mijn nieuwste aanwinst !!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

arans

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 20:54

idd er is geen excuus voor.
Hij zag er slecht uit.

_Denies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 21:01

0mandy0 schreef:
Nou de iederen denkt nu doordat anderen zeggen van ja, waar heb je hem gekocht en de anderen paarden waren zeker ook verwaarloosd dat wij onze paarden niet verzorgen... En dat klopt nou net niet helemaal en een 1,5 jarige die altijd op de wei stond samen met zijn moeder zal niet een glanzende vacht hebben als hij elke dag in de modder en alles rolt. En al helemaal niet als hij in de rui is. Jullie lijken net van de penny: Ik heb een verwaarloosde pony gered Heel kinderachtig

Wees blij dat Amor zo goed terecht is gekomen, dat Meetje door zijn uiterlijk heeft heen gekeken... Meetje t gaat helemaal goed met hem komen ik weet t zeker!

xxliesjexx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 21:08

0mandy0 schreef:
haha ja meetje22 ik en uithalen naar anderen Heb er vaak zat achter gestaan en deed nooit iets dus weet echt niet waar je het over hebt. En voor iederene ff duidelijk dit paardje werd 1x in de 6 weken ontwormd door de eigenaresse. Het beestje werd heus niet zo behandeld als Versace 1e premie liep En je verzorgster Meetje22 die had Versace nog niets eens gezien :S Dus kan ze er helemala niet over oordelen. En als je bij een paard zijn ribben niet kan voelen door op zijn buik te drukken dan heb je wel hele dikke knollen... AMEN

ik had hem nog neit gezien nee.
ten eerste toen ik hem voor het eerst zag zag het er echt niet naar uit dat die altijd op de wei stond.
ten tweede je zag zo die ribben dus ik weet neit waar je het van daal haalt en als je met je hand over de buik gewoon heen gaat voelde je ze ook.
en ten derde we zijn hier echt neit van de penny hoor degene die van de penny is ben jij waarschijnlijk.
ik ga er neit meer tegen in klaar!!!

_Denies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 21:11

xxliesjexx schreef:
0mandy0 schreef:
haha ja meetje22 ik en uithalen naar anderen Heb er vaak zat achter gestaan en deed nooit iets dus weet echt niet waar je het over hebt. En voor iederene ff duidelijk dit paardje werd 1x in de 6 weken ontwormd door de eigenaresse. Het beestje werd heus niet zo behandeld als Versace 1e premie liep En je verzorgster Meetje22 die had Versace nog niets eens gezien :S Dus kan ze er helemala niet over oordelen. En als je bij een paard zijn ribben niet kan voelen door op zijn buik te drukken dan heb je wel hele dikke knollen... AMEN

ik had hem nog neit gezien nee.
ten eerste toen ik hem voor het eerst zag zag het er echt niet naar uit dat die altijd op de wei stond.
ten tweede je zag zo die ribben dus ik weet neit waar je het van daal haalt en als je met je hand over de buik gewoon heen gaat voelde je ze ook.
en ten derde we zijn hier echt neit van de penny hoor degene die van de penny is ben jij waarschijnlijk.ik ga er neit meer tegen in klaar!!!

hmm, ik zal maar niet zeggen, maar dat dacht ik ook toen ik t las, dacht: zet t maar niet neer

mbartens

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 21:15

Meetje ik zou een slotje op dit topic zetten. Je hebt nu diverse reacties gehad en ieder blijft elkaar veroordelen terwijl ze elkaar niet kennen. Anders blijft dit zo eindeloos doorgaan. Je hebt de pony gekocht en ik neem aan dat je er veel plezier aan zult beleven. Al die discussies onderling, dat schiet ook niet op en daar wordt de pony ook niet beter van.

Meetje22

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 21:31

mbartens schreef:
Meetje ik zou een slotje op dit topic zetten. Je hebt nu diverse reacties gehad en ieder blijft elkaar veroordelen terwijl ze elkaar niet kennen. Anders blijft dit zo eindeloos doorgaan. Je hebt de pony gekocht en ik neem aan dat je er veel plezier aan zult beleven. Al die discussies onderling, dat schiet ook niet op en daar wordt de pony ook niet beter van.

