Traditie boven dierenleed?(kan schokkende foto's bevatten)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sherwood

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 11:30

Huertecilla schreef:
Desiree schreef:
Al met al doen wij geen dieren opzettelijk martelen huertecilla.

Doe niet zo schijnheilig.
'Wij' als in 'zij', dan toch écht wel; bio-industrie, dierenproeven
Het is echter geen wedstrijd. Het gaat erom dat je niet teveel naar ánderen moet kijken. Zo eten ze in Thailand hond. Nou en? Wij eten varken.
Begin bij jezelf en haal bv eerst dat bit er eens uit, of weet ik veel. Je weet zelf bést hoe lang de lijst is van wat jij zelf nog kan verbeteren en wat daar op staat. Beweer je dat die kort is met weinig serieuze dingen, dan bedonder je jezelf. Dát is de crux.
Wat de titel van dit topic betreft kan het ook over dressuur, militairy of de OS gaan.
Pennygeneuzel.....

O god ze is er weer hoor met haar appels en peren vergelijken. Wordt je daar nou zelf nooit eens moe van?

Jessicauvita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 11:34

Dit is echt vreselijk, heb er geen woorden voor. Je bent echt ziek als je naar dit kunt kijken en dat er nog steeds mensen heen gaan

Taron

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 12:04

aaaagh!
bah, hier kan ik zo kwaad om worden! paarden hebben ook gevoel, als ze mensen zo graag willen vermaken, gaan die mensen zelf maar met stieren vechten, helaas kan je er niets aan doen...ben blij dat het in NL niet gebeurd!

Nathalie02

Re: Traditie boven dierenleed?(kan schokkende foto's bevatte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 12:12

Ik kan alleen maar zeggen dat het me heel erg verdrietig maakt. Ik hoop dat deze mensen ooit (beter eerder dan later) beseffen wat ze deze dieren aandoen.

Huertecilla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 12:14

Tozalin schreef:
...ben blij dat het in NL niet gebeurd!

Droom verder

lindavd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 12:51

dit vind k echt schokkend en kan gewoon van d plaatjes al over mun nek gaan!!echt erg!!hoop inderdaad dat het wordt verboden!!

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 18:55

Ik vind stierenvechten zowel voor de stier als voor andere dieren (paarden) gewoon niet kunnen. Ben er echt 100% tegen! ook zoiets als hondengevechten, berengevechten en vossenjacht. Bleh ik walg soms van mensen. En dan schaam ik me er gewoon voor dat ik zelf een mens ben!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 20:38

Een dier wat moet lijden voor het plezier / de behoeften van een mens, bah. Gruwelijk.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 21:14

Huertecilla schreef:
Tozalin schreef:
...ben blij dat het in NL niet gebeurd!

Droom verder

Wil je nou beweren dat de mentaliteit van de spanjaarden t.a.v. dieren hetzelfde is als die van nederlanders? ahum!

Dus in spanje worden er geen honden gebroodfokt en doodgemarteld als ze uitgerangeerd zijn?

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 22:12

Hij bedoeld alleen dat er ook genoeg aan de hand is in Nederland. Daar worden zeker nooit dieren in beslag genomen en eh, kalfjes lopen allemaal vrij en blij in de wei bij hun moeders? Koeien in Nederland hebben trouwens allemaal chronisch de scheiterij want moeten op rijk gras voor betere melkproductie. Dat is lekker voor zo´n koe...

Maar vergelijkingen hebben helemaal geen zin er is overal wel wat.

Neemt niet weg dat ik ook gewoon tegen stierenvechten ben, maar het sterft wel uit. Net als circusdieren, dolfinaria, en weet ik het wat men tegenwoordig allemaal zielig vindt. Alleen niet accuut. Maar vergeet niet dat ze vroeger in Nederland ook wrede spelletjes deden als ganzentrekken en katknuppelen enzo.

Maar goed, misschien kunnen jullie wel 100 pagina´s volkrijgen met roepen hoe erg het is, maar eh, wat is het nut? Wie is daar mee gedient? Denk je 1 iemand van gedachten te kunnen veranderen met zo´n topic? Denk je 1 stier te kunnen redden, of 1 paard in Spanje?

een diepgaande discussie wordt dit topic nooit

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 22:57

Ik zeg niet dat het hier goed geregeld is in Nederland want een aantal zaken zouden veel meer en veel harder aangepakt moeten worden. Zoals broodfokkerij van honden. Maar in Spanje vindt het nog grootschaliger plaats met nog meer ellende van dien. Hier zijn nog enigszins een paar regels EN daarbij een andere mentaliteit. Natuurlijk zijn er mensen die slecht zijn voor dieren. In nederland heb je ook mensen die kinderen verkrachten en vermoorden. Maar die heb je overal. Maar stel je eens voor dat niemand daar iets om gaf in dit land? die landen heb je ook. Mag je toch ook wel iets van zeggen?

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 23:51

En in Spanje wonen ook gewoon mensen die wel van dieren houden en tegen stierenvechten zijn "de" mentaliteit van "de Spanjaarden" bestaat niet.

