Zirano voor de 2e x ondervoed....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bingelding

Re: Zirano voor de 2e x ondervoed....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 12:36

lekker dat het zo goed gaat hoor marian echt top zo Haha!

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 12:38

IK ben dan ook ONTZETTEND blij.Als ik Taams en alle mensen die de afgelopen tijd geholpen hadden niet had dan was hij er allang niet meer geweest.

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 19:15

He he de mannnen binnen gehaald en hij doet het wel onzettend goed hoor Zirano, Za de castratie wordt het bijna niet dik,Hij glimt tegen de klippen op en hij vindt alles maar dan ook alles leuk en interessant om te bekijken.
Hij vind het deurtje van de trailer zelfs leuk want daarachter ligt eten.Misschien dat in de toekomst hij toch niet meer zo paniekerig wordt in de trailer,maar dat is toekomst.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 07:48

-> PP

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 14:02

Zirano schreef:
IK ben dan ook ONTZETTEND blij.Als ik Taams en alle mensen die de afgelopen tijd geholpen hadden niet had dan was hij er allang niet meer geweest.

maar daar zijn we toch voor Haha!

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 19:20

Ja maar het mag toch ook wel gezegd worden vindt ik hoor.
Mijn moeder vond bo wel heeeel erg leuk.
Geef je e=mail even.
ZIrano is vandaag door de DA bekeken en de wond ziet er prima uit.
Het wordt ook niet zo ontzettend dik en ik hoef niet af te spuiten.

Sabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 19:31

He Zirano, ik zie je topic nu pas, wat fijn om te horen dat het zoveel beter gaat met Zirano! Hopelijk komt alles op z'n pootjes terecht voor hem!

Ik vind het echter niet netjes dat je de schuld in de schoenen van de opfok schuift. Het komt hier over alsof de opfok waar het om gaat vreselijk is, maar dat slaat natuurlijk nergens op! Afijn, je weet waarschijnlijk wel hoe ik erover denk, en het belangrijkste is nu natuurlijk dat je paardje er weer bovenop komt.

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 20:40

Dat kun je nu wel zeggen ,maar als je een afspraak met de opfok dat ze jouw paardje verzorgen omdat door ernstige omstandigheden thuis je twenter niet kunt verzorgen en hun dat wel zouden doen dat je daar dan ook vanuit kunt gaan,als dan na 7 weken(die periode kon ik niet komen daarvoor ging ik minstens een of twee keer per week) komt en jouw paardje staat dan zeer slecht in het land dan vraag ik mij af waar dan de naam opfok voor dient en als je afspraken maakt moet je die ook, nakomen.

Sabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 21:18

Wat ik uit je eerste verhaal op maakte is anders dat jullie afspraken zo duidelijk nog niet waren. Op het moment dat hij bijgevoerd moet gaan worden kun je op zijn minst even contact opnemen, ipv er simpelweg maar vanuit gaan dat hij (iets speciaals) bijgevoerd krijgt.
Verder werd er op het moment dat het gras niet voedzaam genoeg meer was, ook kuil bijgevoerd. Het is natuurlijk vervelend dat je 7 weken niet kan komen, maar een telefoontje richting de opfok betreft het bijvoeren kan de grootste moeite toch niet zijn geweest, aangezien het toch echt jou paard is en dus jou verantwoordelijkheid is.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-06 21:29

Is het niet altijd een plicht van een opfok of stal dat er goed voor de paarden wordt gezorgd? Een goed opfok zou uit zichzelf aan de bel moeten trekken als een paard er zo mager bij staat. Volgens mij is dat wettelijk de plicht van een opfok of pension eigenaar: altijd de paarden goed verzorgen. Deze opfok heeft hierin ernstige steken laten vallen en dan mag je daar ook wel wat van zeggen. Misschien is dat niet netjes, maar een veulen er zo bij laten staan is nog minder netjes. Ik heb Zirano gezien dat hij net weg was daar en ik schrok echt! Zoals hij er uit zag was echt schandalig.

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 21:31

shir ik ben het met je eens Knipoog
bo gaat daar ook niet meer heen en ben blij dat bo lekker dicht bij huis komt testaan zodat ik er dagelijks heen kan Haha! dan hou ik teminse deze band ook wat ik nu met hem heb.

