Mijn lieve fries Jalle kan nooit meer rijden..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Oamaru

Re: Mijn lieve fries Jalle kan nooit meer rijden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 18:55

jemig,,, dit is bokt hoor...

in plaats van dat ze zeggen, het zou niet mijn keuze zijn, word je gewoon afgekeurd. (netjes gezegd) Alsof je daar nou behoefte aan hebt he...

Heel heel heel veel sterkte!

THHIRZA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 19:02

ijslanderfan schreef:
jemig,,, dit is bokt hoor...

in plaats van dat ze zeggen, het zou niet mijn keuze zijn, word je gewoon afgekeurd. (netjes gezegd) Alsof je daar nou behoefte aan hebt he...

Heel heel heel veel sterkte!

ik vind wel dat je gelijkt heb ja op de momente wanner je juist stuin nodig hebt

paardjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 19:09

sterkte

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 19:26

ik kom het in mijn werk vaak tegen en vind het héél triest, maar kan er niks aan doen...volwassen mensen die niet zelf een beslissing durven te nemen en het afschuiven door het te verkopen..... Meisje jij hebt dit niet beslist, dus alle negatieve opmerkingen zijn voor je vader bedoelt, het zijn allemaal uitingen van verdriet en onmacht, ze komen voor het paard op omdat het pijn!!!!! heeft en zich maar moet redden....als het géén pijn had ,maar gewoon niet geschikt om te werken, dan was het al wat anders, je had deze reacties kunnen voorspellen!!!!! Ik weet dat er met zulke paarden wordt gehandeld.....ik snap dierenartsen ook niet als het zo duidelijk is, zij hebben dan de plicht om in te grijpen vind ik, maar ja wie ben ik.......ik onderzoek probleempaarden (massage/fysiotherapie) en leer anderen er mee om te gaan.....stel dat je zo'n paardje koopt en ik moet je zeggen wat er aan de hand is????Of (ver)ongeluk)t ??? Het gebeurd hoor!!!!!

fleurt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 21:44

Hoi ,

Erg zielig voor het paard, en ook voor jou! maar wat ik niet snap ik dat je het paard verkooopt!! De D.A. heeft gezegt dat hij dood zou gaan van de pijn, en dan toch in leven houden? Nee, dat vind ik niet goed.
Alsje vader er veel verdriet van had, is het geen oplossing om het dier te verkope, ook al kan je er niet meer op rijden, daar gaat het niet altijd om als je een paard heb.
Ik vind het dus een slechte oplossing, hoop dat je dat begrijpt.
Toch Veel sterkte er mee!!

Gr. Fleur

belinda73

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 23:37

Stravero schreef:
Belinda73:
mee eens en ze is oud genoeg om dit aan te horen je weet dat je positieve en negatieve reacties kan verwachten!

Hoi belinda..Ik vindt het maar een heeeeeeeeeeeeele domme en rare opmerking van jou!!! >;) ik vind het dus niet normaal dat je ZOIETS zegt!
het meisje waar dit topic van is weet ook niet beter! haar vader heeft haar paard verkocht en ze wil gewoon even weten of iemand anders dit ook al mee heeft gemaakt!!! en jullie bedoelen het kwaad en dat vind IK niet normaal, ze krijgt nog meer verdriet door jullie DOMME opmerkingen! je denkt er niet bij na! en dat zal ik nu maar wel eens even gaan done, of excuus aanbieden! vol;gens mij durft het meisje waarvan Jalle was niet eens meer te reageren op dit topic omdat ze alleen maar negatieve verhalen terug krijgt! dnek alsjebliefto m je woorden!

groetjes Evelien.

nou is het zo dat ik weet wie dit meisje is dus weet waar ik over praat ken hun en hun paarden

Stravero

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 08:04

ik ken haar ook heb haar op msn..! en ze heeft gezegt dat ze gewoon niet meer reageerd op dit topic omdat ze er toch alleen maar verdrietig van wordt en ze houdt niet van domme opmerkingen...

