'manegemeisjes'

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 22:50

ik vindt die kleine kindjes ook zwaar irritant. Vooral als ze wel weten wie jij bent en jij hun nog nooit hebt gezien Verward Komen ze naar je of je ze wil helpen erges mee of dat zij jouw mogen helpen. Ik hun helpen...als ik zin heb....hun mij helpen...no way

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 12:21

Bij ons lopen er ook wel kleine kindjes rond. En soms word ik daar ook wel even helemaal gek van (vragen alles aan je, en verwachtten ook dat je echt alles weet).
En ze willen ook allemaal op Tiko, af en toe mag er eentje en Tiko is wel voorzichtig met ze en zij ook wel met Tiko.
Één meisje (8 jaar) heeft daar zelf ook een ponietje staan, maar is helemaal gek van Tiko. Is ook helemaal gelukkig als ze Tiko mag poetsen of er even op mag stappen, en van haar weet ik dat ze wel voorzichtig met hem is (gaat er wel alleen op als ze haar sporen af gedaan heeft).
Maar goed, er lopen er ook een paar rond die ik er liever niet op heb....
Ook kan Tiko niet altijd even goed tegen de drukte, maar hij staat nu in een andere schuur waar minder kinderen rond lopen en het dus wat rustiger is.

sweetbuddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 12:39

ik vind manegemeisjes niet zo erg als ze goed weten wat ze doen.
maar idd als ze bv keihard over die straal heengaan zou ik ook boos worden Boos!

norbert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 17:42

Bij ons lopen ook twee van die kinderen rond ze kunnen voor geen meter rijden want ze vallen zelfs van het makkelijkste paard af en dan zitten ze tegen mij te zeiken op wie moet je.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 20:00

norbert schreef:
Bij ons lopen ook twee van die kinderen rond ze kunnen voor geen meter rijden want ze vallen zelfs van het makkelijkste paard af en dan zitten ze tegen mij te zeiken op wie moet je.

Iedereen moet het leren toch? En ik snap niet waarom het zeiken is als ze vragen op wie moet je?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 20:10

Ik ben het volkomen met Lieke eens. Iedereen is ooit als 'manegemeisje' begonnen, of als 'manegejongetje', maar in ieder geval als beginner. En ik heb liever dat kids dingen vragen dan dat ze zomaar dingen doen in het wilde weg.

Ik ben ook echt niet te beroerd om op zaterdag - ponylesdag op onze stal - te helpen met hoefjes krabben, bitjes indoen en aansingelen. Wel verwacht ik van ze dat ze goed opletten hoe ik het doe, zodat ze het een volgende keer zelf kunnen. Vroeger was ik ook altijd erg blij met hulp die ik kreeg. Liever dan dat ik maar wat moest aanklooien en later te horen kreeg dat het hoofdstel niet goed zat.

Nee, ik snap het gezeur over 'manegemeisjes' niet zo. En als ik ècht geen zin heb om met ze te praten of geen tijd heb om te helpen, dan zeg ik gewoon dat ik druk ben (en dat is 9 van de 10 keer dan ook zo).

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 18:05

Ach, de meesten vallen wel mee... Ik heb zelf geen paard, maar rijd nog altijd op een manege. Mijn vorige manege organiseerde 's zomers altijd ponykampen. Dan kon het zijn dat je er een uit het land haalde, die je haast niet kon vastpakken, zo glad. Hadden ze hem helemaal onder de Equistar gespoten... Staat er met opzadelen ineens eentje naast je, die zegt: "glad issie he? Heb ik gedaan..."Helemaal trots.
Wat ik dan wel irri vond, is als ze zich ermee gingen bemoeien. Een paard reed ik altijd met martingaal. Komt er een kind van 9: "Die hoeft niet met een martingaal hoor!" Voor het gemak lieten we ook vaak het halster onder het hoofdstel zitten (western). (Ter info: als je daar iets liet hangen, was het geheid weg als je terugkwam. Bovendien is het makkelijk als je een lange buitenrit-met-pauze maakt.) Komt het volgende kind: "Je hebt je halster nog om" Oke, kan zij ook niet weten natuurlijk. Of ze zijn er net een dag, en dan staan ze tegen je te gillen dat dat "hun" paard is, en dan kennen ze z'n naam niet eens... maar je krijgt wel een complete karakterbeschrijving van dat paard van ze. Ze hangen aan de bakrand tijdens de les en rennen door de stallen. Er liggen hoofdstellen in de modder en de pads worden met stro nog aan de onderkant op de paarden gegooid. Er zitten er in zo'n week ook altijd een paar elkaar grondig te pesten, tot bloedens toe. Elke week wel ruzie. Blij dat mijn huidige manege geen ponykampen heeft... Waarschijnlijk zou ik ook errug bezitterig zijn als ik wel een eigen paard zou hebben, zit ik net te bedenken... Verder ben ik best wel aardig hoor! Haha!

jamylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 21:05

Ik vind alles best,zolang ze jamey maar niks geven.
Trouwens,de "grote" koters op de manege zijn vreselijk iritant,
elke dag "mag ik op jamey rijden?" of er liggen weer is sigarettenpeuken in mijn stal Misselijk Huilen Boos! Laatst was ik er trouwens net optijd bij want een meisje wou jamey 1 of ander zelfgemaakt papje geven met allerlei rare dingen erin Verward Frusty

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 21:15

Jeetje Jamylover , daar gaan m'n nekharen van overeind staan !!

Ik zou ZO ontzettend kwaad worden !!!

Wie weet wat zo'n kind gebrouwen heeft , en wat hij allemaal krijgt op een dag op deze manier ?! Hoe halen ze het in d'r hoofd om met andermans paard te gaan klooien.

En peuken IN je stal : Oeh ik voel me zo woest worden , steken je stal dalijk in de hens , wat doen sigaretten daar uberhaupt tussen die paarden ?!

En dan in jouw stal , staan ze dan daar in dat hok van je paard te roken ?!

Ik heb echt wurgneigingen bij het idee alleen al......

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 19:36

Nou bedankt he! Tong uitsteken Ik ben ook 12 en ik rijd ook op een manege. Cool
Laatst bijgewerkt door Tanya op 10-08-02 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt

linielin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 20:12

oke dat ligt er aan. ik zelf ben ook 14 en ben bijna elke dag op de manege te vinden om daar te helpen met paarden in de molen zetten. en noem maar op. soms moet ik ook wat paarden voor andere mensen rijden. en ik doe dat gewoon op de mensen te helpen. anders kan ik mijn tijd ook wel vullen hoor. oke ik doe het ook graag. maar ik vraag eigenlijk nooit van oww mag ik op die en die rijden. nee meestal vragen ze het zelf aan me. maar dan moeten jullie niet zeggen dat het alle kiendjes zijn. want er zijn ook van die kleintjes ja 8 of 9 jaar ofzo die lief een ponytje van de manege gaan poetsen. en ik ben dan ook (als ik tijd heb) berijd om hun het voor te doen. desnoods meerdere malen, zodat ze ht een poosje later zelf kunnen. maar zeg nou zelf eens eerlijk de eerste keer dat jullie een paard op moesten zadelen of zo kreegje toen ook niet hulp ofzo? en toen moest je ook nog alles leren. en wou je ook het liefste zo vaak mogelijk rijden. je reed toen toch ook niet direct als de allerbeste. en je had toen toch ook niet direct de eerste dag een eigen paard?

jamylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 21:18

pmarena schreef:
Jeetje Jamylover , daar gaan m'n nekharen van overeind staan !!

Ik zou ZO ontzettend kwaad worden !!!

Wie weet wat zo'n kind gebrouwen heeft , en wat hij allemaal krijgt op een dag op deze manier ?! Hoe halen ze het in d'r hoofd om met andermans paard te gaan klooien.

En peuken IN je stal : Oeh ik voel me zo woest worden , steken je stal dalijk in de hens , wat doen sigaretten daar uberhaupt tussen die paarden ?!

