Het ware verhaal van de ranch... (Spanje)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Ylana

Re: Het ware verhaal van de ranch... (Spanje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 11:08

Dan vraag ik me dus af he, als je van haar zo'n paard koopt....
Wat is je reactie als je paard, waar je waarschijnlijk een hoop geld voor betaald hebt, zo vermagerd en weet ik veel wat gebracht wordt?
Bedankt en tot ziens?
Of
God, wat ziet ze er uit. Groetjes?

Ik denk dat ik dat w**f, of de gene die haar brengt, recht op haar/zijn bek geslagen had, als ze mij een paard bezorgd die er niet geheel uit ziet zoals afgesproken.
Of wordt er eerst verteld dat de paarden wat magerder zijn?

Gewoon uit nieuwschierigheid...

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 11:10

O ja, en aan Jamiemara.
Ik denk dat als jij vivian Klaasen bent of bij haar hoort, je je maar beter kan bergen.
Ik denk dat er heel wat mensen zijn die jouw willen pakken en dan niet om je een kusje te geven!

Yuri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 11:13

Dat is een heel goed punt ylana
Ik zit dit echt met verbazing te lezen, toevallig keek ik een tijdje terug op marktplaats en toen zag ik er best gave merenzen tussen staan. Nooit verwacht dat dit zo'n wijf is met dit soort praktijken... Mijn mond valt er van open, succes met het opzetten van een petitie tegen zo'n w**F

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 11:15

Zo...ik heb ook wel eens contact gehad met Levendige alias Vivian K....
Over een andalusier hengst.
Ben blij dat ik het toen niet gedaan heb omdat ik het niet helemaal vertrouwde...
Wat een bizarre verhalen zeg!

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 11:16

Hard werken of afgebeuld worden vind ik een heel verschil.
Het is toch wel fijn als je elke dag op tijd te eten krijgt, want dat vind ik wel degelijk belangrijk (ik had trouwens allang ondersteboven gelegen als ik zo weinig te eten gehad had, en had aan het infuus mogen liggen in een ziekenhuis, maar dat terzijde).
Daar waar ik gewerkt heb, werd super op ons gepast, super op de paarden, dat was ook hard werken (water naar de paarden brengen, huis opknappen, op de kinderen passen en dat allemaal met 35 graden) maar er werd gewoon super voor ons gezorgd, als we een dagje geen fut hadden om te rijden (toen ik last van mijn knie kreeg) was geen probleem, maar er moest wel iemand op de kids passen, nou geen probleem. Die kunnen moeilijk alleen blijven!!!

Ik vind dat je gewoon bruut misbruikt bent!!!!!

mijnlieverd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 11:21

Ze kwam mijn paard pas om 00.30 brengen. Ik was echt ontzettend moe,had al de hele dag zitten wachten. Ik schrok echt toen ik haar zag. Maar had geen zin om met haar op dat moment mee in discussie te gaan. En haar mee terug sturen omdat ze er niet uitzag zoals afgesproken vond ik ook geen optie. Dat zo'n paard mager is zegt genoeg. En was allang blij dat ze nu bij mij is en were bij kon komen. En er was trouwens ook helemaal geen reden om haar weer mee terug te geven,want het is een ontzettend lief paardje en ze ziet er nu weer perfect uit. Tuurlijk ben ik pist en al helemaal na die verhalen die ik heb gelezen. Maar mijn paardje heeft het nu tenminste goed. Daar ben ik allang blij om. Ik vindt dat gewoon geen elke dier verdiend om zo mager te zijn en niet goed behandeld te worden!

wreckh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 11:21

Marieke_ schreef:
Misschien hadden ze wormen. De mest werd namelijk nooit uit de paddocks gehaald. De paarden stonden ook vaak mest te eten. Eentje was een hele erge luchtzuiger, die was echt verschikkelijk mager, een witte, ben zn naam kwijt

Was dat Happy? Die zoog lucht. En die was echt enorm mager toen ik er was. Heb helaas geen foto's op internet, zal thuis even op zoek naar foto's.

