wild paard in australie

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

TurboTinker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 12:03

en als je hem al verdoofd,en bekapt,zie je hem misschien nooit meer,omdta het beetje vertrouwen dat je dan heb gekweekt,weggeooid word

Helina0611

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 12:12

ik weet niet of ik hem zou verdoven. maar denk wel dat, als hij in een kudde staat dat hij vast gelukkiger is dan alleen. volgens mij komt hij naar jullie toe omdat jullie paarden daar ook staan. wat ook nog een optie is dat jullie hem proberen te "vangen" en dan in de kudde zetten. als hij dat echt niet wil dan zie je dat gauw genoeg en kan je m altijd nog laten gaan.

Sabinee_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 12:33

Wat leuk zeg!
En ik ben het met de reactie hierboven eens.. als die het echt niet wil kan je hem altijd nog laten gaan. En hij zal het vast wel laten merken als die weg wilt.

Je kan ook gewoon als die er weer is bij hem gaan zitten en gewoon een boek gaan lezen ofzo, Gewoon dat die went dat je in zijn omgeving bent Succes

ik_jolanda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 22:21

Ik zou hem van een afstandje verdoven (met zo'n pijltje, als je daar tenminste aan kan komen) en bekappen en wakker laten worden in de wei met jouw paarden. En ondertussen kijken wat het geslacht is, is mssook wel handig . En dan zien we vanzelf wat ie daarvan vindt. Niet leuk=weg, wel leuk=blijven en heel langzaam laten wennen, door af en toe de wei in te komen en wat met een ander paard gaan doen zodat hij aan je went. Maar dat is alleen mijn bescheiden mening

ozzieozzie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 00:39

Leuk jullie meningen allemaal Het is ook zo dat ik het in mijn eentje moet gaan proberen als ik weer tijd heb, want mijn mannetje moet werken en vanaf aanstaand weekend gaat de klok bij ons achteruit en is het dus donker om 5/6 uur en aangezien ik de keren dat ik hem opgezocht heb in de avond was gaat dit dus niet meer. Overdag staat hij bij de buren op het veld en ik ga niet zomaar bij andere mensen het terrein op.
Het verdoven lijkt mij niet zo'n goed idee, moet toch ook kunnen lukken zonder verdoven lijkt mij.
Vanaf volgende week heb ik meer tijd en dan horen jullie er meer van!

Duhelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 08:17

zonder verdoving zal je hem eerst tam moeten maken, en dan zal hij mss we l ongelukkig worden, en raad wanneer je aan zijn hoeven kunt komen.
terwijl als je hem nu kunt verdoven zijn zen hoeven direct goed, en blijft hij lekker wild en vrij

Helina0611

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 15:33

idd als je hem verdooft kunnen zijn hoeven direct gedaan worden maar ja is dat het beste???? ik heb mijn twijfels

tessyke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 16:04

ik_jolanda schreef:
Ik zou hem van een afstandje verdoven (met zo'n pijltje, als je daar tenminste aan kan komen) en bekappen en wakker laten worden in de wei met jouw paarden. En ondertussen kijken wat het geslacht is, is mssook wel handig . En dan zien we vanzelf wat ie daarvan vindt. Niet leuk=weg, wel leuk=blijven en heel langzaam laten wennen, door af en toe de wei in te komen en wat met een ander paard gaan doen zodat hij aan je went. Maar dat is alleen mijn bescheiden mening

dit lijkt mij ook een goed idee

Redrumfox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 16:12

ik zou hem gewoon verzorgen (hoeven doen, veearts ofzo) en dan weer in het wild proberen te zetten. Hij/zij zal het vast wel goed hebben in het wild. Dat kan je een paard niet afnemen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 16:23

o wat vet kan je niet zorgen dat ie een heel stuk land heeft, dan is ie niet echt opgesloten en kun je hem vangen als je zn hoeven meot doen, waar hij nu loopt, kan je daar niet iets mee regelen? dat een stuk daarvan word afgezet ofzo?

maar ja suc6

ik_jolanda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 16:29

ozzieozzie schreef:
Leuk jullie meningen allemaal Het is ook zo dat ik het in mijn eentje moet gaan proberen als ik weer tijd heb, want mijn mannetje moet werken en vanaf aanstaand weekend gaat de klok bij ons achteruit en is het dus donker om 5/6 uur en aangezien ik de keren dat ik hem opgezocht heb in de avond was gaat dit dus niet meer. Overdag staat hij bij de buren op het veld en ik ga niet zomaar bij andere mensen het terrein op.
Het verdoven lijkt mij niet zo'n goed idee, moet toch ook kunnen lukken zonder verdoven lijkt mij.
Vanaf volgende week heb ik meer tijd en dan horen jullie er meer van!

