Gisteren geopereerd van koliek

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chivance

Re: Gisteren geopereerd van koliek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 22:32

Hallo Nikkessen

Hoe maakt Be Special het?

Zodra ik dat product heb, zal ik je een PBtje sturen met de naam, prijs en hoe je het kan kopen.

Groetjes

Cindy

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 08:54

halo Cindy,
paard stelt het goed vandaag! alleen komt ze er zot van dat ze zo weinig maar mag eten! gisterenavond had ze zelfs haar hooinet buiten gegooid, hoe ze dat gedaan heeft weten we niet .

Wat je me daar zei he is zo herkenbaar !
Nu krijgt ze beetjes hooi en beetje krachtvoer. (gras mag ze voorlopig niet zien, want ze is veel te gulzig!)

leuk dat er een product bestaat, want ons paardje blijft daar maar last van hebben.
Je zou idderdaad soms wel de moed verliezen, maar we kunnen ons optrekken aan dat ze er telkens toch weer doorkomen hé!
Jouw paardje stelt het ook alsmaar beter, goed hé!
groeten

nikkessen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 13:50

Hallo Cindy,

Met Be Special gaat het super. Ze heeft vandaag een uurtje buiten gelopen, tussen de buien door. Ze groeit goed. Ik zal dit weekende nog weer wat foto's maken en dan op Bokt plaatsen.

Groetjes

Wilma

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 13:59

Mijn merrie is 9 jaar geleden geopereerd aan koliek. Ze had een milt-nierband met een verstopping erbij. We waren er wel heel snel bij en ze is geopeerd in Merelbeke. De eerste dagen staan ze daar vastgebonden zodat ze niet kunnen gaan liggen. Het rechtkomen zou te veel druk op de wonde zetten. In ieder geval zij heeft nooit oedeem of problemen aan het litteken gehad. Een paard van bij ons op de manege was van net hetzelfde geopereerd in Moerbeke, daar binden ze niet vast en deze had een toch een soort van breukje in de buik dat maar langzaam is weg getrokken.
Lucky heeft drie weken in Gent gestaan omdat ze ook nog hoefbevangen geworden is na de operatie. Ze is van nature vrij dik en was eigenlijk nauwelijks vermagerd. Daarna heeft ze drie maanden bij mijn instructrice gestaan. Het was pas toen ze daar aankwam dat ze echt opfleurde.
Na drie maanden ben ik terug beginnen rijden. Ze heeft ervoor en erna nooit meer koliek gehad en ondertussen ook al een dochter van vijf jaar. Het enige wat ik vind is dat ze nog altijd een wat uitgezakt buikje heeft, maar dat kan natuurlijk ook aan haar figuur liggen.

Freedom1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 18:54

hey! nog iemand die in een paard heeft die in gent geopereerd is!tja ik vind dat ook wel van haar buik dat het wat uitgezakt is, mja ze staat te dik nu ook!

Freedom1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 18:56

ik bedoelde dus merelbeke mja dat ligt in gent he! leuk dat het zo goed gaat met haar! vraagje heb je je oude niveau van rijden terug met haar kunnen behalen, teigetje? ik bereik dit nog niet maar dat zal wel komen zeker....

Chivance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-06 09:52

Chivance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 18:10

Morgen zijn we na haar tweede operatie even ver als de dag waarop ze naar haar eerste operatie terug naar de kliniek moest.
Ik vind het raar, duimen jullie dat morgen gewoon een dag is als een andere?

Thanks!!!

Ps: is morgen in NL een feestdag of zijn de winkels open?

aerdenhout1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 18:16

Hay Chivance
Het gaat nu gewoon goed en er gebeuren vanaf nu geen nare dingen meer omdat jullie je portie wel hebben gehad vind ik!
De winkels zijn morgen dicht op sommige tuincentra en woonboulevard na. Ik vind het nog steeds geweldig wat jullie voor je paard over hebben!