Over het zonder ijzers lopen --> ik vond dit wel degelijk dierenmishandeling. De eerste rit die ik maakte reed ik op Maniac. Charlotte zou met mij mee gaan. Zij ging op Flamenco. Ze pakta flamenco en poetste hem verder niet, gewoon zadel erop en klaar. Ik had maniac wel gepoetst. Toen ik zijn hoeven uitkrabde, wat haast niet te doen was door de klei. Ontdekte ik dat zijn ijzer los zat. Ik heb dat gezegt. Toen heeft Patrick de ijzers eraf gehaalt. Zou Maniac liep helemaal niet lekker. Je merkte dat het hem pijn deed. Ze hebben daar niet zandpaden als hier, maar paden vol rotsen en scherpe keien. Ze zeiden dat maniac het lekkerst reed van allemaal> Daar heb ik helaas niets van gemerkt, omdat hij telkens strompelde. Hij wilde haast niet in draf en ook de galop wilde hij niet. Terwijl Flamenco honderden meters voor ons galopeerde. Was echt niet leuk.

Ik vind ook zeker dat er iets gedaan moet worden. Helaas kan ik niet veel betekenen. Ben er maar kort geweest en heb Vivian nooit ontmoet. Wel heeft ze tegen mij gelogen> Ze zou ook op de ranch zijn als ik kwam en dat was ze dus niet hoorde ik een dag van te voren.

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 11:28

en denkje je nou echt dat het zin had gehad als ik kwaad was geworden erom ik denk het dus niet. Net alsof zij daar iets van aantrekt.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 11:34

Het zou voor mij ook geen optie zijn hoor, om dat paardje weer met dit kreng terug te geven. Laat ik dat wel zeggen.
Maar jij zei dus niets, zover ik begrijp?
Ik bedoel het niet gemeen hoor!
Alleen ken ik mezelf. En ik zou het dus waarschijnlijk iets anders aangepakt hebben.
Mag ik vragen wat een paard gemiddeld bij haar kost?
En wat er afgesproken wordt?

jamiemara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 11:38

Over hoe ze met personeel om gaan laat mij koud; mensen maken zelf deze keuze om te gaan en te blijven. Het gaat mij om de dieren.

Vrijheid van meningsuiting en dit zijn waargebeurde verhalen, wellicht dat het mensen afschrikt, maar de fotoos die ik tot nu toe heb gezien, schrikken niet af.
at bedoel ik nu net wat er aangevoerd wordt schrikt niet genoeg af en duidelijk bewijzen zijn er niet!!! Ik neem juist altijd foto`s van dergelijke dingen.

Dus voordat je denkt ergens een mening over te kunnen hebben, baseer je ajb op de feiten en niet op wat je denkt.
*En dat zeg jij, wie ben jij dan eigenlijk??? Moeten we jou maar op je woord geloven waar is het bewijs van 3 paarden in een trailer? En dat het genoemde paard op zo`n jonge leeftijd al bereden wordt??? Trouwens hordes paarden worden op 2,5 jarige leeftijd beleerd.

En nee ik ben geen bekende of dergelijke van deze Vivian. Jullie hebben geen idee met wie jullie te maken hebben. Voorzichtigheid lijkt mij dan ook geboden. Ipv. Met gelijk loze dreigementen of oordelen te uiten.
*Ik strijd al jaren tegen dierenmishandeling daarom werd ik juist hierop gewezen en probeer ik bewijzen naar voren te krijgen, maar aan uitsluitend op niks gebaseerde verhalen heb ik niks. En als iemand met duistere praktijken bezig is wil je toch juist niet zoveel mensen op je erf en zo te horen nodigen deze mensen juist jan en alle man uit.

En “pennymeisjes” mensen met ervaring weten dat een luchtzuigend paard slijt door dit gebrek.
Ben je trouwens het paard gaan bekijken voordat je het kocht???

Iemand is onschuldig tot schuld bewezen is!!! Dus kom maar op met die harde bewijzen en laat dreigementen aan mijn adres aub. achter wegen hier ben ik niet van gediend!!!

xMarieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 11:39

wreckh schreef:

Was dat Happy? Die zoog lucht. En die was echt enorm mager toen ik er was.

