Centrale onverantwoordelijke paardenacties en herinneringen

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

wyona

Re: Centrale onverantwoordelijke paardenacties en herinnerin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 13:54

ik ging vroeger met me verzorg shet het bos in met een paarden zadel op de rug. veels te groot natuurlijk maar het zat lekkerder en dan nog denken dat je daarmee kon springen ook hahaha ben heel wat keren met zadel en al over de hindernis gegaan terwijl de pony bleef staan.

als we naar het strand gingen liep ik met de pony aan de hand die houten trappen op. dat ging vrij stijl omhoog ooooohhhh errug.

en zodra we op de terug weg waren ging ik altijd even langs bij een vriendje waarvan de ouders een cafe hadden bij de duin opgang. de pony natuurlijk mee naar binnen en die liep vrolijk tussen de mensen door bij klanten advokaat pikken hahahaha

met paarden van een verhuur bedrijf naar het strand gaan en vanaf zoutelande tot dishoek in keiharde rengalop gaan zonder cap natuurlijk en dan het liefst nog door van die beekjes heen scheuren. natuurlijk waren er ook diepere beekjes zodat je bijna met paard en al in het water belande en maar doorscheuren want het paard wilde natuurlijk mee met de rest. was egt goed vast houden en laat maar gaan.

op een belg gaan zitten waar nog nooit iemand opgezeten heeft in de stal/stand maar dat was zo aag dat je niet rechtop kon zitten.

ik heb egt veel uitgespookt en kn nog wel even doorgaan.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 13:57

*haha* zoiets heb ik afgelopen Paard&Koets nog gedaan, we hadden een Noriker mee waarvan we niet meer wisten of ze zadelmak was of niet, ze stond bij de stand tussen van die hekjes, ik ben er dus maar gewoon op geklommen en ze bleek niet zadelmak te zijn

Er is later toch iemand op gaan zitten en heeft in de show rondgelopen, zag ik op foto's

Nerwen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 14:48

Oh, ik was vroeger ook vrij onverantwoord bezig .

Op de manege stond een pony waarvan bekend was dat ze altijd trapte en beet als je d'r stal binnenkwam . Wij natuurlijk proberen om haar stal binnen te komen zonder er weer uitgetrapt te worden. En trots als je was als het je gelukt was .

Gewoon bij paarden de box binnenlopen zonder dat je die dieren ooit gezien had was ook heel normaal.

Onder een manegepony gaan zitten zonder die goed te kennen? Ah joh, kan best .

Paarden buiten zetten deed je ook door op 1 paard te gaan zitten (zonder zadel en hoofdstel, cap dan weer wel) en dan zoveel mogelijk paarden aan de hand mee te nemen.

Zonder zadel en hoofdstel met je paard op pad was natuurlijk ook geweldig . Liefst zo druk mogelijke wegen .

Als je zin had om te rijden en de bak was bezet o.i.d., nou dan ging je toch gewoon met je paard tussen de andere paarden in de wei rijden?

Ik heb wel eens ergens gereden waar ze een soort van meertje hadden in de wei van de paarden. Nou, daar ging je toch gewoon inzwemmen tussen de paarden? Gewoon met je luchtbedje hoor .

Ach, ik heb wel veel meer (nu) onverantwoorde dinge gedaan .

dravergekkie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 18:57

genoeg alleen helaas geen foto's.

*op handelspaarden zitten waarvan men niet wist wat ze deden.
*maakt niet uit hoe druk/gevaarlijk was ik klom er maar alte graag op
*door bos crosse zonder zadel en hoofdstel alleen een halster en touwtje.
*op een draver overal doorheen met alleen een halster en een touwtje (was paar jaar geleden)
*op 1 paard en dan er 1 of 2 ernaast mee nemen ok gewoon langs drukke wegen.
*over sloten en greppels heen springen terwijl je nog niet eens wist of die pony wel zal springen.

dat was geloof wel beetje sommige dingen doe nu nog wel hoor moet bekenen.

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 20:26

men neme een drukke A pony
die zet met zonder iets aan of omgebonden in de verste hoek van het weiland ( met prikkeldraad uiteraard)
met ging op de pony zitten (zonder cap) en liet de pony los
pony gaat in volle rengalop door de wei en met een noodstop stopt pony bij de stal... voor ons dikke pret... maar wel levensgevaarlijk

Marijkjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 20:56

Met m'n vorige paard was ik af en toe ook lekker bezig.
Waarom zou je als je gaat paardrijden je rijkleding aantrekken. En zadel opdoen is ook totaal overbodig. En dan ga je een buitenrit maken met je paard van 1,70 en langs drukke wegen galoperen. Eigenlijk best wel onverantwoordelijk
Met pukkie ben ik af en toe ook lekker bezig, maar hard val je niet van een shet En met romeo doe ik nog vrij voorzichtig, alhoewel zonder zadel springen best wel leuk is

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 20:58

Dit herken ik ook wel.. Vroeger stapte ik op elk paardje zonder angst.. Kon me allemaal niet gek genoeg.. Nu denk ik wel even erbij na, maar alsnog stap ik op en heb ik verder geen zenuwen..

