Help de paarden uit Friesland

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Re: Help de paarden uit Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 23:35

sarabande schreef:

In de eerste plaats zijn er diverse mensen hier die niet alleen de man kennen maar ook al jaren moeten toezien dat ondanks hun protesten er nooit ingegrepen werd, ik zou als ik jou was eerst eens de andere topics zorgvuldig lezen + de TV beelden van enige jaren geleden op het bedrijf van deze man.

Als ik het goed begrepen heb op RTL4 was zijn vorige overtreding van 1994......

Maar als door het onderzoek idd aangegeven wordt dat hij schuldig is en zijn dieren verwaarloost dan ben ik de eerste die zal roepen dat de dieren weg moeten bij die man....
Tot die tijd kun je niets doen in mijn ogen.

jacqp

zijn al deze paarden eigendom van e e n persoon?

Anoniem27

Ik vind het ook heel erg wat er is gebeurd, en hield ook elke dag bij hoe het er met de paarden voor stond. En ook ik vond dat de eigenaar hier echt niet "ongeschonden" vanaf hoorde te komen. Omdat hij idd al gewaarschuwd was, maar ik denk echt wel dat die man z'n portie nu heeft gehad en zeker nog wel krijgt.
Ben trouwens heel blij dat een aantal mede-bokkers en evt. andere mensen hebben geholpen met hun paarden, om de kudde daar weg te halen, vond het heel dapper om te zien. Ook hoe alle paarden er tegen vochten om aan 't vaste land te komen. Dit hele "gebeuren" is inmiddels al voldoende in de media (hoorde zelfs al van m'n moeder dat het op de Duitse was, en zelfs op CNN) geweest en dan willen wij als bokkers het natuurlijk nog weer extra aanpoten, dat vind ik nu net iets te overdreven. En dit is idd een zaak voor de LID en DB en nu niet meer voor ons. Wees blij dat de paarden gered zijn en deze man komt hier heus niet zomaar vanaf hoor....daar geloof ik nu niet meer in!

orsini

ik denk ook niet dat de bedoeling hiervan is om voor eigen rechter te spelen maar om iedereen duidelijk te maken dat dit niet kan!

Zandoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 23:36

Je kan niet alles redden, maar als je iets kan redden doe het dan ook Tong uitsteken en als iedereen zo denkt kom je nergens Haha!

Lina

Paarden zijn toch net zoveel waard als varkens etc...Dan moet er ook hard tegen de bio-industrie ingegaan worden..!!

Arabesk

orange1 schreef:
waarom hypocriet?

die paarden gaan morgen weer terug naar de boer.

iedereen gaat weer vrolijk verder en die paarden krijgen nooit een mooi leven !

Hallo mensen we zijn paardengekken dan moet je toch wat voor ze doen ?

wij willen toch ook niet in een land gepropt worden en niemand die naar je omkijkt ?

ik vind dat we het gewoon moeten proberen !

echt waar !

als we niks doen weet je zeker dat t niet helpt !

gaat hij ze weer in een ondergelopen weiland neerzetten dan?? Of zet hij ze met zijn vieren in een box?

of gewoon ergens anders waar het niet kan overstromen.

Mensen schijnen ook altijd moeite te hebben dat andere mensen 100 paarden hebben, dat zou teveel zijn voor één boer. Maar waarom maakt niemand zich dan druk om de koeienboeren? Die hebben er vaak wel meer dan 100, omdat het anders niet rendabel is.

Zidaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 23:37

Zandoo schreef:
Je kan niet alles redden, maar als je iets kan redden doe het dan ook Tong uitsteken en als iedereen zo denkt kom je nergens Haha!

haha inderdaad! Knipoog

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 23:37

Zidaantje schreef:
Zandoo schreef:

haha inderdaad! Knipoog

haal een kat uit het asiel, teken de petities van stichting wakker dier

maar niet lopen rellen bij een boer onder media-aandacht

jacqp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 23:38

gelukkig zijn er binnenkort verkiezingen!!!!!!!!!!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 23:39

jaaa partij voor de dieren Clown

Lina

Zandoo schreef:

Je moet dit door prof.. laten regelen..
De paarden moeten allemaal goed onderdak krijgen..
Het enigste wat je nu met een Actie bereikt is dat je die man afschrikt. Maar die paarden gaan dan alsnog een paar dagen later wel mee.

