cindysponys schreef:Volgens mij ben je heel negatief over het laden van je paard. Wat misschien wel kan helpen is het eens een keer door iemand anders laten proberen. Die denkt dat je paard er gewoon ingaat. Jij hebt misscien al in je hoofd ingeprent dat hij het niet doet, en daarom lukt het ook niet. Misschien ligt het aan jou (dat zeg ik niet, maar in elk probleem is daar kans op) en hebben jullie niet genoeg vertrouwen.
Heeft je paard al eerder een nare ervaring gehad? Dat kan er veel mee te maken hebben. Of probeer het eens met een open trailer/oude veewagen erin lopen als die ergens in de buurt is, dan heeft het paard minder het gevoel 'opgesloten' te zijn.
Met iemand anders meelopen is geen goed idee...er is verder niemand die met hem WIL lopen...
Nee ik heb ook niet in mijn hoofdgeprent dat hij er toch niet op gaat.
Ik bleef telkens heel positief...Nu loopt hij er op. Maarja..verder dan tegen de klep aan staan komt hij niet....
Hij heeft met de trailer geen nare ervaringen. Dit is de 1e keer dat hij de trailer op moet.
Maar zoals ik al eerder heb gezegt willen we de trailer in de wei gaan zetten en hem daar dan zijn eten geven. Dan moet hij de trailer op wil hij brokken oid