Wat ik nu wel veel minder heb dan vroeger, dat ik bij elk paard wel eventjes de box in stap.. Mijn beste vriendin heeft ong 2 jaar geleden een klap op haar rug gehad en heeft een week lang niet of nauwelijks kunnen lopen, sindsdien kijk ik wel uit.. (Was trouwens niet haar schuld of dat van het paard, een stom ongeluk op dat moment.. )

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 21:06

En als er nu foto's geplaatst worden van onverantwoorde acties door jongere meiden worden ze helemaal afgezeken....
Zo zie je maar weer dat al die verstandige bokkers vroeger ook niet altijd zo verstandig bezig waren

Marijkjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 21:09

ik ben nu tijdelijk even verstandig, wacht maar tot ik weer tijd teveel heb

wyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 21:15

ja dat klopt lisa-melody.
maar wij weten nu wat er allemaal kan gebeuren. mijn ouders interesseerde het niks wat ik deed en dat ligt nu anders nu ik zelf kinderen heb.
die mogen egt niet zonder begeleiding gaan rijden. en zonder cap opstappen? ze komen er niet op zonder cap!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 21:26

+/- tien jaar geleden:
Tijdens ponykampen meegereden in zg. 'zelfmoordploegen'. Dat hield in op pony's die net ingereden waren (lees: de dag ervoor een zadeltje en ruitertje op rug hadden gehad) met buitenritten mee (crossend door bossen en over zandpaden). Vroeger stond ik met mn neus vooraan op zo'n groen ding de buitenritten te doen.. vandaag de dag kijk ik wel uit en ben super blij tijdens buitenritten gewoon te kunnen genieten van de omgeving op een bomproof paardje.

(ow, klinkt oud)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 21:33

Men neme een koppel jonge hengsten in de wei en een stopwatch. 1 houdt paard vast, 1 neemt tijd op en gaan met die banaan. Wie het langst kan blijven zitten heeft gewonnen. Ze hadden geen halster op oid, gewoon kaal. Toch wel de allerergste actie die ik ooit uitgehaald heb. Bij gebrek aan paarden voldeden koeien ook

Springen zonder zadel, alleen met halster, pony gebruiken als duikplank, koppeltje duiken erover heen, bokspringen erop, hongaarse post,etc. etc. Been there, done that.
Laatst bijgewerkt door Anne_GTI op 29-01-06 21:36, in het totaal 1 keer bewerkt

wyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 21:35

ja maar koeien reden niet lekker vond ik. die ruggegraat deed egt zeer aan je doos!!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 21:37

klopt Wyona maar ze konden wel leuk bokken.

wyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 21:40

ja egt wel. we hadden daar 1 op die boerderij waar je egt op kon rijden. die bokte dus niet. was zoooo grappig. koeiehalster aan touwtjes eraan en karre maar
ezeltje rijden was ook fun. die zijn vaak overbouwd. zodra ze hun kop naar beneden deden zat je op de grond hahaha

ienna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 21:48

Volgens mij moeten wij voortaan hier onze rij foto's maar gaan plaatsen alhoewel er dan misschien wel commentaar komt dat we te netjes rijden en waarom we met zadel en hoofdstel én cap op in de bak rijden?! Haha, nee grapje maar het is gewoon niet leuk meer om gewoon foto's op bokt te plaatsen want je krijgt hoe dan ook áltijd commentaar!

wyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 21:53

eeeehhhh cap wat is dat??? ik heb een tijdje een cap moeten dragen omdat ik coordinatie stoornissen had (door ziekte) nu rij ik weer zonder of me beesie moet erg fris zijn (dat is ze nooit hahaha) ik rij ook wel eens zonder zadel als ik geen zin heb om me zadel te pakken, maar dat zijn dan van die ouwe l*lle rondjes met voornamelijk stap en kleine stukjes draf en ik rij regelmatig bitloos. dus tja dan ben ik nog niet netjes geloof ik hahaha

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 22:51

HAHA!! er zitten wel héle gave foto's tussen! ik heb nog geen foto's van zulke dingen, maar zal ze eens maken. vandaag nog zonder zadel en hoofdstel door de wei gecrosst. Flicka ging voorop. als Faram er dan achteraan gaat is hij niet meer te stoppen. en hárd dat het gaat!!! maar hij is een braaf mannetje, dus het is niet eng. als hij struikelt ben je de pineut, dus eigenlijk is het wel gevaarlijk... tussen de benen doorkruipen als er voor en achter geen ruimte is doe ik ook. en nog zoveel dingen die veel mensen als gevaarlijk bestempelen... Faram heb ik al bijna 8 jaar, gekocht als veulen. Flicka heb ik nu bijna 3 jaar, ook gekocht als veulen. in beide gevallen was ik de eerste die ze in de hand had. onze band is dus geweldig en we vertrouwen elkaar volledig!!!