Ik snap je punt.
Ik ben heel blij met de pony,dat heb ik al die tijd gezegd.
Hij is lief,nieuwschierig en erg zachtaardig.
Echter vind ik wel dat mensen hun mening mogen geven en ik wil dat dit topic open blijft.
Dit zodat de mensen de gangen van de pony kunnen volgen en ik foto's ed kan plaatsen.
De mensen die discuseren houden nou eenmaal veel van dieren en geven daarom ook hun mening.
Tevens ben en blijf ik erg positief door hun lieve en warme woorden.

0mandy0

Re: mijn nieuwste aanwinst !!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 12:26

Meetje22 schreef:
0mandy0 schreef:
Nou de iederen denkt nu doordat anderen zeggen van ja, waar heb je hem gekocht en de anderen paarden waren zeker ook verwaarloosd dat wij onze paarden niet verzorgen... En dat klopt nou net niet helemaal en een 1,5 jarige die altijd op de wei stond samen met zijn moeder zal niet een glanzende vacht hebben als hij elke dag in de modder en alles rolt. En al helemaal niet als hij in de rui is. Jullie lijken net van de penny: Ik heb een verwaarloosde pony gered Heel kinderachtig

Laat even vooraan staan dat ik nooit een naam genoemd heb.
Er is meerdere malen gevraagd waar ie vandaan komt en ik heb deze vraag nooit beantwoord.
Jij maakt jezelf bekent,dat heb ik niet gedaan.
En je bent niet eens de oude eigenaresse,je bent de verzorgster geweest.
En ik ben zeker niet van de Penny.
En aan jouw manier van reageren heb ik het idee dat ik met een meisje van 13 te maken heb die nog veel moet leren.

Haha meisje van 13, zo oud is volgensmij je verzorgster Enne ben bijna 16 over een maand

AikePeer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 12:35

joh laten we hier een ruzie om starten!
Heb geen zin om het hele topic door te lezen maar ik ga er vanuit dat jij goede bedoelingen hebt met dit paardje en dat je er goed voor gaat zorgen dus hoe hij er uit zag toen je hem kocht doet er helemaal niet meer toe.
Sterker nog je hebt dit paardje geholpen door hem uit zijn huidige omstandigheden te halen!
succes

_Denies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 15:14

0mandy0 schreef:
Meetje22 schreef:
0mandy0 schreef:

Laat even vooraan staan dat ik nooit een naam genoemd heb.
Er is meerdere malen gevraagd waar ie vandaan komt en ik heb deze vraag nooit beantwoord.
Jij maakt jezelf bekent,dat heb ik niet gedaan.
En je bent niet eens de oude eigenaresse,je bent de verzorgster geweest.
En ik ben zeker niet van de Penny.
En aan jouw manier van reageren heb ik het idee dat ik met een meisje van 13 te maken heb die nog veel moet leren.

Haha meisje van 13, zo oud is volgensmij je verzorgster Enne ben bijna 16 over een maand

Dan voel ik me volwassen zeg... En so what dat haar verzorger 13 is? Die gedraagt zich wel héél anders... (Hoop ik )

AikePeer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 15:23

0mandy0
En dat klopt nou net niet helemaal en een 1,5 jarige die altijd op de wei stond samen met zijn moeder zal niet een glanzende vacht hebben als hij elke dag in de modder en alles rolt.

Nou sorry maar dit paardje heeft gewoon te weinig eten gehad.
Kijk eens in je omgeving of hier op bokt naar andere tweejarige.
Nou die zijn wel wat meer ontwikkeld en hebben wat meer vlees.
En idd jij hebt jezelf bekend gemaakt!
Wees blij voor het paardje dat hij nu goed verzorgd wordt in plaats van zo'n discussie te starten.