Thirza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 08:16

Stravero schreef:
ik ken haar ook heb haar op msn..! en ze heeft gezegt dat ze gewoon niet meer reageerd op dit topic omdat ze er toch alleen maar verdrietig van wordt en ze houdt niet van domme opmerkingen...

domme opmerkingen vind ik het niet...
het is de realiteit een paard heeft pijn en haar vader laat hem er alleen maar mee door lopen, daar reageren mensen zoals ik erg fel op ja omdat we het gewoon zielig vinden...
het kan misschien hard aankomen maar dat is het risico van het openen van een topic en dat heeft de TS nu ook wel geleerd...

angelaxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 08:23

Ik kan nonniejj best wel en beetjes begrijpen, iedereen die paarden heeft weet dat het ergste wat je kan overkommen is dat je je paard vergoed kwijt bent (inslapen).
Zij denkt er goed aan te doen om haar paard op deze manier in leven te houden en toch nog en goed leventje te geven, maar je moet wel realistisch blijven denken, een paard is en kudde dier en paard wilt heel de dag lekker buiten kunnen spelen met zijn viendjes.
Dat kan jou paard nu niet het paard kan zo niet gelukkig zijn het paard vererkt van de pijn staat heel de dag tegen 3 muren aan te kijken kan niet lekker even uit z'n dak gaan in de wei of bak.
Iedereen die van zijn paard houd doet zijn diertje dit niet aan.

zo denk ik hier over

Moonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 09:04

Thirza schreef:
Stravero schreef:

domme opmerkingen vind ik het niet...
het is de realiteit een paard heeft pijn en haar vader laat hem er alleen maar mee door lopen, daar reageren mensen zoals ik erg fel op ja omdat we het gewoon zielig vinden...
het kan misschien hard aankomen maar dat is het risico van het openen van een topic en dat heeft de TS nu ook wel geleerd...

Ik sluit me hier helemaal bij aan. Je kan het verwachten.

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 09:21

Ik heb net alle berichten gelezen.
Wat ik me afvraag.... Je hebt een periode gehad van een soort van herstel tot het laatste onderzoek. Is er in die periode niets verbeterd? Of ging het heel langzaam?
Zolang er nog progressie zit in de genezing zou ik het paard ook niet zomaar opgeven.
Sommige mensen vinden dat mensen telang doorgaan met een paard. Ik vind dat er ook massa's mensen zijn die een paard veel te snel naar de toonbank van de slager brengen of een spuitje geven. Ik weet uit eigen ervaring dat de dierenarst het ook wel eens erger inziet dan het is. (ik wil niet zeggen dat ik de diagnose van de dierenarts niet vertrouw en ik wil ook niet zeggen dat dat hier het geval is)
Het is jammer dat je vader het paard heeft verkocht. dat vind ik nogal makkelijk. Ik zou mijn paard toch wel eerst een tijdje willen zien na zo'n laatste bezoek aan de veearts of het niet verbeterd. Zoals je schrijft lijkt het alsof je paard gronische pijn heeft. Ik kan het paard niet zien en zou hier eigenlijk nog wel een beetje informatie over willen.
Kan je niet vertellen wat er in de periode van genezing is gebeurt? Kun je vertellen waar de pijn uit voortkomt? Kan je vertellen of je paardje er gelukkig uitziet en vrolijk is?
Het is een raar idee dat een paard op stal moet blijven de rest van zijn leven. maargoed als het paard een goede beweging krijgt op een dag dan is het wel mogelijk. Een grote stal is dan wel vereist. Daarbij wil ik zeggen dat je op een gegeven moment toch moet proberen wat het paard aankan. Dit kan je zelf het beste aanvoelen. Als er totaal geen progressie meer in zou zitten kan je alsnog overwegen of het niet verstandiger is om dit paard in te laten slapen. Echter bedenk allen eens hoe moeilijk je dit bij bijvoorbeeld mensen voor elkaar krijgt. Bedenk hierbij waarom dat zo is. bedenk wat een waardig bestaan is.
Ik begrijp de reacties volkomen maar als je het paard niet kend en de precieze diagnose dan kan je hier niet op blijven zeuren. vraag dan eerst om verduidelijking!!!!!!
Het enige wat ik niet snap is waarom je dit paard aan (naar mijn inzicht) vreemde verkoopt.

Ik hoop dat dit paard toch nog zover kan genezen dat het zonder pijn de wei in kan.

