Foutje bedankt :X

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NickNameWS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-06 16:54

spokie79 schreef:
Klinkt super zeg. Dus nu komt er voor haar een stalletje bij ons. En wie gaat haar dan rijden? En hoe hebben ze het nu dan opgelost met het zadel. Ben erg benieuwd en als ik volgende week tijd heb, kom ik even kijken. Heb het nu druk met de tentamens.

En ik zie al weer visioenen van gzezellige bosritjes .

In principe heb ik marc aangeboden om 2 dagen te gaan rijden. Maar dat zou betekenen dat ik stop met Wiarus. En dat wil ik nog wel ff met jouw en lenneke overleggen, misschien dat lenneke dagen van mij wil overnemen op Wiarus.

Maar goed, 2 dagen op een fries alleen van mij is niet genoeg, dus er zal nog iemand bij moeten denk ik. En ik denk niet dat er nog meer bij ons op stal zijn die daar tijd voor hebben. Dus zal er wel iemand bij gezocht moeten worden denk ik.

Voor het zadel hebben ze die van Diana gebruikt begreep ik. Maar nu we weten dat ze berijdbaar is zal marc zelf voor tuigage en zadel gaan kijken. Misschien via dezelfde waar we die kiefer van Wiarus vandaan hebben?

En die bosritjes lijken me ook wel leuk ja, eigenlijk eens met zijn allen gaan. 6 paarden naar het bos!!! Das pas gaaf

Suc6 met je tentamens!!!!!

NickNameWS

Re: Foutje bedankt :X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 14:05

Sow, even een update

Eigenaar heeft besloten haar voorlopig toch te houden, en nu gaan we haar dus vanavond verplaatsen naar onze eigen stallen. Ze mag gelijk lekker het land in. Nog wel even op een apart afgezet stukje, zodat ze niet gelijk tussen de andere paarden staat. Maar zo kunnen ze wel alvast aan elkaar wennen.

Einde van de week wordt er een nieuwe stal geplaatst

Foto's komen nog

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 14:47

Leuk paard hoor! En ook heel leuk dat de eigenaar haar wil houden (hoewel er niet echt is nagedacht toen hij er op bood)
Zo te zien is ze goed terecht gekomen...en ondanks de leeftijd zal haar vast nog wel wat manieren bij te brengen zijn...

NickNameWS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 14:49

Cassidy schreef:
Leuk paard hoor! En ook heel leuk dat de eigenaar haar wil houden (hoewel er niet echt is nagedacht toen hij er op bood)
Zo te zien is ze goed terecht gekomen...en ondanks de leeftijd zal haar vast nog wel wat manieren bij te brengen zijn...

niet echt? echt niet bedoel je

En idd, bij ons is ze aardig terecht gekomen. En we kunnen zeker wel wat met haar, het is echt een heel lief paard. Dus dat gaat echt wel goed komen

NickNameWS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 09:52

Nou, dat ging gister behoorlijk gesmeerd.

Om 8 uur haalden we Nienke op, en om 8:15 stond ze zonder kleerscheuren op haar nieuwe thuis

Ze staat nu tijdelijk achter stroomdraad zodat ze aan de andere 5 paarden kan wennen, en andersom natuurlijk.

Zo te zien gaat dat redelijk, ze gedroeg zich iig heel onderdanig. ze begon gelijk te plassen toen een van de ruinen aan haar begon te snuffelen en nibbelen.

Ik neem tenminste aan dat dat onderwerpingsgedrag is

Zal van de week nog even foto's nemen, kwam er gister achter dat de batterijen leeg waren....

spokie79

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 16:21

Ik was al erg benieuwd hoe het was gegaan. Maar ik zal haar morgen wel zien.

Heb je haar nu al een keer gereden, of gaat dat nog komen?

NickNameWS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 16:26

spokie79 schreef:
Ik was al erg benieuwd hoe het was gegaan. Maar ik zal haar morgen wel zien.

Heb je haar nu al een keer gereden, of gaat dat nog komen?

Dat gaat nog komen

Eerst ga ik haar longeren, ff aan elkaar wennen

spokie79

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 23:21

Als je les met haar wil (longeren, rijden of freestylen), weet ik nog een hele goede man.

NickNameWS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 09:00

spokie79 schreef:
Als je les met haar wil (longeren, rijden of freestylen), weet ik nog een hele goede man.

Is misschien wel wijs. Zij moet nog heel veel leren, maar ik ook. Wat dat betreft ben ik ook zo groen als gras

Nyncke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 19:16

NickNameWS schreef:
Zo te zien gaat dat redelijk, ze gedroeg zich iig heel onderdanig. ze begon gelijk te plassen toen een van de ruinen aan haar begon te snuffelen en nibbelen.

Nee, da's eerder hengstigheid .
Of ze moest misschien ook wel toevallig erg nodig .

NickNameWS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-06 08:27

Nyncke schreef:
NickNameWS schreef:

Nee, da's eerder hengstigheid .
Of ze moest misschien ook wel toevallig erg nodig .

Ja, dat dacht ik eerst ook. Maar het was zoveel wat eruit kwam, en het was echt water.

