen en ik heb nagedacht en mijn conclusies zijn dat ik het niet vertrouw. Uw stichting komt bij mij in diskrediet omdat er een onderzoek en rechtzaak loopt naar vermeende dierenmishandeling op uw bedrijf. Omdat u voorzitter en oprichter bent van deze Stichting heb ik ernstige bedenkingen. Mijn advies is dan ook aan iedereen het antwoord van de PvdD in deze even af te wachten......
kim1 schreef:Hoi Slimmerik,
Je begint nu weer over rechtzaken, maar zullen we dat buiten beschouwing laten en gewoon het toppic voeren waar het over gaat. Je bent pas schuldig tot het bewezen is en het bewijs van die rechtzaken heb jij niet....
Ik ben wel heel benieuwd hoe het nu verder gaat met de paarden en ik hoop dat ze allemaal goed tercht komen. En ik denk dat Professor ook met wat bewijzen moet komen dat de stichting inderdaad bestaat....
Tot die tijd oordeel ik er niet over
Jimbo schreef:Ten eerste heb ik geen land en ben ik maar een buitenstaander. Dit is nu al wel het 2e topic vandaag waar mij de ogen bijna uit mijn hoofd vallen (oei, nu kan ik niet meer lezen...) van verbazing...
De paarden van Friesland zijn niet mishandeld, ze hebben een zware tijd doorstaan, ja, maar ondanks dat zou er toch wel een groot deel naar de slager zijn gegaan.
De beste paarden worden er uit geselecteerd en die worden opgeleid tot sportpaard of recreatiepaard. Dit is niet natuurlijke selectie maar selectie door de mens die al jaren voortduurt. Misschien had de PVDD wat eerder kunnen beginnen? want nu is dit gewoon de orde van de dag bij veel bedrijven en niet alleen in Friesland. (trouwens..paardenvlees schijnt best lekker te zijn)
De stichting wil zorgen voor mishandelde paarden, dat zijn deze in geen geval (zelfs salinero kan besluiten de boel op stelten te zetten door ineens zich te verstappen, is dat ook mishandeling?)
De stichting geeft daarnaast onvoldoende info. Zelfs ik kan als ik me een beetje in de materie inlees een redelijke website plaatsen en daarin namen, telefoonnummers, geschiedenis, doel en hoe dat doel te bereiken intypen. Dan kan je ook links naar die website plaatsen en dan had dit topic al heel wat korter geweest.
Die website is er nog niet, maar de Stichting helpt gewoon mee met het plaatsen en een plek zoeken voor de paarden.
En daar gaat het hier over, meer en minder niet.
En dat verhaal van Salinero is natuurlijk grappig maar nergens op duidend.
Verder heb ik weinig verstand van zaken maar ik zal dit topic beslist volgen.
Tja wat moet men hier van zeggen, het gaat toch niet om sensatie, het gaat om het wel en wee van paarden die de PvdD wil aankopen van de eigenaar, en daarvoor de hulp vroeg van meerdere instanties en inrichtingen om te bekijken hoe het op te lossen is.
En daarbij was ook onze stichting.
En Joki die heeft in haar enthousiastme een paar dingen door elkaar gehaald, dat wou ik verduidelijken.
Maar zoals dat meestal is, wordt dit ook weer verkeerd begrepen.
Men heeft aan ons gewoon gevraagd wat er allemaal bij komt kijken, met de aankoop van deze paarden. Dat hebben wij verteld, een lijstje opgeven wat er allemaal bij komt kijken.
En de rest heb ik allemaal al beschreven, dus hoef ik dat niet te herhalen.
Bovendien hoeft men hier niets meer te vervolgen, alles is al gezegd worden, nu afwachten hoe de verhandelingen tussen eigennaar en PvdD afloopt. That´s all.
terorita schreef:denk dat dat juist het gevaar is bij deze paarden
malavide handelaren,
ineens zit menig mens brood in dit soort zaken
Jimbo schreef:Het onderwerp van dit topic is nu veranderd. het gaat nu meer om hoe betrouwbaar deze stichting is dan om wie er plaats heeft voor 100 paarden (die trouwens helemaal niet weg hoeven maar dat is volgens professor de zaak van de PVDD ipv de stichting)
Mijns inziens is de zaak over de paarden bijna voltooid verleden tijd maar de partij moet er zo nodig opnieuw mee beginnen. daarbij zal de partij zich dan blijkbaar niet zo goed ingelezen hebben of geen info hebben opgenomen over betreffende stichting en gewoon alle stichtingen die ook maar iets met paarden te maken hebben hebben opgebeld met de vraag of ze ook onderdak hebben voor 100 paarden. Misschien is het dus beter om de PVDD op de hoogte te stellen dat ze wat beter moeten opletten met het uitzoeken van stichtingen.
Tussendoor wrijft de huidige eigenaar van de paarden zich in het handje want hij is in een keer van 100 paarden af (weer wat ruimte in de wei, minder kosten in de winter...)
Citaat:Geachte mevrouw
Bedankt voor uw berichtje.
Ik kan u vertellen dat de Partij voor de Dieren met niemand in zee is gegaan i.v.m. de paarden uit Marrum. Wij zijn nog steeds bezig te bewerkstelligen dat de paarden bij de eigenaar weg kunnen daar zij nog steeds in zijn bezit zijn. Wel kan het zijn dat deze stichting, net als veel andere mensen, hun hulp hebben aangeboden bij het opvangen van de paarden maar afspraken hierover zijn dus nog niet gemaakt.
Vertrouwende u hiermede voldoende te hebben geinformeerd.
Met vriendelijke groet,
Partij voor de Dieren
Astrud Wildschut
Jimbo schreef:weer een leugen... dat zijn wel een paar grove fouten van betreffende stichting
slimmerik schreef:Nou het is nu duidelijk dat deze stichting NIET benaderd is door PvdD. Dus mijn inziens bevestigd dat mijn vermoeden dat op zijn minst de communicatie binnen de stichting niet deugt. Want dit is het mailtje vers van de pers van de PvdD aan mij gericht:Citaat:Geachte mevrouw
Bedankt voor uw berichtje.
Ik kan u vertellen dat de Partij voor de Dieren met niemand in zee is gegaan i.v.m. de paarden uit Marrum. Wij zijn nog steeds bezig te bewerkstelligen dat de paarden bij de eigenaar weg kunnen daar zij nog steeds in zijn bezit zijn. Wel kan het zijn dat deze stichting, net als veel andere mensen, hun hulp hebben aangeboden bij het opvangen van de paarden maar afspraken hierover zijn dus nog niet gemaakt.
Vertrouwende u hiermede voldoende te hebben geinformeerd.
Met vriendelijke groet,
Partij voor de Dieren
Astrud Wildschut
Dus inzameling voor die paarden door deze stichting lijkt mij niet aan de orde.
Professor schreef:
De Partij voor de dieren, heeft de Stichting gevraagd, wannneer zij overeengekomen zijn met de eigenaar van de Friese Paarden, of de Stichting wil helpen met de onderbrenging van de paarden.
Bovendien hebben zij gevraagd, hoe het een en ander te organiseren zou zijn.
Professor schreef:Ze hebben contakt met ons gehadt.
En ook met andere organisaties.
Ook heb ik geschreven dat we afwachten moeten.
Ook dat ze nog onderhandelen