Nee Jerez (spreek je uit al gerez). Happy was al naar Frankrijk toen ik er was.

Niemandweet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 11:41

Ik had dit topic al doorgelezen.
Gisterenavond zat ik tv te kijken en toen kwam programma opgelicht..
Dat gaat dus over dit soort dingen.
Misschien een idee om dit verhaal door te spelen naar hun, en alles uit te laten zoeken en dergelijke. Ze zal wel lelijk op dr neus kijken als er ineens een hele filmploeg voor de neus staat om verhaal te halen. En hoe meer mensen kunnen getuigen tegen dr, hoe beter.

Zou wel een goed onderwerp zijn denk ik zo...

( ik heb mijn bericht ff in felrood gedaan, zodat het beter opvalt tussen al die discussies hier)

En die janniemara ofzo.. nou je bent denk ik niet helemaal goed bij je hoofd ofzo. Lijkt me alleen heel duidelijk dat dit gewoon niet kan..
Laatst bijgewerkt door Niemandweet op 16-11-05 11:55, in het totaal 2 keer bewerkt

mijnlieverd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 11:44

Ik weet wel dat je het niet gemeen bedoeld hoor. Maar ik was gewoon al blij dat ze eindelijk mijn paardje kwamen brengen,had me er echt op verheugd. Ik had gewoon geen zin in een discussie. Had gewoon zoiets van zo dit paard is nu van mij en niemand neemt haar meer van me af. En jah we zijn opgelicht dat weet ik. Ben ik ook heel pist over. Ik uit meestal ook wel mijn mening,maar daar had ik op dat moment geen zin in. En ik wist toen ook niks van deze verhalen over de ranch af. Wist alleen dat Noumea veels te mager was toen ze hier kwam. Wat echt verschrikkelijk was! Voor de rest wist ik nog niks. En ik heb gevraagd waarom ze zo mager was,daar kreeg ik dus een slap antwoord op. En dacht bij mijn eigen ik weet wel beter. Maar had geen zin om daar op te reageren,had toch geen zin gehad als ik daarop had gereageerd.

Erna208

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 11:47

Beste Jamiemara, je spreekt precies zoals V.K. en S.V. en daarom ben ik erg op mijn hoede met jou. Ik vertrouw jou voor geen cent, om het zo maar even te zeggen. IK ben degene die de 2½ jarige hengst heeft verkocht aan na wat later bleek de halfzuster van V.K. te zijn en ik voel me zwaar belazerd. Ik heb alle recht om hier wantrouwend te zijn tegen mensen die nog maar net actief zijn op bokt en dan hier van alles gaan posten ten faveure van V.K.

Dus ik heb graag bewijs in mijn pb box dat je bent wie jij zegt te zijn en dat je niet behoort tot het kamp van V.K. en co.

Als je in mijn profiel kijkt en kijkt bij geposte berichten, zie je vanzelf ook een advertentie met foto's van Sha Bajko staan. Ik kan je vertellen dat het paard er nu niet meer zo uitziet. Want ik heb aktuele foto's van 2 weken geleden mogen ontvangen. En die deel ik graag met jou als jij mij kunt bewijzen dat je niet tot het kamp van V.K. behoort.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 11:49

jamiemara schreef:
En nee ik ben geen bekende of dergelijke van deze Vivian. Jullie hebben geen idee met wie jullie te maken hebben.

Inderdaad weten we dat niet. Misschien handig om jezelf voor te stellen

Anoniem

jamiemara schreef:
Over hoe ze met personeel om gaan laat mij koud; mensen maken zelf deze keuze om te gaan en te blijven. Het gaat mij om de dieren.

Vrijheid van meningsuiting en dit zijn waargebeurde verhalen, wellicht dat het mensen afschrikt, maar de fotoos die ik tot nu toe heb gezien, schrikken niet af.
at bedoel ik nu net wat er aangevoerd wordt schrikt niet genoeg af en duidelijk bewijzen zijn er niet!!! Ik neem juist altijd foto`s van dergelijke dingen.

