Nieuw! DE oplossing voor al uw problemen: de kaboutercursus!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

crabbybitch

Re: Nieuw! DE oplossing voor al uw problemen: de kaboutercur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 09:53

JOEHOEEEEEE !!!!!! eindelijk hulp.

ik ben een overbezorgde moeder van een dochter die een 3-jarige inrijdt.Deze 3-jarige pony is helemaal in de ban van de kabouters.Sinds een week is ze duidelijk gestoord in haar werk en nu weet ik waardoor.Het zijn die vervelende kabouters die er voor zorgen dat ze in rodeo stijl door de bak gaat!Op dit ,moment zijn het de kabouters op het dak met hun ski's en sleetje's als een gek tekeer gaan alsof ze de zwarte piste betreden.Dit veroorzaakt een enorme lawine.Om mijn gemoedsrust terug te krijgen wil ik hierbij mijn dochter opgeven voor deze fantastische cursus.Maar dan nog ff een vraagje :hoe doen we dit tot ze de cursus kan beginnen? Hoe kan ik de skikabouters saboteren?Misschien iets van gluhwein in de kantine??

Equira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 10:04

Ow..... De uitkomst voor Marco!!!!!! Ik geef hem bij deze direct op. De zigeunerkabouters achtervolgen Marco echt. Overal zijn ze te vinden. Ook vaak op plaatsen waar ze eerst nog niet te vinden waren, duiken ze ineens op. Ik zal het hem vanmiddag meteen vertellen dat dit de uikomst is voor hem!!!!!!!

pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 10:08

kees2 schreef:
Hoe kan ik de skikabouters saboteren? Misschien iets van gluhwein in de kantine??
kees2
Het lijkt mij gevaarlijk van die dronken skikabouters op je dak! dat is toch erger dan nuchtere skikabouters!

crabbybitch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 10:13

kees2
Het lijkt mij gevaarlijk van die dronken skikabouters op je dak!

oooohhhh shoot niet aan gedacht .Die gaan natuurlijk al lallend en kotsend over dat dak lopen kl*ten!!!!Iemand een idee hoe ik van die wintersport minnende kabouters afkom????

labe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 10:20

Ik heb zelden zo'n leuk topic gelezen, echt meesterlijk!!
Vooral de foto's zijn geniaal.

In ons vorige huis hadden wij enorm last van paard-etende polderkabouters, bij het verhuizen hebben wij geen adreswijziging achtergelaten, en ze hebben ons gelukkig nog steeds niet gevonden.
Misschien dat we ooit last krijgen van de brabantse boskabouter, maar vooralsnog hebben die nog niet in de gaten dat hier een aantal kaboutervrezende paarden staan.
Komen er nog herhalingscursussen? Mocht ik er weer last van krijgen, dan wil ik onmiddellijk meedoen.

PhiaBink

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 10:39

XchantjuhX schreef:
kjoetie schreef:
Kunnen jullie Koos echt niet helpen om van zijn spokenfobie af te komen? Char is zo ver weg
Misschien wordt het spook wel gestuurd door een kabouter?

hmmm misschien is jomanda dan een optie? Of een kabouter verkleed als spook? je kunt dit makkelijk thuis testen, met het kaboutercursus pakket. Als je met muts en opplakbaard de bak in komt en hij rent weg, is het een kabouter. Als hij op de grond ligt van het lachen kun je rustig concluderen dat het om een spook gaat en je paard eerder geholpen is door Jomanda... of een goede psycholoog

Nee... jomanda is geen succes
Ze helpt namelijk je paardje wel goed van de fobie af, en straalt het afspuitwater in... maar die sluwe kabouters hebben nu dezelfde blauwe jurken aangetrokken als Jomanda, waardoor Warien nu ook al voor haar een fobie heeft
Help...

