Voor iedereen geweldig om te zien

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 16:42

Ik denk dat dit paard veel blijer is dan het gemiddeld dressuurpaard maar kom, ik vind op geen enkel beeld een paard terug dat iets niet graag doet....

YentlKG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 17:05

Fantastisch! echt super respectvol.

Ikke, ik snap jou conclusie gewoon niet, het slaat nergens op.
Denk je dat het paard het zomaar doet? al die oefeningetjes.
Denk je dat een paar anders zomaar even je eigenaar op je laat staan etc.
daar moet je echt wel vertrouwen voor hebben, echt een band met elkaar hebben.
Oke, hij doet niet alles even netjes, maar wel vól liefde, hij neemt rustig de tijd om het paard ook te belonen etc..
op bokt is het volgensmij nooit goed, wat ook al gezegt werd, met hulpteugel en anders rijden is niet goed, maar dit ook niet?
Denk dat het paard zich meer concentreerd opzich zelf en die vent dan dat er gezegt wordt dat die niet blij is.

ikke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 17:52

silverxxhein schreef:
Fantastisch! echt super respectvol.

Ikke, ik snap jou conclusie gewoon niet, het slaat nergens op.
Denk je dat het paard het zomaar doet? al die oefeningetjes.
Denk je dat een paar anders zomaar even je eigenaar op je laat staan etc.
daar moet je echt wel vertrouwen voor hebben, echt een band met elkaar hebben.
Oke, hij doet niet alles even netjes, maar wel vól liefde, hij neemt rustig de tijd om het paard ook te belonen etc..
op bokt is het volgensmij nooit goed, wat ook al gezegt werd, met hulpteugel en anders rijden is niet goed, maar dit ook niet?
Denk dat het paard zich meer concentreerd opzich zelf en die vent dan dat er gezegt wordt dat die niet blij is.

Ik vindt het best als jij het WEL geweldig vindt. Als je mijn conclusie niet snapt, hoe kun je dan zeggen dat het nergens op slaat?
Wat al eerder ook zei: het heeft een hoop tijd gekost om te komen waar ie is, waarom raffel je het dan zo af? Hij had het in dezelfde tijd namelijk ook netjes kunnen leren. Wat hij laat zien heeft niks met vertrouwen en een band te maken maar met onderdrukking en machtvertoon t.o.v. het paard.

Ooit Marjolein Kielstra bezig gezien?? Daar kan deze kerel een hoop van leren en zelfs Marjolein laat hier en daar steken vallen (weet ze ook wel).

KiekKiek

Re: Voor iedereen geweldig om te zien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 18:30

Bij mij doet ie het wel egt vet mooi en knap

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 18:46

Ik krijg steeds een heel kort filmje te zien maar gewoon een prentje ivm hengsten ofzo

miisshOrse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 19:19

Onzettend mooi en knap!

met silverxxhein eens!

Ik vind wel degelijk dat je paard vertrouwenmoet hebben, vanuit beide kanten.

Probeer jij maar eens op de buik te gaan staan van de pony waarmee je goed kan opschieten, denk niet dat dat gaat werken

Hier kunnen dressuur ruiters, incl ik, nog n hoop van leren, als je ziet hoe hij ermee omgaat. Niets geen sporen in zn buik omdat ie het niet netjes doet..

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 19:30

ik vind het echt super knap wat ie doet. Ik zou het zelf niet na kunnen doen.

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 19:38

GEWELDIG!!!!

CharOn_lOver

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 19:40

in 1 woord GEWELDIG...het is dat mijn pony er niet meer is...die leek er precies het zelfde op...die kon dat ook...aleen dat laatste maar ja,,,moet kunnen.

Renee91

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 19:41

Waarom zijn er niet meer mensen die zo met hun paard te werk gaan...!?! Echt te gek wat die man presteerd dmv vertrouwen met zijn paard.. Echt super gaaf filpje!!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 20:08

Ik herkende het paardje onmiddellijk, de man heet Honza. Het paardje is een hengst geloof ik waar hij vroeger geen weg mee kon. Hij traint hem met de Parelli methode.
Ik heb nog wel eens een ander filmpje van hen 2 gezien, dat was een parodie op the horsewhisperer (als iemand dat nog heeft, heel graag laten weten!!!!).

