tanukigirl schreef:Zien jullie zelf niet als je die site leest dat het hier gaat om Tokkie volk maar dan van het slechte soort?
Welke site?
De linken in dit topic werken geen van allen.
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
tanukigirl schreef:Zien jullie zelf niet als je die site leest dat het hier gaat om Tokkie volk maar dan van het slechte soort?
ikke schreef:Peperplant schreef:Ikke ?
Hoezo op eerste aanvraag van koper
In mijn geval werd gewerkt met vervalste documenten !!
Hoever zou die onderzoeksplicht vd koper moeten gaan dan ?
Tot je er 6 mnd later achter de ware identiteit van het aan te schaffen dier bent, deze dan waarschijnlijk al verkocht is aan een ander om je vervolgens weer in nieuwe onderzoeksplicht kosten te storten?
Handel zou gewoon op een eerlijke manier plaats moeten vinden en zeker wanneer dit om handel in LEVENDE wezens gaat.
Plichten of niet, ook dieren hebben RECHTEN.
Sorry dat ik het zo cru breng, maar altijd alles en iedereen weet t beter, en gaat er vanuit dat het hen nooit zal overkomen.
Nee, mensen moeten eens leren bij het kopen van een paard geen emoties te gebruiken. Enne checken van de integriteit van een handelaar is wel degelijk een plicht.
Begin eens met ervan uit te gaan dat een verkoper liegt, tenzij het tegendeel bewezen wordt.
En nee, de kans dat het mij overkomt is niet zo groot. Ik koop geen paard bij de eerste de beste die een al dan niet zielig verhaal ophangt. Ik check integriteit en paard weg, jammer dan, geen handvol maar een land vol............
LDRD schreef:Toch heb ik altijd moeite met dit soort verhalen hoor.
Ik heb namelijk zelf dergelijke problemen gehad bij de verkoop van een paard, waarbij de koper mij nogal wat verwijt.
Ik weet echter 200% zeker dat ik een superpaard verkocht heb met dito karakter.
Zes weken later werd mij verweten dat het een paard is met een levensgevaarlijk karakter en ik dat had verzwegen (en hem dus terug moest nemen)?!
Ik bedoel maar, deze koper zal over mij ook niet erg positief zijn terwijl dat pure onzin is.
Peperplant schreef:Even om de onduidelijkheid weg te nemen. Inderdaad ging het hier om een strafrechtelijke zaak.Alleen het Openbaar Ministerie kan Hoger Beroep aantekenen, wij persoonlijk hebben hierin geen enkele inspraak. Een Civiele Procedure zou een optie kunnen zijn, maar wie gaat onze advocaat kosten sponsoren?
Zo rijk zijn wij niet, wij verdienen ons geld op een eerlijke manier, en dat is niet voldoende om Moscowitz te betalen...
<knip>
vriendelijke groet
Peperplant