Wie heeft er zijn paard aan huis staan?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wie heeft er zijn paard aan huis staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 10:26

Ik heb mijn paard niet aan mijn eigen huis staan helaas, maar hij staat ook niet in pension. Hij staat bij een partikulier en ik verzorg hem zelf.

Het enige is dat ik op en neer moet rijden, verder kan ik helemaal zelf bepalen het hoe en wat en dat vind ik ook een super luxe en zoals al eerder gezegd is, is mijn paard totaal veranderd een dag en nacht verschil. Zij hebben wei, een paddock en bij de buurman een buitenbak en hij staat aan de bosrand, dus kortom heb alles. Ben dus ook bijna de helft van de dag daar te vinden, tenminste 3 keer per dag , dus woon er bijna

Zou graag zelf paard vanuit mijn slaapkamer willen zien, maar wij zijn afhankelijk van loondienst en dat is moeilijk in de delen van het land dat ik zou willen zitten. Maar dit is een mooie tussenweg.

Trouwens hij heeft het luxer dan menig paard op een luxe pensionstal. Krijgt het beste van het beste, rijd desnoods 45 minuten om zijn speciale muesli te halen . Ik ga er elke keer weer met plezier naar toe, niet te begrijpen voor sommige mensen dat ik dit al 3 jaar doe. Maar hij is nu eenmaal de liefde van mijn leven en daar kan niets tegen op. Ik zou hem geen dag kunnen missen en de zorg aan een ander overlaten kan ik ook niet. Ze mogen er wel naar kijken maar niet aankomen
De dag dat hij weer in pension zou moeten, wordt een zwart blad in mijn dagboek !!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 10:31

Wij hebben 3 stallen aan huis, met een klein stukje weiland.
In de lente, zomer en een deel van de herfst staan ze dag en nacht buiten in het andere weiland.
We hebben geen bak, maar we zitten precies tussen een paar bakken en het bos in. Heel makkelijk.
Linksaf de binnenbak + 2 buitenbakken 5 min van het bos, rechtsaf een hele grote buitenbak grenzend aan het bos.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 10:55

ik voer me ook wel bevoorrecht! nadat wij zijn opgehouden met houden bleven wij wonen op de boerderij en zodoende dus genoeg plek! ik had toen 1 knollie en 1 stal! nu heb ik 3 paardjes en 4 stallen! een spuitplaats en opslag voor stro en hooi en deze winter ook een buitenbak! en 2 hectare weiland...
ik doe verder alles zelf! mesten voeren brokken halen omheining maken alles moet ik zelf doen! maar dat heb ik er dubbel en dwars voor over! wat is er nou mooier om 's ochtends je slaapkamer raam uit te kijken en je paardjes daar te zien grazen...
maar helaas is zoiets niet voor iedereen weggelegt

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 16:13

Ik....
5 stallen, paddock, 20 x 60 dressuurbaan, 1 ha weidegang, spuitplaats, solarium (moet nog wel opgehangen worden).
En we zijn bezig met een stapmolen.

BlueMilk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 16:50

Dat wil ik dus ook!
Met de tijd (ik heb nog tijd ben nog maar 15..) wil ik ook mijn paard(en) bij me thuis staan hebben. Je moet daarvoor niet rijk zijn, als je klein begint en beetje bij beetje uitbreid..Dat moet zalig zijn smorgens wakker worden en die paarden hoofdjes uit de boxen allemaal in jou richting en een gehinnik erbij

Purtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 18:47

over een paar maanden heb ik mijn paarden aan huis staan met een volledige accomodatie!!!

BlueMilk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 18:57

Wat moeten we verstaan onder volledige accomodatie?

JoYcE1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 19:07

ik niet helaas

Purtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 19:09

binnenbak(25x45) buitenbak(20x60) overdekte stapmolen grote paddock (12x30) kleine paddock (15x15) longeerbak met een diameter van 20 meter gedraineerde afgezette stukken weiland. 13 binnen boxen 5 buiten boxen wasplaats met warm en koud water een poetsplaats en een plaats voor de hoefsmit en solaruim moet nog worden opgehangen. kan haast niet wachten tot we geen verhuizen

caat_eve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 19:14

we hebben thuis 4 stallen, wei, bak spuitplaats en alles eigenlijk. maar ik vindt onze bak te klein dus ik rij altijd bij de buren, daar hebben ze een pension stal...

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 14:27

Purtje schreef:
binnenbak(25x45) buitenbak(20x60) overdekte stapmolen grote paddock (12x30) kleine paddock (15x15) longeerbak met een diameter van 20 meter gedraineerde afgezette stukken weiland. 13 binnen boxen 5 buiten boxen wasplaats met warm en koud water een poetsplaats en een plaats voor de hoefsmit en solaruim moet nog worden opgehangen. kan haast niet wachten tot we geen verhuizen

Waar ga je wonen als ik vragen mag?

