Vandaag naar da met Tagitta, héél slecht nieuws :(

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Toess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 15:22

Heel veel sterkte ermee.
Ik weet hoe je je voelt ik heb gister mijn merrie moeten laten inslapen.

Kiim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 15:22

Echt super veel sterkte
Het lijkt me echt klote om je paard zo te moeten verliezen.
Ik vind het goed dat je een second opinion hebt gedaan,
ander was je later misschien toch nog gaan twijfelen.
Veel sterke en maak er nog een leuke tijd van met je paardje.

Kimberleij

Re: Vandaag naar da met Tagitta, héél slecht nieuws :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 15:31

heej
heel veel suc6 ermee
en hoop dat je je er over heen kan zeten.
een tip als je wil.
maak in een hoekje van de kamer
en herindering met foto's ensow

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 15:31

heej
heel veel suc6 ermee
en hoop dat je je er over heen kan zeten.
een tip als je wil.
maak in een hoekje van de kamer
en herindering met foto's ensow

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 15:35

Jennifer schreef:
Wil de mensen nog even vriendelijk verzoeken mij niet met 'vervelende' pb's te gaan lastig vallen. Ik heb het al moeilijk genoeg en vind het ook verschrikkelijk dat ze weg moet. Maar ik moet wel reeël blijven, dat er niets aan te doen is en dat ze er last van krijgt (of zelfs al heeft!).

Tja...... gelijk deleten zou ik zeggen. Ook al zou ik mijn paard zelf wat meer tijd gunnen, ik respecteer je keuze en heb niet het gevoel dat je er niet goed over na denkt. Nogmaals veel sterkte.

Jennifer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-06 16:04

Q: ik ben wel vrij nuchter dat het wel een keer ophoudt en dat het wel een paard is. Het is gewoon klote en huil nu al 3 dagen, maar voor het paard is er gewoon geen andere optie helaas.

Ik ga idd even mod pben.

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 16:15

Jennifer schreef:
Q: ik ben wel vrij nuchter dat het wel een keer ophoudt en dat het wel een paard is. Het is gewoon stinkmodder en huil nu al 3 dagen, maar voor het paard is er gewoon geen andere optie helaas.

Het is prima dat jij nuchter kan zijn

Ik ben ook een overdreven weekhart hoor, ook niets om trots op te zijn

Maar ik moet heel eerlijk bekennen dat de band die ik met mijn pony heb, niet met mijn paard heb en ook niet met de voorgaande pony's had. Wat het overigens niet minder erg maakte. Ik heb *ff rekenen* 6 jaar geleden mijn pony naar de slacht laten brengen. Natuurlijk vond ik het vreselijk, heb dagen niets anders gedaan dan janken, maar ik WIST van mezelf dat ik de juiste keuze had gemaakt en ik had die pony pas 9 maanden... Ondanks dat er mensen waren die het niet met die keus eens waren, maar dat blijf je altijd wel houden.

Ik vind het erg knap van je dat je nog nuchter kan blijven Want ik weet dat ik helemaal zou doordraaien als mijn Stannie wat krijgt...

Jennifer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-06 16:20

Q: ik had hiervoor ook een pony. Daar had ik idd ook een heel andere band mee. Dat was liefde op het eerste gezicht, was echt mijn vriend.

Met Tagitta heb ik het ook heel leuk en ben er heel blij mee. Maar de band is wel iets anders. Maar het verdriet is er niet minder om hoor. Had haar gekocht zodat ik er nog heel lang mee kon doen, leek me geweldig dat je heel lang een paard kon houden... maar helaas het is me (nog) niet gegund

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 16:21

Ik PB je ff

Melisjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 16:31

Heel Veel sterkte meis het lijkt me niet leuk.. en dan nog zo jong

masja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 16:59

Jennifer schreef:
Laten we maar geen discussie houden of hij wel of niet goed is. Ik vind hem goed en ga ervan uit dat hij een goed advies heeft gegeven. Ik ga dus niet voor een second opinion verder kijken.

Wél ga ik nu verder kijken wat we met Tagitta kunnen doen!
Het zou fijn zijn dat jullie daar ook over meedenken, weten jullie nog een oplossing?

Mensen maken fouten en ook een dierenarts is een mens....

Ik zou je niet doodstaren op 1 DA. Zeker niet als het paard veel voor je betekent.

Masja

Jennifer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-06 17:25

Masja: ik ben inmiddels al bij mijn eigen da langs geweest.
En die zei dat er geen twijfel over mogelijk was

imaudy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 17:35

Jennifer schreef:

Dat mag je dan hopen... Dingen zijn niet zo simpel als ze lijken. Ik zou echt nooit een paard naar de slacht brengen met de gegevens die jij nu hebt.
Je hebt je keuze al gemaakt aan het begin van dit topic. Het is jouw paard en jij mag weten wat je met haar doet. Zo simpel is het dan wel weer.

narrator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 18:18

Anna-Jelly schreef:
Heel veel sterkte ermee.
Ik weet hoe je je voelt ik heb gister mijn merrie moeten laten inslapen.