Daar toonden ze krak dezelfde kunstjes, maar wel in een volledig vertrouwde omgeving. En geloof me, daar zag het er idd veel netter uit dan hier. Ik ken ook niet zoveel paarden die in zo'n ring er nog zo ontspannen kunnen uitzien.

Ik heb dus al eerder werk gezien van die man, en toen zag ik echt een vrolijk paard, en de dressuuroefeningen waren ook 'af'. Ik denk dat hier gewoon de zenuwen een beetje speelden.

Ik krijg er iig kippenvel van. Ik vind het er gewoon super uitzien.

Francisca87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 20:21

poes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 20:27

Ik ging ook juist de link posten Zeker eens dat horsewhisperer bekijken, dat is echt machtig mooi!

Renee91

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 21:22

Offtopic: Waar staan die filmpjes op die site. Kom niet verder dan de foto's

Renee91

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 21:29

Hebbes, Moest even het beeld groter maken

sanapril

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 21:45

ik ben sprakeloos!!!!!!

Sok

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 22:42

Kippevel toch!
Wouw.. Ben echt onder de indruk!
Herken sommige dingen wel van wat de eigenaresse van mijn verzorgpaard ook wel eens met m doet.
Die is geloof ik level 3..
Maar dit.. Wouw.. *Veeg me bij elkaar

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 22:59

Ik heb het filmpje nog een keer zitten bekijken, maar eigenlijk vind ik hem helemaal niet zo bonkend zitten hoor.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-05 02:06

Hihihi the horsewhisperer too is leuk

Ga ook even de rest van de filpmjes kijken, maar zie idd wel verschil in ontspanning.

viola

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 10:22

GCH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 11:12

Echt geweldig als je dit met ja paard kan!!

Wat ik me wel afvraag: Eigenlijk is de dressur dus gewoon helemaal niets, deze man doet dezelfde oefeningen zonder enige moeite, kan je van de meeste dressuurruiters toch zeker niet zeggen

ikke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 12:16

GCH schreef:

Wat ik me wel afvraag: Eigenlijk is de dressur dus gewoon helemaal niets, deze man doet dezelfde oefeningen zonder enige moeite, kan je van de meeste dressuurruiters toch zeker niet zeggen

hhmmm, als die dressuurruiters er net zoveel tijd en aandacht in zouden steken, zouden ze ongetwijfelt ook een heel eind komen. Veel "problemen" van dressuurruiters zijn gewoon terug te voeren op matige instructie, al dan niet in combinatie met niet willen luisteren.....
Tel daarbij op dat veel juryleden alleen een plaatje beoordelen en niet of nauwelijks kijken hoe het paard GEREDEN wordt en het ellendebeeld is compleet.

GCH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 17:58

ikke schreef:
GCH schreef:

hhmmm, als die dressuurruiters er net zoveel tijd en aandacht in zouden steken, zouden ze ongetwijfelt ook een heel eind komen. Veel "problemen" van dressuurruiters zijn gewoon terug te voeren op matige instructie, al dan niet in combinatie met niet willen luisteren.....
Tel daarbij op dat veel juryleden alleen een plaatje beoordelen en niet of nauwelijks kijken hoe het paard GEREDEN wordt en het ellendebeeld is compleet.

he ikke,

Ik ben het helemaal met je eens. De combinatie, instructies en tijd is een grootste gedeelte waar het op staat of valt.
Wat betreft de jury, het is de waarheid, ze kijken niet naar hoe gereden woord, maar toch zou dit drastisch moeten veranderen. Ik heb zelf een shire en ik zou veel moeilijker hoge punten scoren, alleen omdat de meeste jury leden het niet graag zien

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 18:13

Wauw! dit is echt geweldig mooi om te zien
Als je deze oefeningen zo met een paard kan uitvoeren is er toch wel degelijk een vertrouwensband tussen paard en mens. Dat heeft echt niet alleen met macht te maken. Toen ik las dat dit paard eerst heel moelijk handelbaar was kreeg ik helemaal respect voor deze prestatie!

Francien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 18:17

Wauw echt geweldig!!