Wat ik bedoel is, begin in je eigen land voordat je je over de grens gaat bemoeien. Ik vind het nog wat anders als er om hulp gevraagd wordt, maar gewoon je neus in andermans/anderlands zaken steken, daar kun je toch alleen maar agressie op verwachten?
Als de Portugezen gaan roepen dat alle Nederlanders hun paarden met de neus tegen de borst of dieper rijden (want dat is toch het plaatje wat we hier krijgen, om maar wat te noemen), begint men toch ook te steigeren? Het feit blijft dat het slecht en zielig is en weet ik het wat, maar de paarden die zo gereden worden schieten niks op met een aanval op een buitenlandse site...

Je kunt je gal spuien, je mag het best zielig vinden, maar wat is het nut van zo´n topic? Het heeft alleen nut als je bv stierenvechters erbij had zitten en Spanjaarden, zodat ze zich kunnen verdedigen, je kunnen voorlichten dan kun je van gedachten wisselen. Dit is gewoon een richtingsverkeer, naar wat? Geen Spanjaard die het leest hoor.

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 00:48

Tja het is allemaal ikke ikke ik.. en rest kan stikke! zo zit dat bij die tradities. Er is geen stoppen aan.

Het feit dat ze de stembanden doorsnijden... hoe ziek! Laat die mensen dan horen! HOE vreselijk dat paard het daar vind. Laat die mensen of vooral toeristen.. respect krijgen?

Ik vraag me af... wanneer die dieren eindelijk eens beschermt worden! Laten ze maar gevangen in die piste gooien, en een stel leeuwen erop af sturen. De meesten in de gevangenis zullen toch wel veroordeeld zijn.

Maarja.. wat doen WIJ eraan.. WAT doet de EU eraan! Geen ene fuc k als je het mij vraagt!

@ lusitana: Ik begrijp wat je bedoelt, met wat voor nut heeft dit. Dat denk ik wel bij meer topics.. Begrijp je reactie daarom wel, maar een goede discussie is altijd op zijn plaats. Daar bestaat bokt uit. Wij als bokkers doen er niks aan, denk nooit iemand. Zelfs de EU niet. Die zijn meer bezig met de rechten van de mens, dan van de dieren. Wat ik soms nog wel nodiger vind dan de rechten van de mens.

Monster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 10:01

sja, een paard dat boeit niks, maar zodra zo`n mens op de horens word gepakt? staan de kranten er voor mee..

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 13:26

lusitana, als ik de gelegenheid zou hebben om met spanjaarden hierover in discussie te gaan, zou ik dat heus wel doen. Maar die lopen er hier geen rond.

Shylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 14:00

Dit is gewoon schandalig!!! dit is echt geen traditie meer maar regelrechte dierenmishandeling!!!!!!! voor zowel de stier als het paard!!! ik heb wel eens op tv gezien dat ze met dartpijltjes op de stier gingen gooien!!! en die foto van jou dat die strier gewoon dat paard had doorboord!! dat kan echt niet!! zo vind ik die paardenrodeo's ook zo wreed! ze worden gewoon helemaal gek gemaakt en worden gewoon panisch van de pijn!! ik heb dan ook absoluut geen medelijden met mensen die dan door zo'n stier worden gespiest e.d.!! dat is hun vediende loon!! ik hoop dat ze ooit een eind maken aan de stieren vechten en de rodeo's!! dit mag gewoon niet!!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 15:01

BounceBabe schreef:
@ lusitana: Ik begrijp wat je bedoelt, met wat voor nut heeft dit. Dat denk ik wel bij meer topics.. Begrijp je reactie daarom wel, maar een goede discussie is altijd op zijn plaats. Daar bestaat bokt uit. Wij als bokkers doen er niks aan, denk nooit iemand. Zelfs de EU niet. Die zijn meer bezig met de rechten van de mens, dan van de dieren. Wat ik soms nog wel nodiger vind dan de rechten van de mens.

Maar het is dus geen goede discussie, het is alleen maalr gal spuien. En als men nu nog kennis van zaken had, maar men gaat af op gruwelverhalen van anti-groepen. Dat is een beetje eenzijdige belichting, denk je niet?
En ik maak me wel druk over het feit dat de Portugezen over een kam worden geschoren met de Spanjaarden.
Kan HC wel brullen dat ik dat niet moet doen, maar er is een verschil tussen groen en blauw, al zijn het beide kleuren, als je begrijpt wat ik bedoel.
Maar goed als het jullie goed doet om hier te spuien, ga je gang, maar ik zou willen dat er meer energie gestoken werd in actie ondernemen.

Rechten van dieren? Ga je ze dan ook allemaal vegetariër maken, want er zijn ook dieren die andere dieren opvreten. Of gaat het om rechten van dieren die wij als huisdieren houden en de dieren die wij eten?
Maar in andere landen eten ze weer andere dieren en hebebn ze andere huisdieren. Wiwe bepaald wat er wererldwijd gegeten mag worden en wat een huisdier is en hoe goed hebben huisdieren het eigenlijk als je het strikt bekijkt?
Het ligt niet zo makkeliijk.
Maar dit topic gaat over tradities. En tradities veranderen of sterven uit, echt. Het is een kwestie van tijd en niet van stemmen uit het buitenland.

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 15:45

Dieren doden mekaar niet voor de traditie maar om te overleven...
Spanjaarden hebben geen echte dierenbeschermingswettn, dus ze kunnen nog zolang doorgaan als ze willen. Zolang die domme toeristen blijven gaan naar die spectaculaire stierentoestanden, houden ze het in stand.