Het grootste bokt paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

OemmiejO

Re: Het grootste bokt paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 21:00

Hijs groot joh, Nancy_evita

imposant

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 21:07

dan is mijn paard ook niet erg groot die van mij (pas gemeten) is 1.78m en die van marloes (jongleurtje) hier op bokt die is ook maar 1.80 en nog in de groei (of nog groter) die van mij is er net een smurf naast

Sempre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 21:11

mijn vriendin heeft de foto's en komt maar niet online
*zucht

Bounce

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 21:12

Ik heb op een paard van 1.94m gereden. Harry hete hij. hij was als veulentje met de fles opgevoed ik heb geen foto van hem jammer genoeg

P_Tries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-06 09:11

@ nancy_evita: ben benieuwd hoor naar die foto's...!!
@sammie: volgens mij is dat ook wel een machtig gevoel..lekker op zo'n groot paardje..

ilovelucky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 09:37

Ik heb lekker een pony van 1.52 ik ben er trots op

polly2

Re: Het grootste bokt paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 10:00

Volgens mij ben ik een ukkepuk vergeleken bij al die lange mensen hier. Ik ben volwassen (36) en ben 1.58 m. Ik kan best jaloers zijn op lange mensen. In een groep voel ik me altijd zo'n kaboutertje....

Verder heb ik nog een leuke foto gevonden... Ik ben naar Engeland geweest in 2000 naar de Royal Horse Show, daar stikte het van de Shires en Clydesdales. Ik heb er veel foto's van gemaakt. Hier een impressie, waarbij je direct kunt zien hoe ze ingevlochten werden. Ze waren allemaal minimaal 1.90 hoog. Op deze foto wordt een tafel gebruikt. Er waren ook mensen die een laddertje gebruiken, zo'n uitklapding.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En totaal iets anders op de royal show:

Afbeelding

trix

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 10:35

haha,grappig dat je er ook een foto bij hebt geplaats van die kleine pony's .Maar poeh,die paarden zijn echt groot,lijkt me eigenlijk ook geen pretje om steeds als je ze wil invlechten op een tafeltje te moeten staan.

Liberte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 10:39

wat zijn ze hoooggg!!!

Liberte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 10:40

bestaat er al eigenlijk een topic over de kleinste bokt paard ? anders wil ik er wel eentje openen

kris_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 10:46

yousra schreef:
bestaat er al eigenlijk een topic over de kleinste bokt paard ? anders wil ik er wel eentje openen

ja, deze is al geopend: viewtopic.php?f=1&t=518928

Liberte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 10:48

okeej

paardjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 10:48

valan is 3 en is +-1.81

Askim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 11:08

en heb je de foto's al??

wat een mega paardzeg die van nancy_evita, echt prachtig gewoon

Sabinee_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 11:20

woow,, dat paard van nancy_evita
Heb je de foto's al

NoiRaM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 11:24

leuk zulke grote paarden ..
rijdt dat nou ook lekker dan een paard van 2 m ?

ik hou het ook liever bij me vzpaardje van 1.65
heb ooit op 1 van 1.72 gereden ..

Feufollet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 11:43

Nancy_evita schreef:
nou hij is wel een beetje raar hoor
Hij moet met verdoving (lees: veel ) bekapt worden,
bit kan die niet in, niemand kan tegen hem op als die zn hoofd omhoog gooit
Zadel is gejat (op maat gemaakt )
En hij kan de trailer/ veewagen niet in(breekt ie af, 1 trapt en alles ligt in elkaar dus hij moet met verdoving ik een grote container worden gehesen
En galop doet ie niet, draf 3 stappen

Halsters worden op maat gemaakt.
Hij heeft een buitenstal die ongeveer 2 keer zo hoog en 3 keer zo breed/lang is

