hadden we al een bittentopic vandaag?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Sempre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 21:35

jeetje mina... overdrijven is ook een vak hoor
Die bitten zijn natuurlijk niet goed, maar de reacties zijn wel een tikkel overdreven
Alle uitgekoerste dravers die ik rij(waaronder die vna mijzelf) rijd ik met een enkel -of dubbelgebroken bitje. Of het nou een hengst, merrie, of ruin is.
Daarom slaat het nergens op om te zeggen ,,logsisch dat dravers nooi met watertrensjes te rijden zijn"

nickyu

Re: hadden we al een bittentopic vandaag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 09:21

wkoekoek schreef:
Die zijn er in mijn ogen ook. Daarom heb ik al gezegd dat lang niet alle dingen op die site hier toegestaan zijn. En ik ben het ook met lang niet alle dingen eens die wél toegestaan zijn. Maar dat zijn ook de uitzonderingen, die je dus echt niet bij alle dravers ziet. Maar niet alle dravers hebben evenveel talent, en sommige mensen vinden het nodig om alles te proberen om ze wél te laten lopen. Ik ben daar niet een van, mn vader gelukkig ook niet Point (zie profiel) is als driejarige begonnen, was vreselijk irritant (tijdens koers omkeren, voor de koers niet willen keren, losgeraakt nadat wiel achter hoek bleef hangen en pikeur eraf wipte) is wel een goede draver, die eigenlijk weinig nodig heeft om goed te lopen, hij springt vrijwel nooit. Tammy (zie ook profiel) was te gestressed, vond het koersen niet leuk en had niet genoeg lucht. Er moest teveel aan gedaan worden om haar aan het koersen te houden. Zij is nu vier jaar en staat drachtig thuis. Mijn eigen, Ofir, heeft vier jaar gekoerst en is na een peesblessure gestopt. We hebben inmiddels een endurancewedstrijd uitgereden. En dan nog Rival, die geen goede draver is (kan wel tolten en telgangen en deed dat helaas in de baan ook. We hadden eraan kunnen knutselen maar we hebben haar naar huis gehaald en willen dr als recreatiepaard kwijt.

heb die mensen meegemaakt ..gelukkig de anderen ook ..blij te lezen dat er bij jullie een iets meer geaccepteerde grens is

sommige mensen vinden een "normaal"bit al uit ten bose die vergeten even dat bv een touw halster in de regel veel scherper in werkt dan een simpel bitje .. ligt er daarbij ook maar net aan waar dat betreffende paard van nature gevoeliger is

bedankt iig voor de uitleg en ben blij dat bepaalde martelwerktuigjes hier (nog) verboden zijn !

Oliver

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 13:11

My god. Ik zou het grappig hebben gevonden als het niet zo zielig was. Dit zijn idd martelwerktuigen.

Al zag er ook een soort van leren bitje tussen zitten, dat kan nog wel vind ik.

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 13:33

Hoe kan een paard eigenlij kmet de staart leidsels vastpakken? Ik heb me nooit gerealiseer d dat dat kon en dat dat dus ook gevaarlijk kan zijn.

Wil iemand me dat uitleggen?

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 14:18

als een staart om de leidsels zwiept wil dat wel eens in de knoop raken ..
gelukkig enkeld nog meegemaakt met lange lijnen werk maar ook dan niet leuk , kan me indenken wat er gebeurt als onze shet dat voor de wagen zou doen ..

Woogy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 16:37

als ze de staart over de leidsels gaat kunnen ze gaan kniepen(staart tegen de billen drukken) en dan kun je dus zowaar een onstuurbaar paard hebben

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 16:43

Jee . Weten jullie dat ik me dat nooit zo gerealiseerd heb? Dus eigenlijk is het altijd verstandig om de staart van het paard/pony even te vlechten cq vast te binden?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 20:58

MeiaLuna schreef:
dit kan ik geen paardensport of paardenliefde meer noemen hoor...als het zo moet ,als je al deze hulpmiddelen nodig hebt om met je paard bezig te zijn,dan zou het voor mij helemaal niet meer hoeven...

helemaal mee eens

De martelwerktuigen uit de middeleeuwen zijn niks vergeleken met deze walgelijke troep!

ruitje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 21:42

Faas schreef:
Jee . Weten jullie dat ik me dat nooit zo gerealiseerd heb? Dus eigenlijk is het altijd verstandig om de staart van het paard/pony even te vlechten cq vast te binden?

Niet altijd hoor . Niet alle dravers doen dat, ik denk dat van de 10 dravers er 9 gewoon met een losse staart lopen.

Maar als je maar half twijfeld maak je de staart toch maar even vast

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 21:45

Mas schreef:
MeiaLuna schreef:
dit kan ik geen paardensport of paardenliefde meer noemen hoor...als het zo moet ,als je al deze hulpmiddelen nodig hebt om met je paard bezig te zijn,dan zou het voor mij helemaal niet meer hoeven...

helemaal mee eens

De martelwerktuigen uit de middeleeuwen zijn niks vergeleken met deze walgelijke troep!

Ach ja, ik heb je onderschrift ter harte genomen en jij rijd ook op een manege waar de paarden in stand staan. Kan vanaf hier niet zien :

* hoelang ze in de stands staan
* of ze ook buiten komen
* of ze goed uitgemest en opgestrooid worden
ed

En daarom trek ik daar niet de conclusie uit dat het middeleeuws is .

Beetje oppervlakkig zo'n reactie van jou....

Rietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 22:03

Komop zeg!
wie haalt het in zijn hoofd! dit is echt paardenMISHANDELING!
ik kan door de bomen het bos al bijna niet meer zien, zovéél bitten en bijzetteugels en weetikwatnogallemaal!
hoe komen ze erop? hoe verzinnen ze het?
mensen die dat kopen/hebben zouden ze een proces moeten aandoen!
en dan vind ik sommige mensen al wreed met 1 bid.. maar nu ik dit gezien heb... !

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 22:05

Dit is een mega oud topic. Huilen van het lachen

Het omhoog halen van topics ouder dan 2 weken (laat staan 3 jaar) wordt niet op prijs gesteld.

Daarom heb ik even een berichtje naar een Mod gestuurd.

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 04:39

Ronja_b schreef:
Komop zeg!
wie haalt het in zijn hoofd! dit is echt paardenMISHANDELING!
ik kan door de bomen het bos al bijna niet meer zien, zovéél bitten en bijzetteugels en weetikwatnogallemaal!
hoe komen ze erop? hoe verzinnen ze het?
mensen die dat kopen/hebben zouden ze een proces moeten aandoen!
en dan vind ik sommige mensen al wreed met 1 bid.. maar nu ik dit gezien heb... !

Penny-alarm!!

'temt'

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 12:53

Oud topic, slotje.