En dan in jouw stal , staan ze dan daar in dat hok van je paard te roken ?!

Ik heb echt wurgneigingen bij het idee alleen al......

Ik heb een buitenstal,en als het dan een zomers dagje is gaan ze juist voor mijn stal staan roken.EN op één of andere vage manier belanden altijd die peuken in mijn stal G.V.D Boos!

Nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 17:01

Mijn Tinker staat thuis dus daar heb ik geen last van. Maar ik rijd ook nog op een manege, en heb verzorgpaarden.
Op de manege bij ons is het gezellig, en echt geen krijsende koters enz!
De Pension paarden staan in een apart gebouw en daar mag niet zomaar iemand komen.
En, waarom zeggen sommige dat 12 jarige enz minder zijn als hunzelf??
Iedereen moet leren, en een 20 jarige kan soms net zo rijden als een 12 jarige!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 17:55

Waar ik Kawa opgestald heb, hebben ze ook kleine kinderen.
Deze vragen dus ook bijna altijd of ze me mogen poetsen.
Kawa vind het geweldig al die aandacht. En als er kleintjes in de buurt zijn staat hij zonder te bewegen stil met zijn hoofd naar beneden zodat ze hem kunnen aaien Lovers

Natuurlijk komt het ook wel een niet uit omdat ik naar de les moet en wat haast heb of zo.
Dan ze ik ook gewoon deze keer niet een ander keertje.
Vinden ze dan ook helemaal niet erg.

Onder het poetsen vragen ze ook steeds van alles en het leuke is dat je merkt dat ze het ook heel goed onthouden.

Zelf was ik vroeger denk ik ook wel een "zeur"
Ik vond alles met paarden mega interresant en stond erdan ook steeds met mijn neus bovenop.
Door al mijn vragen, toen en nu, heb ik veel geleerd en zal ik nog steeds blijven leren.
Waarom de manege kinderen dan niet.

Het word anders als er idd van alles aan de paarden gegeven word.
Maar dat vind ik dan nog meer de schuld van de stalhouder dan van kinderen die alleen maar heel lief voor het paard willen zijn.
Wat uitleg in paardenbuikpijn doet verder ook wonderen.

daan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 18:00

Ik vind die kinderen juist wel leuk. Bij ons op de manege zijn er best een boel en ze zijn nooit lastig. Als ze een appel willen geven vragen ze het en ze gaan echt nooit zomaar bij een pensionpaard in de box oid. Er is best ene klein groepje kinderen dat graag wil helpen poetsen maar die doen dat alleen als ik er zelf bij ben en die kinderen, ik en mijn paard nog het meest vinden dat alleen maar gezellig. Mijn paard loop bijvoorbeeld bij de afspuitplaats vaak wat ongedurig heen en weer maar als die kinderen erbij zijn staat ze voorbeeldig stil.
Onze'manegekinderen zijn dus echt niet lastig of opdringerig hoor.

Charmotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 18:36

Ik vind die kinderen juist ook wel leuk Lachen
Op de manege waar mijn zusje reedt lopen eigenlijk alleen maar kleine kindjes (zo tussen de 6 en 12 jaar), en was het altijd van: 'wil je meehelpen poetsen? ik durf het nog niet zo goed alleen'.
Dat was altijd wel leuk. Ze letten dan ook altijd heel goed op hoe ik alles doe, om het zelf te leren.
Maar als ze een borstel uit m'n handen zouden trekken, of denken dat ze alles zouden kunnen, dan is de lol er wel af idd ja. Maar dat zeg ik ze dan ook wel Tong uitsteken

yindey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 20:15

Zo wat een verhalen allemaal!! Haha! Sommige zijn echt niet te geloven!!!