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 21:39

Dank je Shirley en Pasha,soms wordt je een beejte moe van alle opmerkingen die je krijgt terwijl je je rot geknokt heb voor je paard.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-06 21:45

Zirano schreef:
Dank je Shirley en Pasha,soms wordt je een beejte moe van alle opmerkingen die je krijgt terwijl je je rot geknokt heb voor je paard.

Maar niet iedereen heeft gezien hoe Zirano er aan toe was en dat t al de 2e x was dat er toch wel n erstige aanslag op zijn gezondheid was geweest. En wij weten ook hoe je je hebt ingezet voor Zirano en hoe goed hij er zo snel al weer uitziet nu. Wij kennen ook de hele voorgeschidenis en het hele gebeuren met Kai en jouw angst voor Chantal. Maar joh het enige dat telt is dat t allemaal goed komt!

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 21:47

Dank jke wel shirley je bent een lieverd.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-06 21:48

Bloos

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 22:32

Sabbel ik heb ook genoeg gezien toen Zirano terug kwam en ik heb er echt geen goed woord voor over Ik vind het een schande dat een paard in de opfok er zo slecht bij staat en dat terwijl er tonnen met voer voor Zirano stonden die gewoon niet aan hem gegeven zijn. Ze waren ervan op de hoogte dat hij bij de vorige opfok al ondervoed was en een flinke klap had gekregen en daardoor extra voeding nodig had, die hij dus niet heeft gekregen. Zirano heeft bijna het loodje gelegd maar is er dankzij de goede zorgen van iederen op onze stal weer bovenop gekomen!!! Wat jij er verder van denkt moet je lekker zelf weten, ik wil jou wel eens zien als jij je paard zo terug had gezien terwijl je dacht dat hij in goede handen was.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 11:52

als opfok heb je de verantwoordelijkheid over de paarden. als eigenaar ben je de eindverantwoordelijke, maar de eigenaar geeft het paard in de handen van de opfok, met het vertrouwen dat de opfok er goed op let.

als je ziet dat een paard er erg mager en lusteloos uitziet, moet je actie ondernemen!
je bent een opfok, dus dan moet je ook goed naar de paarden blijven kijken. anders kan je net zo goed iets anders gaan doen voor je geld.

ik vind het heel weg voor je dat je je paard twee keer weg hebt moeten halen, maar wel fijn dat het alweer wat beter gaat. ik wil je heel veel stertke wensen!!!

Sabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 13:12

AnneOmie schreef:
Sabbel ik heb ook genoeg gezien toen Zirano terug kwam en ik heb er echt geen goed woord voor over Ik vind het een schande dat een paard in de opfok er zo slecht bij staat en dat terwijl er tonnen met voer voor Zirano stonden die gewoon niet aan hem gegeven zijn. Ze waren ervan op de hoogte dat hij bij de vorige opfok al ondervoed was en een flinke klap had gekregen en daardoor extra voeding nodig had, die hij dus niet heeft gekregen. Zirano heeft bijna het loodje gelegd maar is er dankzij de goede zorgen van iederen op onze stal weer bovenop gekomen!!! Wat jij er verder van denkt moet je lekker zelf weten, ik wil jou wel eens zien als jij je paard zo terug had gezien terwijl je dacht dat hij in goede handen was.

Mijn mening neemt natuurlijk niet weg dat ik het heel erg voor haar en vooral voor Zirano vind. Toch blijf ik erbij dat ik vind dat je er niet zomaar vanuit kan gaan dat iets gebeurt. Mijn hengst staat in hetzelfde koppel als Zirano stond en met hem gaat het juist prima. In de eerste dagen dat hij er stond werd hij ook met regelmaat apart genomen en bijgevoerd omdat de andere hengsten hem niet lieten eten. Hij heeft voor dat wij hem kochten altijd heel sober gestaan, iets te sober naar mijn zin eigenlijk, maar dat trekt steeds verder bij. Ik vind het erg makkelijk om meteen te roepen dat de schuld bij de opfok ligt, terwijl je zelf geen goede/duidelijke afspraken hebt gemaakt wat betreft het bijvoeren (dat is tenminste wat ik op kon maken uit je verhaal in het andere topic). Ik moet er wel bij zeggen dat Zirano mij nooit echt is opgevalllen in de groep, en dat ik dus ook niet precies weet hoe hij eruit zag voor hij wegging. Nogmaals, ik hoop dat hij snel weer helemaal de oude is!

