Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

die van mij (pas gemeten) is 1.78m en die van marloes (jongleurtje) hier op bokt die is ook maar 1.80 en nog in de groei (of nog groter) die van mij is er net een smurf naast
ik heb geen foto van hem jammer genoeg
ik ben er trots op

.Maar poeh,die paarden zijn echt groot,lijkt me eigenlijk ook geen pretje om steeds als je ze wil invlechten op een tafeltje te moeten staan.
yousra schreef:bestaat er al eigenlijk een topic over de kleinste bokt paard ? anders wil ik er wel eentje openen

Nancy_evita schreef:nou hij is wel een beetje raar hoor
Hij moet met verdoving (lees: veel) bekapt worden,
bit kan die niet in, niemand kan tegen hem op als die zn hoofd omhoog gooit
Zadel is gejat(op maat gemaakt )
En hij kan de trailer/ veewagen niet in(breekt ie af, 1 trapt en alles ligt in elkaardus hij moet met verdoving ik een grote container worden gehesen
En galop doet ie niet, draf 3 stappen
Halsters worden op maat gemaakt.
Hij heeft een buitenstal die ongeveer 2 keer zo hoog en 3 keer zo breed/lang is

Ben je nou niet bang dat hij er vandoor gaat als je er op zit? Feufollet schreef:Nancy_evita schreef:nou hij is wel een beetje raar hoor
Hij moet met verdoving (lees: veel) bekapt worden,
bit kan die niet in, niemand kan tegen hem op als die zn hoofd omhoog gooit
Zadel is gejat(op maat gemaakt )
En hij kan de trailer/ veewagen niet in(breekt ie af, 1 trapt en alles ligt in elkaardus hij moet met verdoving ik een grote container worden gehesen
En galop doet ie niet, draf 3 stappen
Halsters worden op maat gemaakt.
Hij heeft een buitenstal die ongeveer 2 keer zo hoog en 3 keer zo breed/lang is
Inderdaad raar dat hij met verdoving bekapt moet worden, lijkt me ook niet echt goed voor het paard! Mijn Shire is juist vreselijk braaf bij de hoefsmid! En volgens hem zijn Shires dat meestal.
Bij het bit indoen wil hij wel eens spelend zijn hoofd omhoog gooien, maar dat is puur even uitproberen. Als ik daar geen zin in heb houd ik het bit gewoon op (mijn) borsthoogte en dan hapt hij het netjes op en zit gelijk zijn hoofd laag genoeg om de nekriem goed te doen. Zelfs het kleine buurmeisje van 9 kan hem probleemloos het bit indoen, hij kan zijn hoofd toch omlaag doen!?!
Misschien kun je het Teddy ook leren, door gewoon geduldig te wachten en je niet gek te laten maken om mee te spelen? Bit eerst stevig langs een appel halen schijnt ook nog wel eens te helpen.
Alleen dat galopperen, dat wil bij hem ook niet zo. Hoewel hij het eindelijk begint te leren, maar dan zit hij als een wild geworden hobbelpaard! Hij kan wel vreselijk hard draven.
Mijn Shire is trouwens maar 1.85, dus misschien ligt het er aan dat Teddy gewoon eigenlijk te groot is? Ik heb wel vaker van problemen met te grote Shires gehoord.
Verder hebben we trouwens nog een kwpn-er van 1.78 en een Tinkertje, maar die is al helemaal niet groot

Ik hoop dat ik ze vanavond krijg 

Nancy_evita schreef:De vorige keer hielden ze alle vijf de neus vast, nou, eentje vloog er letterlijk een salto
Citaat:En de hoefsmid, tja, het gaat echt niet. Je krijgt zijn hoef niet eens omhoog![]()
En als een beest van 2.14 gaat hangen is dat niet best voor je rug
Citaat:Trouwens, gister heb ik gegalopeerd![]()
Zat echt... raar
En daar is het grasveld omgeploegd geloof ik
Feufollet schreef:Nancy_evita schreef:De vorige keer hielden ze alle vijf de neus vast, nou, eentje vloog er letterlijk een salto
Tja, over het algemeen werkt dwingen bij zulke grote paarden al helemaal niet. Zelf werken we op nh manier en vragen het paard medewerking. Shires zijn over het algemeen heel intelligent en met vriendelijkheid en geduld krijg je veel meer voor elkaar dan met dwang.Citaat:En de hoefsmid, tja, het gaat echt niet. Je krijgt zijn hoef niet eens omhoog![]()
En als een beest van 2.14 gaat hangen is dat niet best voor je rug
Wederom, geduld.... Ik ben met mijn paard letterlijk een half jaar dagelijks aan het oefenen geweest voor hij netjes zijn voeten optilde, want dat deed hij niet zo even spontaan. Deze paarden zijn groot en zwaar en ze moeten echt leren hun evenwicht te bewaren als ze een been optillen. Nu kan hij inmiddels zelfs op 2 benen staan zonder om te vallen!
Citaat:Trouwens, gister heb ik gegalopeerd![]()
Zat echt... raar
En daar is het grasveld omgeploegd geloof ik
Klinkt bekend.... rondvliegende graspollen!

Cloverdale schreef:HOLY
2, nog wat
wat een groooot beest
wel geweldig