Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

kattie schreef:hmm ik ken wel andere dingen waar ze op kunnen testen in plaats van dieren. mensen die iemand vermoorden of verkrachten ofzo die verdienen het wel om als proefkonijn te dienen. heeft niemand last van toch?

ikke schreef:Helaas voor jou ben ik geen tegenstander van dierproeven. Niet alleen is het binnen de huidige structuur van wetgeving niet mogelijk om het anders te doen, er IS domweg geen enkele andere methode beschikbaar om het te testen. Mijn schoonbroer heeft een aangenomen dochter met een zeer ernstige nierafwijking. Als dierproeven er niet waren geweest, was dit kind al lang geleden overleden. Daarnaast ben ik enkele familieleden verloren aan kanker, ONDANKS alle dierproeven.
Het is mij zelfs wel 10.000 dierproeven waard als dat mensen kan redden van een dergelijke ziekte!
rivarachella schreef:niet alle dierproeven zijn zielig hoor![]()
wij zijn met school naar een dierproeverij geweest om shampoo te testen op de ogen.
Ze deden eerst wat water in het konijn zijn oog , (knipert 1x)
dan de shampoo druppel(echt weinig) ( als hij meer dan 2x knippert doet het pijn en anders niet) En als hij meer dan 2x knippert word hij meteen onder een oog douche gezet om de shampoo er uit te halen
zoveel geven ze daar om de dierenTis niet overal goed , maar de wereld is hard
![]()
Ik was blij dat alle mensen die daar werkten om de dieren gaven , er zat zelfs een dierenarts aan het werk
Derma schreef:Ik heb nog even op de site proefdiervrij gekeken en ik vind het een ronduit belachelijke site. De informatie die ze geven is alleen het deel wat zij willen laten zien. Biomedisch onderzoek wordt echt heel vertekend neergezet en ze geven slecht aan welke alternatieven er zijn. Ik las ook nog even het stukje over genetisch manipuleren en Dolly en ik vind het echt waanzin wat ze daar neerzetten. Kom dan met feiten want de genetische manipulatie van dieren is echt al veeeeel verder als dat zij daar weergeven. Er wordt allang met succes gekloond en die dieren hebben echt niet allemaal rare afwijkingen. Ook het stukje over veroudert DNA en cellen slaat nergens op.
ellenlouise schreef:Net of de pharmaceutische industrie zich daar niet schuldig aan maakt! Denk je heus dat die wel het achterste van hun tong laten zien?
ellenlouise schreef:Enig idee hoeveel dierenlevens het gekost heeft om tot een - tot nu toe 'succesvolle' - kloon te komen?
ellenlouise schreef:Durf jij te denken aan de verstrekkende gevolgen die zaken als o.a. klonen zullen hebben? Lijkt het jou wel fijn als iedereen 150 jaar of ouder wordt? Terwijl de wereld (en dus ook wij mensen) nu al te lijden hebben onder de overbevolking en de helft niet te eten heeft?
Derma schreef:Door klonen wordt niemand 150 jaar.
Citaat:Zo is het leven kind, er is geen andere manier blijkbaar.. ik denk dat je
er mee moet leven.
ellenlouise schreef:[quote'="Derma"]
Door klonen wordt niemand 150 jaar.
gesina schreef:Medicatie voor zowel mens als dier daar zijn helaas nog dieren voor nodig.

kattie schreef:hmm ik ken wel andere dingen waar ze op kunnen testen in plaats van dieren. mensen die iemand vermoorden of verkrachten ofzo die verdienen het wel om als proefkonijn te dienen. heeft niemand last van toch?
merrieveulen schreef:er zijn wel degelijk alternatieven. natuurlijk moeten medicijnen voor dieren op dieren worden uitgeprobeerd, dat kan niet anders, en het kan later dieren waarvan je houdt redden, dus tja... maar dat medicijnen voor mensen op dieren worden getest vind ik nergens op slaan, dat vind ik gewoon misbruik. moordenaars en verkrachters, die in de gevangenis zitten kunnen ze daar mooi voor gebruiken, ja toch? dan moet je maar geen mensen vermoorden of verkrachten. dat weet je van tevoren, dus moet je de consequenties ook maar aanvaarden...
ikke schreef:De spotjes van Dierproefvrij slaan in dit opzicht helemaal nergens op en hebben geen enkele binding met de werkelijkheid.
Susan1986 schreef:Ik ben in 't academisch ziekenhuis in nijmegen geweest, daar hebben ze ook proefdieren. Ik vond dat de honden (beagles) er vrij beroerd bijzaten, op roosters.
Derma schreef:Degenen die vinden dat ze het maar op mensen moeten testen, worden dan toch lekker zelf proefkonijn. Als je echt iets wil bijdragen geef je dan op als proefpersoon voor medicijnen of ga de wetenschap in, dan kom je er vanzelf achter dat het allemaal wat ingewikkelder ligt.