Maisie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 15:30

0mandy0

ik vind dat je je heel kinderachtig gedraagt. deze pony is duidelijk niet goed verzorgt en is ook te mager. en ook al heeft hij op de weide gestaan en zit hij in zijn wintervacht dat is ook geen goed teken. een gezonde pony is zijn vacht veel sneller kwijt en dit duidt gewoon op een gebrek aan voedingsstoffen.

@TS met jou goede zorgen komt het vast helemaal goed met hem. sucses ermee en wacht op foto's over een aantal maanden.

xxliesjexx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 15:31

AikePeer schreef:
0mandy0
En dat klopt nou net niet helemaal en een 1,5 jarige die altijd op de wei stond samen met zijn moeder zal niet een glanzende vacht hebben als hij elke dag in de modder en alles rolt.

Nou sorry maar dit paardje heeft gewoon te weinig eten gehad.
Kijk eens in je omgeving of hier op bokt naar andere tweejarige.
Nou die zijn wel wat meer ontwikkeld en hebben wat meer vlees.
En idd jij hebt jezelf bekend gemaakt!
Wees blij voor het paardje dat hij nu goed verzorgd wordt in plaats van zo'n discussie te starten.

Dat bedoel ik nou ook.
Hij krijgt nou echt genoeg aandacht.
En hij knapt er echt helemaal van op en het word nog beter

Meetje22

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 15:34

Kan iemand me ook een tip geven over hoe ik hem wat sneller uit zn wintervacht krijg?
Hij komt behoorlijk wat aan,ribben zie je haast niet meer maar je voelt ze wel goed.
Ik kan namelijk het haar op zn borst met plukken eruit trekken en dan trek ik eigenlijk nog geeneens,beetpakken is genoeg.
Betekend dat iets qua gezondheid?
En zou een vitaminespuit goed werk doen voor hem?

KirstenFranc

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 15:35

Ach arme beestje ziet er nog niet uit maar ik weet zeker dat ie bij jou liefde kan vinden en dat ie binnen de kortste keren weer goed in zen vacht zit! Wees er heel blij mee :p En heel veel plezier met je stoere man!

KirstenFranc

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 15:36

Ik weet niet ik heb daar niet zo'n verstand van maar is scheren geen optie?

Julia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 15:39

Ben het helemaal met de bovenstaande reacties eens. 0mandy0, je bent bijna 16. Laat dat dan ook zien en ga niet direct in de aanval als iemand zijn mening geeft, accepteer en respecteer de mening van diegene. Iedereen kan zien dat dit dier niet de verzorging heeft gekregen die paarden nou eenmaal nodig hebbem. Ik vind het om eerlijk te zijn ook redelijke triest dat je nu een discussie aangaat met iemand die dit veulen juist alles geeft wat nodig is om te herstellen.

Meetje22 : Ik vind het geweldig van je dat je deze kleine mop een 2e kans geeft en bereid bent voor dit dier te vechten. Hij heeft zo'n vriendelijke zachtaardige uitstraling, mogen jullie een geweldige combinatie worden en het ver schoppen in de paardensport!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 15:40

Mandy, waarom moet je Esme's topic verpesten dan? Ze is zo blij met dr nieuwe paardje....

Zie nog niet echt veel verschil maar dat komt vast wel goed. Beetje lijnzaad(olie) geven, wil vaak ook wel helpen of een vitamienespuit.

Komt vast wel goed, dan is straks iedereen jaloers op Esmee dr knape jongen

KirstenFranc

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 15:44

Pff zo zonde om die discussies te voeren... kan der nou niemand gewoon even mee stoppen. is zo zonde van zon leuk bericht.

Julia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 15:48

Mee eens. Sorry voor het bericht dat ik plaatste, ook voor de typfoutjes. Maar ik wou het even kwijt. Natuurlijk er mogen meningen worden gegeven, maar dit gaat idd wel ver. Ik heb er dan ook alle vertrouwen in dat dit helemaal goed gaat komen met dit ventje. Als Meetje22 over een maandje of 2 foto's plaatst herken je deze bikkel niet! Heel veel succes en sterkte met je nieuwe aanwinst!

