Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
, maar ik heb de meest rare dingen wel meegemaakt en er kan altijd wat gebeuren. Natuurlijk kan je een paard dan op de rem zetten, alleen vind ik wel dat dit met beleid moet gebeuren. De termen die hier gebruikt worden, zoals heel hard in de hand zijn, zagen (en LDR) zijn m.i. niet de manier. youngster schreef:KarinvdM schreef:
Zo moeilijk is dat niet als je er een stang en trens in hangt.
Dan vind ik het nog knap om een kaak te breken
KarinvdM schreef:Een kennis van me heeft dat in een boze bui eens voorelkaar gekregen...

Cer schreef:Het is maar net de manier waarop het gebeurt. Iemand die rijtechnisch niet goed genoeg is, moet niet op deze manier gaan rijden, maar die moet ook niet met hulpteugels gaan rijden, aparte bitten, of dingen doen die niet kunnen. En dat zie je ook vaak genoeg.... Dus sja?
Lusitana schreef:Tjoh, en hoe krijgen dan politie paarden zo ver om op te treden onder dat soort omstandgheden?
Anouar15 schreef:Het lijkt me funest voor de nekwervels.

Lusitana schreef:Tjoh, en hoe krijgen dan politie paarden zo ver om op te treden onder dat soort omstandgheden?
Lusitana schreef:En de dressuur op zich blijft gemaakt om een vertrouwensband te creëren, maar dat lukt natuurlijk niet als je binnen een paar jaar aan de top wilt meedraaien. Het doel van sommige dressuurruiter is wat anders. En ze doen alles om succes te bereiken en geloven daarom ook in de middelen die ze daar bij helpt.
aafje87 schreef:Iets wat een normale ruiter niet weet of simpel weg vergeet omdat het zo lekker en goed gaat.
Daar zit mijn grootste struikelblok in.
Ruiters weten niet hoe de methode gebruikt wordt in dagelijkse training en doen maar wat!
Appie schreef:Wbt de bespiering, ik bedoel niet geen bespiering alleen vaak de verkeerde bespiering.
Anouar15 schreef:Het lijkt me funest voor de nekwervels.
Lusitana schreef:Wat ik zeggen wil is dat vreemde trainingsmethodes en hulpteugels, martelbitten etc in het algemeen juist in de handen komen van de slechte ruiters, de goede hebben ze niet nodig!!!
Astragirl schreef:Een opmerking die antoine debodt vandaag gaf: anky kan super rijden, maar alleen op de paarden die zich plooien voor haar ldr, het is dus afwachten op de lange termijn klachten...
Astragirl schreef:De buikspieren worden idd heel goed getraind, maar daarbij ook de onderhalsspieren om het hoofd zo diep te houden, en dat vind ik minder bijdragend aan de training. Ik vind het nog altijd een dwangmethode. En ok, antoine heeft ook tegenstanders, maar als ik het gehele plaatje vergelijk weet ik wel wie de meeste ontspanning geeft.