Merrie, ruin of hengst?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

kelliej

Re: Merrie, ruin of hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 18:32

parouscha schreef:
Ik heb het liefst een merrie.

Waarom?

Omdat je gewoon met ruinen niets kan.
Hengsten zijn gewoon on dingen om te houden.
En ruine kan je niet mee fokken of voor de keuring houden.

Merrie's kan je veel mee, ja ik kan goed met ze opschieten

Als je wilt fokken heb je inderdaad niks aan ruinen en hengsten, maar anders kan je er heel veel mee hoor.

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 19:10

Volgens mij is dit een eindelose discussie.

Het hangt totaal van het paard af.
In het algemeen hoor je vaak een ruin is het makkelijkst. Een merrie is chagerijnig en laten we het maar niet over een hengst hebben.

Achja... tuurlijk je zet geen beginner op een hengst, maar verder weet ik het allemaal niet zo me thet geslacht hoor.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 22:29

Maakt niet veel uit. Ik heb inmiddels alles al eens van dichtij mogen meemaken. Een ruin en hengst vind ik over het algemeen meer aanhankelijk, waar een merrie nog wel eens 'poezen manieren' wil hebben (merrie: nee vandaag vind ik dat ineens niet leuk).
Een ruin is dan weer constanter dan een hengst en een ruin.
Voordeel van een merrie is dan wel dat je er weer een veulentje uit kunt fokken.

Al met al maakt het geslacht me niet zo veel uit (ben wat paarden betreft dus bisexueel... eh trisexueel) als het karakter maar goed is. Alle paarden hebben een eigen 'ik' los van hun geslacht.

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 10:07

"Vroeger" ging ik altijd voor de ruintjes. Nu heb ik zelf een merrie en ik vind haar geweldig. Ze is misschien niet zo "constant" en ze heeft nog weleens zo haar buien maar die heb ik ook...

Mijn merrie is daarentegen wel een ontzettende knuffelkont en ontzettend aanhankelijk. Ze is een grotere knuffel dan de meeste ruinen die ik ken.

Wat ik het voordeel van een ruin vind is dat ze over het algemeen wat cool-er in hun koppie zijn. Mijn merrie (en veel merries die ik ken) zijn behoorlijk stresserig langs de weg. Terwijl ruinen toch vaker bom-proof zijn.