Kijk, Jofamosa staat hier op stal. Ze heeft dit jaar een veulen gekregen en mede drachtige paarden mutsen geholpen met de bevalling. Ze heeft een gave die maar weinig paarden hebben.
Jofamosa en Koos staan vlak bijelkaar. Ik kan haar overhalen om Koos van zijn fobie voor Koosspoken af te helpen. Mocht dit niet lukken, dan moeten we helaas met dat spook zien te leven.
Wij gaan gelukkig verhuizen en ik stuur geen verhuisbericht aan het polderspook. Misschien laat hij ons met rust en kom ons niet achterna.

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 10:58

JAHAAAA ik meld me aan , vooral die belgische boskaboutrs zijn het ergst (met name als ze achter een gras spriet verscholen liggen)

de nederlandse schijnen mee te vallen

tja hier aan de grens kom ik ze beide regelmatig tegen

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 11:10

Helaas, wij hebben hier in Rotterdam alleen Morakkeense k*tkabouters, tot nu toe is gebleken dat hier geen kruid tegen gewassen is
Toch vind ik dit een bewonderenswaardig initiatief.
Veel succes met uw cursussen
Laatst bijgewerkt door Billy op 03-12-05 11:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Tinkebel

Re:

JAAA ! ik meld me ook aan

Rinde

G-e-w-e-l-d-i-g

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 11:13

Ik had de kaboutercursus aangevraagd en kreeg het pakket al binnen enkele uren thuis. Ik kan het echt IEDEREEN aanbevelen!

Zie hier het resultaat na een uurtje trainen, danzij Bokt's kaboutercursus goeroe's:

Afbeelding

pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 11:17

Ehumm, ja die L op het hoofd van dat lieve paardje maakt de cursus helemaal af.
Bij deze geef ik me ook op.

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 11:21

dit is inderdaad het resultaat na onze cursus.

Opvallend blijft dan wel,dat er toch overal kabouters te vinden zijn,en dat deze steeds slimmer worden ,het paard dan toch in flik flak door de bak te krijgen.

De pony van merrieveulen is in mijn ogen reddeloos verloren,als het paard eenmaal mee gaat doen met de kabouters,dan is er geen redding meer aan.

Evt kunnen we met zijn allen na de curus de kabouteruitdrijvings dans doen,waarbij het paard wordt aangezet met de voorbenen de kabouters weg te schoppen.een voorwaarde is wel,dat alle cursisten dan in kabouter style dansen en in het originele kabouter tenu rondhupsen.

geral

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 11:24

Ik zie dat VeraA zich inmiddels gemeld heeft, zij rijdt Melody voor mij
Vera heeft vast nog wel een foto waar Mel zich een hoedje schrikt van een struikgewaskabouter

Blijkbaar hebben wij langs de bak ook boomkabouters die zorgen voor enorme problemen, echt waar

Dan hebben we Aniek nog, geen enkele last van welke kaboutervorm dan ook, zij is een New Forest pony, dus blijkbaar bestand tegen kabouterinfiltraties
Zij kan wellicht dienen als medium tussen de mens en de kabouter

Ultra heeft eigenlijk geen last van kabouters, maar denkt volgens mij alleen maar dat ze ziet, vooral als Linda op haar rug zit

Janton begint hier op de Veluwe over zijn kabouterprobleem heen te groeien, hoe dat komt weten we niet, wellicht ook een beter contact met de kabouters alhier, hij is in Otterlo geboren, misschien dat het terugkeren naar de Veluwe de oplossing is geweest.

Voorheen woonden wij in de Betuwe, dus de kleikabouters, fruitkabouters en andere Betuwse kabouters zijn blijkbaar daar achtergebleven

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-05 11:25

kees2 schreef:
JOEHOEEEEEE !!!!!! eindelijk hulp.

ik ben een overbezorgde moeder van een dochter die een 3-jarige inrijdt.Deze 3-jarige pony is helemaal in de ban van de kabouters.Sinds een week is ze duidelijk gestoord in haar werk en nu weet ik waardoor.Het zijn die vervelende kabouters die er voor zorgen dat ze in rodeo stijl door de bak gaat!Op dit ,moment zijn het de kabouters op het dak met hun ski's en sleetje's als een gek tekeer gaan alsof ze de zwarte piste betreden.Dit veroorzaakt een enorme lawine.Om mijn gemoedsrust terug te krijgen wil ik hierbij mijn dochter opgeven voor deze fantastische cursus.Maar dan nog ff een vraagje :hoe doen we dit tot ze de cursus kan beginnen? Hoe kan ik de skikabouters saboteren?Misschien iets van gluhwein in de kantine??