Balte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 23:06

charlotvanre schreef:
ik bedoelde dus merelbeke mja dat ligt in gent he! leuk dat het zo goed gaat met haar! vraagje heb je je oude niveau van rijden terug met haar kunnen behalen, teigetje? ik bereik dit nog niet maar dat zal wel komen zeker....

Meer dan dat .
Ik denk dat ze toen L2 liep en nu rijden we de L9 bij de UDR dat is een proef die je wat kan vergelijken met de Z1.

Chivance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-06 18:34

aerdenhout1 schreef:
Hay Chivance
Het gaat nu gewoon goed en er gebeuren vanaf nu geen nare dingen meer omdat jullie je portie wel hebben gehad vind ik!
De winkels zijn morgen dicht op sommige tuincentra en woonboulevard na. Ik vind het nog steeds geweldig wat jullie voor je paard over hebben!

Laten we hopen dat je overschotten van gelijk hebt!

IK wou naar Maastricht gaan vandaag, dat zit er dus niet in, dan een andere keer maar. Bedankt om het me te melden anders was ik misschien voor niks opgereden!

Freedom1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 19:37

hey cindy, jouw paardje zal het ook wel blijven goed doen! als je nu al zo ver bent kan het alleen maar verbeteren!!

teigetje; leuk dat je zo ver toch nog met je paard raakt! dat heeft mij weer heel wat moed!

Freedom1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 13:10

hoe gaat het nu met je paardje? geen nieuws is goed nieuws zeker?!

Chivance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-06 13:19

Hallo Carlotvanre

Bedankt voor je interesse en bezorgdheid.
Tot op heden gaat het inderdaad uitstekend met U2.
Ze heeft heel veel honger en mest goed, dat is heel belangrijk hé!
Dinsdag is de tweede operatie een maand geleden.

Bedankt, het doet goed dat mensen blijven vragen achter haar, dank je wel

Freedom1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 07:17

oh leuk! ben echt blij dat het zo goed gaat, super gewoon weg. nu zal het wel verder goed gaan!!

Chivance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 08:27

Hallo lieve mensen allemaal

Wou jullie even laten weten dat het met U2 goed gaat. Donderdag is de tweede operatie 2 maanden gelezen, dus we kunnen stilletjes aan beginnen aftellen.

U2 doet het goed, ze eet graag en veel en ze mest goed. Ze is ook al mooi bijgekomen, let op, ze is nog niet dik te noemen, maar wij weten van hoe ver ze is terug gekomen en dan ziet ze er nu aardig uit.
Hier foto's van haar met haar baasje. Haar baasje gaat elke dag met haar papa mee stappen met U2 en verwent haar, zeker nu tijdens de vakantie, op allerlei manieren. U2 vindt het hééééééééérlijk!
AfbeeldingAfbeelding
Blijven duimen hé en bedankt voor alle lieve berichtjes hier en via PB, jullie hebben ons heel erg veel steun geboden Ach gut

Chivance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 08:32

WOu ik ook nog even vertellen. Zondag komen we op wedstrijd (onze dochter rijdt LRV, normaal met U2 maar nu met een andere pony waarvan foto eerder in het topic is terug te vinden) en horen we daar dat een pony van een iemand die we kennen koliek had en dat ze nu naar de kliniek waren met de pony. Iets later horen we dat de pony in de vrachtwagen is overleden. Hij heeft de kliniek niet gehaald.
Als je zoiets hoort van zo'n pony die je kent is het echt even alles terug zien. Ben er de hele dag niet goed van geweest. En nu nog denk ik er veel aan. Maar het zal zeker normaal zijn dat we nu bij alle koliekverhalen toch dit gevoel een beetje gaan houden ...