Als ik zo terug denk was ik toch wel een engeltje hoor!
Ik ging altijd wel even de pentionpaardjes bewonderen maar bleef er met mijn tengels vanaf...
Ik stond vaak een tijd lang mijn pony'tje droog te stappen en droogmaken zodat ze geen kouw kon vatten enzo...En deed soms ook nog wel eens het paardje van een ander manege meisje die dan even snel weer wegmoest... Ik was altijd zo voorzichtig en altijd zo lief...Ben dus echt geen manegepennymeisje... alleen het pennyleesmeisjediedroomdedatiemandvroegofikhetpaardjemochtrijden Jaja!

Het eigenpaardje wat ik altijd zo mooi vond was gossiemijne op pampus... die wou ik wel verzorgen...maar nooit gevraagd...

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 22:31

ja idd soms zijn die kinderen wel eens irritant (ben zelf ook nog maar dertien) ik sta zelf met mijn paard ook op zo'n penny stal maar ze halen niet zomaar mijn paard uit de stal. soms is het wel handig dan kom ik aan fietsen en dan weten ze dat ik dus met modena (mijn paard) bezig ga en hem dus uit de wei moet halen, en dan bvragen ze of ze hem voor mij uit de wei mogen halen nou graag die stomme wei is is zooow groot dat als ik mijn paard (die natuurlijk altijd achteraan staat) wil pakken wel een half uur moet lopen (oke overdrijven is ook een vak) gelukkig staan ze nu in het iets kleinere weitje

mc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 23:18

zucht hmmmmmmmmm ja Misselijk Misselijk

Denk je heb je een eigen paard sta je op een leuke pensionstal zijn er van die huppels die mijn paardje willen aaien als hij juist NIET braaf is en de hele tijd vragen of ik vandaag ook ga GALOPEREN (heel eng natuurlijk)

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-02 00:08

Oja dat had ik eerstook op de kamping ik was aant rijden wanneer ga je nou gelopperen ik reed trouwens alleen dit is saai. (nou rot dan op) En allemaal klaken enz. Dat is echt irri toen ben ik echt nog 10 minuten wezen stappen toen gingen ze weg Haha!

angelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-02 17:59

Meestal zijn die helemaal niet erg,ik help ook heel veel op de ponyclub(behalve als ik mijn verzorgpaardje ofzo moet rijden).Maar je hebt zo van die kinderen waar je het echt van krijgt!
bv: Er is een meisje die een halfpension pony gehad heeft(van de manege) maar die liep niet mee in de lessen omdat die echt vreselijk goed is.Zij dacht dus dat ze fantastisch kon rijden.Maar als ik op een paardje aan het rijden was,vroeg zij altijd: ga je springen?Maar Sinja verzorg ik samen met een vriendin,en dan als ik zeg dat ik vandaag niet ga springen,alleen dressuur loopt ze direct naar mijn vriendin van ga jij springen vandaag? En er reed een goede vriendin van mij op een verzorgpaard van mij,en ze had de crossprong genomen(wel een hele enge)en dat meisje begon weer te vragen of ze dat al gesprongen had,als die dan ja zei zat ze te zagen of ze nog eens wilde omdat ze haar niet geloofde.Ze gaat ook heel de tijd bij ons roddelen over iemand anders in de hoop 'populair' te worden.En die roddels zijn dan van: de die zei dat jij niet kon rijden enzo.

Dat andere meisje vroeg of ze mocht gaan grazen met een pony.Ze mocht met Vanille gaan(hevig ponytje,maar wel betrouwbaar aan de hand).Dan ging ze naar het bos(geen gras!) en probeerde ze Vanille daar te longeren Frusty !Maar met een halstertouw!En ze pakte het touw zo kort,dat ze met het einde nog op haar achterhand kon 'slaan'.
Maar zo kon die pony niet lopen(was een kort touw) dus bond ze die vast en zocht een stok!Al een geluk hadden ze het juist gezien!
En daarna was ze nog zo brutaal om te vragen of ze mocht gaan 'wandelen' in het bos,dus zonder zadel met een halstertje door het bos stappen.Dat mocht dan,maar ze mocht alleen stappen want die pony had eigenlijk al te veel moeten doen.Was ze daar aan het draven!Ze heeft echt te lang gedraafd,en de volgende dag was die pony ziek,want dat was de druppel.