Nu hoorde ik iemand anders zeggen dat haar baarmoeder misschien gespoelt moest worden?? Ik hoor dat weer via via. Maar waar zou dat goed voor zijn? Het is al een behoorlijke tijd geleden dat ze een veulen heeft gekregen

NickNameWS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-06 09:09

Zo, nu een wat minder leuke update

Van het weekend is Nienke ontsnapt uit haar afgezette stuk (we weten niet hoe) en tussen de andere paarden terecht gekomen. Dat is een behoorlijke knokpartij geworden, en toen Nienke wilde vluchten is ze door een stapel afvalhout gerent, met dit als resultaat

Afbeelding

Afbeelding

Stuk stak nog zeker 30cm naar binnen...

Wij waren er niet bij toen het gebeurde, dus wat toedracht betreft blijft het gissen.

Veearts is erbij geweest en heeft heel voorzichtig het hout verwijdert, en nog een uur staan wroeten naar splinters. Voor de rest moet het nu uit zichzelf genezen, en komen als het goed is de splinters er weer uit.

Wonder boven wonder is er niets cruciaals geraakt voor zover hij kon zien. Geen spieren, aders, pezen etc. Geluk bij een ongeluk zeg maar.

Ze kan ook nog "gewoon" lopen, eerste paar passen gaan moeizaam, maar daarna loopt ze wel mee. Zo zielig

NickNameWS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-06 09:16

spokie79

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 10:52

Arme Nienke.

Mitnait

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 15:03

Ik hoop dat alles goed geneest. Sterkte!

NickNameWS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 21:38

Vandaag voor het eerst op haar gereden

Eest begonnen met longeren, daarna de longe overgegeven aan mijn vrouw en een 7tal pogingen gedaan tot opstijgen

Dat wilde nog niet echt

Madam bleef maar opzijstappen, en werd steeds zenuwachtiger. Dus toen maar eerst een beetje met haar geknuffeld en haar op haar gemak gesteld. Daarna liet ze me na de tweede poging opstijgen, en deed ze ook niet echt gek.
Ze stapte een beetje onrustig heen en weer, maar reageerde wel op het bit.

Ik heb misschien 20mtr met haar gestapt en ben toen weer afgestegen en heb haar natuurlijk beloond!!

Morgen weer een poging, gewoon lekker rustig opbouwen, zonder haar vertrouwen te schenden.

Het ziet er dus naar uit, dat ze te berijden is! En dat is een hele meevaller, want naar aanleiding van het beetje informatie wat we over haar hebben, hadden we toch een andere verwachting.

Buiten dat hebben we enorm veel mazzel gehad met die wond. Ze heeft er totaal geen last meer van! En hij is mooi genezen!!

NickNameWS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 23:02

Kom dus net terug van stal, nienke is weer gewond

Een van de paarden (Hannes) ontsnapte uit het grote land, en begon nienke op te jagen op het zijpad. Daar heeft ze zich ergen aan geschaaft met als resultaat een flinke vleeswond van ca. 3 bij 3 cm, en 1 cm diep. Gelukkig was er iemand bij, en werd hannes teruggezet.

Morgen dus maar weer de dierenarts erbij halen denk ik
Al verwacht ik niet dat hij er veel aan kan doen...

Esther_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 23:05

Het zit niet echt mee, hopenlijk valt het allemaal wel mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 14:40

VSW --> PP.

onbekend2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 19:46

Jeetje het zit inderdaad niet mee zeg! Arm beest.....Ik hoop maar dat ze niet zo'n brokkenpiloot is met rijden...

sanne98

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 19:51

ik reageer een beetje laat maar stal meier is een goeie stal met super friezen ze verkopen meetsal alleen maar goeie friezen. ik ben ook heel vaak naar die kerstveiling geweest. die man ken ik wel

Myryana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 01:30

Wat een mooi paard btw.

Alleen wat jammer van die verwondingen. Het zit haar ook niet mee. Hoop dat het allemaal goedkomt.

NickNameWS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-06 08:58

Wat een k u tdag had ik gisteren zeg B|'(

Wordt ik om 14:00 gebeld, dat Nienke weer een verstopte slokdarm heeft (was 2 weken geleden ook al gebeurd). Dus ik erheen, veearts er ook heen. Hebben we 5 uur lang staan spoelen met een lange slang in haar slokdarm, om die verstopping eruit te krijgen.

Om 19:00 dachten we dat we het er redelijk uit hadden, maar een uur later kreeg ze weer last, dus het zat gewoon nog dicht. Toen werden we doorverwezen naar een gigantisch dierenziekenhuis in Utrecht. Dus eerst trailer etc regelen.
Uiteindelijk daar om elf uur aangekomen, zijn ze bijna een uur bezig geweest met haar.

Conclusie van de dokter omvatte 2 mogelijkheden, of ze heeft echt een verstopping, en dat halen we eruit met een slang met camera en tangetje.
Of ze heeft een afwijking aan haar slokdarm, wat bij veel friezen voorkomt. Dat houdt in dat om de laatste 30 centimeter van haar slokdarm, de spieren ipv enkele mm, enkele cm dik is geworden.

Dat laatste is dus hoogstwaarschijnlijk het geval, en aangezien daar niets aan te doen is, laten ze haar vandaag waarschijnlijk inslapen Huilen

Wat een pijn had dat beestje gister zeg, was echt zo zielig Huilen

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 09:01

OMG Die foto's Bloos! T arme beestje Scheve mond

Sterren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 09:03

Jeetje wat sneu voor Nienke dat ze zoveel pech heeft...
Ik hoop dat het probleem met haar slokdarm opgelost kan worden en dat ze niet ingeslapen hoeft te worden. Sterkte ermee.