De dierenbescherming moet de rechter handtekeningen en bewijzen voorleggen.. als er dan wordt bepaald dat de paarden worden afgestaan moeten alle paarden nog een goed tehuis krijgen..

Maar nogmaals ik vind het goed dat jullie deze man wel even laten zien dat het niet normaal is wat hij doet..!!
Laatst bijgewerkt door Lina op 03-11-06 23:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Zandoo

Als ze naar die boer gaan, woorden ze ergens in stal gezet met wat vrete en worden echt niet goed verzorgd, ze krijgen echt niet allemaal een voor een verzorging en aandacht die ze nodig hebben. Gaan er dan vast nog meer dood door infecties ofzo :S

timokyana

en als jullie dus gaan barikeren?protesteren?wat gebeurt er daarna?grijpt de politie in? hoe gaat het dan met de paarden?worden ze alsnog opgehaald...

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 23:40

ik denk ook dat met spandoeken heen gaan meer een duidelijk sein van onze kant is dat we het er totaal niet mee eens zijn.
echt tegenhouden kan je niet.
maar er tegen zijn en een standpunt innemen wel.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 23:41

Lina schreef:
Alleen een rechter kan bepalen of deze man zijn paarden mag houden, of moet afstaan..

Het is wel heel goed bedoeld om daar te gaan staan en ik vind het ook dapper>! maar zoveel bereik je er niet mee er moeten harde bewijzen tegen deze man komen..Deze zijn er dus al zoveel en daarom moeten we een soort inzameling van handtekeningen etc houden ..

Als we die paarden gaan redden moeten we alles redden vind ik.. !

Als hier geen gehoor aan wordt gegeven loopt dit met een sisser af..

Sorry maar dat vind ik nergens opslaan. Oke het is ook niet normaal hoe dieren tegenwoordig worden behandeld voordat ze in de diepvries liggen. Maar dit had voorkomen kunnen worden 20 paarden dood door de fout van een iemand.

jacqp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 23:42

wil je iets veranderen, denk dan na als je de kans hebt om te stemmen!

Lina

Partij voor de Dieren doet aangifte bij de politie in Friesland na verdrinkingsdood 18 paarden
Amsterdam, 2 november 2006 - De Partij voor de Dieren gaat vandaag aangifte doen bij de politie naar aanleiding van de verdrinkingsdood van 18 paarden in de Friese plaats Marrum. 120 Paarden, die in een buitendijks gebied staan, zijn niet op tijd voor de storm in veiligheid gebracht door de eigenaar en terreinbeheerder it Fryske Gea. Al sinds 15 oktober zijn de eigenaar en terreinbeheerder it Fryske Gea op de hoogte van een naderende wateroverlast. Ze hebben echter ondanks een groot aantal verontruste meldingen van burgers verzuimd in te grijpen en zijn daarom in elk geval in morele zin en mogelijk ook juridisch aansprakelijk te stellen voor de dood van tenminste 18 paarden. De PvdD vraagt it Fryske Gea openbare verantwoording af te leggen over het door haar gevoerde beleid dat dieren in ernstige problemen heeft gebracht. Tevens wil de PvdD weten welke maatregelen er getroffen worden om soortgelijke misstanden in de toekomst uit te sluiten.

PvdD hebben al aangifte gedaan
Ik denk dat zei ook hard hun best doen voor de arme paardjes...

sarabande

Arabesk schreef:
haal een kat uit het asiel, teken de petities van stichting wakker dier

maar niet lopen rellen bij een boer onder media-aandacht

2 weken geleden nog een kat uit het asiel gehaald mag ik nu wel protesteren als dat de enige manierr lijkt te zijn om de aandacht op deze paarden vast te houden.