Dus voordat je denkt ergens een mening over te kunnen hebben, baseer je ajb op de feiten en niet op wat je denkt.
*En dat zeg jij, wie ben jij dan eigenlijk??? Moeten we jou maar op je woord geloven waar is het bewijs van 3 paarden in een trailer? En dat het genoemde paard op zo`n jonge leeftijd al bereden wordt??? Trouwens hordes paarden worden op 2,5 jarige leeftijd beleerd.

En nee ik ben geen bekende of dergelijke van deze Vivian. Jullie hebben geen idee met wie jullie te maken hebben. Voorzichtigheid lijkt mij dan ook geboden. Ipv. Met gelijk loze dreigementen of oordelen te uiten.
*Ik strijd al jaren tegen dierenmishandeling daarom werd ik juist hierop gewezen en probeer ik bewijzen naar voren te krijgen, maar aan uitsluitend op niks gebaseerde verhalen heb ik niks. En als iemand met duistere praktijken bezig is wil je toch juist niet zoveel mensen op je erf en zo te horen nodigen deze mensen juist jan en alle man uit.

En “pennymeisjes” mensen met ervaring weten dat een luchtzuigend paard slijt door dit gebrek.
Ben je trouwens het paard gaan bekijken voordat je het kocht???

Iemand is onschuldig tot schuld bewezen is!!! Dus kom maar op met die harde bewijzen en laat dreigementen aan mijn adres aub. achter wegen hier ben ik niet van gediend!!!

Ik vind dat jij klets als een kip zonder kop. Doe jij nou maar niet ofje zo interessant bent hoor, BOEH mij iig maak je niet zo snel bang.

Welk belang hebben die meiden bij het feit dat ze weken en maanden vrijwillig naar Spanje gaan om te werken, iets wat ze zelf hebben gewild, met paarden bezig zijn en in de vrije natuur paarden om je heen te hebben, daar ga je geen onzin verhalen over vertellen. En dan zoveel gelijke ervaringen??? Dan heb je de vakantie van je leven.

Mens laat je nakijken, als je zegt dat je al jaren strijd tegen dierenmishandeling, lijkt me duidelijk als je leest hoe het een en ander tot stand is gekomen.

Als je dan zo wijs bent en het zo goed weet, neem een ticket en ga zelf kijken en kom met fantastische fotoos van veilige paddocks, veilige stallen en lekker gevoede paarden die glanzend in de zon staan boven een berg verse hooi te knabbelen en de veulentjes in een veilig afgeschermde omgeving met mamaas rond dartelen.

Als je dit allemaal normaal vind, ben je geen reclame voor je eigen pensionstal.

mijnlieverd

Re:

Nee,ik ben het paard niet wezen bekijken! En dat heeft er niks mee te maken. Er zijn zat mensen die wel betrouwbaar zijn en wel eerlijk zijn. Dat nou toevallig die vivian niet is kon ik niet weten. En zoals je al weet ziet mijn paard er nu weer goed uit. Dus het is gewoon een prachtpaard,alleen toen ze hier aankwam vanuit spanje zag ze er niet uit. Ik ben in ieder geval blij dat Noumea nu bij mij is.

Marmot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 11:52

Reactie van VK op www.wereldwijzer.nl (daar is ze nog niet gebanned):

Answer from the rancher...

A few long lines directed to those of you who love to make a storm in a
glass of water.

Ranch Cercós has thousands of happy customers every year who do lots of
different sports including horse-riding.

The horse section, over the last 20 years has offered an excellent
opportunity to hundreds of young people from all over Europe and beyond to
travel and learn something about the catalan way of life, culture and
language. It turns out to be a positive and very enjoyable experience for
most. and I can tell you, quite a few of them keep coming back every season.

They are spirited with a passion , with a brain, and displa the right
attitude towards fellow trainees or people of different nationalities
working on the ranch(including Asian, European of South American descent).

