Wie kan me helpen met de rechten??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 02:11

Het paardje heeft toch geen last van bloedwormen hoop ik

KimDai

Re: Wie kan me helpen met de rechten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 10:18

Ik hoop dat het snel weer beter gaat met haar en dat ze die eppo aanpakken!

stalnijmegen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-06 12:24

ik alleen zeggen dat het gebeurd is in de omgeving van Oldenzaal..Noem geen namen en ook geen adressen en ook geen plaatsnaam.. heb jij ook je paard in de buurt staan van oldenzaal in de opfok,kan je me via pm vragen stellen

zorro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 12:27

Die eerste foto's vond ik al niet echt prettig om te zien, maar de laatste die je geplaatst hebt zijn nog erger! Ik hoop maar dat ze er snel weer bovenop is!

Voor de aangekoekte stront: zit het helemaal tegen de huid aan? als er nog een beetje haar tussen de stront en de huid in zit, kan je soms voorzichtig met een borstel blok de haren afbreken, en komt de stront dus los te zitten. Misschien dat dat lukt?

stalnijmegen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-06 12:30

de stront zit helemaal tot aan haar vacht.. met die antiklikt gaat het redelijk,maar doet haar veelpijn...

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 14:07

Dees misschien dat als je even wacht dat het er met verharen vanzelf afkomt? (zal wel moeilijk zijn te wachten maar kan me voorstellen dat het pijnlijk is voor haar)

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 17:26

Of er af knippen of gewoon laten zitten, dan komt het met verharen wel los. Je moet dan wel eerst checken of er geen ongedierte in zit (maden oid) anders ben je met laten zitten straks nog verder van huis.

zorro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 17:59

Wat ontzettend zielig! Arm beestje... Misschien dat idd knippen dat een optie is. Heel veel succes ermee, en ik vind het super dat je haar daar zo snel weg hebt gehaald, en nu moeite doet voor de andere dieren daar!

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 18:31

Tjeetje wat zielig ! Ik kan me voorstellen dat je je wezenloos geschrokken bent toen je haar zag!
Arm paard !

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 19:08

die foto's in de wei zien er idd niet uit
hopelijk knapt ze snel weer op.
Sterkte ermee!

Whoknows

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 19:52

Deze "meneer" moet zijn ogen uit zijn kop schamen. Werkelijkwaar.
Ribben moet je niet zien maar kunnen voelen.
Bij deze kan je ze van een afstand zelfs tellen.
Als hij zo beknibbeld heeft op de zorg, dan is het nu jouw beurt.
Ik denk namelijk dat je weldegelijk een zaak hebt.
Succes.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 20:48

ik vind het wel wat dat hij nu doodnerveus is en jou op gaat bellen.

kan je het niet wegscheren, of laten weken in een spulletje, dan het loslaat?

er zou toch een manier voor moeten zijn.

hoe gaat het nu met je paard?

stalnijmegen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-06 21:14

Ik heb haar na het telefoontje van de DA meteen ontwormd.. Ik slingerde letterlijk de hele stal door, 2 meiden hebben haar even goed voor me vast meoten houden zodat ikbeide handen vrij had om de spuit in haar mond te kunnen doen!! Dus dat die vent zegt dat hij haar heeft ontwormd lijkt me erg sterk.. Ze bleef maar op haar achterbenen staan en was helemaal van slag..
Ze loopt nu elke dag een paar uurtjes buiten,en dat doet haar heel erg goed!! En schooie kan ze als de beste,ze heeft zo een honger.. We hebben de brokken iets verhoogt ze krijgt nu 6x per dag een beetje.. We hebben ook voor haar een soort slober gekocht maar dan luxer zo gezegd,zit meer in.. poetsen vind ze heerlijk,zowiezo aandacht vind ze geweldig,als je de stal in looptis zij ook de eerste die jou heeft gezien en je begroet.. Zo leuk dat ze weet wie je bent en dat ze zich al op haar gemak en thuis voelt.. We houden haar nog even apart vd rest, zolang we niet weten hoeveel wormen erin zitten etcetc..

xX_GuPpY_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 22:48

Jeetje wat een vreselijk verhaal en wat ziet ze er slecht uit op die laatste foto's! Ik schrok er echt heel erg van!! Goed dat je gelijk gereageerd heb toen je haar zo aantrof en dat je stappen aan het ondernemen ben.
Hoe gaat het nu met je paardje?
En weet je al een beetje wat die opfokker te wachten staat en hoe het met de andere paarden daar staat?
Heeeeel erg veel suc6!!! Ik hoop dat alles nsel goed komt met je paardje!

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 02:18

Goed teken dat ze honger heeft!!!!

ClauDiiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 18:09

stalnijmegen schreef:
Ik heb vandaag mijn 3 jarige zwaar verwaarloosde merrie op gehaald van een opfok bedrijf. Het is gewoon dierenleed!! Er lopen meer dan 100 opfok dieren waarvan mijn mening wel 60% iets mankeerd of niet in orde is..
We wouden vandaag foto's gaan maken van haar en zijn erheen gereden, aangezien het dik 2u rijden is gaan we niet vaak, en aangezien de opfokker een goede naam heeft, vertrouw je hem mijn paardje toe..Niks is minder waar,wat een leuke dag had moeten worden is een nachtmerrie voor elke paardenhouder... Zwaar vermagerd en doodziek troffen we haar aan.. Na 10 min.kon ik het niet meer aan zien en ben naar huis gereden.. Onderweg de opfokker gebeld, dat ik me dood was geschokken hoe dit had kunnen gebeuren, thja zei die, ik zag het ook al,ik zal haar in een andere groep doen!! WAT dit is niet iets van een week of maand, dit is iets van maanden zei ik.. Thuis aangekomen, trailer en auto geregeld en hop weer terug om haar naar huis te halen... Onderweg paar keer met opfokker gebeld en die vond het pure onzin, geef me 3 weken en ze is weer goed!! No way,mijn besluit stond vast, ze gaat mee naar huis..
Nu heb ik altijd elke maand netjes betaald, sta ikin mijn recht om hem aan te klagen voor alle kosten die gaan komen?? Er staan er 100 of wel meer waarvan meer dan de helft wat heeft,maar wie zijn de eigenaren, hoe kan ik hun bereiken,dat ze hun paardje in de gaten moeten houden??
Wie oh wie kan me helpen,
alvast bedankt.. Gr Dees

http://pic1.picturetrail.com/VOL1155/43 ... 187939.jpg
http://pic1.picturetrail.com/VOL1155/43 ... 187933.jpg
http://pic1.picturetrail.com/VOL1155/43 ... 187929.jpg
http://pic1.picturetrail.com/VOL1155/43 ... 187924.jpg
Dit is haar net 5 minuten thuis!! Ze is dus bijna 3 jaar!!!
jazz x balzflug

Was die pony al van you en was je op vakantie ofzo en ergens gestalt of ging je dat Lieve zielige paard(Nu dan) kopen ofzo sorry ik snapte er niks van.......???
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-03-06 09:48, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: foto's uit quote gehaald

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 20:15

Lees het topic even (desnoods alleen het begin), dan weet je waar het over gaat

Jeetje zeg ik schrik van de foto's, zo mag een opfokker zich de ogen uit zijn kop schamen!!

Hoop dat het paardje er weer helemaal bovenop komt zonder al te veel blijvende schade..

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 20:18

Precies, post EEn verteld je al een berg

dollydot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 22:07

Ik ben erg benieuwd hoe het met zijn voeten is gesteld.
Is ooit de hoefsmid er bij geweest of zijn die ook verwaarloost?

stalnijmegen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-06 00:45

haar voeten zijn redelijk,dat is denk ikwel gebeurd,het moet alleen snel weer gedaan worden,maar ikwacht even dat ze wat hersteld is.. Ze heeft nu in die week al zoveel nieuws mee gemaakt om te verwerken!! Hij komt eind vd week voor de andere paarden, en als ze niet te zwak of gestrest is,doet hij haar ook even bekappen heb ik met de hoefsmid afgesproken

Meetje22

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 01:48

Verschrikkelijk,het lijkt wel een jaarling ipv een 3 jarige.
Denk je een goede opfok gevonden te hebben en dan krijg je dit.
Helaas weet ik weinig van rechten maar ik hoop dat jij krijgt waar je recht op hebt,want zo je paardje aantreffen lijkt me afschuwelijk.
Ik wens je veel sterkte,en hoop dat je de andere eigenaren snel kunt vinden en hun paarden nog meer leed bespaart blijft.

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 03:01

mijn hemel... vreselijk om je paard zo aan te treffen, kennisen van mij hadden een aantal jaarlingen ( friese hengstjes ) in de opfok staan, ook wat verder van huis, man stond goed bekend enz enz, telefonisch was er contact, alles altijd oke, toch niet helemaal, toen ze na een maand of 4, 5 gingen kijken, kon je ze bijna allemaal zo van hun hoeven duwen... met spoed onder DA behandeling , 1 daarvan heeft er erg lang last van gehad en heeft een beste achterstand...

walgelijk dat er zulke mensen bestaan, die de zorg en deel verantwoordelijkheid voor dieren op zich nemen, maar eigenlijk alleen het finianciele deel goed in de gaten houden... bah

sterkte met je paardje...

milo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 10:20

fijn dat ze goed reageert op je en dat ze ook wil eten!

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 10:50

Apple schreef:
Verder vraag ik me idd af hoe vaak je bent gaan kijken naar je paard. Als eigenaar moet je er toch zelf ook een beetje zicht op houden.

Waarom eigenlijk?

stalnijmegen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-06 13:04

vraag je die vraag aan mij cer??
Ikdenk dat ikalmeerdere malen verteld heb waarom het zo gelopen is dat ik niet vaker kon..En ga niet mijn prive leven hier blood geven, ik heb een tipje van de sluier gegeven,is na mijn mening meer als voldoende..