Nonnie1986

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 09:37

Dit paardje gaat elke dag de paddock in en kon lekker lopen als hij daar zelf zin in heeft! Weet je hoeveel paarden er op een manege staan die er alleen 1 uurtje per dag uitmogen om hard te werken en verder 23 uur per dag op stal staan?? Ik vind dit niet zielig hoop alleen dat hij echt geen pijn heeft!! Heel veel sterkte ermee en hoop dat je hem een keertje kan bezoeken...
Kuss, Manon
(Jullie moeten niet zo snel negatief reageren, miss had je zelf wel hetzelfde gedaan als je in zo'n situatie zit!! )

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 10:03

ik ben even de kluts kwijt. nu zie ik dubbel? ik zie twee nonnie's die beiden manon heten? Is dit toeval?

belinda73

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 11:13

ik vind het geen domme opmerkingen je zet je verhaal op bokt en mensen geven daar hun meninig over en ja dat kan dus in een ander straatje vallen dan dat jij vind maar goed ook anders liet iedereen een ziek paard rond hobbelen of juist te snel inslapen zoals iemand hier boven zegt . maar er waren ook mensen die vroegen of ze hem wel eens opzocht en hoe het ging die helemaal voor haar waren maar daar geeft ze ook geen antwoord aan dus waarom heeft ze dit dan op bokt geplaats als ze de reacties niet leuk vind terwijl dat van te voren te voor spellen was dat mensen voor en tegen kunnen zijn. Maar goed ze kan dit dan maar beter op slot laten zetten ja want deze reacties positief/negatief blijven komen je ziet dat de zelfde mensen dit topic in de gaten blijven houden. en nogmaals ik veroodeel niemand maar het is gewoon mijn mening.

ArabStables

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 11:59

Nonnie1986 schreef:
(Jullie moeten niet zo snel negatief reageren, miss had je zelf wel hetzelfde gedaan als je in zo'n situatie zit!! )

Ik heb ongeveer zoiets meegemaakt met mijn jonge vorige hengst.
Hij had een erge peesblessure, kon nooit meer bereden worden - en ik besloot hem op zeer goed vertrouwen te verkopen. De nieuwe eigenaar zou het paard als gezelschapsdier gebruiken - lekker in de wei - en voor de rest van zijn leven houden. Inmiddels wordt het paard stevig bereden door de eigenaar (gaat nog regelmatig door zijn been) en staat ook nog eens te koop...
Ik heb spijt tot aan mijn tenen en het heeft mij de ogen geopend; de (door)verkoop van paarden met (blijvende) mankementen of pijn is gewoon niet dierwaardig en bovendien weet je niet wat er met zo'n paard kan gebeuren als je het zelf uit handen geeft. Dus wees zo verstandig en moedig om het paard zelf door je eigen dierenarts in te laten slapen. Ik wou dat ik dat toendertijd heb gedaan.

ArabStables

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 12:20

edit

Thirza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 17:18

Nonnie1986 schreef:

eeehm sorry maar ik heb dus net de beslissing zelf moeten nemen en ik weet waar ik over praat, maar ik heb voor mijn paard gekozen en die heeft nu geen pijn meer.

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 17:25

eindelijk iemand die mijn zijn verhaal durft te vertellen....want het gebeurd echt hoor!!! Een paard kan je niet zeggen wat er is ....kan niet huilen... ervoor vluchten.....moet het accepteren, slaag krijgen, pijn lijden.....het paard voelt het!!!! Het is niet altijd zichtbaar, maar zoals ik al zei HET PAARD LIJD PIJN EN VOELT HET< DIE HEEFT GEEN KEUS!!!!!!

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 17:29

Eindelijk iemand die mijn verhaal durft te bevestigen, want dit gebeurd echt hoor!!!

findi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 18:55

wat ik hier hoor is vanaf dat een paard pijn heeft laten inslapen.
1. het is best dat je dit niet doortrekt bij mensen. Er zijn veel mensen die dagelijks met pijn leven, gaje die dan ook laten inslapen.
2. verder heb ik een verzorgpaard gehad met hoefkatrol. Zij kreeg wel medicatie maar ik denk niet dat ze altijd zonder pijn gezeten heeft.
Dit paard hield ervan om te werken(was humeurig als ze niets mocht doen) en bleef erdoor in vorm. Ze werkt nu als hippotherapiepaardje.
3. en iedereen heeft zijn eigen mening ik ben ook van het gedacht dat als je zeker weet dat je geen 'kwalitatief leven' kunt aanbieden dat inslapen het beste geval is. Maar hoe weet je zeker dat dit paard geen kwalitatief leven meer kan hebben. En hoe weet je zeker dat dit paard niet meer wil leven.

natuurlijk bokt is bokt en iedereen heeft zijn mening. ik wens je veel sterkte. het belangrijkste is dat je het beste doet voor je paard.