Inderdaad raar dat hij met verdoving bekapt moet worden, lijkt me ook niet echt goed voor het paard! Mijn Shire is juist vreselijk braaf bij de hoefsmid! En volgens hem zijn Shires dat meestal.
Bij het bit indoen wil hij wel eens spelend zijn hoofd omhoog gooien, maar dat is puur even uitproberen. Als ik daar geen zin in heb houd ik het bit gewoon op (mijn) borsthoogte en dan hapt hij het netjes op en zit gelijk zijn hoofd laag genoeg om de nekriem goed te doen. Zelfs het kleine buurmeisje van 9 kan hem probleemloos het bit indoen, hij kan zijn hoofd toch omlaag doen!?!
Misschien kun je het Teddy ook leren, door gewoon geduldig te wachten en je niet gek te laten maken om mee te spelen? Bit eerst stevig langs een appel halen schijnt ook nog wel eens te helpen.

Alleen dat galopperen, dat wil bij hem ook niet zo. Hoewel hij het eindelijk begint te leren, maar dan zit hij als een wild geworden hobbelpaard! Hij kan wel vreselijk hard draven.

Mijn Shire is trouwens maar 1.85, dus misschien ligt het er aan dat Teddy gewoon eigenlijk te groot is? Ik heb wel vaker van problemen met te grote Shires gehoord.
Verder hebben we trouwens nog een kwpn-er van 1.78 en een Tinkertje, maar die is al helemaal niet groot

Jessicauvita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 16:34

Wow wat is Teddy een gaaf beest Ben je nou niet bang dat hij er vandoor gaat als je er op zit?

Sempre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 16:42

Feufollet schreef:
Nancy_evita schreef:
nou hij is wel een beetje raar hoor
Hij moet met verdoving (lees: veel ) bekapt worden,
bit kan die niet in, niemand kan tegen hem op als die zn hoofd omhoog gooit
Zadel is gejat (op maat gemaakt )
En hij kan de trailer/ veewagen niet in(breekt ie af, 1 trapt en alles ligt in elkaar dus hij moet met verdoving ik een grote container worden gehesen
En galop doet ie niet, draf 3 stappen

Halsters worden op maat gemaakt.
Hij heeft een buitenstal die ongeveer 2 keer zo hoog en 3 keer zo breed/lang is

Inderdaad raar dat hij met verdoving bekapt moet worden, lijkt me ook niet echt goed voor het paard! Mijn Shire is juist vreselijk braaf bij de hoefsmid! En volgens hem zijn Shires dat meestal.
Bij het bit indoen wil hij wel eens spelend zijn hoofd omhoog gooien, maar dat is puur even uitproberen. Als ik daar geen zin in heb houd ik het bit gewoon op (mijn) borsthoogte en dan hapt hij het netjes op en zit gelijk zijn hoofd laag genoeg om de nekriem goed te doen. Zelfs het kleine buurmeisje van 9 kan hem probleemloos het bit indoen, hij kan zijn hoofd toch omlaag doen!?!
Misschien kun je het Teddy ook leren, door gewoon geduldig te wachten en je niet gek te laten maken om mee te spelen? Bit eerst stevig langs een appel halen schijnt ook nog wel eens te helpen.

Alleen dat galopperen, dat wil bij hem ook niet zo. Hoewel hij het eindelijk begint te leren, maar dan zit hij als een wild geworden hobbelpaard! Hij kan wel vreselijk hard draven.