I personally enjoy taking them on occasinal flight tours on our plane around
the region, water skiing or big game fishing on our boat or to national or
local fiestas in Barcelona or Sitges. We consider them our friends, and we
do not refer to them as"trainee" or "tourists"

Of course, these options are not available on your day of arrival. Young
people often think that everyone ought to treat them like mom and dad, clear up their mess and pick up their dirty plates behind them. This false
illusion is short-lived. In the real world, you have to show your
credentials, skills and personal resources. This is the purpose of the whole
exercice.

Having say that, we cannot take everyone onboard and therefore we do not encourage daddy´s girls to come and spend a single day on the ranch as a
means to break away from parents, boyfriends or personal problems, taking us for a free holiday destination and cheating about their age, weight and
experience with horses. We give plenty of second chances. If you cannot even tie up a horse, you can be forgiven by just telling that you are willing to learn.. And do not tell me about evolution or generation gap, I am a father
of a 12 years old and she can give the spin to most of this gang of rotten
apple in their twenties. But this is another debate that focuses more on
educational values and priorities. The fact is that if you feed your
children with straw, you take the risk to turn them into donkeys..

So keep up the good job, Evelien, Tatiana and company, telling everyone how nasty Vivian is, making you work so hard with the boys around the swimming pool, feeding the horse twice a day and starving you to death despite all the time you spent around the clock in the kitchen, cooking fancy recipes( and judging from the weight you all put on you could hardly call the red cross to your rescue) with an industrial fridge and freezer packed with
food. By the way, we do not handcuff young girls on the ranch and a 50?
flight ticket home is no big deal if you feel it is not the right place for
you.
Well, that's all from me. My final advice..Gear up for the real life and
good luck to all.

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 12:03

russel schreef:

Ik vind het gruwelijk dat mensen zo met dieren omgaan. Ik kan ook begrijpen dat jullie zo lang zijn gebleven, omdat jullie die paarden niet in de steek wilden laten.

Precies een van de redene waarom ik niet weg wilde, als ik het niet deed, wie zou het dan doen?

Citaat:
Wat was er gebeurd als jullie werkzaamheden hadden geweigerd? Ik had zeker bepaalde werkzaamheden geweigerd.

Ik heb een aantal keer dingen geweigerd. Zo was er bijv. een hengst waar ik absoluut niet mee overweg kon en die me gewoon omver liep, ging echt express op mijn voet staan (mijn voet is na een half jaar nog steeds paars) heeft een stuk van mijn vinger afgebeten (waarvoor ik niet naar een dokter oid werd gebracht, gelukkig geen ontstekingen en is het weer aangegroeit, het was ongeveer 30% van mijn vingertop wat eraf lag). Maar ik heb dus een paar keer geweigerd hem uit zijn paddock te halen zodat
zij

erop kon rijden, of om hem terug te zetten nadat zij had gereden. Ze lachte me uit, zei dat ik het toch maar gewoon moest en liep weg. Toen ik hem een keer gewoon heb laten staan, hij had de hele boel ondergepoept en geplast, was ze boos.
Schoonmaken heb ik ook vaak geweigerd. Dat was niet mijn taak. De laatste week dat ik er was ging ik behoorlijk protesteren vanwege het schoonmaken, ik deed het wel, maar was ongelooflijk pissig. En toen mocht ik dus vertrekken.

Citaat:
Die 4 kilo vind ik apart. Tja wat 4 kilo, 4 kilo kippenvoer? Het zal zeker geen Pavo of zo zijn geweest. Duidelijk dan toch dat dat beest ziek is als hij zo snel afvalt?

Het was een of andere muslimix. Ik had ook gevraagd of er misschien ander voer kon komen omdat de paarden er na zoveel voer nog niet van aankwamen (in het begin kregen ze allemaal ook de helft minder) Toen werd er gezegt dat dat niet nodig was omdat dit het beste voer was wat er te krijgen viel, iedereen met paarden voerde dit. Nouwja, het zal wel, maar nooit van mijn leven dat ik dat spul aan mijn paard zou geven.

