Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
lotjj92 schreef:ergens snap ik wel dat ze hun pony niet weg willen doen.. maar ik zie vaak genoeg gebeuren dat meisjes een pony kopen die 'al' te klein voor hun is.. en ik vind het zonde van je houding.. je kan je neit lang maken zoals je hoort te doen op een paard.. en vaak gaan ze daardoor scheef zitten.. en hun houding wordt er niet beter van!
want de regels voor je houding zijn ooit met een reden opgesteld met het oog op het paard en je eigen veiligheid.

Yuna schreef:karoliena schreef:Vind niet dat mensen hard oordelen als je met je voeten op kniehoogte zit of lager is het gewoon niet gezond om door te rijden
Als je leest zie je dat ik dat dus ook zei
merrieveulen, ik ben 1.80 (weeg wel bijlange geen 80 kilo) en ik rijd op mijn NF (grote D-pony, géén E helaas)![]()
Wél goed laten uitgroeien tot zijn 5 jaar en herhaaldelijk DA lastig gevallen met de vraag of het échtigentechtig geen kwaad kon tot hij mij zei "Meiske, ik zou nog op die pony kunnen rijden zonder kwaad te doen dus dan kan jij dat zeker".
diesel_ schreef:Quote:
Fijn om te horen dankje! Ik weeg in de winter (altijd wat meer dan in de zomer haha) max 50kilo en ik heb helemaal geen aanleg om dik te worden, me moeder weegt ook maar 52kilo en ik ben precies haar dus ik denk dat ik altijd op mijn pony kan blijven rijden
spoekie schreef:lotjj92 schreef:ergens snap ik wel dat ze hun pony niet weg willen doen.. maar ik zie vaak genoeg gebeuren dat meisjes een pony kopen die 'al' te klein voor hun is.. en ik vind het zonde van je houding.. je kan je neit lang maken zoals je hoort te doen op een paard.. en vaak gaan ze daardoor scheef zitten.. en hun houding wordt er niet beter van!
wat dus ook weer een last is voor de ponywant de regels voor je houding zijn ooit met een reden opgesteld met het oog op het paard en je eigen veiligheid.
amigootje schreef:Ik ben ook te groot voor mijn pony ( welsh A ) maar hij zal nooit weg gaan, ik heb nu een leuke meid die hem rijd, zelf rij ik ook nog 2 dagen per week, hij vind het prachtig, en ik stoor hem niet.
Ik heb wel sins april dit jaar een leuk rijdpaard ( groot) gekocht, omdat het 'echte' rijden niet meer gaat.![]()
Zoalng het niet schadelijk is voor je pony, dan zie ik het probleem niet..
en dat je houding achteruit gaat ... tja.. dat hoeft natuurlijk niet.

dus ik ga lekker rijden hoor
zo lang de pony het niet erg vind en er plezier in heeft en je hem niet in de weg zit kan het nog prima..
wat het vervelende is, is dat allemaal kleine kindjes dan vragen of ze je pony mogen rijden omdat je toch te groot bent
iri kindjes

esther_sonja schreef:oh ja! als je dan gewoon rijden gaat en je bent wel te groot , niet te zwaar, en je hindert hem niet moet je gewoon zonder zadel rijden , zit net zo makkelijk met zadel kan ook wel, maar ik heb dan altijd het gevoel het zadel weegt ook wel wat, niet zo veel maar toch he? dus ik houd het op hoofdstel en lekker blote gladde rug
merrieveulen schreef:esther_sonja schreef:oh ja! als je dan gewoon rijden gaat en je bent wel te groot , niet te zwaar, en je hindert hem niet moet je gewoon zonder zadel rijden , zit net zo makkelijk met zadel kan ook wel, maar ik heb dan altijd het gevoel het zadel weegt ook wel wat, niet zo veel maar toch he? dus ik houd het op hoofdstel en lekker blote gladde rug
zadel zou ik er just wel bijhouden voor de drukverdeling. die is met met je billen op de blote rug nl minimaal.
trouwens, ik las de titel nog eens, en ik vind helemaal niks mis met mensen die te groot zijn voor hun pony, zolang ze er dan maar niet op rijden!
Maar als je het eerste stukje zegmr las zag je ook dat het werd afgemaakt met "maar toch blijven rijden"

HorseGurl13 schreef:
Ook weer mee eensMaar als je het eerste stukje zegmr las zag je ook dat het werd afgemaakt met "maar toch blijven rijden"
Boeit niks
merrieveulen schreef:ik ben het er deels mee eens, maar ik snap niet dat er überhaupt nog op die pony gereden wordt door amigootje, want als het 'echte' rijden niet meer gaat, lijkt het mij dat er maar één logische conclusie kan worden getrokken: je bent te groot. zodra fatsoenlijk rijden niet meer mogelijk is, is de kans ook erg groot dat het wel degelijk schadelijk is voor de pony, of op zijn minst hinderlijk...
http://www.mijnalbum.nl/Foto=KHLIRWKO esther_sonja schreef:nou, licht er aan... ik ben te groot voor mijn shet nu, maar niet te zwaar.. dus ik ga lekker rijden want mijn shetje vind het super leuk! ze heeft de oortjes naar voren en is heel actief en wil nog goed bokken![]()
dus ik ga lekker rijden hoor
zo lang de pony het niet erg vind en er plezier in heeft en je hem niet in de weg zit kan het nog prima..
wat het vervelende is, is dat allemaal kleine kindjes dan vragen of ze je pony mogen rijden omdat je toch te groot bent
iri kindjes
![]()
Citaat:kwestie van naar je pony luisteren
superwoman schreef:Vind je het dan niet zielig dat te lange mensen niet op de juiste plek van de rug zitten? Dat is schadelijk namelijk.
Door hun langere bovenbeen en vaak te korte beugels zitten ze achterin het zadel.