Karl66

Volgens mij hebben Arabesk en slimmerik helemaal gelijk.

-Er wordt een onderzoek naar deze boer ingesteld.
-Als hij fout geweest blijkt te zijn krijgt hij hoogstwaarschijnlijk een houdverbod.
-Als de AID daar reden voor ziet worden de paarden voor die tijd al in beslag genomen.

In Nederland is iedereen onschuldig tot zijn of haar schuld bewezen is en ik vind dat veel mensen elkaar wel na lopen te praten. Stel, stel er zit iemand op Bokt en die heeft om wat voor reden dan ook een hekel aan die boer en loopt hem hier zwart te maken. Bijna niemand hier kent die man en met de nodige penny-uitspraken wordt het nog verder opgeklopt. En voor je het weet is er een groep bokkers op pad om het wel eens te gaan regelen met die man.

En zo overdreven is dat scenario niet, vorig jaar is er een fokker op bokt ook helemaal afgemaakt vanwege foute informatie van één bokker over een rhino-infectie bij hem op stal.

Amon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 23:43

Arabesk schreef:
orange1 schreef:
waarom hypocriet?

die paarden gaan morgen weer terug naar de boer.

iedereen gaat weer vrolijk verder en die paarden krijgen nooit een mooi leven !

Hallo mensen we zijn paardengekken dan moet je toch wat voor ze doen ?

wij willen toch ook niet in een land gepropt worden en niemand die naar je omkijkt ?

ik vind dat we het gewoon moeten proberen !

echt waar !

als we niks doen weet je zeker dat t niet helpt !

gaat hij ze weer in een ondergelopen weiland neerzetten dan?? Of zet hij ze met zijn vieren in een box?

of gewoon ergens anders waar het niet kan overstromen.

Mensen schijnen ook altijd moeite te hebben dat andere mensen 100 paarden hebben, dat zou teveel zijn voor één boer. Maar waarom maakt niemand zich dan druk om de koeienboeren? Die hebben er vaak wel meer dan 100, omdat het anders niet rendabel is.

Arabesk die 100 is maar een deel van wat hij aan paarden heeft staan, er lopen er nog veel meer rond.
Maar kan je visie wel volgen hoor.

Marigold

jacqp schreef:
wil je iets veranderen, denk dan na als je de kans hebt om te stemmen!

en waarom kan het niet allebei, stemmen én actievoeren?

slimmerik

Zandoo schreef:
Als ze naar die boer gaan, woorden ze ergens in stal gezet met wat vrete en worden echt niet goed verzorgd, ze krijgen echt niet allemaal een voor een verzorging en aandacht die ze nodig hebben. Gaan er dan vast nog meer dood door infecties ofzo :S

Daarom moeten we er eerder voor pleiten dat er beter en consquenter gecontroleerd gaat worden en niet met zo'n onwettige, persoonsgerichte actie.

Ga in een protestmars naar Den Haag of zo en biedt daar handtekeningen aan. Ga niet die getergde inwoners van zo'n Fries dorpje lastig vallen. Geef de paarden en de mensen daar de rust waar ze aan toe zijn.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 23:44

Ondanks alle goede bedoelingen denk ik dat deze paarden het best op streek zijn in hun eigen kudde...
Ik spreek geen oordeel uit over deze actie of over de eigenaar (vind wel dat er wat overdreven wordt gereageerd - wij halen onze jonkies ook pas morgen op uit de opfok), maar vind wel dat je goed moet nadenken over wat je uiteindelijk wilt bereiken met eventuele acties.
En met alle respect hoor, maar de PvdD vind ik af en toe wel een beetje een 'stadse partij' met weinig gevoel voor realiteit. En is er een makkelijkker manier om te scoren voor deze partij??

jacqp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 23:44

uiteraard kan dat, ik hoop alleen dat er nu misschien mensen toch gaan stemmen, die anders helemaal niet waren gegaan.