Nuja,over het algemeen zijn ze niet zo erg,behalve als ze heel eigenwijs zijn,of zoals hierboven gezegd.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-02 18:23

O , maar een beginner helpen vind ik ook prima hoor , en als ze echt wat willen leren ook Lachen

Mar dat opdringerige gemiep , betweterige gedoe en dat gepruts aan m'n paardje , zomaar met dat beestje bezig gaan of met een zweep staan zwaaien omdat ze dan zo leuk reageerd , echt dat hodsbrutale gedrag of steeds dezelfde vragen , zodra je IETS toestaat meteen denken dat ze mogen rijden enz. daar spuug ik zo van......

Vragen staat vrij , maar niet mij of m'n paardje lastig vallen .

daan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 00:06

angelke schreef:
Meestal zijn die helemaal niet erg,ik help ook heel veel op de ponyclub(behalve als ik mijn verzorgpaardje ofzo moet rijden).Maar je hebt zo van die kinderen waar je het echt van krijgt!
bv: Er is een meisje die een halfpension pony gehad heeft(van de manege) maar die liep niet mee in de lessen omdat die echt vreselijk goed is.Zij dacht dus dat ze fantastisch kon rijden.Maar als ik op een paardje aan het rijden was,vroeg zij altijd: ga je springen?Maar Sinja verzorg ik samen met een vriendin,en dan als ik zeg dat ik vandaag niet ga springen,alleen dressuur loopt ze direct naar mijn vriendin van ga jij springen vandaag? En er reed een goede vriendin van mij op een verzorgpaard van mij,en ze had de crossprong genomen(wel een hele enge)en dat meisje begon weer te vragen of ze dat al gesprongen had,als die dan ja zei zat ze te zagen of ze nog eens wilde omdat ze haar niet geloofde.Ze gaat ook heel de tijd bij ons roddelen over iemand anders in de hoop 'populair' te worden.En die roddels zijn dan van: de die zei dat jij niet kon rijden enzo.

Dat andere meisje vroeg of ze mocht gaan grazen met een pony.Ze mocht met Vanille gaan(hevig ponytje,maar wel betrouwbaar aan de hand).Dan ging ze naar het bos(geen gras!) en probeerde ze Vanille daar te longeren Frusty !Maar met een halstertouw!En ze pakte het touw zo kort,dat ze met het einde nog op haar achterhand kon 'slaan'.
Maar zo kon die pony niet lopen(was een kort touw) dus bond ze die vast en zocht een stok!Al een geluk hadden ze het juist gezien!
En daarna was ze nog zo brutaal om te vragen of ze mocht gaan 'wandelen' in het bos,dus zonder zadel met een halstertje door het bos stappen.Dat mocht dan,maar ze mocht alleen stappen want die pony had eigenlijk al te veel moeten doen.Was ze daar aan het draven!Ze heeft echt te lang gedraafd,en de volgende dag was die pony ziek,want dat was de druppel.

Nuja,over het algemeen zijn ze niet zo erg,behalve als ze heel eigenwijs zijn,of zoals hierboven gezegd.

Ok dat meisje is niet echt een voorbeeld van een lief pennymeisje maar eerlijk gezegd vind ik het schokkender dat dat meisje de kans krijgt zo met de lony om te gaan! Vind het eerder een slecht beleid van de manege!

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 00:49

Ik vind ze eigenlijk altijd wel lief zen hielp ze altijd. Het enige irritante is manege huppletjes die niets aannemen/een grote bek hebben... Dat kan ik echt niet hebben!

angelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 11:57

daan"]
[quote="angelke schreef:

Ok dat meisje is niet echt een voorbeeld van een lief pennymeisje maar eerlijk gezegd vind ik het schokkender dat dat meisje de kans krijgt zo met de lony om te gaan! Vind het eerder een slecht beleid van de manege!
[/quote]

Dat van dat 'longeren' kon de manege niet echt aan doen,wel dat andere, dat ze daarna nog eens mocht gaan 'rijden'(stappen).