jurys kijken naar afstamming

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: jurys kijken naar afstamming

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 19:51

__KELLY schreef:
waar ik het over heb is de wat minder luxe paarden die evengoed een mooi B proefje neerzetten, die worden soms erg laag gepunt, dat is gewoon zonde.
Ach ik ben toch vaak genoeg eerste en tweede geweest met mijn minder luxe oude merrie met een oude, afgekeurde vader. Dus ook dit zal wel meevallen Cool

Ze zitten er heus wel tussen die niet geheel objectief zijn (en dat is in elke laag van elke sport). Volgende keer beter zou ik zeggen. Op het moment zelf misschien wat minder, maar ach.. als je voor jou gevoel goed heb gereden dan is het toch prima.

apical

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 10:14

Altijd leuk om te zien van 'wie' het paard is, maar het mag nooit en te nimmer van invloed zijn op de beoordeling van het getoonde.
Een paard zonder papieren of een lelijk dier (wat is lelijk?) kan een super proef neerzetten. En de topafstamming heeft misschien net niet de kwaliteiten meegekregen van zijn pa of ma.
Als je als jury punten gaat geven of afkomst van het paard dan moet je je aanmelden als keurmeester van het stamboek.
Inderdaad heb ik meerdere malen mee gemaakt dat men liep te 'blazen' over de combinatie en hun superinstructeur/trice.
Tja, kom maar op dan en laat maar zien wat je kan, interessant doen kan iedereen.
Goed is goed, ongeacht de prijs, afstamming of achtergrond.
Dat een jurylid interesse heeft in afstammingen wil nog niet zeggen dat dit meegenomen wordt in de punten. Maar het zal ongetwijfeld voorkomen, dat zal ik niet bestrijden.
Voor mij maakt het niets uit, een gezellige dikke haflinger kan ook presteren en het (wees)paardje ook.

ginniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 18:26

Ik heb juist het tegen over gestelde mee gemaakt Tong uitsteken
Bij de vrouw waar ik moest schrijven wou ze wel graag weten wat voor een afstamming gewoon voor de leuk maar voor de rest gaf ze er echt geen hoger cijfer voor dan bij een paard zonder afstammig

jojo23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 09:50

Als jury moet je naar de combinatie kijken niet naar de afstammeling, ja misschien na die tijd Haha! .
Ik heb verschillende paarden gereden waarvan sommige minder lux waren qua type en beweging dan de andere en ik heb er nooit last van gehad,altanhs nooit gemerkt Haha! dat het me beinvloed heeft op mijn punten.
Maar daarom sullen er zeker wel jury's zijn die het misschien wel op de afstammeling punten,maar ik heb er nog nooit een getroffen Haha!