Paardenvolk;zullen we afspreken wat vriendelijker te doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lientjee

Re: Paardenvolk;zullen we afspreken wat vriendelijker te doe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 17:19

Ik vind het best hoor..

Irisamaire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 23:32

[***] schreef:
_-:(

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 09:47

Niet alleen paardenvolk is niet vriendelijk tegen elkaar hoor.

Ik vind het wel meevallen.

Fritsiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 10:59

het valt wel mee bij mij op stal en in de buurt.. maar bij ander maneges en buiten albrandswaard(gemeente waar ik woon) vind ik dat het precies het zelfde is als je verteld

IKbenEllen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 11:06

Hoi, ik herken dit helemaal niet voor wat betreft het in de bossen rijden. Als ik buiten rijdt dan groet echt iedereen, ruiters, wandelaars, mountainbikers.... zou dat door het gemoedelijke Braobantse komen dan?

Praat niet over de wedstrijdruiters, dat ben ik gedeeltelijk met je eens. Maar bij ons op de manege valt het nog zat mee als ik dit allemaal lees!

milo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 15:55

mwah. als mensen mij begroeten groet ik terug. soms zeg ik hoi en dan hoor ik niks terug, dat vind ik wel niet netjes, maarja. dat heb je bij gewone mensen ook. ik begroet iedereen, wandelaars, fietsers, maar vooraal race fietsers zeggen niks terug. sukkels.

Irisamaire

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 16:12

Hahaha Milo, dat valt mij ook op in het gewone leven dan als je ergens fietst ofzo, race-fietsers zeggen inderdaad niet veel. Misschien omdat ze zo inspannend bezig zijn?
Als ruiters vind ik het toch raar omdat je allemaal dezelfde passie deelt moet het toch juist leuk zijn om als je allebei te paard bent elkaar tegen te komen? Ik denk vaak: he leuk nog iemand te paard, maar vervolgens kijken ze de andere kant op. Dan denk ik echt: 'hé ik deel dezelfde passie hoor! hallo!'

ygoeseye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 16:30

Ik ben het ook met je eens.

Ik denk dat het voor een deel ook komt omdat paardrijden een dure hobby is en dus alleen mensen met een behoorlijke portemonee hun kinderen een paard kunnen geven en op een dure manege stallen. Dit zijn vaak van die mensen die hun hele leven al gewend zijn alles te krijgen wat ze maar willen en wat mij betreft wordt je daar geen socialer en vriendelijker mens van.

Wat ik ook nog wel vind is dat veel bokkers vaak afgeven op Pennymeisjes. Maar zijn we allemaal niet jong geweest en hebben we niet allemaal veel moeten leren wat paarden betreft en nog steeds trouwens. Ik vind dat Pennymeisjes gebeuren zo denigerend klinken. In plaats van te negeren kun je ze ook veel dingen leren.

Deze 2 voorbeelden gelden uiteraard niet voor de meerderheid, maar het komt wel voor!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 16:53

Moet je eens je shet voor de wagen zetten en een blokje om gaan, je bent meer aan het praten met mensen dan aan het rijden!

Sommige pennymeisjes vragen er wel om hoor. Ik vind het eigenlijk wel een handige naam, want iedereen weet gelijk wat je bedoelt.
En dat rijke mensen onaardig zijn vind ik ook weer zowat. Het zijn volgens mij juist vaak de mensen die niet zo rijk zijn die naar doen tegen de mensen die het wel zijn.
Maar ik heb mijn paarden gelukkig thuis staan, dus merk weinig van de nijd onder het paardenvolk. Zaterdag vergadering van de fokvereniging, ik hoop eigenlijk dat het gezellig wordt.