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 08:36

Het eerste jaar zal je hart ook nog wel gaan overslaan als je pony ligt en naar jou gevoel niet snel genoeg overeind komt. Of als ie maar een keer naar zijn buik omkijkt etc.
Het is bij ons nu 4 jaar geleden dat Jumper geopereerd is en nu pas begin ik minder panisch te reageren als ik maar denk dat ie iets mankeert....

nikkessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 11:43

Hallo Cindy, Goed te toren dat U2 het goed doet. Als je dan al die verhalen hoort dat het slecht afloopt besef je pas dat er een engeltje op U2 gepast heeft. Hoe gaat het met de merrie met de wond in haar bil.
Ook wij waren super bezorgt als Klair maar ging rollen in de wei. Dit wordt minder met de jaren. En je ziet dat ze zonder complicaties een gezond veulen heeft kunnen krijgen.
Met klair en Be Special gaat het goed. Het veulen is supermak.
Groetjes Wilma

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 15:55

wat fijn dat het met u2 goed gaat
mijn mijn merrie is 2 jaar geleden geopereerd aan koliek , ze had 40% kans ze heeft het allemaal goed doorstaan en ik ben lange tijd heel bang geweest om haar zo weer te vinden
inmiddels is het 2 jaar terug en was ik net een beetje van de schrik bekomen en dacht ik het laatste half jaar gelukkig het is echt achter de rug tot 15 juni
ik kwam op stal en weer koliek
dierenarts erbij hij zegt nog nee het is niet zo erg als 2 jaar terug
ik jawel het is niet goed waarom ik dat dacht ? geen idee, spuiten gehad
later op de middag ging het weer slechter weer de dierenarts gebeld weer spuiten maar ook die hielpen niet
naar mijn mening was ze er nog slechter aan toe als twee jaar terug en het ging deze keer zo snel ze had haar boven en onderlip kapot gebeten ik had besloten om haar weer naar de kliniek te brengen maar nog voor dat de trailer eraan kwam
heb ik haar in laten slapen ze was op, ze kon niet meer op der benen staan en als het 5 minuten later was geweest dan was ze zelf gegaan en op dat moment heb ik voor haar gekozen en niet voor me zelf ik had haar nog de trailer in willen tillen als ik ook een moment had gedacht het is haalbaar dan had ik het gedaan

Chivance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 17:22

nikkessen schreef:
Hallo Cindy, Goed te toren dat U2 het goed doet. Als je dan al die verhalen hoort dat het slecht afloopt besef je pas dat er een engeltje op U2 gepast heeft. Hoe gaat het met de merrie met de wond in haar bil.
Ook wij waren super bezorgt als Klair maar ging rollen in de wei. Dit wordt minder met de jaren. En je ziet dat ze zonder complicaties een gezond veulen heeft kunnen krijgen.
Met klair en Be Special gaat het goed. Het veulen is supermak.
Groetjes Wilma

Hallo Wilma

Fijn te horen dat Klair en Be Special het goed doen. Ondertussen is ze al bijna twee maanden oud zekers?
Met ons Imke is alles ok. Ze heeft er gelukkig niks aan overgehouden dan een ritslsluiting op haar bil. Maar ook dat zal niet meer zichtbaar zijn als de haartjes er terug op gegroeid zijn. Met niks aan overgehouden bedoel ik manken of zo. Geluk bij een ongeluk!
Dat U2 een bijzonder beschermengeltje heeft, ben ik ook van overtuigd. Volgens onze dochter is dat beschermengeltje van U2 haar eerste pony Beauty die vorig jaar is overleden.

Groetjes

Chivance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 17:24

meissielief schreef:
mijn mijn merrie is 2 jaar geleden geopereerd aan koliek , ze had 40% kans ze heeft het allemaal goed doorstaan en ik ben lange tijd heel bang geweest om haar zo weer te vinden
inmiddels is het 2 jaar terug en was ik net een beetje van de schrik bekomen en dacht ik het laatste half jaar gelukkig het is echt achter de rug tot 15 juni
later op de middag ging het weer slechter weer de dierenarts gebeld weer spuiten maar ook die hielpen niet
naar mijn mening was ze er nog slechter aan toe als twee jaar terug en het ging deze keer zo snel ze had haar boven en onderlip kapot gebeten ik had besloten om haar weer naar de kliniek te brengen maar nog voor dat de trailer eraan kwam
heb ik haar in laten slapen ze was op, ze kon niet meer op der benen staan en als het 5 minuten later was geweest dan was ze zelf gegaan en op dat moment heb ik voor haar gekozen en niet voor me zelf ik had haar nog de trailer in willen tillen als ik ook een moment had gedacht het is haalbaar dan had ik het gedaan