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 22:56

oh ja, een cap komt in mijn woordenboekje niet voor... ook nu niet, ik vind het voor geen meter zitten, en rij meestal met een westernhoed. als ik een paard zadelmak maak en inrij draag ik hem wel, die paarden zijn veel onberekenbaarder dan mijn eigen dieren natuurlijk... oh ja, Flicka is maar een klein shetje, en nog superjong dus daar rij ik niet op...

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 23:16

Oja koe-rodeo!!!!

Ik deed wel altijd een cap op als ik dat ging doen, dus het was absoluut niet onverantwoordelijk

SillyB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 02:11

Hahaha ik heb echt hardop moeten lachen om jullie streken, over je broertje of een shetlander springen? op je slippers je paardje voeren? wel een bodyprotector aan hebben maar ook je paard de ijssalon in laten lopen ? hilarisch, echt dit had ik nooit vna het brave bokt verwacht

zelf ben ik ook schuldig hoor
Staan op de pony, achterop springen als een bokkesprong, op je pony klimmen als hij in draf zat, springen zonder zadel, handen, beugels waren allemaal onderdeel van de les/spelletjes bij verjaardagen enige plaatje wat ik heb:
Afbeelding
vriendin van mij op een ondeugende haflinger van net 3,5

verder is galopperen in of naar de wei zonder iets wel heel herkenbaar zou het nu echt nooit meer doen. Ooit zelfs een keer met een zadel in mijn hand (paste niet op de pony die we mee terug namen maar niet aan gedacht toen we heen gingen) een pony naar stal gereden.

Wel spectaculair:
één keer hebben we "tegen elkaar op" gesprongen: één hindernis op de B-E lijn van circa 60 CM en de een staat bij A en de ander bij C. Allebei links blijven en tegerlijkertijd over de hindernis heen. Behoorlijk spannend maar wel héél kick!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 02:50

Met een tuigpony gaan rijden, zonder zadel natuurlijk, en dan proberen of hij ook zonder oogkleppen kan, is dat onverantwoordelijk genoeg? Het lukte ook niet erg Hij heeft een minuut of vijf staan steigeren en draaien op het drukste kruispunt van het dorp.
Dan maar mèt oogkleppen rijden, ook geen probleem.

Maar buiten het feit dat ik met een hengst langs elk willekeurig paard reed, soms vervelende jongens op brommers dwars door een park achtervolgde, regelmatig achterstevoren op de pony zat en dit alles het liefst zonder cap en in korte broek heb ik noooooit iets onverantwoordelijks gedaan
Nou ja, die pony voor de sulky zetten als je nog nooit gemend hebt en dan langs een 80km/uur weg gaan rijden was waarschijnlijk ook niet zo slim, achteraf. En hem even in de tuin zetten achter een hekje van ongeveer 40cm hoog omdat ik dorst had ook niet, denk ik.

Marigold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 10:28

een jonge pony die je voor geen meter kan houden eventjes naar een ander weiland brengen, twee km verderop, aan de hand, en langs een drukke weg.
echt de pony liep harder dan ik

gelukkig moest ik langs mn huis en heeft mn vader de andere helft van de route met de pony gelopen.
oja met rijden heb ik eigenlijk altijd wel een cap opgedaan maar ja achteraf waren die dingen helemaal niet zo veilig geloof ik toch?
gewoon die buigbare capjes die nu niet meer mogen?
maar oké ik vind zonder cap eigenlijk niet stoer hoor en mijn kids mogen dat echt niet en ik hoop niet dat hier jonge lezers zijn die denken hahaha ik ga ook niet met een cap, duh..
want het is voor je eigen veiligheid (ehm ik klink oud he? ) (maar meen het wel hoor )

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 13:43

portretten maken op de binnenplaats

Afbeelding
en ik zal er thuis nog veel meer hebben

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 14:07

Heb net een foto topic geplaats van vroegah; en tja 19,17 jaar geleden had ik nog niet netjes een cap op mijn bolletje:

Afbeelding

Afbeelding

Verder was ik best een brave pennymeid; ik hield het bij af en toe illegaal een weitje instappen om het betreffende paard een appeltje te geven...