Misschien zal je hem ook zonder verdoving wel kunnen vangen, maar dat gaat waarschijnlijk wel heel lang duren. En nog veel langer voordat je aan zijn hoeven kan komen. Ik weet niet hoe erg zijn hoeven eraan toe zijn, maar ik zou hem toch zo snel mogelijk willen helpen daaraan. En verdoving is mss niet zo lief, maar je kan hem tenminste wel snel helpen.

tessyke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 16:31

zonder verdoving gaat er niet veel aan die hoefjes gebeuren

Lavanya

Re: wild paard in australie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 17:06

Vroeger vingen ze de paarden inderdaad wel zonder verdoving, maar... dat deden ze ook niet zo lief hoor. ze vingen ze met een lasso ofzo en indianen konden dat wel maar die lagen dagen op de loer en hebben zo'n eindeloos geduld! Ik zou elke dag op een vaste plek een hoopje hooi neerleggen dat werkt meestal wel. Dan went hij er vanzelf aan (of zij natuurlijk)
kan je niet eens een keer kijken wat voor geslacht het is of komt ie nooit dichtbij genoeg?
Misschien heeft ze zoveel gegeten dat ze hoefbevangen is geraakt, want dat ze zo dik is en klomphoeven heeft.... dat had mijn 1e verzorgpony ook, die kwam nooit op het verharde en haar hoeven werden niet gekapt... dus die bleven maar groeien. En dan kreeg ze ook nog hoefbevangenheid door teveel eiwitrijk gras eten nou toen kon ze al helemaal niet meer goed lopen, dat is nooit meer goed gekomen ook.....
Maarja, ze leed er alleen maar onder dus misschien is het ook maar beter dat ze ingeslapen is....

ozzieozzie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 01:36

Even een nieuwe up-date, ben al een poosje bezig maar kwam geen stap verder, maar gisteren kwam hij steeds dicht naar me toe en heeft hij een worteltje gegeten (die heb ik zijn kant op gegooid) had ook een bak met brokjes bij en die heb ik neergezet en hij kwam er naar toe. Hij stond op 3 meter afstand van mij vandaan
Natuurlijk had ik mijn fot toestel niet bij........ Maar ik heb hem eens beter kunnen bekijken en hij heeft denk ik ooit ergens in vast gezeten want 1 van zijn achterbenen zag er vreselijk uit. Hele dikke bobbel met allemaal wild vlees en geen haren er meer op. Maar verder ziet het paard er wel goed uit, kijkt vrolijk uit zijn ogen en zijn vacht glanst, en ook niet echt droevig. Dit paard heeft het dus duidelijk wel naar zijn zin. Na het bakje brokjes liep hij weer weg en ging hij zijn eigen weg weer. Ik ga gewoon door met deze methode en we zien wel wat er van komt.

ik_jolanda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 14:15

Leuk dat hij zo dichtbij kwam. Heb je beter naar zijn hoeven kunnen kijken, ik vraag me af hoe erg die er nou aan toe zijn of dat het wel meevalt. En kan hij wel goed lopen met dat been?

LePapillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 22:07

Gaaf dat ie zo dichtbij kwam!!
Ga zo door zou ik zeggen!!!
naar dat ie z'n rare 'wont' op z'n been heeft

TurboTinker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 22:31

gaaf zeg! dat heeft toch iets speciaals, en het geld altijd, geduld is een schone zaak succses!

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 22:36

ellepel schreef:
neem van jezelf een wat ouder paard als handpaard mee en ga bij hem in de buurt grazen,

en wat als dat wild paard ineens besluit haar paard aan te vallen?

Nathazzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 11:39

Het is al weer n tijdje geleden dat je ons op de hoogte heb gebracht!

Heb je het paardje al weer eens gezien? Ben wel benieuwd!

Groetjes

fUrytjj_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 16:35

tessyke schreef:
ellepel schreef:
neem van jezelf een wat ouder paard als handpaard mee en ga bij hem in de buurt grazen,

en wat als dat wild paard ineens besluit haar paard aan te vallen?

Ik denk niet dat dat paard hem gauw aan zou vallen
Maar je weet maar nooit, ik zou denk ik gewoon op ozzieozzie haar manier doorgaan.

Groetjes

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 18:39

Gaaf zeg!
Ik hoop dat het je lukt om zn vertrouwen te winnen!

Utrolig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 19:29

Geduld is een schone zaak. Wij zijn hier in Nederland allemaal volgens mij wel een beetje jaloers dat jij een 'wild'paard hebt lopen.

Zóóó Penny, héérlijk.

Ik blijf dit volgen!!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 23:49

lees het boekje van Monty Roberts maar eens, 'Shy Boy'. daarin staat duidelijk dat het wilde paard uiteindelijk de voorkeur aan hem gaf, ipv aan de kudde waar hij uit was gehaald. en dat is geen pennyverhaal. misschien heb je er wat aan, en hopelijk kan je iets voor het beestje doen!
wel helemaal geweldig zeg, een wild paard in je achtertuintje, hihi!

ozzieozzie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-06 01:43

Sorry dat ik niets van me heb laten horen. Het paard loopt er nog steeds en ben nog wel bezig geweest maar zonder verbetering.
Afgelopen vrijdag heb ik de dierenbescherming gebeld, hun waren al een paar keer langs geweest omdat iemand anders gebeld had omdat ze dachten dat het paard van mij was. Maar ik was niet thuis die keren dat ze langskwamen en elke keer hebben ze mijn paarden nagekeken, waar niet mis mee is
Dus heb ik ook maar eens gebeld en het een en ander verteld. Nu zouden ze een keer komen en me dan van te voren bellen zodat ik kan aanwijzen waar dat paard staat. Wanneer dit gaat gebeuren geen idee......
Dit was dus even een update.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 11:00

spannend hoor! misschien kunnen zij er wel wat aan doen, ik neem aan dat zij er wel de faciliteiten voor hebben om zo'n paard bijvoorbeeld te behandelen!