Het valt mij wel op dat de meeste meiden tussen 14 en 18 jaar die een eigen paard hebben en dit zelf betalen met een bijbaantje, en ook nog minimaal 3x per week hun paard zien/verzorgen/doen.. dat dit meestal geen meiden zijn die op de vwo zitten.
Dit is niet bedoeld om iemand te kwetsen, het is gewoon zo dat als je eerder uit bent van school, en je bent goed in snel leren, vlug huiswerk doen, dat je dan meer tijd hebt.
Ik heb vroeger op school meiden gekent op de Havo, die gemiddeld 3 uur nodig hadden per dag voor hun huiswerk, anderen waren al met anderhalf uur klaar. Scheelt de helft!
Dus als je op een middelbare school zit die iets onder jou niveau zit, oftewel je kunt deze school gemakkelijk aan, dan heb je geluk natuurlijk, want dan heb je meer tijd over voor je paard.
Maar zodra je volwassen bent... moet je wel helemaal zelf je paard kunnen betalen, en dan is een hoge opleiding ook wel weer een voordeel.
Het is maar net wat je wilt:
tijdens je puberteit meer tijd over en al meteen een paard
of tijdens je puberteit meer tijd in 't studeren steken, zodat je later je eigen paard kunt betalen.
Want ik ken dus genoeg meiden die vroeger een eigen pony hadden, later trouwden en kinderen wilden, om die reden halve dagen gingen werken, en dus...
Dus zag je ineens advertenties staan:
"Wegens zwangerschap te koop: lief paard."
Maar soms wordt eigenlijk bedoeld:
"Wegens zwangerschap heb ik geen geld meer voor mijn paard en dus moet ik hem verkopen."

Ik ken iemand die wegens zwangerschap, kind, etc. halve dagen ging werken, maar dankzij haar goede opleiding toch nog geld genoeg had om haar paard te houden.
Dus het is maar net wat je wilt...