Jonger dan 18 en eigen paard betalen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dorine
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 18:54

Jannelientje:
Het valt mij wel op dat de meeste meiden tussen 14 en 18 jaar die een eigen paard hebben en dit zelf betalen met een bijbaantje, en ook nog minimaal 3x per week hun paard zien/verzorgen/doen.. dat dit meestal geen meiden zijn die op de vwo zitten.

Dit is niet bedoeld om iemand te kwetsen, het is gewoon zo dat als je eerder uit bent van school, en je bent goed in snel leren, vlug huiswerk doen, dat je dan meer tijd hebt.
Ik heb vroeger op school meiden gekent op de Havo, die gemiddeld 3 uur nodig hadden per dag voor hun huiswerk, anderen waren al met anderhalf uur klaar. Scheelt de helft!

Dus als je op een middelbare school zit die iets onder jou niveau zit, oftewel je kunt deze school gemakkelijk aan, dan heb je geluk natuurlijk, want dan heb je meer tijd over voor je paard.

Maar zodra je volwassen bent... moet je wel helemaal zelf je paard kunnen betalen, en dan is een hoge opleiding ook wel weer een voordeel.
Het is maar net wat je wilt:
tijdens je puberteit meer tijd over en al meteen een paard
of tijdens je puberteit meer tijd in 't studeren steken, zodat je later je eigen paard kunt betalen.

Want ik ken dus genoeg meiden die vroeger een eigen pony hadden, later trouwden en kinderen wilden, om die reden halve dagen gingen werken, en dus...
Dus zag je ineens advertenties staan:
"Wegens zwangerschap te koop: lief paard."
Maar soms wordt eigenlijk bedoeld:
"Wegens zwangerschap heb ik geen geld meer voor mijn paard en dus moet ik hem verkopen." Verdrietig

Ik ken iemand die wegens zwangerschap, kind, etc. halve dagen ging werken, maar dankzij haar goede opleiding toch nog geld genoeg had om haar paard te houden.
Dus het is maar net wat je wilt... Schijnheilig

marleentjevb

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 11:55

als ik een paard zou kopen (wil het nu gewoon niet echt geen tijd voor) dan zouden mijn ouders het paard betalen, en de stalling moet ik wel zelf betalen maar de hoefsmid en dierenartskosten doen mijn ouders weer, zij kopen het zadel ik de verder spullen, hoofdstel, dekens wormenkuren enz.
zodoende kan ik toch nog sparen en toch ook mijn vernatwoordelijkheid nemen. stalling is best duur maaar ik heb al een adres bij een boer en dat is 75 euro per maand, alleen moet je zelf hooi en biks aanschaffen en zelf stallen uitmesten en voeren nou ja dat is geen probleem vind ik!

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 13:30

Dorine schreef:
Jannelientje:
Het valt mij wel op dat de meeste meiden tussen 14 en 18 jaar die een eigen paard hebben en dit zelf betalen met een bijbaantje, en ook nog minimaal 3x per week hun paard zien/verzorgen/doen.. dat dit meestal geen meiden zijn die op de vwo zitten.

ik ben 16, ik zit op de havo, heb een bijbaantje, en rijd 6- 7 keer per week. en ik leer idd heel makkelijk en besteed niet veel tijd aan school en dat scheelt een hoop.

gosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 19:49

ik ben 17 5 havo besteed ook geen tijd aan school ( of bijna niet ) en doe eigelijk wat ik aan huiswerk heb op school. Zo genoeg tijd voor mijn paard, ik rij daarom ook 6 zeker, en 1 keer longeren, ik hockey ook nog 3 keer per week dus ik heb het druk (daarom 1keer longeren anders red ik het niet, en we spelen heel erg hoog dus zo doende moet ik veel trainen 2 keer per week en 1 keer spelen, je zou denken och valt mee maar kost je heel veel tijd zit trouwens in de A1)

Jannelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 21:01

Maar wat als jullie gaan studeren. Gewoonlijk zit je al krap bij kas als student. Ik kan me onmogelijk voorstellen hoe je tijd hebt voor twee paarden en je studie en hoe je genoeg geld hebt voor studeren EN paarden.

Boogiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 21:06

ik ben 14, moet alles betalen.
alleen hebben mn ouders mn pony gekocht en betalen ze de container waar hij van de winter in komt te staan.
en het voer, waar hij bijna niets van krijgt dus heel lang mee doet Haha!
waarschijnlijk betalen ze van de winter ook het stro en hooi.

zelf moe(s)t ik betalen:
wormenkuren, entingen(waarschijnlijk), spullen, castratie, keuring v. DA, hoesmid en de rest