Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Alacairion schreef:heel belangerijk. We zijn pas nog evrschillende winkels afgeweest waar ze ons van alles en nog wat probeerden aan te smeren, en ik was te kritisch volgens hen..... uiteindelijk ben ik uit gekomen op een wintec isabell werth, met verwisselbare boom, omdat ze een erg brede rug heeft. Daar liep en loopt ze zo goed mee, een wereld van verschil! Het koste wel aardig wat, maar dat mag ook wel

) dat wij het goed voor elkaar hebben. We hebben 2 paarden en voor beide paarden een op maat gemaakt Stubben zadel. Zadelmaker past het niet alleen op het paard aan, ook voor de ruiter. Deze man heeft jarenlange ervaring en dat is te zien aan wat hij bij je afleverd
Allegra schreef:Haha, nee oke, das duidelijker
En idd heb je twee partijen nodig, maar als je zoveel vertrouwen in je instructeur hebt... Dan word je ook makkelijk bedondert.
Daarom vind ik dat iemand wel een bepaalde achtergrond met zadels passen moet hebben voordat ze iets kunnen adviseren. Ik bedoel, als je echt het advies opvolgt, het is geen expert...
Net als bij je rij instructeur (auto) die kan je wel om advies vragen, maar dat wil niet zeggen dat hij gelijk heeft want hij is geen expert. Je weet pas wat er écht aan de hand is als je er een goede monteur naar laat kijken.
En zadels passen is gewoon heel moeilijk, moeilijker dan veel mensen denken. Dat is denk ik het probleem.
Je intructeur (paardrijden) kan wel denken dat hij/zij het goed weet, maar toch. Ik zou met dit soort dingen gewoon geen genoegen nemen met iemand die geen expert op dat gebied is.
Citaat:een paardrijinstructeur hoeft ook niet gelijk je zadel te verbouwen.... die kan alleen maar adviseren.. Net zoals mijn auto-rijinstructeur als ik die om advies zou vragen.
BlueBalance schreef:Citaat:een paardrijinstructeur hoeft ook niet gelijk je zadel te verbouwen.... die kan alleen maar adviseren.. Net zoals mijn auto-rijinstructeur als ik die om advies zou vragen.
Maar je vraagt je auto rij-instructeur niet om advies bij het aanschaffen van een auto, toch? Hij hoeft helemaal geen verstand te hebben van verschillende merken en wat voor jou geschikt zou zijn.
Hartslagmeter erop en ... ik ben benieuwd.
Brrrrrrrrr. Alane schreef:Als ik zo weinig vertrouwen in een instructeur of zadelmaker zou hebben dan zou ik een andere kiezen...
En als je denkt dat een zadelmaker, schoenverkoper of dekbedovertrekkenverkoper er staat voor jan met de korte achternaam....
Zeker zal een zadelmaker/ruitersportzaak zijn of haar produkten aanbieden en aanprijzen anders hadden ze die produkten niet in hun zaak/assortiment als ze er niet achterstaan...
En ja ook die zaken hebben low-budget zadels (om even on-topic te blijven) en als ik voor de prijs van een middenklasser de duurste prestige verwacht te kunnen kopen qua zit en pasvorm... en dan heb ik de lat heel hoog liggen

XxSultanxX schreef:ik vind een goed passend zadel ook zeer belangrijk.
je paard heeft maar 1 rug waar die ze helle leven mee moet doen.

Kijk maar eens in Engeland, daar zie je ook veel mensen rijden zonder een dekje onder het zadel!
Alane schreef:Zie ook niet in waarom ik een auto rijinstructeur niet om advies zou kunnen vragen over de aanschaf van een auto... het hoeft niet gelijk merk ge-orienteerd te zijn maar kan ook te maken hebben met bijv. aankoop keuring, waar op te letten en bijv. zijn pesoonlijke ervaringen.. Wat ik dan met dat advies doe is een andere zaak.
Allegra schreef:Geloof dat dit zo een eindeloze discussie gaat worden

Alane schreef:@HC: je gaat wederom geheel off-topic.... .