Kabouters zijn nogal gevoelig voor alcohol, en ze worden en erg vervelend van. Naast de gewone pesterijen gaan ze ook nog akelige gezichtjes trekken tegen de paarden, en brengen eventuele andere aanwezige dieren ook het hoofd op hol. Soms komt het dan tot kabouterruzies waarbij de een de ander met een schupje op het hoofd probeert te slaan en zo zijn puntmuts te slopen. Al die consternatie is niet echt goed voor de rust. Wat je dus zou kunnen doen in zout strooien, of death metal muziek draaien. De apres-ski minnende kabouter vind deze muziek verschrikkelijk, dus het draaien op volle geluidsterkte van deze muziek wil wel eens helpen. Nadeel is dat ook paarden er meestal niet dol op zijn.

YentlKG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 11:26

WHAHAHAH OMG

Hahah Vera & Melody moeten zekerste weten lid zijn

kjoetie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-05 11:30

Wij hebben het vermoeden dat paarden als die van Merrieveulen met een smerig spelletje bezig zijn. Zij werken als spion voor de kabouters en geven deze wezens inzicht in de psyche van het paard om zo effectiever onze edele rossen uit hun panty te kunnen laten gaan. Vooral kleinere paarden zijn hier gevoelig voor omdat ze dichterbij de kabouter staan (letterlijk, hoofd is dichterbij de grond van nature). De kabouteruitdrijving is een goede, maar vereist goede cursuskennis en doorzettingsvermogen van de cursist.

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 11:35

Billy schreef:
Helaas, wij hebben hier in Rotterdam alleen Morakkeense k*tkabouters, tot nu toe is gebleken dat hier geen kruid tegen gewassen is
Toch vind ik dit een bewonderenswaardig initiatief.
Veel succes met uw cursussen

die zijn idd heeeeel erg , dreigen met werk wil nog wel eens helpen de geur van spruitjes schijnen ze ook verschrikkelijk te vinden

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 12:51

we merken dat iedereen zo zijn eigen naam heeft gegeven aan zijn/haar kabouters.

we zullen de komende dagen de profielen van de soorten kabouters hier voor jullie geven,zodat we ten minste over 1 soort kunnen hebben,en dat ook iedereen weet over welke kabouter we het hebben...

quint

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 13:56

Ik hoop dat de cursus niet te laat is voor ons ! Ik heb het idee dat de sallandse kabouters vat krijgen op Quinty, als spion bedoel ik. Misschien zijn we nog te redden ??

Dus haast is geboden.......

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 13:59

de 17de is de eerste cusus,je kan je ervoor inschrijven!!

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 14:05

Historisch!! --> HILARISCH!!!

Echt gaaf, zie t gewoon helemaal voor me!