Weetje hoe erg...

En echt heel veel sterkte alle twee! Ik weet niet hoe het voelt precies, want heb het nog gelukkig niet mee gemaakt..
Maar wel heel veel sterkte!!!!!!!
Wat vervelend.......

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 18:57

imaudy schreef:
Jennifer schreef:

Dat mag je dan hopen... Dingen zijn niet zo simpel als ze lijken. Ik zou echt nooit een paard naar de slacht brengen met de gegevens die jij nu hebt.
Je hebt je keuze al gemaakt aan het begin van dit topic. Het is jouw paard en jij mag weten wat je met haar doet. Zo simpel is het dan wel weer.

Wil je nu echt dat ze alle DA's in het land afloopt met een paard die op 3 benen OCD heeft?
Geef haar nog een schop na, ze verliest haar paard al, dan kunnen deze gemene insuniaties er ook nog wel bij!

Jennifer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-06 19:05

Amondi: Sommige mensen stoppen toch niet met verwijten maken. Ik weet voor mezelf dat ik genoeg eraan gedaan heb, maar het is gewoon niet te opereren. En gelukkig snappen de meeste mensen (zoals jij) het wel :k

Ze heeft trouwens in haar knie 3 ocd's en in haar spronggewricht 1 hele grote.

Belker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 19:07

heb respect voor elkaar, in het echte leven maar ook hier op Bokt.
Trap iemand die zo een beslissing heeft moeten nemen niet zo na.
Het is knap dat ze voor het welzijn van het dier heef gekozen ipv mee te gaan met al die zoetsappige zet het dier op het land en geef haar zo pensioen. Dat werkt namelijk niet bij elk dier. Soms moeten er andere keuzes gemaakt worden. Helaas.

Sterkte met deze situatie.

bassa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 19:18

zonde da ze na de slacht/ingeslapen moet worden. sterkte meis echt heel veel sterkte het is nooit leuk om afscheid te nemen

irene85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 19:39

Jeetje wat een gedoe zeg, maak je een topic om mede te delen wat er aan de hand is en dan krijg je dit over je heen. Ik ben ook van mening dat je paarden niet met mensen moet vergelijken. En idd als de Da zegt dat erzo weinig kans is op herstel waarom wil je het paard eerst door een operatie laten gaan en daarna moeten laten inslapen. Ik denk dat je een keuze hebt gemaakt die hier het meest van toepassing is. Het is echt een rotsituatie en wens je veel sterkte! en niet teveel aantrekken van mensen die denken dat ze het toch beter weten!

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 19:45

Wat vervelend voor je. Maar ik vind het de goede keuze. Ze heeft er misschien nu nog geen last van maar misschien over een tijdje wel. Heel erg veel sterkte....

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 19:47

Goed dat je een SO hebt laten doen. En inderdaad, als het zo erg is met je merrie vind ik het goed dat je voor haar kiest en haar laat inslapen.
Is er al iets bekend wanneer je haar wegkunt brengen? Moet ze trouwens per se geslacht worden, of mag je haar ook laten inslapen?

imaudy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 20:31

Jennifer schreef:
Amondi: Sommige mensen stoppen toch niet met verwijten maken. Ik weet voor mezelf dat ik genoeg eraan gedaan heb, maar het is gewoon niet te opereren. En gelukkig snappen de meeste mensen (zoals jij) het wel :k

Ze heeft trouwens in haar knie 3 ocd's en in haar spronggewricht 1 hele grote.

Het was zeker niet mijn bedoeling om je te kwetsen. Sterkte met alles!

Harvin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 21:07

Heel veel sterkte en volg je gevoel. Ik heb 4 maanden geleden mijn paardje weg moeten brengen echt verschrikkelijk.

Eleionomae

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 21:28

irene85 schreef:
Jeetje wat een gedoe zeg, maak je een topic om mede te delen wat er aan de hand is en dan krijg je dit over je heen. Ik ben ook van mening dat je paarden niet met mensen moet vergelijken. En idd als de Da zegt dat erzo weinig kans is op herstel waarom wil je het paard eerst door een operatie laten gaan en daarna moeten laten inslapen. Ik denk dat je een keuze hebt gemaakt die hier het meest van toepassing is. Het is echt een rotsituatie en wens je veel sterkte! en niet teveel aantrekken van mensen die denken dat ze het toch beter weten!

Ik ben het helemaal met irene85 eens.
Ik vind het echt knap dat je dit kunt, en ik wens je ook veel sterkte, maar bedenk hoe dan ook dat dit het beste is voor het beestje

Jennifer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-06 21:31

Bedankt voor alle lieve berichtjes...

Was net nog even alle foto's aan het bekijken; van begin tot het eind wat bijna komt. Tis wel een mooi paardje