van het paard afvallen:(

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lisjah

Re: van het paard afvallen:(

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 18:33

Stuk of 10 keer,ben gisteren nog gevallen .Recht op me gezicht en kont en toen kreeg ik ff geen lucht meer.Het was wel letterlijk zandhappen

NoaFleur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 18:39

Ik ben echt al ontzettend vaak gevallen dat ik ben opgehouden met tellen. Gelukkig heb ik wel nog nooit iets ergs aan de hand gehad (en hopelijk blijft dat zo ) alleen maar wat blauwe plekken en stijfheid de dag erna

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 18:41

Pff, zooo vaak.
In die 9 jaar dat ik rij..
Mijn 2e les viel ik zelfs al van de makste pony van stal
ik stapte wel weer op
Heb mijn paardje 8 a 9 maanden, en ben er in het totaal 5 of 6 keer afgevallen...
Daarvoor reed ik op manege paarden en pony's, en ben toen ook vaak gevallen, met springen...
Maar ik heb er ontzettend veel van geleerd!

SjilliejJj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 18:44

ik zou het van mezelf niet weten .. de eerste 20x zal ik waarschijnlijk wel geteld hebben maar de rest vergeten
ik denk wel meer dan 50x waaronder enkele keren heel enstig waardoor ik opgenomen moest worden.
ik rij 13 jaar paard dus ik vindt het niet echt slecht
de laatste 3 jaar rij ik enkel jonge paarden en ik maak paarden zadelmak dus de kans dat je valt is dan uiteraard wel wat groter.

daniekjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 18:45

ik 3 x van me eigen paard, en 1 x op de manege.
1x ging ik er op het land op. (ja alleen met een touwtje) en toen gingen de paarden ervandoor, recchtdoor gaat dan nog goed, maar alz ze zo'n bochtje maken he.. toen was ook wel meteen me vinger gebroken...

Cinderella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 18:47

o keer haha rij al langer dan een jaar ofzo hoor, nopg nooit meegmaakt:D

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 19:20

Zóvaak
Tsja als je nog zo jong bent en je bent met zon leuk shetje in de weer whhaa

Zonnebloem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 11:47

Als ik dat allemaal moet onthouden
Zo verschrikkelijk vaak.... en idd heidiLOVER het jong zijn en shetjes verhaal. zonder zadel springen en crossen, je kan het zo gek niet verzinnen of Youp en ik deden het. Nou heb ik een voorliefde voor alles wat bokt en hard gaat dus op de manegelessen ook al hee lwat gevlogen. En ja toen kreeg ik Luna, en daar zal ik maar niet over beginnen. PS ik ben 22 dus niet echt meer penny maar hou nog steeds van paarden die hard gaan of bokken.

pintj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 16:40

iets van een stuk of 15 tot 20 x in 7 jaar,,
en 1 keer me been gebroken
weet nog steeds niet wat er toen gebeurde...
ik viel soms echt om de stomste dingen,, doet me pony onverwachts een stap opzij,, BOEM daar lag ik...
en bij de ergste bokken van haar blijf ik zitten

immerslief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 17:02

ik netjes de 7 keer dus ben een ''goede'' ruiter. 2 keer va die va me opa. 4 keer op de manege. en 1 keer van een kettergek paard. daarna alles uit kunnen zitten.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 17:07

ik ben mét blomke 3 x omgevallen(et klinkt echt dom, Maar sinds ze drachtig is . is ze zo verschrikkelijk onstabiel)

Van mijn 2e pony Tessa súuper veel, ben de tel kwijt.

van mijn 1e pony ook rampzalig veel,

De pony's die ik in het verleden heb gehad waren allemaal een voor een geen lieverdjes. Maar zolang het mijn eigen paard niet was vond ik al dat gebok en gesteiger wel een uitdaging(zolang het paard het niet deed vanwege last van rug ofzo)

En ik heb 3 jaar op manege pony's gereden, en ook daar heel vaak vanaf gevallen, en nog nooit wat ergs gehad ofzo

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 17:13

Van Rach 8x.
Van Jip nog nooit. Hopen dat dat zo blijft.

Charaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 17:16

Veel, je moet het leren met vallen en opstaan he

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 17:21

7 keer.......
Niet heel erg veel, wou het ook graag zo een beetje houden

Charaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 17:42

immerslief schreef:
ik netjes de 7 keer dus ben een ''goede'' ruiter.

Wat is dat nou voor een rare opmerking, het is maar wat voor paard je onder je kont krijgt. Naar mijn mening wat je alles leren met vallen en opstaan. Hoe vaker je valt hoe vaker je opstaat.

Moet ook zeggen, ik ben er zo vaak afgevallen, mij hoor je niet miepen stap er direct weer op en heb mezelf ook (nog) niet bezeert.

IceEva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 17:43

Ik rijd nu bijna 4 jaar, daarvoor wel een beetje op shetjes enzo rondgehobbeld. Maar op mijn 5e eerste echt paardrijles ben ik eraf gevallen daarna nooit meer, dus 1 keer.

titan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 17:47

ik ben er in de 7 jaar dat ik rij 3 keer afgevalle.
1 keer van een shetje.
En de 2e keer van en manege pony en in die zelfde les viel ik
nog een 3e keer, en toen had ik me arm gebroken.
Daarna ben ik er niet meer van afgevallen.

Destinietje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 17:48

Ik was er 3x afgevallen, en sinds ik stitch heb ben ik er in 1 jaar tijd 13 x afgevallen, hihi, die is goed in lanceren }> . Inmiddels ben ik er alweer 3 maanden niet afgevallen, hij is erg braaf aan t worden!

lilykashmir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 17:49

Poeh, niet meer bijgehouden, maar ik gok in de 30 keer ofzo. MAar meestal ook op die lekker irritante pony's .

Destinietje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 17:50

immerslief schreef:
ik netjes de 7 keer dus ben een ''goede'' ruiter. 2 keer va die va me opa. 4 keer op de manege. en 1 keer van een kettergek paard. daarna alles uit kunnen zitten.

Idd een vreemde opmerking. IK heb gruwelijk veel ponys zadelmak gemaakt, ingereden en handelsponys gereden en een paar x zandgehapt, maar bijna nooit. Met mijn huidige paard wel, die is net ff wat anders. En ik gok dat er een aantal paarden en ponys zijn, die het "record" van 7 x zo kunnen veranderen!

Ilsiie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 17:51

poeh.. ik al zeker 10 keer, misschien wel meer, op manegepaarden en mn verzorgpony, ik rij nu ruim 5 jaar dus vind het nog wel meevallen

ik heb eerst 2 jaar 1 keer per week op de manege gereden, toen kreeg ik een verzorgpony, kon ik niet op rijden, en nu heb ik er nog een verzorgpony bij sinds eind december maar rij haar al ongeveer een jaar

Ilsiie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 17:52

Destinietje schreef:
immerslief schreef:

Idd een vreemde opmerking. IK heb gruwelijk veel ponys zadelmak gemaakt, ingereden en handelsponys gereden en een paar x zandgehapt, maar bijna nooit. Met mijn huidige paard wel, die is net ff wat anders. En ik gok dat er een aantal paarden en ponys zijn, die het "record" van 7 x zo kunnen veranderen!

ze zeggen het wel hoor, als je 7 keer valt ben je pas een échte ruiter ofzo

marloe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 17:54

Jessie: Ik gok 7x? Ik was 8-10 jaar, dus dat is allemaal wat vaag.
Simic: 1x (op mijn allereerste wedstrijd. )
Dante: 3x (allemaal met springen. )

Met Dante was helemaal in het begin trouwens. Het is een heel braaf paard (iets te braaf soms). Tegenwoordig springt hij wel alles (met uitzondering van de wedstrijden, maar dat ligt bij mij. )

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 17:55

Wahaha nou dan ben ik al meer dan 42x een 'goede' ruiter... aangezien ik zeker al 300x van een paard gevallen ben...

lascolover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 17:56

mijn vorige pony helaas nooit en de pony die ik nu heb ook helaas nog nooit... maar wel al heeeeeeeel vaak bijna