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 16:16

ik kende een meisje van 15 die een eigen pony had. haar moeder kwam 5 min. te laat en toen brak de hel los. haar moeder was een
K (die ziekte) snol en moest maar weer weggaan en hopen dat ze zich te pletter zou rijden enz.
als zoiets mijn dochter was geweest dan had ik gelijk die pony verkocht en haar niet meer laten rijden tot ze het huis uit was maar haar moeder alleen maar van: sorry sorry

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 16:18

maar gelukkig zijn er ook een hoop mensen met eigen paarden die gewoon gezellig zijn en geen eigendunk hebben. maar zoals al wordt gezegd. die strijd is in zowat elke sport of vereniging te vinden

Mloes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 16:21

Ik kom vaak langs een handels/trainingsstal met mn dikke haf Cin. Soms zonder zadel enzo. Daar rijden ook heel veel meisjes, die dan echt vol afschuw naar Cin kijken. Okee ze is dik en misschien niet zo mooi als al die perfecte paardjes van jullie. Nou en.. Kan ik me ook errug aan irriteren. Ik zet altijd maar gewoon blij hoi, maar tis wel vervelend..!

Zeepsop_oud

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 16:26

Ik vind het vaak verschillen.
Sommige kunnen heel vriendelijk gedag zeggen en soms zelfs een praatje maken in het bos of op straat.
Maar anderen rijden je voorbij alsof je niet bestaat!

Daar kan ik dus echt niet tegen!
Maar zelf lach ik ook niet naar ieder iemand die voorbijkomt hoor.
Ik zeg wel altijd gedag en bekijk ieder paard wat langskomt, gewoon even kijken Soms hoor ik achteraf dat diegene mij wel arrogant vond omdat ik 'neerkeek' op haar paard.
Zo bedoel ik dat helemaal niet.

Mensen moeten zich niet zo snel aangevallen voelen, en als je zelf gewoon vriendelijk blijft doen is er niets aan de hand!
De mensen die niet vriendelijk naar jou doen moet je gewoon lekker laten gaan, waarschijnlijk bedoelen zij het ook niet heel vals

princesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 01:07

Hmm, wat herken ik weer veel.....En als we dan DIEpaardenmensen zo vreselijk vinden...wie zijn wij dan?

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 01:15

Volgens mij zijn er ook veel ruiters onderweg zo bokkig omdat ze zwaar in de stress schieten als ze een ander paard zien ("Help straks gaat mijn paard weer gek doen").

Irisamaire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 01:25

Hahaha ja dat kan het inderdaad ook zijn!
Maar ik reed laatst in het bos ook achter een ruiter en mijn paard is altijd ontzettend enthousiast in het bos dus stapt nogal blij en dus heel snel (vind ik prima zolang ie zich maar aan de stap houdt, wat ie ook braaf doet maar hij probeert dan wel alles uit die stap te halen )
En toen riep die ruiter naar mij: 'he hallo, mijn paard schrikt altijd wat van andere paarden, zou je niet te dicht langs mijn paard willen gaan?'
(dat doe ik sowieso nooit) maar ik dacht: 'oke, dus zo kan het ook!'
Toen ik er langs stapte heb ik gevraagd of ik er even naast moest blijven rijden zodat ie kon wennen, en toen hebben we heel leuk gekletsd! Maar had zo'n vriendelijke ruiter nog nooit meegemaakt!
Er zit misschien vooruitgang in?

knoepie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 17:58

Mijn ervaring is dat mensen op dressuurwedstrijden echt heel stug zijn. Althans, bij ons in de buurt. Ze snijden je tijdens het losrijden af en zeggen vervolgens doodleuk: kijk je even uit waar je rijdt!! Nou, daar snap ik dus niks van hè. Ik vind het echt heel jammer en het is ook 1 van de redenen dat ik gestopt ben met wedstrijden rijden. Vorig jaar heb ik namelijk meegedaan aan een kennismakingsrit endurance en heb gemerkt dat het ook in de wedstrijdsport anders kan!!
Iedereen was supervriendelijk en wilde helpen, dus het kan ook anders!! Dit jaar ga ik dan ook endurance rijden.....