Waarschuwing !! Pas Op !!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Masada

Re: Waarschuwing !! Pas Op !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 01:35

tanukigirl schreef:
Zien jullie zelf niet als je die site leest dat het hier gaat om Tokkie volk maar dan van het slechte soort?

Welke site?
De linken in dit topic werken geen van allen.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 01:44

@hopla die site deed t bij mij wel bij marielva dr onderschrift en de link van plant deed het eerst wel... ?? dus ik weet het niet maar het onderschrift doet het wel

http://stallions.come2me.nl/

deze bedoeld ze denk ik

Yrrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 03:27

ikke schreef:
Peperplant schreef:
Ikke ?
Hoezo op eerste aanvraag van koper
In mijn geval werd gewerkt met vervalste documenten !!
Hoever zou die onderzoeksplicht vd koper moeten gaan dan ?
Tot je er 6 mnd later achter de ware identiteit van het aan te schaffen dier bent, deze dan waarschijnlijk al verkocht is aan een ander om je vervolgens weer in nieuwe onderzoeksplicht kosten te storten?
Handel zou gewoon op een eerlijke manier plaats moeten vinden en zeker wanneer dit om handel in LEVENDE wezens gaat.
Plichten of niet, ook dieren hebben RECHTEN.
Sorry dat ik het zo cru breng, maar altijd alles en iedereen weet t beter, en gaat er vanuit dat het hen nooit zal overkomen.

Nee, mensen moeten eens leren bij het kopen van een paard geen emoties te gebruiken. Enne checken van de integriteit van een handelaar is wel degelijk een plicht.
Begin eens met ervan uit te gaan dat een verkoper liegt, tenzij het tegendeel bewezen wordt.
En nee, de kans dat het mij overkomt is niet zo groot. Ik koop geen paard bij de eerste de beste die een al dan niet zielig verhaal ophangt. Ik check integriteit en paard weg, jammer dan, geen handvol maar een land vol............

En zo is het. Paardenhandel is handel.
Toen ik lang geleden mijn eerste veulen kocht heb ik ook iemand meegenomen die ik dacht te kunnen vertrouwen.
Dat veulen heb ik toch gekocht omdat ik er inderdaad weg van was en dat ook heel duidelijk liet merken. Het is een relatief duur veulen geworden omdat degene die ik had meegenomen de handelaar waarschijnlijk had gevraagd een "aanbrengpremie" op de koopprijs te zetten.
Later heb ik toch nog via diezelfde handelaar een ander paard gekocht. Ik had toen al wat meer kijk op paarden, wist inmiddels dat de man 100% te vertrouwen was en handelde rechtstreeks met hem, waarbij ik toch nog advies en een mening van derden vroeg over het betreffende paard. En ik liet mijn oogjes niet meer schitteren bij de eerste keer dat ik haar zag. Want als je dat doet is een paard al half verkocht en wordt het ook duurder. Van haar genieten en blij zijn deed ik pas toen ik haar op stal had.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 09:38

tanukigirl schreef:
Zien jullie zelf niet als je die site leest dat het hier gaat om Tokkie volk maar dan van het slechte soort?

Waarom tokkie volk? Ik vind het wel een mooie site en mooie paarden.

Ben wel benieuwd wat er in Kaatsheuvel allemaal gebeurd. Kom er regelmatig, vandaar......

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 10:26

Jeetje wat een verhaal Bloos!
Wij hebben op stal ook zoiets mee gemaakt.. Fijn dit soort handelaren.. Scheve mond