AikePeer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 15:49

Meetje22 schreef:
Kan iemand me ook een tip geven over hoe ik hem wat sneller uit zn wintervacht krijg?
Hij komt behoorlijk wat aan,ribben zie je haast niet meer maar je voelt ze wel goed.
Ik kan namelijk het haar op zn borst met plukken eruit trekken en dan trek ik eigenlijk nog geeneens,beetpakken is genoeg.

Ik zou hem is wat lijnzaad geven.
wel goed koken en af laten koelen.. werkte vorige jaar bij mijn paardje goed.
En gewoon lekker poetsen natuurlijk!

Meetje22

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 15:50

Jullie zijn zo lief,nogmaals bedankt voor jullie steun.
Moet wel eerlijk zeggen dat ik dit alles zeker niet alleen doe.
Ik heb Amor samen met een vriend gekocht.
En Lisa (xxliesjexx) zorgt erg veel voor mijn paardjes.
Zij gaat echt door weer en wind,geen sneeuwbui houd haar tegen.
Kan me geen betere verzorgster wensen.
Mijn paardjes en ik prijzen ons dus ook gelukkig met zulke mensen om ons heen.
En tja,Mandy mag haar standpunt houden,ik kijk er net even iets anders tegenaan.
Ik denk dat je toch nooit uit zo'n discussie komt.
Iedereen kijkt anders aan tegen de verzorging,voeding en verantwoordelijkheid dat een paard met zich meebrengt.
Ik vind dat je zodra je een paard aanschaft alles op alles moet zetten.
Een ander vind bijv. een kale wei met schuilhokje zonder bijvoeden normaal.
Ik kreeg eerder al het idee van iemand om het topic te sluiten.
Maar aangezien ik toch wel nog het een en ander aan tips en adviezen nodig heb van jullie hou ik em gewoon open

Julia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 16:02

Meetje22 schreef:
Jullie zijn zo lief,nogmaals bedankt voor jullie steun.
Moet wel eerlijk zeggen dat ik dit alles zeker niet alleen doe.
Ik heb Amor samen met een vriend gekocht.
En Lisa (xxliesjexx) zorgt erg veel voor mijn paardjes.
Zij gaat echt door weer en wind,geen sneeuwbui houd haar tegen.
Kan me geen betere verzorgster wensen.
Mijn paardjes en ik prijzen ons dus ook gelukkig met zulke mensen om ons heen.
En tja,Mandy mag haar standpunt houden,ik kijk er net even iets anders tegenaan.
Ik denk dat je toch nooit uit zo'n discussie komt.
Iedereen kijkt anders aan tegen de verzorging,voeding en verantwoordelijkheid dat een paard met zich meebrengt.
Ik vind dat je zodra je een paard aanschaft alles op alles moet zetten.
Een ander vind bijv. een kale wei met schuilhokje zonder bijvoeden normaal.
Ik kreeg eerder al het idee van iemand om het topic te sluiten.
Maar aangezien ik toch wel nog het een en ander aan tips en adviezen nodig heb van jullie hou ik em gewoon open

AMEN! Echt geweldig gezegd
Succes meid, komt helemaal goed

shetlandlove

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 16:45

Meetje22 schreef:

lijnzaad of lijnzaadolie door zijn voer mengen. In de supermarkt is dit een stuk goedkoper dan bij de paardenvoerhandel (of hoe het ook heet )

Nogmaals veel succes met je paardje en ik ga niet in op vorige reacties hoe graag ik ook zou willen

* even een edit: van maismeel wordt een paard dikker zonder er heet van te worden dat wil niet zeggen dat je het moet voeren hoor, het is gewoon een tip

kohtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 16:54

laat even bloed prikken dan weet je meteen of hij iets te kort komt en kan je naar behoren bijvoeren, veel succes

Mayra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 20:58

Zit een erg lief koppie op, denk dat dat wel wat gaat worden als hij eenmaal lekker op gewicht is enzo . Ben benieuwd naar verdere foto's.