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 14:53

Die afspraak is dus WEL gemaakt vandaar dat er dus een grote hoeveelheid voer stond.
Ik wowon zelf een eind weg van de opfok en er is dus mij BELOOFD door de eigenaar zelf dat dit zou gebeuren.Ik heb dit dus niet zomaar klaakeloos aangenomen.

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 15:02

Verder Sabbel is deze discussie al eerder gevoerd.
Ik zal het je nog een keer uitleggen.
ZIrano kwam van een eerste opfok vandaan en ANja heeft hem er toen door bijvoeding (die ik zelf kocht,nu al 1 jaar lang) hem er bovcenop gekregen.
De bijvoeding zou nadat ze 4-6 weken in het land stonden gewoon weer opgepakt worden(ik had van tevoren aangegeven dat ik dat niet kon doen aangezien ik in Purmerend woon)Dit zou geen probleem zijn.
Nadat ik gebeld had dat mijn moeder ernstig gevallen was en verzorging nodig had en ik daardoor niet kon komen werd mij nogmaals verteld dat ik mij GEEN zorgen hoefde te maken.
Meteen daarna wewrd mijn hond ziek en zo ernstig dat hij ingselapen moest worden(wederom gebeld met ANja,maar hoefde mij niet druk te maken)Na deze periode ging ik kijken en vertelde Anja mij dat hij toch wel terugval gekregen had.
Maar was tot mijn stomme verbazing NIET bijgevoerd.
Op welke mannier moet je danb een afspraak maken volgens jou??
Je zult er dan dus van de winter ook niet vanuit kunnen gaan dat ze buiten gezet worden want je gooit het er nu op dat alles jouw verantwoording is.
Dan vraag ik mij af wat het woord OPFOK betekend.
Nogmaals het gaat mij niet om de persoon ANja maar het gaat mij om gemaakt afspraken die NIET nagekomen zijn waardoor een hoop ellede is ontstaan die achteraf niet nodig waren.

Sabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 17:53

Wat ik anders begrepen heb in het vorige topic is dat jullie overeen gekomen zijn op stal bij te voeren, en is er daarna vanuit jou geen bericht/voer meer gekomen. Verder was het niet de bedoeling om een disscussie aan te gaan, maar er worden hier conclusies getrokken die niet juist zijn over de opfok. Als ik je eerder verkeerd begrepen heb bied ik bij deze mijn excuses aan, je verhaal hier is iig een stuk duidelijker.

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 18:31

Ok sabbel kan gebeuren en er stond wel degelijk genoeg voer hoor.Maar laten we er maar over op houden momenteel knapt hij op en dat is het belangrijkste.
De reden waarom dit topic geopend is dat een ieder goed op moet letten en ook op andere dieren.
Als er een paard in de sloot ligt van een ander schakel je ook hulp in.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 10:20

Toch is het makkelijk gezegd dat de eigen verantwoordelijk blijft als je paard in de opfok staat.
Als jij je kind naar een creche/kinderdagverblijf brengt ga je er ook van uit dat er goed voor gezorgd wordt en als er iets misgaat is het kinderdagverblijf wel verantwoordelijk.
Waarom is dat met paarden zo heel anders? Je betaalt ervoor en gaat er van uit dat er goed voor gezorgd wordt, ik vind dat de opfok de verantwoordelijkheid heeft voor jouw paard.

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 10:37

jaa ik ben het helemaal met suzanne F. eens! Maar goed de discussie was gesloten geloof ik en Zirano komt er weer helemaal bovenop Haha!

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-06 10:55

Het doet er ook helemaal niet toe wat wij er v vinden, het is wettelijk de plicht vd pensionhouder/opfokker voor t welzijn v een paard te zorgen (zelfs als er niet betaald wordt door een eigenaar is en blijft het de plicht vd opfok/pensionhouder het dier te verzorgen). Deze opfok heeft zich duidelijk niet aan haar wettelijke verplichting gehouden en zou dus zelfs strafrechtelijk vervolgd kunnen worden.
Maar dat is voor Marjan niet het belangrijkste in deze zaak het gaat er in de 1ste plaats om dat Zirano weer helemaal gezond wordt en eindelijk eens lekker kan groeien, zonder achterstand of tekorten.