[quote=jamiemara]
Dat bedoel ik nu net wat er aangevoerd wordt schrikt niet genoeg af en duidelijk bewijzen zijn er niet!!! Ik neem juist altijd foto`s van dergelijke dingen.
[/quote]
En dat is dan een groot verschil tussen jou en mij, ik neem foto's van de leuke dingen, ik ga geen foto's maken van paarden die rottend in bosjes liggen (heb wel nog foto's van een paardenschedel, dat was een paard wat daar was doodgegaan en ook gewoon ergens gedumpt, botten lagen overal, hoe hij is doodgegaan zou ik niet weten, ik heb wel een tand ervan meegenomen en daaraan te zien is het absoluut geen oud beestje geweest)
Mijn foto's zijn van de leuke herinneringen, de paarden zaten ook allemaal nog dik in hun wintervacht (in mei) waardoor ze er beter uitzagen dan ze waren. De wintervacht ging eraf en het was alsof hun beetje vet ermee mee ging. Ze vielen af voor je ogen.

En dat jij niet Vivian bent wil ik wel geloven, zij zou meteen aanvallend reageren en alles goedpraten . Jij wilt alleen maar bewijzen zien, niet horen.

Maar als het je echt zo interesseerd ga er dan zelf heen. Als je interesse in paarden hebt ben je daar van harte welkom, zorg voor je eigen eten want de keuken is te smerig voor woorden, en neem je camera mee om het zelf op film vast te leggen.

Niemandweet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 12:09

Ik heb inmiddels zelf al een bericht gestuurd naar opgelicht met de link van dit topic & een korte uitleg.
Ben benieuwd of ze er wat mee gaan doen, hoop he5t wel!

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 12:13

Ik heb getemt, lijkt me een betere weg dan maar meteen de TV in te schakelen, eerst de moderators maar eens laten kijken( vooral naar die dreigende Jamiemara)

daffodil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 12:13

Het transport waar jullie het over hebben is hetzelfde transport als waar die merrie bij ons mee gedropt is, het betreft de merrie Maybe, wellicht bij iemand bekend. Ik heb nog nooit zo'n ongelooflijk sneu dier gezien.......hoop dat ie t nu dan ook een stuk beter krijgt dan bij die debiel in spanje!

daffodil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 12:14

amondi schreef:
Ik heb getemt, lijkt me een betere weg dan maar meteen de TV in te schakelen, eerst de moderators maar eens laten kijken( vooral naar die dreigende Jamiemara)

De manier waarop Jamiemara dreigt is exact hetzelfde als hoe Vivian K en haar louche partner mij bedreigt hebben! Voor mij bestaat er dus ook geen twijfel of dit is Vivian K of een bloedverwant van haar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 12:20

Dan is dat haar halve zuster, bloed kruipt waar het niet gaan kan, dus half zo erg is al erg genoeg. Jammer dat er door deze doos een slotje komt, meer verhalen en fotoos dienen alleen maar de goede zaak.

Hier zitten paardenliefhebbers en die ontploffen terecht bij het horen van zulke berichten. Verzamelen van berichten waardoor er daadwerkelijk door instanties met aanzien wat mee gedaan kan worden lijkt me zinvol.

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 12:20

mijnlieverd schreef:
Ze kwam mijn paard pas om 00.30 brengen. Ik was echt ontzettend moe,had al de hele dag zitten wachten. Ik schrok echt toen ik haar zag. Maar had geen zin om met haar op dat moment mee in discussie te gaan. En haar mee terug sturen omdat ze er niet uitzag zoals afgesproken vond ik ook geen optie. Dat zo'n paard mager is zegt genoeg. En was allang blij dat ze nu bij mij is en were bij kon komen. En er was trouwens ook helemaal geen reden om haar weer mee terug te geven,want het is een ontzettend lief paardje en ze ziet er nu weer perfect uit. Tuurlijk ben ik pist en al helemaal na die verhalen die ik heb gelezen. Maar mijn paardje heeft het nu tenminste goed. Daar ben ik allang blij om. Ik vindt dat gewoon geen elke dier verdiend om zo mager te zijn en niet goed behandeld te worden!

Woon jij in Houten?