MsMarit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 19:02

Nonnie1986 schreef:

Ook ik heb die beslissing moeten nemen met mijn paard... Deze is gelukkig niet ingeslapen omdat hij niet bleek te hebben wat ze dachten... Maar dan nog ik heb wel 3 weken met de keus gelopen wat ik moest gaan doen... en heb hem 1 dag van te voren af kunnen bellen....

Maar dan nog weet ik ook waar ik over praat..... En het is gewoon niet paardwaardig.. Hem in een stal te laten staan en ALS hij dan al buiten is en in een paddock staat dan mag hij niet gaan bewegen want dan moet hij weer naar Binnen... Wat heeft dat dier dan nog voor leven vraag ik me dan af!!

Mieky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 19:10

Stravero schreef:
Belinda73:
mee eens en ze is oud genoeg om dit aan te horen je weet dat je positieve en negatieve reacties kan verwachten!

Hoi belinda..Ik vindt het maar een heeeeeeeeeeeeele domme en rare opmerking van jou!!! >;) ik vind het dus niet normaal dat je ZOIETS zegt!
het meisje waar dit topic van is weet ook niet beter! haar vader heeft haar paard verkocht en ze wil gewoon even weten of iemand anders dit ook al mee heeft gemaakt!!! en jullie bedoelen het kwaad en dat vind IK niet normaal, ze krijgt nog meer verdriet door jullie DOMME opmerkingen! je denkt er niet bij na! en dat zal ik nu maar wel eens even gaan done, of excuus aanbieden! vol;gens mij durft het meisje waarvan Jalle was niet eens meer te reageren op dit topic omdat ze alleen maar negatieve verhalen terug krijgt! dnek alsjebliefto m je woorden!

groetjes Evelien.

No offence, maar heb even geTeMd.
Als TS topic dicht wil hebben moet ze dat zelf even aangeven.

@ TS: dat je niet goed begrepen wordt komt doordat er duidelijk niet genoeg informatie gegeven was waardoor mensen conclusies gaan trekken die misschien niet juist zijn. Daar kan je moeilijk boos om worden.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 19:18

broadway schreef:
eindelijk iemand die mijn zijn verhaal durft te vertellen....want het gebeurd echt hoor!!! Een paard kan je niet zeggen wat er is ....kan niet huilen... ervoor vluchten.....moet het accepteren, slaag krijgen, pijn lijden.....het paard voelt het!!!! Het is niet altijd zichtbaar, maar zoals ik al zei HET PAARD LIJD PIJN EN VOELT HET< DIE HEEFT GEEN KEUS!!!!!!

idd mensen denken altijd eerst aanzichzelf, en dan pas aan het paard. Zo van nee ik vind het zielig om hem in te laten slapen, NEE MET PIJN LATEN LEVEN EN KAN/MAG AMPER NOG BEWEGEN zwijgen van werken wat een paard graag doet.

Dit is zeker allemaal geen kritiek voor het meisje waarvan het paardje is geweest. Als ik hem in leven zou laten dan zou ik niet verkopen maar eerst kijken hoe het paard hersteld. En als het dan nog niks word dan helaas toch die moeilijke beslissing maken, hoe moeilijk het ook is. Weet je hoeveel mensen die in het ziekenhuis liggen met heel veel pijn die liever dood willen zijn dan als een kasplantje verder leven???

Char_elle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 19:28

de oplossing is inderdaad niet helemaal perfect (vind ik), als je het paard in liet slapen had hij nooit meer pijn gehad. En z'n hele leven stil staan is ook niet geweldig voor een paard.

ArabStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 19:33

Ach, ik denk dat het meeste nu wel gezegd is. We zijn allemaal paardenliefhebbers, ook TS - ze zal het echt niet zo bedoelt hebben (of haar vader) ; niemand laat natuurlijk snel een paard met pijn lopen. Helaas kun je soms de verkeerde beslissingen maken waar je misschien achteraf heel veel spijt van kan hebben, maar daar verander je helaas niets meer aan in deze zaak.
Laten we hopen dat men ervan leert zodat het in de toekomst anders kan gaan!