Caballo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 17:25

Wij hebben ook alle 4 de paardjes bij huis staan. Of eigenlijk schuur We wonen tijdelijk in een schuur tot we ons huis hebben gebouwd. En als ik geen touw in de deuropening hang, dan staan ze niet bij de schuur, maar in de schuur We hebben geen stallen, geen bak, geen spuitplaats en hooi staat in grote balen met een omheining er omheen. Ik wil wel ontzettend graag een bak. Ik heb 2 jonge paardjes die nog beleerd moeten worden en dat zou wel prettig zijn als dat in een bak of 'round-pen' wordt gedaan. Mocht ik eraf vallen, dan ben ik niet eerst een uur bezig om ze te vangen

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 20:12

runningkawa schreef:
Groningen, richting de grens.

Kijk maar eens op Funda

Daar heb je voor 250 een erg leuk huis met een lap grond.
Hoef je op veel andere plaatsen niet eens te proberen voor een huis in de straat

okeee dankje

Tjaa weinig werk is met deze rot arbeidsmarkt al helemaal funest hopelijk is dat tege mijn tijd aan verbeterd:j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 10:06

Megantjuh schreef:
runningkawa schreef:
Groningen, richting de grens.

Kijk maar eens op Funda

Daar heb je voor 250 een erg leuk huis met een lap grond.
Hoef je op veel andere plaatsen niet eens te proberen voor een huis in de straat

okeee dankje

Tjaa weinig werk is met deze rot arbeidsmarkt al helemaal funest hopelijk is dat tege mijn tijd aan verbeterd:j

Als dat verbeterd, stijgt de huizenprijs ook, dus dan betaal je ook makkelijk 350 en meer.

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 15:15

Ik bedoelde eigenlijk meer dat de arbeidsmarkt verbeterd moest zijn in zijn algemeen en niet dat alleen daar in 1x superveel werk is

Waarom stijgen de huizenprijzen juist dan? Als alles beter gaat kunnen juist de prijzen weer zakken toch?

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 17:14

momenteel niet meer, maar over een paar maanden weer wel.
we gaan binnenkort verhuizen en hebben tot dat de stallen bij ons nieuwe huis af zijn mijn paard zolang bij mijn tante thuis gestald is wel gezellie.

als de stallen wei buitenbak klaar zijn bij de boerderij die we gekocht hebben klaar zijn komt hij weer naar huis.
ben nu druk bezig met het ontwerpen van de stal.

bij ons oude huis wat voor tijdelijk was, hebbe we een noodstal gehad, ik heb het altijd fijn gevonden om mijn paard aan huis te hebben en nu mis ik hem echt.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 17:20

Ik ook !
Heb 2 stalletjes (we krijgen er 3 bij) , paddockje, en een weitje (allemaal niet belachelijk groot hoor). Maar wel een erg grote buitenbak, veel groter dan de normale zeg maar, maar weet niet precies hoe groot.
We hebben dan 1 paard, een E-pony, een shetlander en een welshje.
In de zomermaanden staan onze paarden ook bij de buren op het grote land..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 19:33

euhm...3 3*3 stallen
1 4*5 stal
1 inloopstal
15*15*1,70 longeer paddock
1 15*20 buitenbak
10 bunder gras
mooie uitrijmogelijkheden!

oOBirgitOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 11:24

Heb 2 stalletjes krijgen er misschien nog een bij!:D
Een best grote wei, afspuitplaats+poetsplaats, zadelkast, dekenrek, dekenkast enz.
we hebben ook nog een buitenbak..
maar af en toe is die te klein en
rijd ik in de wei!

Hoe groot het allemaal is weet ik zo niet

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 12:06

Ik een soort van. Waar mijn ouders werken daar staan mijn paardjes. Ik heb een eigen stal, bak en weilandje. Super dus en lekker goedkoop omat je geen stallingskosten hebt

Xox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 13:23

Wij hebben ook de paarden bij de deur. We hebben 2 stallen en willen er eigenlijk nog één bij . We hebben een voerhok en een kapschuur met hooi en stro. Mijn man i s nu bezig een poets/wasplaats te bouwen. We krijgen nog een zadelkamer maar eerst moet het huis verbouwt worden. Verder hebben we een buitenbak en 2 weilanden.

Purtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 19:50

Barbara_m schreef:
Purtje schreef:

Waar ga je wonen als ik vragen mag?

ik ga in zuid-beijerland wonen

foreverlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 18:45

ik heb er 1tje bij huis 2 in onze wei eind verderen 1 staatmomenteel op een pension waar iemand hem rijd want binnekort heeft ze ibod proef