Geen bontonderlegger? Dan hoor jij er niet bij!!!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Ptries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 18:52

Ik heb er geen. Vind het onzin omdat mijn zadel goed past en goed ligt. Mijn paard heeft ook geen last van zijn rug. Iedereen die er wel een bontje onder wil doen moet dat zelf maar weten vind ik. Zolang de paarden er geen last van krijgen.

xU_Blinghx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 19:49

Ik heb er geen, is niks voor mij (hihi)

Marrepar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 20:06

ik rijd met

Arielle_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 20:08

ik heb er wel een,
maar heb 'm ook echt nodig

Melanie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 20:13

Ik rijd wel met bontje.
Op aanraden van de dierenarts rijd ik met bontje en daaronder een gelpad, mijn paard heeft namelijk snel last van haar rug.

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 20:26

Ik heb al tig keer wat op geschreven maar ik laat het hier lekker bij zitten. Ik hoef me niet te verdedigen tegen over een ander. Ook mijn zadelmaker hoef ik de hemel niet in de prijzen. Dat doen zijn andere klanten wel Ik heb nog nooit geen klachten gehoord over hem. Dus ik neem idd meer aan van zo'n oude rot, dan van iemand die net om de hoek komt kijken Hij heeft mijn paard gezien hij heeft een advies gegeven die ik opvolg. Wat een ander daar van denkt of vind zal me aan m'n reet roesten
Er worden dingen verdraaid dus het lijkt me slim om maar niets meer te zeggen. Wij hebben duidelijk een andere mening Mocht je nog iets willen weten PB je me maar!

Herilda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 20:32

Herilda schreef:
Ik heb net een nieuw zadel ( eindelijk na maanden zoeken) kon nooit een goed passend zadel vinden. Maar heb nu ainsley, maar dit zadel heeft hardere kussens dan normaal, rijd nu al een aantal weken met het zadel, en mijn paard heeft zo als het nu lijkt helemaal geen last van de kussens zadel past ook goed. Maar is verstandig met bontje te gaan rijden voor de bescherming van de rug tegen de harde kussens?

Als je een nieuw zadel koopt is het aan te raden om m na een half jaar gebruikt te hebben, het na te laten kijken door een zadelmaker, de kussens zijn dan wat ingezakt en de zadelmaker kan je dan vertellen of er wat aan gedaan moet worden.
Persoonlijk zou ik er geen bontje onder leggen, de verkopers hebben oh zo mooie praatjes over drukverdeling, maar 9 v/d 10 keer is dit bullsh

Het is een tweedehands zadel, waarvan de kussens redelijk hard zijn. Wil zelf liever zonder onderleggers rijden, want als je een zadel hebt wat goed past is het niet nodig, als je bontjes moet gebruiken omdat je zadel niet goed ligt, dan zou ik opzoek gaan naar wel een goed passend zadel.
Verkopers kunnen idd goed l*llen!

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 20:34

MISTRAL94 schreef:
Ik heb al tig keer wat op geschreven maar ik laat het hier lekker bij zitten. Ik hoef me niet te verdedigen tegen over een ander. Ook mijn zadelmaker hoef ik de hemel niet in de prijzen. Dat doen zijn andere klanten wel Ik heb nog nooit geen klachten gehoord over hem. Dus ik neem idd meer aan van zo'n oude rot, dan van iemand die net om de hoek komt kijken Hij heeft mijn paard gezien hij heeft een advies gegeven die ik opvolg. Wat een ander daar van denkt of vind zal me aan m'n reet roesten
Er worden dingen verdraaid dus het lijkt me slim om maar niets meer te zeggen. Wij hebben duidelijk een andere mening Mocht je nog iets willen weten PB je me maar!

Niet helemaal fair, je geeft niet eens antwoord op mijn vraag. Dat soort dingen doe ik liever niet via PB, vind het prettig als het open en bloot besproken kan worden.

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 20:40

Ik vind het niet helemaal fair dat jij mijn woorden verdraaid. Het gaat dan ook aardig offtopic aangezien het topic gaat over erbij horen of niet. Dus bij deze ja ik heb een bontje de reden is mijn eigen keus

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 20:45

Waar verdraai ik je woorden dan? En waarom vertel je me niet waar ik dan oordeel over jou, je zadel en je paard? Ik probeer met logisch te redeneren er achter te komen waarom het gebruik van een bontje nuttig zou zijn, dat jij dat woorden verdraaien noemt zit in jouw hersenen ingebakken.

Thirza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 20:47

dat er woorden worden verdraaid kan ik over mee praten.

ik gebruikte de onderlegger omdat mijn paard een gevoelige rug had door verzuring en toen werd er van gemaakt dat het de verzuring opgelost zou worden door de bontonderlegger
dit waren ook duidelijk niet mijn woorden.