Mijn Shire is trouwens maar 1.85, dus misschien ligt het er aan dat Teddy gewoon eigenlijk te groot is? Ik heb wel vaker van problemen met te grote Shires gehoord.
Verder hebben we trouwens nog een kwpn-er van 1.78 en een Tinkertje, maar die is al helemaal niet groot

Het gaat echt niet. Als je alleen al met het bit aan komt lopen kom je niet eens bij zijn hoofd. De vorige keer waren er vijf volwassenen die het gingen proberen.
Met hooi en allesen dan rustig bit in. Dan raakt ie in paniek, en gooit zijn hoofd omhoog, waardoor het bit tegen zijn tanden klapt en dan wordt ie alleen maar banger.
De vorige keer hielden ze alle vijf de neus vast, nou, eentje vloog er letterlijk een salto

En de hoefsmid, tja, het gaat echt niet. Je krijgt zijn hoef niet eens omhoog
En als een beest van 2.14 gaat hangen is dat niet best voor je rug

foto's heb ik nog steeds niet
Grr Ik hoop dat ik ze vanavond krijg

Gister ging hij nog in draf 'ervandoor'. Tussen alle bomen door
Fijn, hij ging er onder de takken door, ik had allemaal krassen op mn gezicht
Maar als je echt de baas bent stopt hij wel

Trouwens, gister heb ik gegalopeerd
Zat echt... raar
En daar is het grasveld omgeploegd geloof ik

Feufollet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 17:20

Nancy_evita schreef:
De vorige keer hielden ze alle vijf de neus vast, nou, eentje vloog er letterlijk een salto

Tja, over het algemeen werkt dwingen bij zulke grote paarden al helemaal niet. Zelf werken we op nh manier en vragen het paard medewerking. Shires zijn over het algemeen heel intelligent en met vriendelijkheid en geduld krijg je veel meer voor elkaar dan met dwang.

Citaat:

Wederom, geduld.... Ik ben met mijn paard letterlijk een half jaar dagelijks aan het oefenen geweest voor hij netjes zijn voeten optilde, want dat deed hij niet zo even spontaan. Deze paarden zijn groot en zwaar en ze moeten echt leren hun evenwicht te bewaren als ze een been optillen. Nu kan hij inmiddels zelfs op 2 benen staan zonder om te vallen!

Citaat:
Zat echt... raar

Klinkt bekend.... rondvliegende graspollen!

Sempre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 17:28

Feufollet schreef:
Nancy_evita schreef:

Tja, over het algemeen werkt dwingen bij zulke grote paarden al helemaal niet. Zelf werken we op nh manier en vragen het paard medewerking. Shires zijn over het algemeen heel intelligent en met vriendelijkheid en geduld krijg je veel meer voor elkaar dan met dwang.

Citaat:

Wederom, geduld.... Ik ben met mijn paard letterlijk een half jaar dagelijks aan het oefenen geweest voor hij netjes zijn voeten optilde, want dat deed hij niet zo even spontaan. Deze paarden zijn groot en zwaar en ze moeten echt leren hun evenwicht te bewaren als ze een been optillen. Nu kan hij inmiddels zelfs op 2 benen staan zonder om te vallen!

Citaat:
Zat echt... raar

Klinkt bekend.... rondvliegende graspollen!

kom maar
Doe het maar effe

Hier is gewoon niks aan te beginnen, serieus niet. Je mag het komen bekijken, je mag vanaaallles proberen, maar je komt er zelf achter dat het gewoon niet gaat
Het is echt een stal dat diervriendelijk met paarden omgaat, en sommige ook met NH enzo. Maar er is gewoon niks aan te beginnen

Widner

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 17:47

Nouw mijn pony is 1,45

Stephanie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 17:49

HOLY
2, nog wat
wat een groooot beest

wel geweldig

THHIRZA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 17:56

Cloverdale schreef:
HOLY
2, nog wat
wat een groooot beest

wel geweldig

wooooooowh is dat dan een soort reus en dan als paard

sorry me fantasie slaat weer is op hol

paljoeka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 18:01

Nancy-evita,
wanneer komen de andere foto's en filmpjes??
ben erg benieuwd hoe deze er uit zien met zo'n onvoorstelbaar groot paard.
jammer voor jou dat het paard zo lastig is, nu kan je er dus niet zoveel mee. wordt er ook mee gement? moet er dan ook een verhoogde kar achter het paard? of is dit niet te doen....?