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-05 15:33

Kabouterprofielen

Er is weinig wetenschappelijk onderzoek verricht naar de kabouters. Als autoriteit op dit gebied wordt meestal aan R. Poortvliet gedacht, die als eerste een verhandeling schreef over het leven van kabouters. Zijn werk is zeker boeiend, maar is hedentendage wel iets achterhaald. Ten eerste schreef Poortvliet alleen over Noorse Boskabouters, die opvallend veel overeenkomsten vertonen met andere Boskabouters, maar daarover later meer. Er zijn echter veel meer kaboutersoorten, die zijn onder te verdelen in een aantal hoofdsoorten. De hoofdsoorten zullen in de loop van de cursus behandeld worden.
Ten tweede zag Poortvliet een belangrijke zijde van de kabouters over het hoofd, namelijk, hun pestplezier. Er zijn verschillende oorzaken hiervoor aan te wijzen. Ten eerste is door de opruk van bebouwing de afstand tussen mens, paard en kabouter kleiner geworden. Ook in de kabouterwereld is er vooruitgang geboekt, wat meer vrije tijd voor de kabouter tot gevolg heeft gehad. Wanneer het pesten van paarden tot nationale kaboutervolksport nr 1 is geworden is niet bekend, maar feit is dat dit al vele jaren voorkomt. Kabouters ontdekten dat ze met relatief weinig inspanning erg leuke effecten konden bereiken, en gingen elkaar ook nog proberen af te troeven. Dit fenomeen is nu ook nog erg bekend onder paardenliefhebbers: wanneer 1 paard schrikt, laten de kabouters bij voorkeur de andere aanwezige paarden ook uit hun panty gaan, met de door hun zo geliefde chaos en wanorde tot gevolg. Daarnaast heeft men ook in de kaboutergemeenschap te kampen met een generatiekloof en normen en waardenvervaging, zo kan men, als men goed oplet, in het bos bijvoorbeeld graffiti tegenkomen met de tekst: Paulus is een suikergnoom (doelend op de vermeende relatie tussen de 175 jaar oude Paulus en een jonge kaboutervrouw- de roddels gaan dat Paulus in een midlife crisis is terecht gekomen en dikke velgen op zijn kruiwagentje heeft gelegd- maar dit terzijde). Kabouters worden ook steeds inventiever als het op paardpesten aankomt. We zullen de verschillende tactieken nog bespreken.

De Bakkabouter (Leprechaunus Manegitis)

Onder paardenmensen ook bekend als “ de enge hoek in de bak” en “ die plek waar die rotbok iedere keer begint te flippen” . Bakkabouters houden zich, zoals de naam al zegt, op rond rijbanen en manege’s, om aldaar de paardenpopulatie schrik aan te jagen. Ze zijn iets groter als de gemiddelde kabouter en zijn naargeestig van karakter. Deze kabouters zijn nauwelijks waar te nemen, want ze zijn vreselijk vlug en weten zich razendsnel in en rond de bak te verplaatsen. Wanneer men een dergelijke kabouter zou vangen, ziet men dat deze veelal een trainingspakje draagt (alle kleuren mogelijk, afhankelijk van de voorkeur van de kabouter) en snelle sportschoenen. Daarbij heeft deze kabouter nog een wonderlijk hulpmiddel om hem te helpen accelereren: de aerodynamische puntmuts. Wanneer een kabouter snelheid maakt, klapt de punt van de muts naar achter om zo een maximale acceleratie te bereiken (zie ook bijgevoegd studiemateriaal). ZIj vlechten hun baard in zodat ze heel hard kunnen rennen zonder er op te gaan staan cq. het haar in hun ogen te krijgen, waardoor ze minder snel op hun gezicht gaan.Over het algemeen leven deze kabouters semi-solitair: ze hebben een favoriet bosje of hoekje en zitten daar vaak vrij vasthoudend. Anderzijds zijn ze zo snel dat het kan lijken of er wel 100 bakkabouters een bak bevolken, terwijl het er maar een paar zijn. Zoals alle kabouters heeft ook de bakkabouter een zwak voor alcohol, en daarom zijn ook kantines zeer geliefd. Vaak staan ze met een borrel op te springen voor het raam van een kantine, wat door de betrokken viervoeters als zeer traumatisch kan worden ervaren. Het is dus eigenlijk een luie kabouter, die opeens een uitbarsting van energie krijgt als er een paard te plagen valt.

Bijgevoegd : Deze bakkabouter, in paars trainingspak, sportschoenen en met aerodynamische puntmuts is een goed voorbeeld van zijn soort. Let op die ietwat manisch uitziende ogen, waarmee ze lelijke gezichten trekken naar de paarden.

Afbeelding

Nerwen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 15:37

Waaaaahahahaahahahahahhahaaaa

Die tekening

*valt van de stoel, klimt er weer op, valt er weer af*

BRILJANT!!! En zo treffend!!!

crabbybitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 15:48

kjoetie je verdient een medaille Je bent GEWELDIG!!!!!