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 20:50

Thirza schreef:
dat er woorden worden verdraaid kan ik over mee praten.

ik gebruikte de onderlegger omdat mijn paard een gevoelige rug had door verzuring en toen werd er van gemaakt dat het de verzuring opgelost zou worden door de bontonderlegger
dit waren ook duidelijk niet mijn woorden.

Dat heb je later verduidelijkt, daarna heb je er toch geen commentaar meer op gekregen. Geef toe, zoals je het verhaal in eerste instantie stelde kwam het wat vreemd over.

Thirza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 20:52

dat kan zo over gekomen zijn idd, dat heb ik ook verduidelijkt en ik heb er idd geen commentaar meer op gehad. Maar op de manier dat er zo gelachen werd over mij en mijn paard vond ik persoonlijk niet zo grappig aangezien ik mijn paard deze week heb moeten in laten slapen.
daar kon ik niet zo goed tegen.

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 20:52

Thirza schreef:

ook niet mee eens, mijn zadel is door de fysio en DA goed bekeken en hij lag goed op mijn paard maar als nog had ze rug problemen dat
kwam o.a. door de verzuring van haar spieren, dit lag dus niet aan mijn zadel. En met het bontje ging het een stuk beter
!

Dit was alles wat je vertelde, is op een aantal verschillende manieren te beredeneren.

PDI

Re: Geen bontonderlegger? Dan hoor jij er niet bij!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 20:53

jeps ik heb er een, me paardje heeft een zwakke rug en zo'n bont onderleggeR
werkt beter dan een gelpad heb ik ondervonden. Ideaal

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 20:56

Thirza schreef:
dat kan zo over gekomen zijn idd, dat heb ik ook verduidelijkt en ik heb er idd geen commentaar meer op gehad. Maar op de manier dat er zo gelachen werd over mij en mijn paard vond ik persoonlijk niet zo grappig aangezien ik mijn paard deze week heb moeten in laten slapen.
daar kon ik niet zo goed tegen.

Er wordt niet over jou danwel je paard gelachen, maar over het doordenken dat bontjes een wondermiddel tegen spierverzuring zouden zijn Dat hoef je je verder niet persoonlijk aan te trekken

Gecondoleerd met je paard en sterkte!

Thirza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 21:01

Urielle schreef:
Er wordt niet over jou danwel je paard gelachen, maar over het doordenken dat bontjes een wondermiddel tegen spierverzuring zouden zijn Dat hoef je je verder niet persoonlijk aan te trekken

Gecondoleerd met je paard en sterkte!

bedankt,
op zich begrijp ik dat ook wel maar zoals ik net tegen patos zei in een PB ligt het gewoon nog erg gevoelig en daardoor kan ik ook niet altijd even redelijk reageren.
ik heb nu wel gemerkt dat ik discussies maar even niet moet aan gaan (vind ik normaal niet erg) als het over mijn paardje gaat, dat werkt nu gewoon nog niet.

topsylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 21:06

Wij hebben op de springpony wel een bontje liggen, maar op de jonge niet. Daarmee rijden we op een dik dekje omdat de achterkussentjes erg hard zijn en dus slecht voor haar rug Maar in de springsport zie ik er niet veel met bontje geloof ik! (ga er toch maar eens op letten )

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 21:32

Patos en ik zijn tot de conclusie gekomen, dat ik op en top Penny ben

Jiviejik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 21:42

ik voel me er ZOOOO niet bijhoren
Ik heb geen bontje..
Vind ze te duur
Komt nog wel als ik ze in de aanbieding zie:P

Loveable

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 22:14

Dan hoor ik er niet bij.. Wat jammer nou

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 22:57

MISTRAL94 schreef:
Patos en ik zijn tot de conclusie gekomen, dat ik op en top Penny ben

Zet het in je onderschrift en de volgende keer verwijs je gewoon direct naar je onderschrift scheelt jou een hoop typ werk

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 12:35

Ik heb ooit een bontonderlegger gehad van schapenbont. MAar ik zat zo ver van mijn paard vandaan, dat ik toch maar weer gauw zonder ben gaan rijden. Dat ding was echt veels te dik.

Betteke

Re: Geen bontonderlegger? Dan hoor jij er niet bij!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 12:39

Ik geloof dat ik ergens iets heb gemist. Vrijwel iedereen heeft dus een paard met een gevoelige rug en gaat daar dan wel fijn op rijden. Plemp een bontje onder je zadel en je paard heeft nergens meer last van.
Heel bijzonder vind ik dat.

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 12:40

Ja klopt daarom ben ik ook Penny