Peperplant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-07 12:57

Even om de onduidelijkheid weg te nemen. Inderdaad ging het hier om een strafrechtelijke zaak.Alleen het Openbaar Ministerie kan Hoger Beroep aantekenen, wij persoonlijk hebben hierin geen enkele inspraak. Een Civiele Procedure zou een optie kunnen zijn, maar wie gaat onze advocaat kosten sponsoren?
Zo rijk zijn wij niet, wij verdienen ons geld op een eerlijke manier, en dat is niet voldoende om Moscowitz te betalen...
Nu deze persoon na 1 jaar zoeken wel ineens herkend wordt hier in dit topic ,en met naam wordt genoemd, vraag ik mij af waarom deze personen niet eerder hun hulp en info hebben aangeboden?
Meerder personen hebben zich het afgelopen jaar gemeld, maar niemand durfde of wilde een verklaring afleggen helaas, terwijl ze de persoon in kwestie wel kennen. Tanukigirl waar was je toen we je nodig hadden ? Jammer dat we je niet eerder hebben kunnen vinden. En voor de info die jij betreft deze persoon hebt neergezet...
Ze is alweer verhuist met de hele handel en handelt niet meer vanuit Kaatsheuvel en ook niet meer met dat telefoonnummer.
Even ter informatie voor Russel...
Een mooie site en mooie praat zegt niks over de manier van handel !!! Ga eens op onderzoek uit in deze en kijk wat je vind als je op je eigen ervaring en infobronnen afgaat, neem eens contact op met geregistreerde Nederlandse verenigingen en steek je licht eens op. Het zal je kennis en ervaring verrijken....
Wat ik al eerder melde, zal ik op dit topic niet meer reageren, dit uit bescherming voor onszelf...!!
Mevr vd D.... cq. S..... heeft ons nl. een rechtzaak beloofd, en met dit Rechtsysteem zal ik dus voorzichtig zijn.
Bedankt voor het medeleven met ons hier op de site, alle negatieve en positieve reacties hebben ons wijs en sterk gemaakt.

vriendelijke groet
Peperplant

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 13:01

Dan zit er idd meer achter. Maar als mensen bang worden, heb je helaas geen achterban meer en dan kunnen mensen met oneerlijke praktijken helaas jaren lang doorgaan.

Zit ook een type 10 km verderop van Kaatsheuvel, zal maar geen naam noemen, ook niet echt een handelaar waar je verhaal gaat halen....

Estah_horsez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 13:10

LDRD schreef:
Toch heb ik altijd moeite met dit soort verhalen hoor.
Ik heb namelijk zelf dergelijke problemen gehad bij de verkoop van een paard, waarbij de koper mij nogal wat verwijt.
Ik weet echter 200% zeker dat ik een superpaard verkocht heb met dito karakter.
Zes weken later werd mij verweten dat het een paard is met een levensgevaarlijk karakter en ik dat had verzwegen (en hem dus terug moest nemen)?!

Ik bedoel maar, deze koper zal over mij ook niet erg positief zijn terwijl dat pure onzin is.

dat is echt gewoon zo .....!!! een levensgevaalijk karakter?? waarom zou je em dat verkopen en dan INEENS terug willen??! rare mensen zijn dit!!(sorry hoor maar daar kan ik echt gewoon NIET tegen..)

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 13:19

Super dat jullie dit even op bokt zetten OK dan!
wat gaan jullie nu doen met het paard?

Peperplant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-07 13:38

Onze 21 jarige geniet van het paard zijn, ze is lief en verdiend een goeie oude dag.
Elke dag naar buiten en lekker eten, luilekkerleventje gegarandeerd...
Dana is van ons en zal bij ons blijven tot het eind !!
Wij genieten ervan zolang zij geniet....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 16:32

Gelukkig zijn jullie in de situatie dit dier op die manier te blijven houden. Misschien heeft het lot wel zo moeten zijn.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 17:32

Peperplant schreef:
Even om de onduidelijkheid weg te nemen. Inderdaad ging het hier om een strafrechtelijke zaak.Alleen het Openbaar Ministerie kan Hoger Beroep aantekenen, wij persoonlijk hebben hierin geen enkele inspraak. Een Civiele Procedure zou een optie kunnen zijn, maar wie gaat onze advocaat kosten sponsoren?
Zo rijk zijn wij niet, wij verdienen ons geld op een eerlijke manier, en dat is niet voldoende om Moscowitz te betalen...
<knip>
vriendelijke groet
Peperplant

Daarom hebben ze dus rechtsbijstandsverzekeringen uitgevonden.
Indien mij al zoiets zou overkomen, dan krijgt de bewuste persoon mijn rechtsbijstand achter zich aan en geloof me, ik heb een goeie, daar zijn al mensen achter gekomen............