Hallo Meissie
Wat erg seg dat dit je overkwam. Maar ik ben ervan overtuigd dat jou paardje wel gelukkig is geweest met een baasje wat voor hem koos en niet voor zichzelf. Ooit wordt je hiervoor beloond, geloof me.
Welke soort koliek had jou paardje? En waar is die indertijd geopereerd?
Nog heel veel sterkte, want het is nog niet zolang geleden dat het gebeurde hé!

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 17:51

mooie fotos cindy!
ze ziet er gelukkig uit!! Mag de kleine meid er niet op zitten als paps gaat stappen? Zon lichtgewichtje leid ze niets mee Lachen

Bij iedere kolieker zul je de komende tijd wel zon rot gevoel overhouden! En die hartverzakking zul je ook nog wel een keertje krijgen. Ik heb het zelf ook een tijdje gehad met Onze Utah, maar je kent je paard voort zo goed, dat je precies weet wanneer het wel en niet fout zit!

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 18:12

Chivance schreef:
meissielief schreef:

Hallo Meissie
Wat erg seg dat dit je overkwam. Maar ik ben ervan overtuigd dat jou paardje wel gelukkig is geweest met een baasje wat voor hem koos en niet voor zichzelf. Ooit wordt je hiervoor beloond, geloof me.
Welke soort koliek had jou paardje? En waar is die indertijd geopereerd?
Nog heel veel sterkte, want het is nog niet zolang geleden dat het gebeurde hé!

de eerste keer dat ze geopereerd is was twee jaar geleden precies op de dag dat ze de carnavalsoptocht hadden. ze hebben toen een meter darm eruit gehaalt omdat die afgestorven was en een poliep.

de dierenarts heeft toen gezegt: alle paarden die ouder worden kunnen poliepen krijgen. ze hoeven er geen last van te hebben. maar bij mijn paard is haar darm afgekneld door de poliep.

de tweede keer weet ik niet wat het was.
toen de dierenarts kwam zei hij het valt wel mee ik hoor nog geluid
maar toen had ik al het idee dat het niet goed is.
ik had gezien hoe ze er 2 jaar geleden uit zag en nu.
2 jaar geleden was het 40% en nu vond ik haar nog slechter
en ze verslechterde zo erg in zo'n korte tijd ze had al 2 pijnstillers en darm ontspanners gehad de laatste was sterk dat ze niets had moeten voelen en nog was er geen verschil. ik had al afscheid genomen op stal en toen zei de dierenarts ik heb nog hoop .
dus ik weer twijfelen en ik had besloten naar de kliniek te gaan.
ik zei nog alleen als ze zo verdooft is dat ze echt niets meer voelt
dus zwaarste verdoving er in en nog geen verschil .
toen begon ik te twijfelen en zei ik kan je het haar aan doen om er nog op de trailer te vervoeren?
toen begon de dierenarts te twijfelen. ik zei dan laat ik haar nu inslapen en wel nu, niet of 10 minuten want dan ga ik weer twijfelen. dus dierenarts gaat de spullen halen.
wij lopen naar de plaats waar ze in geslapen zou worden, ze neemt 2 happen gras gaat zelf liggen heel rustig en op dat moment had ik het idee dat ze al heel ver was want ze krijgen een verdoving spuit en het verschil tussen de verdoving en daarvoor was niet meer te zien.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 18:13

ze is geopereerd bij de vallei woudenberg